Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste la -23grC
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Pedala
Datele problemei:
Am o berlina din '98 care o tin din scurt, zic eu biggrin.gif .
Azi, 23 ian 2006, prima din zilele cu ger de peste -20 grC.
Masina mea se afla in garaj in perioada asta.
Acum vreo 2 luni si vreo 1.000 km, am schimbat (in ce priveste alimentarea si aprinderea): acumulator 55Ah (Monbat Bulgaria), platina (romaneasca), bujii (Bosch), capac declou (romanesc tranparent cu gaurica de aerisire), ruptor distribuitor (rom), flitru decantor, filtru sita din carburator. Antigel verificat cu densimetru, rezista la -27 grC. Ulei Havoline 15W-50 in regula. M-am pregatit de iarna.
Azi dimineatza, la -8 grC in garaj, cu soc tras, ca la carte, a pornit OK la prima cheie.

Problema:
Azi la ora 18, afara la -23 grC, dupa ce a stat 8-9 ore nepornita, nu a mai luat-o. (Aporpo, de abia puteam sa misc schimatoru de viteze de gros ce era uleiu din cutie). Am dat cheie, electromotoru invartea motoru destul de incet, dar nu se auzea nici urma de aprindere, o scanteie ceva, nimic. Am mai dat vreo 3 chei si la fel, pana am vazut ca da sa moara bateria. Am ridicat capota sa vad daca a inghetat antigelu; era ok. Am lasat-o asa in parcare (apropo, nu mai vroia nici capota sa se inchida.. am reusit cu greu totusi).
Am venit cu intariri: o alta masina, cabluri, sufa.
Am legat fire cu clesti la o baterie la alta si, in afara de faptul ca invartea electromotorul mai repde, tot nu avem scanteie, nu a pornit nici dupa 4-5 chei lungi.
Apoi am legat-o cu sufa si am tras-o. Dupa vreo 800 m de mers in treapta a-3a tras de celalta masina, motorul meu se invatea din miscarea data de roti si dadea semne ca are ceva scanteie. Intr-un final a inceput sa mearga neregulat de unul singur in 2-3 pistoane (genul "par par par poc") si nu statea la relanti deloc. Am suflat in jiglorul de relanti si si-a mai revenit un pic, dar tot neregulat merge.

Intrebarile mele:
Putem sa facem Dacia sa porneasca la temperaturi de peste -20 grC?
Voi cum v-ati pornit astazi Daciile pe carburatie?
Credeti ca trebuie sa schimb ceva ca sa imi porneasca pe o vreme ca asta?
Electronistu'
Sa nu cumva sa ai ulei de vara. In cel mai rau caz merge ala all-season.
andu911
Da la cama si vezi daca vine benzina...sa fii sigur ca nu a inghetat pe conducta.
Adica scoti furtunu care duce la carburator si dai la manual biggrin.gif

Daca vine benzina...problema e la partea de aprindere.

Scoti o bujie...si bagi fisa pe ea...asezi bujia pe caroserie sau pe motor...undeva sa faca masa...si pui pe cineva sa dea la automat...vezi daca da scanteie. Daca nu da scanteie...vezi sa nu fie bobina...sa fi inghetat uleiul in ea...ca mai ingheata si ala...
mosh
am pornit-o cu greu. Am ulei 20w50, baterie de 85A si abia la a 5-a . a 6-a cheia a luat-o asa cum spui tu in 2-3 pistoane cu socul la maxim. Am facut plinul, am pus aditiv si merge acceptabil dupa 15-20 minute prin trafic. Am pus carton pe carburator si radiator insa maine il scot ca-mi creste temperatura la apa mult cu alcool in benzina si carton la radiator. Mai am norocul ca fiind break... daca apuc sa fac cald in masina cat de cat... mai incalzeste si benzina din rezervor. Nu cine stie ce... dar o mica abureala conteaza.

