Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Volkswagen Passat B6. De doua ori.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Raduchu
Salutare,

Daca tot n-am ce face la momentul de fata, m-am decis sa deschid un jurnal de bord pentru cele doua masini de prin ograda - VW Passat B6 (da, sunt TDI amandoua), pentru a avea un "istoric scris" al masinilor.

Incepem cu primul Passat, cel gri, luat anul trecut in martie. O sa dau copy-paste la ce am scris despre el, de pe jurnalul batranului Renault 25, pensionat de aproape un an.

"Deci, Passat B6 Variant Highline, 2008, 2.0 TDI PD 140 HP/cod motor BMP (cu DPF), ~268k km la achizitie, in prezent ~277k km. Ca dotari mentionabile: interior din piele + alcantara de culoare neagra, senzori ploaie/lumini, senzori parcare fata + spate, scaune fata incalzite, cruise control. Mi-ar fi placut sa aiba si bixenon, comenzi pe volan si o navigatie cu aux, bluetooth ceva, dar cea din urma se poate rezolva cu ceva aftermarket.

De cand l-am luat si pana in prezent ce am facut la el:
- distributie Continental + pompa de apa Valeo + ulei VAG, din pacate norma 5W40 505.01 in loc de 5W30 507.00, care imi trebuia mie din cauza DPF-ului, dar un schimb de ulei am zis ca nu are ce sa pateasca + toate filtrele (ulei VW, aer MAN, motorina Mahle, polen PurFlux) + antigel + lichid de frana
- schimbat pompa de ulei cu una de 1.9 TDI pe lant (vesnica problema cu axul hexagonal, se rotunjeste si nu mai este antrenata pompa de ulei dupa care urmeaza stiti voi ce..)
- am luat o rezerva pe 16" si un cric, deoarece masina a venit cu kit de pana
- schimbat garniturile de la pompa de vacuum, deoarece se vedeau urme de ulei pe acolo, acum totul e ok
- schimbat un senzor de parcare pe spate (facea figuri pe umezeala) si broasca la usa pasagerului din dreapta fata (nu se mai deschidea din exterior), de asemenea, problema cunoscuta a modelului.
-schimbat pe la ~275k volanta si ambreiajul deoarece incepuse sa bata foarte, foarte putin volanta la rece si desi mai puteam sa merg cu ea asa, pentru ca la cald se comporta normal, am zis sa o schimb preventiv. Pe masina era kit-ul original cu volanta si kit-ul de ambreiaj SACHS si rulmentul de presiune LuK. Am pus kit volanta + ambreiaj + rulment de presiune SACHS.
- s-a stricat un motoras al franei de mana, dupa ce l-am dat jos am vazut ca era fisurata carcasa de plastic si a intrat umezeala/apa pe acolo si probabil de-aia si-a dat duhul. Am luat alt motoras care asteapta sa fie montat in zilele care urmeaza.
- ca maruntisuri: i-am luat un set de presuri de cauciuc de tip tavita, ca tot vin ploile si am dus-o la cineva sa-i curete plafonul."

Ce s-a mai intamplat de atunci? I-am facut inca o revizie (ulei+filtre) si i-am luat un set de cauciucuri Goodyear Vector 4Season Gen-2, i-am schimbat discurile + placutele pe fata (ATE) si bieletele antiruliu (Lemforder). Am schimbat radio-ul original cu unul OEM VW (RCN 210), care suporta bluetooth, usb, aux, microSD.

A, si am vopsit bara spate ca am atins-o intr-o parcare. blush.gif

Ca si km, masina are acum undeva la ~289k km. Rugina este "minima", doar pe haion are un pic pe langa plasticele care acopera becurile placutei de inmatriculare si langa un stop, tot de pe haion, e umflata foarte putin vopseaua. Nu este ceva vizibil, asa am luat-o, asa s-a pastrat, cand s-o face mai rau il vopsim si aia e. In rest, toate bune.


Sa trecem la al doilea Passat. Asta e mai nou, e din 2010, ultimul an de productie al acestui model. Interiorul este cel nou, de B7 (volan, ceasuri, comenzi clima). Practic, Passat-ul B7 e un B6 re-stilizat. Initial m-am orientat dupa un B7, dar am ajuns la concluzia ca nu merita.

Dotari mentionabile: pachet R-Line (alte bari, praguri, jante pe 17" specifice pachetului, suspensie mai rigida, o culoare neagra care la lumina tinde spre mov, ca la o vanata), interior complet din piele, bixenon adaptiv + cornering, parbriz incalzit, scaune incalzite, senzori parcare fata-spate, navigatie cu touchscreen (aftermarket, ce-i drept, dar merge super ok si seamana mult cu RNS-ul 510; are navigatie, bluetooth, usb, aux). In rest, nimicuri gen clima pe doua zone, autohold, senzori presiune pneuri, chestii care se gasesc pe majoritatea masinilor din prezent.

