Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trage stanga
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutste
azi a inceput sa se comporte ciudat masina, cand nu accelerez merge drept dar in momentul cand accelerez (fiind in viteza) trege stanga, volanul rotindu-se aproape o jumate de tura.
eudin_umarian
QUOTE(ionutste @ 22 Jan 2006, 15:49)
azi a inceput sa se comporte ciudat masina, cand nu accelerez merge drept dar in momentul cand accelerez (fiind in viteza) trege stanga, volanul rotindu-se aproape o jumate de tura.
*



cum e cauciucul din stanga?!in buna stare?!
argon
Franele sunt OK? suna a problema la diferential, desi sunt destul de rare mellow.gif
ionutste
QUOTE(argon @ 22 Jan 2006, 20:36)
Franele sunt OK? suna a problema la diferential, desi sunt destul de rare mellow.gif
*



cauciucurile sunt ok
problema apare doar cand accelerez,
daca merg accelerat sa zicem cu 60-70km/h si ridic piciorul de pe acceleratie vireaza dreapta,
Cel mai nasol e cand schimb treptele de viteza, controlez f greu masina merg in zig-zag
argon
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...58&hl=accelerez

asta a schimbat cauciucele pe fata si acum merge..inearca si tu
ionutste
QUOTE(ionutste @ 22 Jan 2006, 22:38)
cauciucurile sunt ok
problema apare doar cand accelerez,
daca merg accelerat sa zicem cu 60-70km/h si ridic piciorul de pe acceleratie vireaza dreapta,
Cel mai nasol e cand schimb treptele de viteza, controlez f greu masina merg in zig-zag
*


am gasit postul ala si eu aseara, dar la mine cauciucurile sunt de 4 luni si par OK. i-am dat un pm, astept sa imi raspunda, poate a mai facut si altceva,

Alte pareri sunt??
Ov
ridica pe rand rotile din fata pe cric si vezi daca nu e vreuna infranata
verifica si jocurile din directie cand ai masina pe cric
rba
Daca in momentul in care accelerezi trage stanga iar cand decelerezi trage dreapta, problema poate origina si din elemntele de suspensie de pe partea dreapta fata a masinii: verifica in special starea bucselor de tirant de pe partea dreapta, dar si starea bucselor de bascula inferioara.

un posibil mecanism de manifestare a acestui fenomen(in cazul bucselor cu joc mare sau inexistente la tirant):

la accelerare, roata dreapta se va deplasa spre inainte schimband mult geometria trenului de rulare; rezultat: roata de pe dreapta se va afla mai inainte decat roata stanga fata rezultand un fenomen de cabrare (mic, probabil cateva grade) a rotii spre interior -> trage stanga.

la franare, roata dreapta se deplaseaza spre inapoi -> acelasi fenomen ca la accelerare, numai in directia opusa-> trage dreapta.

P.S: in aces moment nu sunt sigur daca am descris corect sensul in care cabreaza roata dreapta la accelerare si franare, daca in realitate roata cabreaza in celalalt sens decat am descris eu inseamna ca e posibil sa fie roata stanga de vina (tirantul stanga).

atentie mare si verifica bucsele de tiranti de pe ambele parti dar si starea bucselor de bascula inferioara.

Succes,
rba
ionutste
gata s-a rezolvat
Tirantul nu mai era pris de pivot, era in aer, surubul lipsa, i-am pus un surub si masina merge la fel de bine ca inainte
Problema era la roata din dreapta
tabek
Salut la toata lumea!
Ieri mi-am echilibrat rotile (toate 4) si am si schimbat rotile intre ele, cele din spate in fata, si invers, dar nu in diagonala. Am facut asta pentru ca in spate aveam cauciucuri de iarna si in fata de vara. De atunci masina trage spre stanga f. tare, daca las volanul iau curba... Presiune egala in roti.
In decembrie am avut accident destul de urat cu masina, am lovit cu fata pe unu care nu mi-a acordat prioritate. Insa, dupa reparatie masina nu tragea deloc la stanga, mergea ca inainte de accident.
Ce s-a intamplat?
danny_b
QUOTE(tabek @ 24 Feb 2006, 08:49)
Salut la toata lumea!
Ieri mi-am echilibrat rotile (toate 4) si am si schimbat rotile intre ele, cele din spate in fata, si invers, dar nu in diagonala. Am facut asta pentru ca in spate aveam cauciucuri de iarna si in fata de vara. De atunci masina trage spre stanga f. tare, daca las volanul iau curba... Presiune egala in roti.
In decembrie am avut accident destul de urat cu masina, am lovit cu fata pe unu care nu mi-a acordat prioritate. Insa, dupa reparatie masina nu tragea deloc la stanga, mergea ca inainte de accident.
Ce s-a intamplat?
*



Probabil ca unul din caucicurile care au fost pe spate este uzat putin lateral si de aceea iti trage .Verifica cu atentie cauciucurile care le-ai pus acum pe fata. Bafta !
micu
sall

aceasi problema ! dar la mine s-a rupt suportu de la tirant in partea cu lonjeronu! mi-a spus mecanicu ca s-ar putea si indoi lonjeronu din cauza fortelor. e posibil chiar asa de usor sa se fi indoit ? si dupa ce il sudez ce fac ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.