andu, cu tot respectul... eu am petrecut 5 minute in frig sa spal 2-3 geamuri cu stergator de care au aurolacii. dupa 5 minute am inghetzat, am scapat stricla de plastic din mana si s-a facut tzandari... am petrecut inca un minut sa incui usile si s-o tai in casa. Daca-l pui pe saracul om sa desfaca pe la motor... il mai misti la vara de langa masina. smile.gif
Eu zic asa... mare lucru nu ai ce sa-i faci, deja la -30 grade, dacia pe carburator e la limita imposibilului. Nu sunt de acord cu aditiv in benzina... dar acum mi-am incalcat principiile. Asa ca daca reusesti s-o pornesti... baga aditiv in functie de cant de benzina pe care vrei s-o bagi, las-o sa mai mearga pana crezi ca s-a consumat benzina veche de pe circuit, cea neaditivata. Nu o alerga mai mult de 60 maxim 70 km/h. Pune carton la carburator si ceva lichid de frana pe axul de la acceleratie si soc. Bateria nu prea mai e de lasat afara. Ori daca o lasi... dupa ce parchezi masina mai las-o sa mearga fara consumatori electrici. Verifica cutia filtrului de aer sa fie dat pe iarna. Daca ai nenorocul sa nu-ti porneasca... mai bine las-o si ia un taxi. E clar ca uleiul e prea vascos, antigelul cristaizat... benzina a inghetzat in carburator. O sa invarti la cheie niste fiare inghetzate. Azi m-am speriat cand a dat unul doua rateuri langa mine. Am zis ca i s-a spart motorul smile.gif
Am vazut jeep-uri trase pe dreapta... asa ca de la dacie ce pretentii sa ai. Consider ca a fost un miracol ca am reusit sa merg cu ea azi, asa mai greu, dar nu m-a lasat in frig. Nu ai ce sa-i faci sa dezgheti benzina inghetzata, sa subtiezi uleiul din motor, sa nu omori bateria samd. Daca cineva are idei reale... sa ni le impartaseasca.
andu911
o masina daca e bine pusa la punct, porneste si la -30 grade...in cazul in care nu ai apa in benzina sau motorina...

Mda...nu m-am gandit si la faza cu frigu...adica...depinde de om...daca n-are probleme...
mosh
da, ne gandim numai la masina... dar si soferul are nevoile lui... Ar fi bun un antigel si pt el. smile.gif
Ciombe
A mea porneste c tractoru... Iar dupa ce o ia, la a 15-a cheie, incepe sa tasneasca de undeva de sub elicea ventilatorului ca la robine - apa blink.gif . ca si cand ar face pipi... blink.gif Dupa cateva secunde se opreste din tasnit si merge normal...
argon
a mea la -16 grade porneste la prima cheie, mai frig de atat nu e aici, benzina nu trebuie sa aiba apa in ea, si uleiul trebuie sa fie 10w40, o sa porneasca din prima, binenteles daca e reglata cum trebuie.
Dreamer
Aseara mi-am pornit masina dupa mai multe zile de stat pe dreapta. La inceput, bateria a dat cateva semne de slabiciune, dat la a 2 cheie a pornit fara probleme. Masina e din `98 pe carburatie, bujii Bosch, si aprindere electronica de Tg-Mures, bateria e de 65A, Rombat Calciu, si are 2 ani. Inca nu am avut probleme cu ea din cauza frigului.
sddragos
Am pornit-o si eu ieri la 16:30 (nepornita de 20 ore) si a luat-o la a doua cheie.
In Pitesti, la ora aia erau -15 grade C. Am rotit doua ture arborele cotit, am dat putin la coada, tras socul la maxim, o cheie...nimic......a doua cheie....a pornit.
E adevarat, daca nu pornea la a doua cheie nu cred ca mai rezista prea mult bateria. Uleiul e Elf 15W40, schimbat sambata. Cel din cutie e romanesc si a inghetat, nu puteam nici macar sa bag in viteza. L-am "rupt" cu cateva socuri de ambreiaj: cu maneta la punctul mort si ambreiajul calcat (altfel nu cred ca pornea), turezi motorul pe la 1500 rpm si dai drumul la ambreiaj, apoi il calci iar si repeti asta de vreo 3 ori. Rotile dintate de pe arborele primar fiind corp comun cu arborele si angrenate permanent cu cele de pe arborele secundar "rup" uleiul. Daca explicatiile sunt gresite, rog sa ma corecteze cineva.
Inca ceva: am luat din Metro lichid pentru curatat parbrizul, care rezista la -25 grade C (asa scrie pe eticheta) si a inghetat bocna.
Antigelul e OK (schimbat in nov. 2005).
Pedro
Dacia 1978, ora 7.15 dimineata , astazi 24 a pornit la prima cheie (suspectez alcoolul pe care l-am bagat in rezervor, care de fapt e spirt chior)
Devils
Dacia 1988, la 7:30 dimineata, in 24 ian....m-am chinuit vro 5 minute pana a pornit. La -20 gr ... cablul de la acceleratie si soc s-au cam intepenit, dar a pornit
Uncle-Sam
dati 15-20 sprituri si tre s-o ia din prima fara soc. la mine a mers de fiecare data
Dorubarg
a mea nu a mai pornit. Ieri am luat bateria in casa si am incarcat-o insa nici asa nu a vrut.Era mult prea frig azi dimineata(-20gr) ca sa vad daca vine benzina in carburator.
Astept vremuri mai calde ... smile.gif
andu911
am un sfat biggrin.gif