Motorul este cel de 2 litri, dar de 170 HP/CBB, CR, euro 5 cu DPF, desigur. Km la achizitie ~216800 km, iar dupa incarcatura DPF-ului, eu zic ca sunt reali. Ce mai conteaza acum, cand deja am luat masina si am aranjat-o? smile.gif

Masina am luat-o acum o luna si jumatate, i-am facut toate schimburile obligatorii (kit distributie + kit accesorii Contitech, ulei VAG 5W30, filtre MANN, antigel, pompa de apa etc) plus un set de placute ATE pe spate, o sonda lambda BOSCH.

Deoarece masina era incaltata cu doua cauciucuri pe spate Kleber Quadraxer 2 XL 235/45/R17 DOT 2019, iar pe fata avea Michelin Crossclimate XL 235/45/R17 DOT 2017, i-am mai luat doua cauciucuri pe fata de la Kleber, ca sa fie toate la fel si cum era si normal, dupa treaba asta, a urmat o geometrie si o echilibrare de roti.

Rugina nu exista decat sub forma unui punct de la o piatra, pe capota.

Impresii dupa 2000 km, fata de cea gri?

E mult mai rigida, pare mai "conserva", probabil datorita faptului ca pe drum mai denivelat se simte orice imperfectiune a drumului, din cauza suspensiei. Dar, sta altfel pe curbe, nu iti da nici o emotie, motorul trage o idee mai bine, CR-ul e mult mai silentios decat PD-ul.

De consum nu are rost sa vorbim, ca o sa ziceti ca sunt argon. Daca este cineva curios, o sa raspund fara nici o problema. Diferenta de consum intre cele doua este infima. happy.gif

Pun si niste poze cu ele, "sa fie". Tocmai mi-am dat seama ca nu am poze cu interioarele lor. laugh.gif

Daca am ratat ceva si o sa-mi aduc aminte, o sa mai completez pe viitor.


tr04www
Faine masini. Tot un BMP am si eu si as avea cateva intrebari: unde ai facut conversia pompei de ulei si daca se simt ceva trepidatii sau zgomote care inainte nu erau iar referitor la garniturile pompei tandem, se gasesc si cele din interior sau ai schimbat doar pe cea mare, metalica?
Multumesc.
Raduchu
Mersi! biggrin.gif

Conversia am facut-o la Craiova, unde am o ruda care lucreaza la un service care se ocupa doar de VAG-uri, in principiu. Nu se simte nici o trepidatie sau vreun zgomot care inainte nu era. Sincer sa-ti spun, daca nu gasesti pe nimeni care sa-ti faca conversie la pompa de ulei, poti s-o trimiti la baietii de la Tg. Mures care se ocupa cu rectificarea acesteia. Costa undeva la 450 lei treaba asta. Doar ca trebuie sa ai unde sa tii masina suspendata vreo 2-3 zile pana e gata pompa + livratul ei.

Referitor la garnitura pompei tandem, la mine a fost nevoie sa se schimbe cea mare, deoarece "transpira" ulei pe acolo. N-am avut probleme cu pornirea din cauza ei, doar ca la revizia generala mi-a spus mecanicul ca ar trebui sa schimb garniturile, in prima faza.

Cand am comandat garniturile, nu mai tin minte exact marca sad.gif , au venit si garniturile din interior. A costat undeva la 170 lei kit-ul.

marksman
Multi kmp fara probleme!
dandobre
Nu există așa ceva la vw. icon_mrgreen.gif
Nu vorbim totuși de o mașină japoneză... biggrin.gif

Glumesc.
Să te bucuri de ele și să le conduci cu plăcere!
Raduchu
Multumesc amandurora si la fel va doresc si eu! smile.gif

N-or fi ele Toyota/Honda/Suzuki/Mazda, ce-i drept, dar sa vedem cat rezista masina poporului. icon_mrgreen.gif



marksman
Dacă nu-i făcută "cu curu" din fabrică, orice mașină întreținută rezistă.
Raduchu
Corect!

Masina cum o intretii, asa o ai. Indiferent de vechime sau rulaj. Ca se mai strica pe parcurs, ghinion, se repara. tongue.gif
SiloS
De ce ai doua masini la fel ?
4x4
Cand una se strica merge cu cealalta, sau ia piese de pe ea. Planul e bun, B6 e posibil cea mai proasta masina vanduta in numar mare la noi.
marksman
Poate cea mai prost intretinuta. Majoritatea posesorilor pune cele mai ieftine piese si consumabile, apoi se mira.
Raduchu
QUOTE(SiloS @ 20 Aug 2020, 10:07)
De ce ai doua masini la fel ?
*



Una e a mea, cealalta e a tatalui meu. Va las pe voi sa ghiciti care-i care.

