Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu incalzirea la Dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mardinu
Salut!
Am o Dacie 1300 din 1971. Problema este ca imi baga caldura doar pe la sofer, iar in partea dreapta aer rece.
Am aerisit instalatia, am verificat caloriferul...este cald pe toata lungimea. Termostatul functioneaza... Nu stiu ce are. Problema mai nasoala este la drum lung, cand viteza aerului rece este deranjanta pentru pasagerul din dreapta...in rest in masina se incalzeste OK fara probleme numai cu caldura bagata pe la sofer.
Ce e de facut?
Ma lamureste cieva?
Electronistu'
Probabil in zona aceea este infundat partial caloriferul. Incearca sa il sufli cu jet puternic de aer.
Spui ca deranjeaza jetul de aer:) Nu mai ai acele clapete cu rol de directionare? Daca il pui sa bata inspre parbriz nu vad de ce ar mai deranja.
Bafta!
mihait
Aceiasi problema si la mine de cand am masina.
La sofer mori de cald , in dreapta ioc.
Am pus calorifer nou, scos toate frunzele si ce mai era sub el, bagat mana la voleti ( erau in pozitia ok ). Am incercat apoi pe la grila de sub parbriz cu o surubelnita sa vad daca e ceva pe acolo. Pe partea soferului intra mult surubelnita, in partea dreapta intra mult mai putin ( dupa 5 cm se loveste de tabla).
Are cineva o idee de la ce ar fi ?

PS Masina a fost recarosata. Am bord "scoica".
Electronistu'
Ideea e ca daca intra aer, si caloriferul e bun, circula lichidul fierbinte prin el, nu are cum sa intre aer rece, pt ca aerul trece printre dintii caloriferului.... chiar nu are cum.

EDIT: Stai asa ca prin "ioc" caldura se inteleg 2 lucruri:
1). Baga canci aer, nici cald nici rece ( clapeta rupta, blocata, ceva care infunda, dai bordul jos)
2). Baga cald canci, dar baga rece (imposibil)

Concluzia? ai de dat bordul jos si cureti ca la carte.
mardinu
Daca ar fi infundat, n-ar trebui sa nu bage aer deloc?
Clapetele de directionare exista si sunt catre parbriz...insa...tot vine rece si se simte...
Ma gandesc, deoarece sensul apei in calorifer este de la sofer la pasager deci stanga-dreapta, poate pana la pasager se raceste agentul de incalzire si nu mai are putere sa incalzeasca caloriferul si in dreptul locului din dreapta...
Posibil?
mihait
@Electronistu':
NU baga aer deloc in dreapta.
De asta ma temeam si eu , ca trebuie dat bordul jos.
In fine, am sa incerc cand va fi mai cald.
Mutam' de info.
Electronistu'
QUOTE(mardinu @ 19 Jan 2006, 22:21)
pana la pasager se raceste agentul de incalzire si nu mai are putere sa incalzeasca caloriferul si in dreptul locului din dreapta...
Posibil?
*


EXCLUS
Eu ziceam de celalat coleg cu probleme ca e infundat.
La tin e ziceam ca e infundat caloriferul, nu gurile de aer. Ca daca e infundat calorifeul nu iti mai circula lichidul prin el, nu are treaba cu aerul, care circula printre dintii caloriferului.
Sper ca ma intelgi.
mardinu
Bine-bine, am dat jos grila de afara si am pus mana pe calorifer: cald pe toata lungimea... nu cred ca e infundat. Apa circula prin el...
Ce e de facut?
Electronistu'
practic, nu are cum. No ofence.... aerul nu are pe unde patrunde decat prin grila, trece prin calorifer, si apoi intra in habitaclu. exista o mica cantitate de aer care trece pe langa calorifer, e adevarat. dar e prea mica in raport cu ce trece prin calorifer pt rezultate bune se izoleaza cu burete (este un topic in care a facut cineva modificari interesante)....
Exista diferenta de temperatura intre extremitatile caloriferului?
mardinu
Nu exista, masurat empiric (cu mana) la ambele capete si e cam aceeasi temperatura.
Ciudat, nu?
Electronistu'
Putin spus ciudat, daca nu imposibil...
Repet:
aer->grila->calorifer->gurile alea pe unde iese el->habitaclu.
Chiar nu vad vreo explicatie plauzibila.
calinp
problema asta m-a chinuit o gramada smile.gif
pana la urma problema era in zona gurii prin care trage aeroterma (turbina) aer - gaura aia ovala din dreapta de sub grila. practic aerul nu mai trecea prin calorifer si intra pe langa aeroterma direct in compartimentul de directionare (in care sunt voletii) din cauza neetanseitatii imbinari a doua table exact la gaura aia (cred ca in fabrica au "uitat" sa puna mastic).



[attachmentid=19402]


poza este luata din tutorialul lui Steffyx


mardinu
Calinp:
Wow! Multumesc. O sa verific dupa amiaza treaba asta, sa vedem daca e astupat acolo...
Revin cu detalii dupa verificare.
Multumesc.
mardinu
GATA!
Problema rezolvata dupa 1 1/2 de mesterit. Am desfacut to si am verificat:
-cele doua table [Calinp], erau perfect etanse, deci nu acolo era problema;
-caloriferul nu era mudar si se incalzea pe toata suprafata, chiar frigea;
-am verificat gaurica cu gaurica toate spatiile, nu obtura nimic;
IN FINAL, dupa ce demontasem tot, inclusiv scosesem caloriferul, mi-am dat seama ca pozitia lui era anormala in lacas, adica in stanga la sofer era mai sus si in dreapta la pasager era mai jos - CAZUSE DIN CLEMELE CARE IL TINEAU SI AERUL INTRA PESTE EL IN LOC SA TREACA PRIN EL.
L-am fixat corect, si baga uniform acum.

PS: O sa imi iau maieu, ca acum va fi foarte cald in masina biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.