Aprindere tranzistorizata...sau cum zice lumea pe aici...aprindere electronica...
Pedro
Un mecanic care are 30 ani in bransa imi spunea ca daca vrei sa-ti bati joc de cineva da-i sa-si puna aprindere electronica (pe dacie), mai mult colegi care au, spun ca dupa cca 2000 km incepe si da rateuri aceasta aprindere electronica deci cum e pan la urma?
paulpaul
si a mea de prin 1983 toamna a pornit tot trasa vre-o 2 km,dar imi crestea inima cand vedeam si masini straine care straluceau cu sufa in nas,deci e problema generala.aseara mi-am luat bateria in casa.sa vad astazi rezultatele.solutie sa nu o mai tragi:parcheaz-o in panta si ii dai drumul la vale.
jaf
Nu stiu cate grade minus sunt prin Cluj dar a mea nu a facut nici o fita pana acum.. biggrin.gif
Pedala
Concluziile care le-am tras pana acum din ce a-ti postat voi:

- uleiul meu Havoline 20W50 este cumva prea vascos pentru temperaturile astea? Am vazut ca unii mai folosesc 10W40 sau 15W40. Este mai buna asa?

- e posibil sa fi fost ceva apa in benzina (totusi a pornit dupa ce am tras-o, deci nu cred; plus ca alimentez numai de la un Rompetrol-reprezentanta, nu franciza, de unde zic eu ca nu pun apa in benzina).

- trebuie sa verfic scanteia din bujii. Bujiile fiind noi, e posibil sa am probleme cu fisele. Vi s-a mai intamplat?

- bobina de inductie are ulei in ea si poate sa inghete? asa am inteles din Mesaj#3 de la Andu911.

- este bine sau nu sa punem adiviti in benzina? Se pare ca si spirtul e bun ca aditiv pe vremea asta.

- ar ajuta o baterie cu amperaj mai mare decat am eu - 55Ah? Am vazut ca unii mai folosesc 65Ah, sau chiar 85Ah la breakul lui Mosh.

- o apindere tranzistoriala (electronica) ar fi mai buna, merge mai bine ca delcoul la peste -20grC? Am vazut si o parere contra cum ca dupa 2000km nu mai merge cum trebuie aprinderea asta si da rateuri.

- ca sa pornim in diminetile geroase trebuie sa ne parcam Daciile in panta smile.gif?
driverx
QUOTE(Pedro @ 24 Jan 2006, 09:41)
Un mecanic care are 30 ani in bransa imi spunea ca daca vrei sa-ti bati joc de cineva da-i sa-si puna aprindere electronica (pe dacie), mai mult colegi care au, spun ca dupa cca 2000 km incepe si da rateuri aceasta aprindere electronica deci cum e pan la urma?
*



Degeaba ii are. Am de 3 ani aprinderea si n-am nici pe dracu. Nici la 40 grade, nici la -2x grade. Nu inteleg de ce pe alte masini ar merge aprindere electronica (mai ales pe motoare Reno asemanatoare cu asta de Dacia) si pe Dacie nu ar merge. Vorbeste prostia si conservatorismul din unii mecanici.
sddragos
[quote=Pedala,24 Jan 2006, 11:57]
Concluziile care le-am tras pana acum din ce a-ti postat voi:

- uleiul meu Havoline 15W50 este cumva prea vascos pentru temperaturile astea? Am vazut ca unii mai folosesc 10W40 sau 15W40. Este mai buna asa?