QUOTE(4x4 @ 20 Aug 2020, 10:47)
Cand una se strica merge cu cealalta, sau ia piese de pe ea. Planul e bun, B6 e posibil cea mai proasta masina vanduta in numar mare la noi.
*



Proaste rau B6-urile astea, am auzit eu de la nea Gicu de la et. 4 ca cica motoarele alea 2.0 TDI sunt pacatoase. sleep.gif

@marksman are dreptate, ce pretentii sa ai de la o masina cand tu ii pui cele mai ieftine piese/consumabile? Cand uiti sa schimbi uleiul?
bgdrenault
QUOTE(marksman @ 20 Aug 2020, 09:54)
Poate cea mai prost intretinuta. Majoritatea posesorilor pune cele mai ieftine piese si consumabile, apoi se mira.
*


Pai cum altfel ar circula mitul ca vw e ieftin la intretinut?
tr04www
Depinde ce inseamna pentru fiecare scump de intretinut si cu ce masina comparam. Daca cuiva un set discuri si placute spate TRW la 300 lei i se pare mult, insemna ca nu conduce masina care trebuie.
bgdrenault
300 lei ATE nu mi se pare mult, dar mai nimeresti proaste. Mai bine pui ceva Textar cu 260.

Dar poti sa pui si ABE cu 160, si iata cum e ieftina vw la intretinere
4x4
probabil are sa pare hate masiv, dar ai incredere ca sunt impartial

QUOTE(Raduchu @ 20 Aug 2020, 14:13)
@marksman are dreptate, ce pretentii sa ai de la o masina cand tu ii pui cele mai ieftine piese/consumabile? Cand uiti sa schimbi uleiul?
*



Sa nu explodeze a treia incercare de pompa de ulei? Sa nu aiba pori in chiuloasa? Sa nu aiba probleme la volanta si injectoare? Sa nu rugineasca toata? Pot scrie o carte, (posibil in o zi sa o scriu) despre acest model. Este ultima speta in materie de inginerie. Masina foarte faina de altfel de condus, suspensie, interior placut. Dar proiectata de niste distrusi. Un scurt exemplu, frana de mana electronica la care vw a renuntat pe urmatorul model. Rulmenti necapsulati si lipsa de element compensator, gen un arc, ca atunci cand parchezi cu tot sistemul incins si dilatat acesta se raceste si masina o gasesti in sant. Hai inca unu, pedala de ambreiaj toata de plastic snapuit la un loc, de fapt cilindrul receptor facut din plastic, cu tije de plastic dezaliniat cu pedala! Incat mereu impingi lateral tija in alezaj, se uzeaza si apoi plesneste in cea mai aglomerata intersectie.

Scapa urgent de aceste rebuturi, tu si tatal tau meritati mai mult.
marksman
Bre, 16, de unde le scoti pe toate astea? B8 are frana de mana electronica. Volanta si injectoare. Celebrul scandal al injectoarelor Siemens, rezolvate intr-adevar dupa cativa ani. Volanta, ca-s patit, a picat la 80k, la altii la 35k, la altii la 100+k, la altii la 200+k.
Problemele alea cu pedala de ambreiaj nu le-am auzit la nimeni cat am bantuit pe fauveforum. Cu EPB am auzit de motorase gripate din cauza carcaselor crapate, niciodata ca ar fi scapat masina din cauza franei de mana. Si din ce am auzit, carcasele alea crapa din cauza "meseriasilor" care schimba placutele de pe spate fara a da cu diagnoza comanda de deschidere, ci alimentand direct motorasele.
Acum, daca vrei o lista de probleme la B6, din amintiri astea ar fi top probleme:
1. Injectoarele Siemens de pe 2.0 PD
2. Axul pompei de ulei, problema de proiectare rezolvata de la un anumit an in sus
3. Volantul, problema de loturi de fabricatie si de stil de conducere
4. Motorasele de reglaj clapete climatizare
5. Motorul aerotermei de la climatizare
6. Probleme cu xenoanele la cele care au asa ceva (se defecteaza un calculator)
7. Ruginesc daca vopseaua se ciobeste si o lasi asa
etc
4x4
Daca imi permite autorul jurnalului si timpul, probabil ca nu, am sa detaliez, problemele acetui model sunt numeroase dupa cum vad ca stii si dumneata. Am condus si am avut "placerea" de a remedia o parte din aceste fenomene de calitate, recunosc la frana de mana am gresit, au ramas pe recalluri de epb.
Raduchu
Spune, bre, tot ce ai pe suflet.

