Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bmw F650GS
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
St
Dupa multi ani in care am vrut sa-mi iau permis de cat. A, dar nu am reusit din varii motive, in pe la finalul verii lui 2019 am reusit performanta. In iarna aceasta am inceput sa-mi cumpar echipament, dar inca n-aveam motocicleta. Imi doream un enduro-touring, simplu si ieftin, preferabil cu ABS. Pana la urma am gasit acest BMW, adus din Italia (via sotii Biris, au topic pe motociclism).

Prea multe nu sunt de spus despre motor. E din 2004, are 50k km, e varianta twin spark, a venit la pachet cu side case BMW + top case Givi. Din pacaten nu are ABS.
A costat 2000 EUR motorul + 650 RON RAR si adus acasa (nu mai sunt sigur, e din amintiri) + 1100 RON o revizie (facuta la GRG Garage). Revizia a inclus ulei, filtru ulei + aer, lichid de frana, lichid racire, reglat si uns lant plus o verificare generala plus cablu de ambreiaj. Anul viitor ar trebui sa-i schimb discul pe spate.

Am mers pana acum cam 700km cu el, majoritatea fiind ture scurte in jurul Bucurestiului. E primul meu motor, inca ma acomodez cu mersul pe 2 roti, invat cum sa echilibrez pe franare, counter-steering, perfectionez reactiile in situatii neasteptate, etc.

Ultima tura a fost mai lunga, Buc-Ploiesti-Campina-Valea Doftanei si inca vreo 20km pe drumul forestier dupa. Intoarcerea a fost pe Campina - Magureni - Filipestii de Padure - Moreni - Targoviste - Bucuresti. Am mai mers de cateva ori pe drumuri neasfaltate, mi-a placut foarte mult, clar mai am de invatat.
indrecan_calin
Salutare. Să o stăpânești fericit. Eu sunt pe două roți de doi ani și tot mai am de învățat multe despre abordarea virajelor. Mă uit pe YouTube și apoi încerc 😁
Agrig
Fain!
Sa`l folositi sanatos si fara probleme.
Monocilindru fain Rotax din cite stiu fara probleme deosebite.
cj98czh
sa-l ghidonezi cu placere si fara evenimente!
St
Multumesc!

Intr-adevar, motorul a fost super fiabil (din ce am citit eu pe net), am vazut unele probleme cu pompa de apa, dar in rest nimic major.

Dupa ce l-am cumparat mi-am dat seama ca mi-am luat Laguna si 650GS, la amandoua visam cand eram prin liceu smile.gif) Nu stiu ce voi face mai incolo, ca deja mi-am satisfacut aceste dorinte.
einstein1984
multi kmp fara probleme. De banii aia nu a facut cezar si furca? ca pare f scump.
St
Ce e in neregula cu furca ?
einstein1984
habar nu am, dar se inlocuieste periodic uleiul si simeringurile de praf si ulei si la aia, daca e nevoie se mai schimba cuzinetii . Daca a facut deja fostul propietar nu e nevoie decat la vreo 2-4 ani.
rue
Arata super!
Ai inceput deja fara asfalturi? E bine pentru experienta si indemanare, dar sa nu excluzi cazaturi si trebuie sa iei in calcul o intretinere mai costisitoare daca il scoti de pe asfalt.
Cred ca un coleg are modle mai nou fara lant, pe curea... nu stiu daca e chiar GS dar e bmw.
Eu am Transalpa din 1989 luata in 2014 dar fac destul de putini km cu ea, astfel incat sa ma consider incepator la fiecare iesire.
In weekend e intalnirea transalpistilor in CS
silviu_79
Sa o calaresti cu placere!
Dupa una ca asta ma uit si eu. M-am dar cu un gs800 al unui prieten si mi-a placut.
St
@Einstein Furca a fost schimbata recent dupa cum arata. Deci e ok.

@rue Am mers pe drumul ala neasfaltat, dar nu era chiar ceva super greu de parcurs, n-am cazut niciodata, dar sunt pregatit psihologic. Oricum nu cred ca am ce strica prea mult la ea. Pana acum am scapat-o odata in parcare intr-un mod super absurd, am fost neatent. Nu am stricat nimic la ea, doar mai greu de ridicat. Asa ca imi e mai teama sa merg pe undeva unde nu e nimeni care m-ar putea ajuta sa o ridic decat ca as strica prea multe la ea. Ai fost la intalnire, cum a fost?

Din ce stiu eu toate BMW-urile enduro touring sunt cu lant.

@Silviu da, gs800 e chiar fain, am mers cu unul anul trecut. Insa sunt mai noi si mai scumpe. Am zis sa o iau pe asta ieftina pentru ca daca e sa o scap pe jos sa nu imi para prea rau dupa ea.
St
Moto a intrat la iernat, doar 1600 km anul asta. Vedem sezonul urmator cum merge, poate fac mai mult.

Per total sunt foarte fericit de alegere (sa-mi cumpar + ca am cumparat modelul asta). Chiar daca-i destul de veche, e ce trebuie pentru mine pentru cativa ani.

