Noroc la toata lumea.
La Dacia mea din 87 cu motor de 1397, ulei motor Elf 10W40 au inceput de acum 1 luna sa se manifeste cateva fenomene deranjante.
1. Da rateuri in evacuare. Am schimbat capacul de delcou, bujiile (Brisk), fisele si rotorul, am mai umblat la avansul centrifugal, la surubul de amestec si tot nu si-a revenit. Parca se comporta mai bine daca ii dau avansul nitel mai mic decat normal dar tot apar rateurile acelea numai ca mai rar. Si se simt trepidatiile pana in volan, unde la mine inainte era liniste si pace iar motorul torcea linistit. Ulei nu consuma, dar ma ingrijoreaza faptul ca daca scot fisa de la bujia de langa nr. 1 (nu stiu ce nr. e dar cred ca 3) se simte f. putin in mersul motorului. Am testat asta si cu setul vechi de bujii si la fel. Mentionez ca am bujiile setate asa cum vin ele din fabrica si eu am aprindere electronica unde am impresia ca trebuie o distanta mai mica. Sa fie asta problema ? Bujiile vechi erau setate corect pt aprinderea asta dar totusi nici cu ele nu merge bine bine motorul. Ce n-am facut ca tot uit e sa curat carburatorul nitel cu sprayul.
2. Avansul vacuumatic nu are o influenta prea mare, cel putin nu una clara. Poate nu e reglat bine ?? sau nu mai functioneaza ?
3. Turometru a incetat sa mai oscileze, dupa o perioada de 2 luni de iarna in care la rece oscila de la un capat la altul pana se incalzea motorul. Am mai citit pe forum si sugestia era sa verific contactii de la bobina sau la bord. Intrebarea e care anume sunt ei (mai ales cei de la bord) ??
4. Se aude zgomot ritmat puternic de la tacheti (un tacanit). Cred ca ar trebui verificati nu ? Poate ei sau tijele nu mai sunt la locul lor optim.
5. Aproape uitasem. De 2 zile, dimineata la rece, se aude un zgomot metalic f. deranjant de la motor, ca de metal pe metal. Eu pornesc numai cu soclul si nu o turez asa ca sigur nu era peste 1000-1100. M-am uitat sub capota si delcoul vibra in draci si scartaia. Zgomotul dispare cand se incalzeste motorul. Ghici ciuperca ce-i ??
Astept sugestii. Merci