Eu mi-am asumat anumite lucruri cand am cumparat masinile astea. Si uite ca cea gri merge bine mersi, probabil a fost servisata la timp si intretinuta ok. De asta neagra nu pot sa ma pronunt inca, pentru ca nu am foarte multi km cu ea. Tehnic vorbind, sunt impecabile la momentul de fata ambele masini. Oricum, sunt tinute "din scurt", verificate la fiecare revizie. Obicei ramas de pe vremea 25-ului. Si daca as avea masina cu 100k km, tot la fel as proceda.

Hai sa detaliem putin problemele lor:

1. Volanta la asta gri am schimbat-o la ~275k km, pentru ca tacanea foarte putin la rece iar ambreiajul cand l-am dat jos era ok, un pic uzat pe margini, dar nu ceva grav. Daca 250k+ km pentru un ambreiaj + volanta la diesel nu e ok, nu stiu ce sa mai zic. Daca facem o comparatie de preturi la un set de volanta + ambreiaj pe LuK la o Laguna 3 2.0 dci si Passat-ul asta, o sa constatam o diferenta de pret de ~1300 lei in defavoarea Lagunei. Eu am dat pe kit-ul de la SACHS 1250 lei acum un an. icon_mrgreen.gif

2. Injectoarele Siemens de pe PD-uri (BKP, BMR) care ulterior au fost inlocuite cu Bosch. Nu cred sa mai fie masini din 2005-6-7 cu injectoarele Siemens pe ele. Ok, a fost naspa la inceput, dar au remediat pana la urma problema. Ca fapt divers, asta gri, cu motorul BMP, are injectoare Bosch din fabrica, care merg bine mersi si acum.

3. Axul pompei de ulei - un fail urias, intr-adevar. Solutii pentru remedierea problemei sunt in prezent si chiar ieftine. Din 4.11.2009 (sper sa nu ma insel) s-a trecut la ax de 100mm, care este mult mai ok.

4. Motorasele la frana de mana, cele cu 12 dinti sunt ok si cand pica cele cu 6 dinti, 200 lei si se rezolva. Sau 50 lei, un buton la frana de mana, ca se mai strica si asta.

5. Nu stiu ce sa zic despre chiuloase. Cica s-ar uza axul cu came la motoarele cu 1 ax cu came (BMP, BKC, BXE), dar de chiuloase nu stiu pe nimeni cu povesti horror.

6. Tabla de conserva, rugineste imediat daca vopseaua e ciobita. Ok, am vazut si eu multe modele din astea efectiv daramate de rugina, dar ma gandesc ca nici nu au fost intretinute cum trebuie sau s-a tras pe ele, ca "merge si asa". O tabla de calitate mediocra.

Oricum, ca pret al pieselor de schimb (noi sau SH), e ok. Cum am zis, o intretinere si o exploatare corecta -> o masina fericita si un proprietar fericit.
4x4
Multi kmp! Imi place ca spui povestea completa, multi cand vorbesc despre masina lor omit sa mentioneze anumite defecte si reparatii,
Cumva vad asta ca si cum le afecteaza imaginea, lezati personal, ca masina lor nu e asa de fiabila ca a vecinului. Trebuie sa nu fi bagat nici un ban in ea, si sa consume daca poate doar aer, nu? Cum sa existe recalluri?

La 2.0TDI din 2006, a cazut pe langa ce ai spus tu (volanta, injectoare, etrieri) cat am folosit masina sa mai stricat coloana de directie, si pedala ambreiaj, pe langa un sir constant de multe alte mici chestii, iar cand a ramas fara motor, deci am fost socat cand am aflat, omu a luat, tot un passat B6. Diesel.

Drept dovada ca ia placut mult masina, cum nimeni nu "se ia" de posesorii de alfe fiabile, sa nu crezi ca incerc sa iti critic alegerile, ai avut si tu motivele tale.

Insa raman la parerea mea, masina aia are multe componente care defapt sunt bombe cu ceas. Problema e ca sunt, ne ignorabile, si scumpe, ca erori in design au toate masinile facute pana acuma de oameni, dar in opinia mea, desi e o masina competenta in clasa ei, nu merita bataia de cap, daca erau toate aceste probleme la o alfa 155 stradale smile.gif , as fi luat si eu la 5-8k euro smile.gif Dar sincer as lua un logan sau chiar un renault inainte de o masina mediocra care sa ma tina mereu cu 1k de euro pus deoparte pentru loteria de ce pica saptamana asta din listoiul de probleme cunoscute.