- bobina de inductie are ulei in ea si poate sa inghete? asa am inteles din Mesaj#3 de la Andu911.

Producatorul (Dacia) recomanda 15W40 si 10W40 pentru temperaturi scazute (nu mai stiu exact limitele, sunt mentionate in manualul cu instructiunile de intretinere).

In bobina de inductie e ulei mineral pentru racirea infasurarilor (primara si secundara), transferul de caldura catre exterior facandu-se prin agitarea uleiului in bobina, in timpul mersului.
amc
La dacia mea din '73 pornita ieri pe la 16 a luat o dupa 6 chei scurte.
Uleiul cred ca e romanesc (pentru rodaj) la cutie am pus 1 litru tot romanesc si abia invartea demarorul,bineinteles cu ambreiajul decuplat.
dupa ce a pornit am inceput sa"plimb" uleiul in cutie dand drumul cate putin la ambreiaj.
A inceput sa tremure mai rau iar la drum facea ca un tractor,cuplu la plecare dp loc foarte slab.
AC
Eu n-am avut probleme zilele astea, cu socul tras aproape de maxim si 4-5 sprituri, porneste din prima, doar ca sta turata cam tare, pe la 1500-1800 turatii. In mod normal, pentru asemenea rezultat la -24grade celsius, e nevoie doar ca avansul static sa fie fixat cu precizie, bateria sa fie intr-o stare buna si foarte important, uleiul sa nu fie mai vascos de 15w! Cineva spunea de 20w50...fratilor, ala-i ulei de vara pt motoare terminate de uzura, e normal sa nu porneasca!
Pedro
eu am elf 20W50 si n-am probleme
Pedala
QUOTE(Pedro @ 24 Jan 2006, 11:32)
eu am elf 20W50 si n-am probleme
*



Pedro, asa e si uleiul meu. Totusi nu ti se pare prea vascos la -23grC? La ce temparaturi nu ai avut tu probleme cu pornirea?
Pedro
Pedala , sincer la - atatea grade tot uleiul e beton , diferenta sigur nu mai e acum poate la 5 W te mai scoti nitel dar si ala cred ca e gros acum . Diferenta e pana la inghet cu uleiul , cand e doar frigut asa, atunci mai faci diferenta la vascozitate in rest sub 0 grade e beton mai tot. Ce dumnezeu au inghetat pietrele si noi mai credem ca e vreo diferenta acum intre 10 W si 20 W.

Probleme am avut pana sa bag spirt in rezervor dar nu la pornire ci in mers mai ales pe vreme de muchie intre inghet si flescaiala inghetau conductele si se facea dop in mers acum sunt frost free
ViperRS
cluj -18 grade. Ulei rompetrol20w40(cam criminal) si la prima cheie fara probleme. A durat cam 2 secunde sa se stinga becurile si vreo 6 sa urce la presiune maxima pompa. O aprindere tranzistoriala facuta klumea face toti banii, poate schimb maine si uleiul cu un 15w50.
AC
QUOTE(Pedro @ 24 Jan 2006, 11:54)
Pedala , sincer la - atatea grade tot uleiul e beton , diferenta sigur nu mai e acum poate la 5 W te mai scoti nitel dar si ala cred ca e gros acum . Diferenta e pana la inghet cu uleiul , cand e doar frigut asa, atunci mai faci diferenta la vascozitate in rest sub 0 grade e beton mai tot. Ce dumnezeu au inghetat pietrele si noi mai credem ca e vreo diferenta acum intre 10 W si 20 W.
......
*


Uite asta nu-mi place, se gasesc tot felul de forumisti care cred ca le stiu pe toate si dau care mai de care "sfaturi". Cum poti afirma ca nu e diferenta intre 10w si 20w??? 20w mai este fluid la -10grade pe cand 10w mai este fluid la -20grade! chiar nu sesizezi diferenta? blink.gif
Pedro
nu am gasit diferenta am avut esso de iarna parca 10W si nu am simtit nimic , e vorba totusi de o temperatura de -20 grade , mai bate si vantul pe fierul ala, diferenta intre indicativele de 10 w si 20 w exista dar face bine doar la suflet ca la motor e aproape isesizabil .

