Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Urgent ! Aer in inst. cand folosesc frana de mana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pitzy
Dupa ce am trecut pe la 3 mecanici nici unul nu a fost in stare sa rezolve problema. Are cineva idee de ce prinde aer pe spate numai daca folosesc frana de mana? Daca nu o folosesc pedala sta tare mult si bine...
Ov
esti sigur ca ai aer ?

nu cumva ramane blocat cablul ?

detaliaza ce se intampla. de ce zici ca ai aer ?
tatabobu
Uite Ov, de aici reiese ca are aer:

QUOTE(Pitzy @ 16 Jan 2006, 18:07)
... Daca nu o folosesc pedala sta tare mult si bine...
*



Edit: daca ar ramane cablul blocat ar fi pedala si mai tare.
Pitzy
Exact asta se intampla ! Nu am ce detalii sa mai dau. Imaginati`va ca aveti pedala tare 1 saptamana (timp in care nu te atingi de frana de mana) apoi tragi de 3 ori frana de mana in parcare si brusc ai frana de picior doar la a 2-3 a pedala cand se mai intareste. DECI IDEI CEVA ???
Buyaka
Ceva mai multe detalii... saboti schimbati, ferodouri, tamburi...asa ca idee iti pot spune ca frana de mana NU ARE NICI O LEGATURA cu circuitul HIDRAULIC de franare, pur si simplu e un sistem de cabluri si parghii de actionare.

In momentul in care tragi frana de mana, sabotii se preseaza pe tambur departandu-se de pistonasele de actionare... de aici lipsa eficientei franei de serviciu, dar asta se poate produce numai la uzura foarte mare a ferodoului si a tamburului... de accea te-am intrebat de starea acestora...

Inca un sfat: mergi la un service bun... nu-i de joaca cu frana...

Numai bine...
Pitzy
In ultimele 2 luni am schimbat urmatoarele piese la sist de franare :
-etriere fata
-furtune fata
-placute
-cilindrii spate
-pompa frana
-"conserva" de servo ":)
amc
Vezi cu autoreglajul sabotilor care e treaba,daca functioneaza(se autoregleaza)
Pitzy
Pai ce legatura sa aiba mecanica sabotilor cu cilindrul de frana? Explica`mi ca nu stiu te rog
Dyda
QUOTE(Pitzy @ 16 Jan 2006, 16:07)
Are cineva idee de ce prinde aer pe spate numai daca folosesc frana de mana?
*



Chestiunea asta seamana a SF. Singurele cazuri unde se baga aer la actionarea levierului frina mina sunt la autobuz sau camioane.
De ce spun ca seamana a SF. Daca iti baga aer la fiecare actionare a levierului, aerul raminea in instalatie si trebuia sa faci aerisire fff des. Ori tu nu spusesi nimic de aerisire. Daca nu tragi de levier, frina isi revine si functioneaza normal.

Daca totusi incerc sa te cred , asa cum au spus buyaka si amc tine de mecanica nu de hidraulica. Adica tragind de levier apropii saboti de tambur. Datorita slabirii arcurilor de readucere ( sau montarea lor gresita )si a unor blocaje ce nu le pot ghici pe nevazute , saboti nu revin imediat pe pistonas cilindru fiind nevoit sa faci ceva pedale pina pistonul ia contact cu sabotul sau pina ce acesta revine pe piston.

Dreamer
Frana de mana nu are alegatura cu pistoanele, ea are un sistem de autoreglaj, care la tine nu mai functioneaza. Din aceasta cauza talerii se departeaza prea mult de tambur si ai impresia de aer in instalatie.
Mecanismul de autoreglaj este un fel de mecanism de melc-cremaliera .... acea cremaliera are niste dinti, care la tine este posibil sa se fi tocit ...
Buyaka
QUOTE(Pitzy @ 16 Jan 2006, 18:46)
In ultimele 2 luni am schimbat urmatoarele piese la sist de franare :
-etriere fata
-furtune fata
-placute
-cilindrii spate
-pompa frana
-"conserva" de servo ":)
*




Asa ca sa ai imima impacata incearca sa schimbi si sabotii (ferodourile) pe spate si daca se poate si te tine buzunarul schimba si tamburii...