...
Am cautat, dar se pare ca a fost sters siteul, teoria conspiratie. Poate gasiti o arhiva, omu arata cateva ruginituri clasice la acest model, cum de altfel am vazut si eu cu ochii mei, problema nu e foarte comuna, dar cand e prezenta e tragic: http://www.rustingvolkswagen.co.uk/
axabrt
Eu am condus Octavia 3 la servici apoi Seat Leon .
Niciuna nu a avut nici o problemă dar au fost luate de la zero km.
Repet nici o problemă. Și cu toate s a mers cam 100000. Poate problemele apar după aia, nu știu. Și au fost 3 octavia și 3 leon. Adică destule mașini.
Proaste daca erau macar una făcea probleme.

23 Aug 2020, 08:02:
Ideea e că ... Multe mașini aduse de afara au mai multi km decât în bord, poate nici nu s a avut grija cu service ul, iar daca le iei și le conduci pe drumurile patriei sau mai rău prin orașe cu trafic bara la bara imediat se strica. Normal , totuși.
Vorbim de cazuri văzute cu ochii mei, la Ploiesti la vest este un magazin Penny pe lângă care samsarii au câteva zeci de mașini aduse de vânzare.
Prețuri între 2000 și 4000 euro. Pe dinafară par normale, dar m am uitat de exemplu la una dedesubt și era mâncată toată de rugina, eșapamentul avea gauri de intra pisica pe acolo. Alta avea lamelele de la radiator, adică fagurele ăla inexistent. Cu ce viteza și în ce furtuna de nisip sa fi mers că nu mai avea lamele la radiator. Sincer alea erau mașini servisate corect ?
Samsarii care le vindeau meritau bătuți , daca nu băgați la pușcărie direct
Poate vreunul care chiar nu se pricepe cumpara o rabla din asta și pățește vreun accident
Raduchu
@4x4 de ce sa nu le "fac de ras"? Doar sunt niste table, care se mai strica si se repara. Nu are rost sa ne ascundem dupa deget, ca dom'le, masinile astea n-are moarte. Nici o masina moderna nu e vreun simbol al fiabilitatii.

Insa nu le consider bombe cu ceas, pentru ca au fost cateva exceptii de modele proaste. Sunt multe masini care merg ok si azi, avand niste kilometri respectabili. Sunt posesori de B6 pe grupul de pe FB, care au 400.000+ de km si masinile sunt inca functionale si in stare buna in general, fara urme evidente de rugina in poze, cel putin.

Ca mai pica o volanta, un injector, un turbo..cat sa tina si ele? E nasol cand pica la kilometri mici, nu la 300.000+. Si sunt convins ca majoritatea au kilometraje pe la cifra asta, dar pe bord e altceva, iar cand se strica zic ca e masina proasta. Nu cred ca trebuie sa-ti iei o turbina, 2 injectoare si o volanta cu tine atunci cand pleci in concediu. Iti da si masina aia niste semne cand ceva nu e ok, la urma urmei.


@axabrt corect, sunt masini daramate luate de dincolo, aranjate un pic cat sa-ti ia ochii si zici ca ai facut afacerea vietii tale.

Totul tine de servisarea anterioara a masinii, de noroc si de modul in care tu o intretii si sa mai stie si mecanicul tau cu ce se mananca masina respectiva, nu sa mergi la toti dubiosii. tongue.gif



Raduchu
Duminica am bifat o transalpina cap-coada, de la Novaci la Sebes. Vreme ok, nu foarte aglomerat, doar ca e multa "tiganeala" pe la tarabe, ceva tipic pe la noi..

Parcata fiind masina, cea neagra, observ un pic de condens in stopul din stanga. Ma apropii de ea si surpriza, stopul este lovit ca si cum ar fi sarit o piatra in el avand niste fisuri vizibile de marimea unei unghii. Nu cred c-a sarit de pe drum vreo piatra fix in locul acela, ci ma gandesc la oamenii "binevoitori" de pe la bloc, care n-au avut loc de masina. Am un magazin la parterul blocului si ma gandesc ca atunci cand aduceau marfa, probabil c-au lovit stopul.

Maine sper ca apuc sa ma duc la dezmembrari sa caut un stop sh ca nou, iar tot maine seara, o s-o duc la cineva care face detailing sa ii curete plafonul, ca sa stiu ca e impecabila inauntru. Deh, piticii astia. icon_mrgreen.gif

edit: hai sa punem si niste poze
MyKe89
Grijă cu plafonul, al meu a început să se dezlipească după detailing.
dandobre
Daca insistă cu lichid sau abur se dezlipește, așa e.
Arată bine mașina...
Raduchu
Dap, a zis respectivul ca o sa-l curete cu mana, nu cu aspirator de injectie-extractie, tocmai din aceasta cauza. Cat timp nu se insista mult cu solutia lichida pe acesta, n-ar trebui sa fie probleme.

La cea gri a trecut un an de cand am dus-o la curatat si e ok plafonul, nu s-a dezlipit.

