Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Topaie la 80km/h!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bogdan B-14-FNF
Am si eu o problema si nu ii dau de cap , pe la 80-90km/h masina incepe sa topaie , am echilibrat rotile de doua ori intr-o zi si tot degeaba , nu stiu de la ce poate fi ???? Poate gasesc o solutie la voi . Multumesc anticipat
axel
verifica bascula pe spate si amortizoarele
Dreamer
Daca masina a stat mult intr-un loc, sau cauciucurile pe care le ai au fost depozitate intr-un mod necorespunzator si s-au ovalizat. Acea "topaiala" se manifesta numai la viteze mai mari, sau se simte si pe la 40 de km/h.
Cauciucurile in ce state sunt ? mergi cu rorile la un service sa le puna pe o masina de echilibrat si vezi daca topiie si pe masina.
Ultima chestie la care ma pot gandi ... e sa fie de la genti ... ai dat in ultimul timp intr-o bordura ..... sau intr-o groapa mai mare ?
Daca da ... s-ar putea sa trebuiasca sa roluiesti gentile.
IRONICK
QUOTE(Dreamer @ 17 Jan 2006, 08:28)
Cauciucurile in ce state sunt ? mergi cu rorile la un service sa le puna pe o masina de echilibrat si vezi daca topiie si pe masina.
*

Nu ai citit mai ca au fost echilibrate de 2 ori in aceeasi zi ?
is89ckd
ce fel de "topait" ai pot fi mai multe cauze, daca la 80-90 simti asa un fel de miscare stanga-dreapta sigur unul din cauciucuri nu mai e la fel ca celelalte 3 , lucru care nu prea se poate verifica pe bancul de echilibrat roti, poate avea o portiune subtiata sau roasa (mai ales daca ai mers cu el cand ai avut o pana ceva), daca se manifesta mai mult ca o vibratie mai puternica poate fi de la tamburii slabiti ai motorului, sau poate avansul nu e bine setat si da scanteie aiurea pe un cilindru ceva la viteze mari , vezi ca mai era un topic ceva pe tema asta, multa bafta. dai si tu mai mult de 100 si daca scapi de "topait" dupa 100 cred mai mult ca sigur ca e de la cauciucuri.
Sorcerer
Am patit-o si eu: erau de vina cauciucurile Montana + jenti putin ovalizate.
Le-am echilibrat pana le-au iesit ochii si tot asa faceau. Pana la urma am schimbat si cauciucurie si jentile.

Later edit: *jenti, jante ... cum vrei sa le spui.
GeorgeB
QUOTE(Sorcerer @ 17 Jan 2006, 12:27)
Am patit-o si eu: erau de vina cauciucurile Montana + genti putin ovalizate.
*



genti sunt alea de le poarta lumea la subrat smile.gif
Dreamer
QUOTE(IRONICK @ 17 Jan 2006, 09:29)
Nu ai citit mai ca au fost echilibrate de 2 ori in aceeasi zi ?
*


Ba da ... dar ma refeream ca daca are cauciucuri de iarna care au fost tinute la pastrare in timpul verii in conditii improprii, atunci exista posibilitatea sa fie ovalizate ...
driverx
Daca o janta e ovalizata, puteti echilibra pe ea cat vreti, masina tot va zburda cum vrea ea. Nu mai confundati atata lucrurile astea. Dupa voi un oval nu poate fi echilibrat?????? BA POATE. Dar voua cum vi se pare sa mergeti pe niste ovaluri si nu peste niste cercuri???

Judecati oameni buni...judecati...de aia avem cap.
bogdan B-14-FNF
QUOTE(Dreamer @ 17 Jan 2006, 08:28)
Daca masina a stat mult intr-un loc, sau cauciucurile pe care le ai au fost depozitate intr-un mod necorespunzator si s-au ovalizat. Acea "topaiala" se manifesta numai la viteze mai mari, sau se simte si pe la 40 de km/h.
Cauciucurile in ce state sunt ? mergi cu rorile la un service sa le puna pe o masina de echilibrat si vezi daca topiie si pe masina.
Ultima chestie la care ma pot gandi ... e sa fie de la genti ... ai dat in ultimul timp intr-o bordura ..... sau intr-o groapa mai mare ?
Daca da ... s-ar putea sa trebuiasca sa roluiesti gentile.
*


Cauciucurile pe fata nu au mai mult de 3000 de kil iar jentile nu sunt lovite
bogdan B-14-FNF
QUOTE(is89ckd @ 17 Jan 2006, 10:54)
ce fel de "topait" ai pot fi mai multe cauze, daca la 80-90 simti asa un fel de miscare stanga-dreapta sigur unul din cauciucuri nu mai e la fel ca celelalte 3 , lucru care nu prea se poate verifica pe bancul de echilibrat roti, poate avea o portiune subtiata sau roasa (mai ales daca ai mers cu el cand ai avut o pana ceva), daca se manifesta mai mult ca o vibratie mai puternica poate fi de la tamburii slabiti ai motorului, sau poate avansul nu e bine setat si da scanteie aiurea pe un cilindru ceva la viteze mari , vezi ca mai era un topic ceva pe tema asta, multa bafta. dai si tu mai mult de 100 si daca scapi de "topait" dupa 100 cred mai mult ca sigur ca e de la cauciucuri.
*


" Topaitul " nu este o miscare stanga-dreapta ci cum sa zic...pe verticala , iar la viteze mai mari nu mai face
driverx
QUOTE(bogdan B-14-FNF @ 18 Jan 2006, 00:09)
" Topaitul " nu este o miscare stanga-dreapta ci cum sa zic...pe verticala , iar la viteze mai mari nu mai face
*



Ma, tu asculti ce zic eu sau nu? Inchipuieti 4 ovale in loc de roti, si fiecare in faza diferita. Rodeo e nimic pe langa asta. La viteze mari face sau nu face....la mine face pe la 110, la 120 ... desi pare prostie ce zic, dar e foarte lina. Rotile SUNT echilibrate.

De asemenea la viteze mici...de cca 10-15 la ora, simt o usoara leganare a masinii.

Pentru cei din CJ, stiti unde se pot rolui jentile...sau cum ii zice la procesul de la ce face din nou roti, nu oua? Sau ajung sa dau 80RON/roata?

andu911
bogdan B-14-FNF de obicei cand nu ai rotile echilibrate...sau cauciucuri deformate...masina trepideaza.

Pot sa bag mana in foc ca ti s-a dus un amortizor pe spate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.