Dupa 5 saptamani de stat pe bara (final de septembrie - inceput de noiembrie) era moarta bateria, probabil ca va trebuie sa iau alta in primavara daca continua sa mai faca probleme. Momentan am adus-o in casa si o pun pe redresor.
eviltuning
Acumulatoarele moto tin cam 2-3 ani, maxim 4 daca e o marca cat de cat decenta. Preturile incep cam de la 150 de lei si merg cam pana la 350.
Legat de semeringuri nici alea nu sunt prea scumpe, in jur de 120 lei setul (praf si ulei) iar uleiul se invarte undeva la 55 lei/litru. Cuzinetii la furca apuci sa ii schimbi doar cand incepe sa bata furca, dar asta se intampla cand nu este facuta revizia la timp.
Discul de frana intradevar este destul de scump, cam 280-350 ron si nu prea ai variante (brembo, trw si in unele cazuri ferodo. Pe fata e si mai tragic. Un set de discuri cu placute ajunge undeva la 1000 de ron.
In afara de consumabile, nu prea am vandut piese la bmw-uri. Doar un caz a fost mai special unde am adus un radiator ce a fost vreo 1300 de lei. Sunt motociclete chiar bune si nu sunt asa de pretentioase.
einstein1984
La baterii o Yuasa e peste 300 de lei, o chinezarie de la caranda e putin peste 100. Yuasa tine 4 ani, chinezaria cam 2-3 functie de cata grija ai. Stiu pe cineva care lua chinezarie anual si tot iesea mai ieftin decat redresat si yuasa smile.gif
gibonu
@St

Abia acum am vazut topicul asta.
Felicitari pentru achizitie si cat mai multi km fara probleme.

Cu un BMW F 650 GS am inceput si eu, in 2009. Al meu era an de fabricatie 2000 si avea ABS.
Are si un topic aici pe formul motocicleta respectiva, pe care imi va face mare placere sa-l recitesc: https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=159330&hl=

Nu am prea mare experienta moto, insa pot spune ca F 650 GS este motocicleta ideala pentru in incepator.


8 Dec 2020, 12:46:
QUOTE(St @ 4 Aug 2020, 19:28)
Nu am stricat nimic la ea, doar mai greu de ridicat. Asa ca imi e mai teama sa merg pe undeva unde nu e nimeni care m-ar putea ajuta sa o ridic decat ca as strica prea multe la ea.


La ridicat moto de jos este o schema simpla: te lasi pe vine, te proptesti cu spatele (zona de desupra curului) in sa si impingi cu picioarele. Poate gasesti pe youtube vreun film explicativ. Mie mi-a aratat un prieten cum se procedeaza.


8 Dec 2020, 12:48:
QUOTE(St @ 7 Dec 2020, 20:43)
Dupa 5 saptamani de stat pe bara (final de septembrie - inceput de noiembrie) era moarta bateria, probabil ca va trebuie sa iau alta in primavara daca continua sa mai faca probleme.


Daca te ajuta informatia, am avut tot timpul Varta (pe gel). Au fost foarte OK, nu am avut probleme cu ele. Iar pretul este ok, parca undeva pe la 150 Lei.
eviltuning
@gibonu varta nu face pe gel. Sunt acumulatori de tip AGM, dar nu sunt pe gel cum sunt cei de la LandPort. Tot cu electrolit vine la pachet si trebuie formatata. Ce e drept dupa ce i-ai bagat electrolitul, nu mai au nevoie de intretinere.
@einstein1984 m-am uitat si la un yuasa yb12al-a2 ce vine pe bmw si costa 220 lei, pe cand una 4ride facuta pentru polonezi costa 133 de ron. Oricum toti acumulatorii sunt facuti in china, indiferent ca e varta, exide, yuasa etc.
einstein1984
toplite e una, Yuasa de la mama lor e altceva. Au fabrici in UK, vietnam, turcia etc. Dar la calitate nu cred ca ii depaseste nimeni
eviltuning
Tot ce e vandut la noi, in principal din china vin. Cel putin pe toate care le-am vandut asa aveau etichete. Intradevar este alta calitate fata de un toplite sau 4ride. Ma uitam zilele trecute la niste marfa ce a venit pentru un atv Can am. Ce sa vezi, majoritatea produse in china. Se pare ca multi producatori si-au mutat fabricile in china din cauza costurilor
CGB
Exide. Baterii bune. Am de 4 ani pe mobra una d-asta ( ET12A-BS) si n-am avut probleme.
gibonu
QUOTE(eviltuning @ 8 Dec 2020, 13:51)
@gibonu varta nu face pe gel. Sunt acumulatori de tip AGM, dar nu sunt pe gel cum sunt cei de la LandPort. Tot cu electrolit vine la pachet si trebuie formatata. Ce e drept dupa ce i-ai bagat electrolitul, nu mai au nevoie de intretinere.


Corect. Am uitat ca odata mi-a formatat bateria in magazin, adica a turnat electrolitul in ea dupa ce am cumparat-o (pe vremea cand exista magazinul Varta pe Stefan cel Mare, vis-a-vis de Dinamo).


QUOTE(eviltuning @ 8 Dec 2020, 18:03)
Se pare ca multi producatori si-au mutat fabricile in china din cauza costurilor


Nu prea pare, este cam sigura treaba cu mutatul productiei in China din cauza costurilor.
St
S-a pus praful pe aici. Am luat pana la urma o baterie BS, avea acelasi model pe ea.
Km n-am prea facut in vara lui 2022 si nici in 2021 din varii motive personale. Anul asta am refacut ITP, o revizie si am cumparat anvelope noi - se vede din poze ca cele anterioare erau cam duse si vechi. Am luat tot Metzeler Tourance, trebuie sa le montez zilele urmatoare.

O data cu asta o sa fie gata de un sezon nou, am iesit o singura data pana acum - 150km prin jurul Bucurestiului. Dupa 2 ani de pauza, ma simt aproape ca dupa ce am luat permisul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.