@dandobre sa vedem si cat o sa dureze treaba asta, la ce maimute avem prin Romanica asta. sleep.gif
Bicicleta galbena
La 407 am dat acum doi ani doar cu o carpa umezita in biocarpet+apa la temperatura camerei, orice exces de lichid sau aer cald favorizeaza dezlipirea (mai ales de la o anumita varsta a masinii). Se aplica usor, fara presiune, in mai multe treceri.
valioglu
QUOTE(4x4 @ 21 Aug 2020, 09:41)
probabil are sa pare hate masiv, dar ai incredere ca sunt impartial
Sa nu explodeze a treia incercare de pompa de ulei? Sa nu aiba pori in chiuloasa? Sa nu aiba probleme la volanta si injectoare? Sa nu rugineasca toata? Pot scrie o carte, (posibil in o zi sa o scriu) despre acest model. Este ultima speta in materie de inginerie. Masina foarte faina de altfel de condus, suspensie, interior placut. Dar proiectata de niste distrusi. Un scurt exemplu, frana de mana electronica la care vw a renuntat pe urmatorul model. Rulmenti necapsulati si lipsa de element compensator, gen un arc, ca atunci cand parchezi cu tot sistemul incins si dilatat acesta se raceste si masina o gasesti in sant. Hai inca unu, pedala de ambreiaj toata de plastic snapuit la un loc, de fapt cilindrul receptor facut din plastic, cu tije de plastic dezaliniat cu pedala! Incat mereu impingi lateral tija in alezaj, se uzeaza si apoi plesneste in cea mai aglomerata intersectie.

Scapa urgent de aceste rebuturi, tu si tatal tau meritati mai mult.
*


Nu prea dau quote, dar prea bine sintetizezi si parerea mea despre acest model. As putea scrie o carte despre problemele astea si multe altele. Si DA, ai dreptate, masina e foarte placuta la condus, comoda, cu interior placut.
Raduchu
QUOTE(Bicicleta galbena @ 25 Aug 2020, 16:15)
La 407 am dat  acum doi ani doar cu o carpa umezita in biocarpet+apa la temperatura camerei, orice exces de lichid sau aer cald favorizeaza dezlipirea (mai ales de la o anumita varsta a masinii). Se aplica usor, fara presiune, in mai multe treceri.
*



M-am gandit sa-l fac si eu acasa, sincer sa fiu. Un pic de detergent lichid amestecat bine cu apa, intr-o sticla, pulverizata solutia rezultata pe plafon si cu doua carpe rezolvam treaba. Daar, prefer sa las pe altcineva sa faca lucrurile astea, ca doar e aia e meseria lui, plus mi-e frica sa nu insist prea mult si sa fac vreo boacana. icon_mrgreen.gif

In rest, oricum cand vine vorba de spalat si curatat + tratament piele, tot la mine ajunge.

@valioglu chiar asa grav sa fie?

Eu cunosc personal, patru oameni cu B6, cu rulaje de peste 200.000 km si in afara de ambreiaj+volanta la doua dintre ele, datorita mersului preponderent in oras, nu am auzit pe nimeni sa se planga de ele. Ba chiar una dintre ele este luata de noua in 2006, din Romania. Acum, nu stiu ce experiente ati avut voi cu masinile astea.



Raduchu
Daca tot ne plictisim pe acasa zilele astea, am luat niste solutii pentru masinute, sa-mi fac de lucru.

Sa vedem daca o avea vreun Dzeu ceara aia pe masina neagra. Aia gri e jeg-proof. happy.gif

Revin in weekend cu rezultate. tongue.gif
marksman
QUOTE(dr_mKe @ 1 Sep 2020, 21:55)
După DuraLube, Slick50 si alți mega aditivi minune, cosmeticalele auto sunt cel mai mare BS care rezistă nesperat de mult.
*



PS: don't shoot the messenger.
Raduchu
Am citit si eu post-ul doctorului, dar deja dadusem comanda. Pentru 50 lei cat a fost ceara, merita o incercare. icon_mrgreen.gif

Solutia de jante am luat-o in mod special pentru depunerile de la placute, ca parca nu imi place cum se curata la spalatorie jantele.

edit: The messenger is safe. laugh.gif
marksman
Io-s de acord ca sunt o gramada de zemuri care promit marea cu sarea, unele pe bani multi, dar trebuie sa recunoastem ca nici vopselurile nu mai sunt cum erau, de unde necesitatea de protectie suplimentara.