explicatia e data mai sus, dar mai zic odata... cu cat uzura e mai pronuntata (la saboti si tamburi) si tragi frana de mana, sabotul se preseaza pe tambur, deci distanta intre capetele celor doi saboti de frana creste, pistonasul (pistonasele) trebuie sa faca o cursa mai mare si implicit forta produsa de impingerea lichidului nu e folosita pentru a presa sabotul pe tambur ci doar pentru a-l apropia de acesta... rezultatul: franarea apare abia la a2a sau a treia pedala...
Numai bine
Dyda
QUOTE(Dreamer @ 17 Jan 2006, 07:24)
Frana de mana nu are alegatura cu pistoanele, ea are un sistem de autoreglaj, care la tine nu mai functioneaza. Din aceasta cauza talerii se departeaza prea mult de tambur si ai impresia de aer in instalatie.
Mecanismul de autoreglaj este un fel de mecanism de melc-cremaliera .... acea cremaliera are niste dinti, care la tine este posibil sa se fi tocit ...
*



Dami voie sa te contrazic un pic. Frina de mina nu are autoreglaj, pe masura ce intervine uzura la saboti trebuie sa intervii manual ptr a intinde cablul de frina mina si asta o faci la imbinarea intre cele doua cabluri, la palonier.
Autoreglajul este numai ptr distanta intre sabot si tambur si nu este sistem cremaliera ci pe 2 sectoare dintate mobile
amc
Poate ca tu ai reglat frana de mana inainte ca autoreglajul sa regleze distanta sabotilor,si nu se face asa.
In schimb daca l ai lasat sa si faca autoreglajul mai intai,poate el nu s a facut,de aceea recomandam sa vezi daca merge autoreglajul si parghile sale,dar frana de mana sa fie neutralizata"la punct mort" eventual mai tragi tu de parghia lui sa l ajuti sa se regleze!!!

Multi zic ca nu e nevoie la dacie de frane spate pe disc!!si uite ,cred ca majoritatea problemelor la franele daciei vin de pe spate de la tamburi sad.gif
Pitzy
Mersi AMC. Asta era si banuiala mea, pt ca singurul lucru la care chiar nu am schimbat nimic niciodata si nici nu am umblat este mecanismul ala ciudat (pt mine) al sabotilor cu dintzisori si alte magarii concepute de inginerii pitesteni. Maine ma duc iar la mecanic smile.gif...a trecut primul an de permis cand eram in stare sa dau singur motorul jos.
Pitzy
E imposibil asa ceva !!! Acum vin de la mecanic si nu a fact nimic decat sa aeriseasca din noi si sa imi spuna ca NU STIE DE LA CE E..., dar sa vin intr`o zi sa se uite la tot ce tine de frana pe spate. Cred ca si mecanicii s`au saturat de dacii.
florinutzu
Ai dat bani o data, dai a doua oara,... si o sa mai dai. Cel mai intelept sfat (daca stai int-un oras si nu la sat in nustiu ce catun) : Mergi la un service serios care are stand pentru verificat franele. Iti spune care tine si care nu tine. Ii ceri sa iti verifice tot, ruginituri, intepenituri, garnituri, ce e de reparat sa se repare. Dupa toate astea frumusel ii ceri sa iti garanteze ca tine 1 saptamana. In tot timpul asta de 1 saptamaa tu folosesti la maxim masina , cu frana de picior, cu frana de... cum te duce pe tine minte ami bine. Si daca nu tine tzusti la nenea la service sa mai repare o data (pe banii lui de data asta ca nu a facut treaba buna).
Bafta! Si cred ca iesi mai ieftin decat sa te duci de 5 ori pentru un lucru ce poate fi facut o data si bine.
Pitzy
Florine...ce zici tu nu imi este nou deloc. Problema e alta. Daca ma duc la service o sa imi ia o suma enorma "constatarea" dupa care va incerca sa ma jepcareasca cum stie el mai bine. Cine ? Mecanicul la care ma duc eu seara si in timpul zilei e angajat la service de stat. Oricum, garantia este intradevar o solutie dar nu cred ca e inca luata in serios in Ro. (acum vreo 2 ani am cumparat 5 anvelope Montana de la magazin si unul a explodat in ziua cand l`am pus pe masina, iar aia de la magazin au zis ca sa il las la ei si in 1 saptamana va fii analizat de o comisie de evaluare sa vada cauza exploziei, iar raspunsul il primesc peste alta saptamana). Garantie nu??....eee asta e Dacia, sper ca nu si Loganul.
P.S. Stau in Bucuresti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.