Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trecerea benzina/GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sddragos
Salutare,
Pentru o berlina cu carburatie si instalatie GPL, stiu ca trecerea de la benzina la GPL se face in mers sau pe loc cu motorul turat, dupa trecerea in prealabil pe pozitia intermediara (pt. consumarea benzinei din carburatorici). Stiu ca se asteapta (cu mana deasupra butonului de comutare) pana la epuizarea benzinei din CNC, apoi, la primul "sut" se trece pe GPL. Asa am procedat si eu, pana vineri, cand am vrut sa fac asta in oras. Asteptand "sutul", in conditiile traficului aglomerat, am redus pre amult viteza si s-a oprit motorul. Apoi, in loc sa dau la cheie, l-am pornit in viteza a doua. Am stricat ceva (membrana reductor, etc)?
E bine sa pornesti masina impinsa, pe GPL?
ionut L.
Stai linistit nu ai stricat nimic. Si eu GPL si am mai pornito impinsa. Pana acum nu am observat sa se fi stricat ceva.

rtulea
Masina se porneste pe benzina doar pentru a permite cresterea temperaturii apei ce trece prin plamanul din canistra de gaz. Acest lucru se face pentru a se mari presiunea din rezervorul de gaz datorita dilatarii acestuia odata cu cresterea temperaturii gazului. De stricat nu se strica nimic, stai linistit.
cnn
QUOTE(rtulea @ 23 Jan 2006, 12:10)
Masina se porneste pe benzina doar pentru a permite cresterea temperaturii apei ce trece prin plamanul din canistra de gaz. Acest lucru se face pentru a se mari presiunea din rezervorul de gaz datorita dilatarii acestuia odata cu cresterea temperaturii gazului. De stricat nu se strica nimic, stai linistit.
*


????????????????????????????
Eu nu inteleg ce are plamanul (regulatorul de presiune) cu canistra de gaz (presupun gaz lampant ca GPL nu cred ca se poate tine in canistra) si cresterea temperaturii apei (lichidului de racire) cu rezervorul de gaz.
Dupa unii autorii, contemporani, trecerea alimentarii motorului se face de pe benzina pe GPL (gaz petrolier lichefiat) la o temperatura de cca. 40 grade Celsius a lichidului de racire. In acest fel se asigura o temperatura care compenseaza absortia de caldura a GPL-ului la trecerea din starea lichida in starea gazoasa, trecere ce se realizeaza in regulatorul de presiune (asa zisul plaman).
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ionutctn
Mai s-a exprimat omul gresit poate. Intr-adevar pornirea cand e frig afara se face pe benzina, se incalzeste motorul pana se incalzeste plamanul un pic ca sa ma exprim asa dupa care se da prin faza intermediara pe gaz. Eu procedez asa: pornesc pe benzina, incalzesc mototrul pe loc si mai dau drumul la aeroterma cand vad ca incepe sa se ridice acul la apa; cand da o idee de caldura ceva acolo dau pe intermediar apoi pe gaz.

Si ca sa lamurim anumite treburi: butelia are robinetul ei, adica ii inchizi robinetul si o dai jos de pe masina daca vrei sau daca ii inchizi robinetul poti sa ii dai tu pe gaz cat vrei ca daca butelia e inchisa nimic.
Masina se porneste iarna pe benzina pentru ca strici plamanul (instalatia) iar nu motorul. Motorul nu ai cum sa il strici dar poti strica membranele la plaman. In cele mai multe cazuri nici nu porneste pe gaz iarna pentru ca atunci cand pui contactul ii vine mai mult condens din ala decat combustibil. A mea cel putin nu o ia pe gaz iarna decat daca o barai mult de tot; si daca o barai mult s-ar putea sa nu mai am baterie sa mai am cu ce barai si altadata.
rtulea
Corect "ionutctn", ai inteles problema, chestia cu apa si cu maritul presiunii prin marirea temperaturii.

"cnn" explicatia este pertinenta, altfel, moderatorul sectiunii nu o lasa in "eter". Probabil neantelegerile legate de limbaj au oprimat adevaratul sens al frazei respective.
Denumirea de canistra a survenit intr-un moment de lapsus, altfel foloseam termenul de butelie de gaz.
nvp_playboy
Pana o pornesti impinsa pe gaz....se ineaca....
Fa trecerea pe gpl......la viteza a 4a
catalin_tm
faza cu viteza a patra, e in mare parte o porcarie. treaba cu pornitul pe gaz e urmatoarea: iarna, cand pui contactul, si gazul, incercand sa iasa, va crapa in timp membrana de la butelie. asta nu se intampla din prima, dar daca incerci de mai multe ori, sigur "vei avea succes".

desigur, mai e si partea a doua, care e incercata... pe partea soft. dai mai intai de la comutator, pe benzina, il lasi 2-3 secunde, si il treci pe gaz. asa, motorul crede ca porneste pe benzina... dar porneste pe gaz... o chestie din nou lipsita de logica: desi ca idee "soft" e buna, tot fizic se aplica, iar gazul tot asa crapa membrana, ori ca stie ca porneste pe benzina, ori pe gaz.

si cu gazul in viteza a 4-a... ce legatura are?? asta ce inseamna, ca daca e aglomerat mergi pe benzina??? ideea e de temperatura... in nici un caz de viteza.

aaa, si ca un mic "nu faceti ca ei". in cazul in care ati uitat sa puneti pe benzina inainte sa ajungeti acasa, nu faceti greseala sa treceti pe benzina, in parcare... o sa aiba cam aceleasi simptome ca si cand ar fi innecata (doar ca nu va fi asa...)
nvp_playboy
Mai copii, merg pe gaz de 7 ani...nici nu eram statii de gaz in tara cand eu aveam instalatie.

La pornire, iarna, cand e rece, pleci pe benzina......prinzi a 4 a (pana aici trec 5 minute) motorul e caldut...pulmonul e caldut, apoi treci pe gaz....LA VITEZA MICA risti "sa o pierzi", se opreste, te uiti la ea. In viteza, daca se opreste cumva cand schimbi treptele o pornesti usor, oricum daca e bine reglat , in 5 minute tre sa stea la relanti si pe gaz chiar la - 20 grade.

La oprire , poti s-o treci pe gaz in parcare lejer, dac-o " simti".....si o tii putin accelerata fara soc

Nu tre sa mergi prin oras pe benzina, eu ma refeream la "treceri".
catalin_tm
gata sefu... s-a-nteles!!! fiecare cu cat stie... (io am zis cat am stiut si eu)
LYM
Trecerea de pe benzina pe gaz, la viteza a 4a sau a 5a se face cu un "shoc" cat mai putin sesizabil.

De expl. daca se termina benzina din carburator cand esti in viteza 1 sau 2 sa zic, o sa " dea in nas " urat.
nvp_playboy
Copii....fiti atenti la teorie...:
http://www.ultragaz.ro/componente.htm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.