De aici pana la a afirma ca sunt un BS total si ca vopseaua se poate intretine doar cu spalare cu sampon/spuma de la spalatoriile self service, e drum lung.
Raduchu
Mda..vopselele astea "eco" pe baza de apa sunt foarte sensibile la factorii externi. Te uiti urat la ea si sare lacul. sleep.gif


Eu odata la 2 saptamani spal masina, uneori chiar si saptamanal, cand am timp/chef. Cea gri vede spalatoria odata la luna, deoarece nu se vede praful pe ea cum se vede pe asta neagra.

Frumos ar fi ca ceara respectiva sa tina undeva la 3-4 saptamani, sa fie suficient sa o spal de praf doar cu un jet de apa si atat. Pe mine ma dezavantajeaza si locurile de parcare ale blocului, deoarece e parcare de tip "spic de grau" si cum e umezeala in timpul noptii, cand trec dimineata masinile, va puteti da seama cat praf se lipeste de masini.

Raduchu
Am trecut vineri dupa lucru pe la spalatorie, am spalat-o bine bine (in limita unei spalatorii self service) dupa care am aplicat ceara. Cred c-am aplicat un pic cam mult, deoarece m-am chinuit ceva vreme sa o intind complet. Acum o las vreo 2-3 saptamani, si abia dupa aceea o sa ma duc inapoi la spalatorie sa-i dau un jet de apa, sa vedem daca am rezolvat ceva sau nu.

Si cum era si normal, a doua zi dupa spalare, o pasare s-a decis sa faca misto de mine. Rezultatul "intarit" al pasarii a fost sters cu un servetel umed, fara nici o problema. Parca s-a curatat mai usor fata de alte dati, sa fie ceara?

Atasez si o poza din interior, cu un scaun, in caz ca nu stia nimeni cum arata unul facut de folksvagan. tongue.gif
dandobre
Belea! biggrin.gif
axabrt
Mișto pasatul negru. Aveam și eu unul pe langa bloc al unui vecin acum câțiva ani era un albastru deschis , tot highline și 4motion. Tot timpul întorceam capul după el. Acu respectivul și a luat un A4 2014 sline quattro.

Da as zice că singurele scaune mai mișto decât alea de pe pasat sunt alea de A4 s line, dar cele tapițate cu stofa din aia in carouri. Eu nu mă impac cu pielea.

Mi as fi luat și eu ceva audi dar eu voiam 1.8 benzina și sincer nu am avut bani. Una în mințile ei este mai mult decat eram dispus să dau pe o mașină. Sistemul ăla quattro depe audi 2014 este ultimul 4x4 adevărat , torsen, după asta începând cu b9 au trecut la haldex, cică e mai responsiv, mai ușor și consuma cu 0.5 l la sută mai puțin... Prostii după părerea mea. Dar probabil când faci sute de mii de km cu mașina se aduna de niste mii de euro economie
Raduchu
QUOTE(dandobre @ 6 Sep 2020, 13:52)
Belea!  biggrin.gif
*



tongue.gif

@axabrt mersi!

Referitor la scaune, cu toate ca sunt din piele integral, sunt ok, ai impresia ca "aluneci" pe ele. Sunt foarte confortabile si ofera o sustinere laterala mai mult decat decenta. smile.gif

Acelasi tip de scaune sunt si pe cea gri, doar ca au piele pe laterale si alcantara pe mijloc. Acolo nu mai exista impresia ca aluneci de pe ele. Cand o sa mai merg cu cea gri, o sa postez o poza si cu interiorul ei.

Plus un avantaj la piele il consider faptul ca este mult mai usor de intretinut, in sensul ca odata la cateva luni o dai cu o solutie de curatare+hidratare si aia e.

Ca ziceai de haldex..nici haldex-ul nu e rau, am un prieten cu Octavia 2 Scout si crede-ma ca am incercat s-o facem sa "alunece" pe umed si nu am reusit. Cand incepeau rotile de pe fata sa patineze, imediat cupla spatele si o potolea. Din ce stiu eu, parca haldex-ul are nevoie de o intretinere ceva mai riguroasa fata de torsen. Dar nu ma prea pricep foarte tare la 4x4, sincer sa fiu.

Daca voiai sa-ti iei A4 1.8 benzina >2013, da, de acord, dar sa-ti iei de dinainte de 2013, mai bine nu. Sau daca ai rude la o fabrica de ulei, de ce nu? biggrin.gif
dandobre
Așa e, tapiseria din piele de curăță mai ușor. Materialul textil, dacă a apucat sa intre mizeria în el, n-o mai scoți decât cu aspirator cu injecție extracție, pe când la piele dai cu o cârpă și au rezolvat.
Raduchu
Am curatat un ditamai gainatul, intarit, de pe capota cu un servetel umed si am reusit s-o zgarii in ultimul hal.....

Va rog nu faceti ca mine.

edit: S-a rezolvat cu o polishare. Concluzia e simpla. dry.gif
Raduchu
Seara buna,

Domnilor, trebuie sa inlocuiesc arcurile pe fata la dricul gri, pentru ca arcul de pe stanga fata s-a rupt. Daca tot schimb arcurile, inlocuiesc si telescoapele si flansele, macar sa stiu o treaba..

Intrebarea de 100 puncte: ce firme recomandati?

Eu ma gandeam asa:

Arcuri - KYB
Telescoape - KYB/MONROE
Flanse - SACHS

Ce ziceti?
YRX
La Touareg am schimbat pe spate amortizoare Bilstein, arcuri Sachs si kit protectie Sachs. A, flansele de cauciuc din capat SKF.

1. Identifica cu precizie arcurile de pe masina. Vezi cu codurile de vopsea. La mine erau vreo 4 tipuri, singurii Sachs aveau arcul corect, ca e unul intarit, pentru ca am carlig.

2. Cauta pe aftermarket exact specificatia respectiva.

3. Amortizoare vezi de care gasesti rezonabile la pret. Sunt bune si Monroe, Bilstein, Sachs. Difera preturile mult, calitatea nu asa de mult.

4. Schimba toate accesoriile, nu te zgarci. Comanda inclusiv suruburi si piulite noi, nu sunt mult si nu te chinui.
Raduchu
Pe arcuri sunt 3 buline - portocaliu verde galben.

Cum caut exact specificatia asta? M-am uitat rapid pe autokarma si ori nu stiu eu sa ma uit unde trebuie, ori nu scrie. Toate arcurile au cam aceleasi specificatii pe hartie.
YRX
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/passat+4...4/411-411000/#1

Uite aici.
Par la fel, dar vad ca si la Passat sunt un milion de tipuri. PR-code la suspensie il stii?
MyKe89
După culorile menționate mă aștept să ai PR L02, și anume arc cu codul 3C0411105B. Echivalent Sachs 993060.
Raduchu
QUOTE(YRX @ 11 Oct 2020, 20:42)
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/passat+4...4/411-411000/#1

Uite aici.
Par la fel, dar vad ca si la Passat sunt un milion de tipuri. PR-code la suspensie il stii?
*



Mersi de link. PR code este ce a zis @MyKe89 - PR L02. Numai bine, stiu ce arcuri sa comand.

Aveti idee cam cat e manopera pentru un astfel de schimb? Sa stiu daca e ok ce-mi zic astia de la service-urile de la mine din oras.
valioglu
Pe codul de culoare nu gasesti decat originale. Cele aftermarket sunt un singur cod pentru toate specificatiile. Am schimbat arcurile spate pentru ca s-au rupt amandoua si am cautat destul de mult. Am pus de origine. 900 lei.
Amortizoarele aftermarket sunt alta poveste cu final nefericit.
Bine ca am scapat de B6, din cauza lui nu voi mai avea VW niciodata.
YRX
Atunci ala e, ce ti-a zis Mike, uita-te dupa Sachs.
Manopera habar nu am, ultima data am fost in service cand era Logan-ul in garantie... biggrin.gif
Ia-ti si surubul + piulita de jos, de la fuzeta, ai pe 7zap codurile.
MyKe89
QUOTE(valioglu @ 12 Oct 2020, 06:17)
Pe codul de culoare nu gasesti decat originale. Cele aftermarket sunt un singur cod pentru toate specificatiile.
*


Nu-i adevărat.
Raduchu
QUOTE(valioglu @ 12 Oct 2020, 06:17)
Pe codul de culoare nu gasesti decat originale. Cele aftermarket sunt un singur cod pentru toate specificatiile. Am schimbat arcurile spate pentru ca s-au rupt amandoua si am cautat destul de mult. Am pus de origine. 900 lei.
Amortizoarele aftermarket sunt alta poveste cu final nefericit.
Bine ca am scapat de B6, din cauza lui nu voi mai avea VW niciodata.
*



Esti suparat rau pe nemti, se pare..

QUOTE(YRX @ 12 Oct 2020, 08:55)
Atunci ala e, ce ti-a zis Mike, uita-te dupa Sachs.
Manopera habar nu am, ultima data am fost in service cand era Logan-ul in garantie... biggrin.gif
Ia-ti si surubul + piulita de jos, de la fuzeta, ai pe 7zap codurile.
*



Will do. smile.gif

Revin cu preturi propuse de service + manopera. Presimt ca o sa-mi comand eu piesele. Manopera ma astept sa fie undeva la 300 lei, dar om trai si om vedea.

edit: 300 manopera, cum ziceam.

edit2: Mi-am comandat eu piesele de pe autokarma, undeva la ~850 lei. Un pret mai mult decat decent, zic eu. Arcuri si flanse SACHS, amortizoare KYB, surubul + piulita de la fuzeta Febi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.