Nu uita ca vorbim de conditii extreme de temperatura a motorului rece , benzina, motorina pana si antigelul ingheata daca nu e bine proportionat acum , nu zic ca ingheata benzina dar numai o tar de condens sa ai in instalatia de alimentare si te-ai ars . Totul e la limita functionabilitatii dar de ce incerc eu sa-ti explic asta, scoate nasu pe geam acu si trage tare in piept si ai sa ma intelegi imediat.

Daca gresesc , greseala mea sa fie dar ai grija la limbaj
amc
E mare diferenta intre 10W si 20W uni stau acasa si alti merg cu masina si la -20!
Apropo vreau sa schimb uleiul cu un 15W 40 ce ziceti?(nu romanesc)
Pedala
In legatura cu uleiurile, eu propun un topic de pe alt forum, date tehnice destul de precise: http://forum.softpedia.com/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=15073&st=0

Sper sa nu se supere moderatorii DaciaClub.
In acel topic se precizeaza destul de exact diferentele dintre uleiuri, si ce ulei trebuie functie de nr de km ai motorului.
Dyda
QUOTE(Pedala @ 23 Jan 2006, 22:48)
Datele problemei:




Intrebarile mele:
Putem sa facem Dacia sa porneasca la temperaturi de peste -20 grC?
Voi cum v-ati pornit astazi Daciile pe carburatie?
Credeti ca trebuie sa schimb ceva ca sa imi porneasca pe o vreme ca asta?
*



In primul rind nefiind asemenea temperaturi nu cred ca exista si experienta in a porni masina la -20 grade, posibil baieti din miercurea ciuc sa aiba ceva experienta, dupa cite stiu in acea zona temperatura ajungea la o asemenea valoare.
Cum se anunta si miine temperaturi la fel de scazute ca si astazi, voi incerca dimineata sa-i dau 2,3 chei hirbului meu ce dateaza din '82, asta ca ma facusi curios cu intrebarea ta
mosh
important e s-o ajuti cat poti pe unde poti mai mult.

Aprindere, asta e cu cantec la dacie. Daca era buna inainte, ar trebui sa fie si acum. Un avans putin mai mic ar trebui sa ajute. o baterie de amperaj mare iti ofera mai multe chiei la pornire. Daca uleiul e prea gros... mai bine ii dai 1-2 chei sa invarti motorul, decat s-o ambalezi din prima sa nu moara. Apropo de apridere electronica care moare dupa 2000km. Presupun ca daca e bobina slaba de ingeri o omoara de tot... E bine sa ai in portbagaj capac, platina lulea, vacum (chiar un delco cu totul), bobina si pompa de benzina daca pleci la drum lung.

Alimentare (aditiv, n-ai incotro, nici mie nu-mi place ideea cum nu-mi place nici ideea de a porni-o pe frigul asta cand e motorul bocna, fier pe fier la pornire, cu orice tip de ulei as avea). Si poate relantiul marit intre 1.000 su 1.100 rpm, depinde de benzina, ulei si toate celelalte.

Ungere (ulei cu viscozitate cat mai mica la frig, insa atentie sa nu fie prea subtire pt ca la mersul la cald o sa-l cam pape). La fel si comenzile... sa fie unse, dezghetate.

Racire (antigel la greu si de calitate, carton pe radiator sa se incalzeasca mai repede, dupa care se scoate, nu se merge la turatii mari si se mai pune un carton pe carburator, ajuta enorm).
Electronistu'
Explicati-mi va rog cum e cu cartonul pe carburator ca nu am auzit pana acum. Cum functioneaza si ce rol are.. Multumesc.
La raditor e clar. E stiuta treaba.
Fiorossu
Eu m-am riscat si contrar sfaturilor vechiului proprietar, am schimbat 20W50 -ul Elf cu care fusese invatata masina vara-iarna (numai uleiul asta) si inca din noiembrie am bagat 10W40 tot Elf.
Masina din '87 dar partea mecanica e f. bine intretinuta (tabla mai putin), cu aprindere electronica.
Mi-a pornit la prima cheie dupa ce a invartit de vreo 3-4 motorul. Sunt incantat pana acum. Cred ca, cu uleiul de 20W50 luat metroul inca din decembrie. Cu exceptia cazului in care eram masochist sa o tin turata la 1500-2000 sa nu moara la relanti.

Antigelul il tin la 70-30 % care asigura maximul de rezistenta la frig.
Clapeta de aer pe inchis si carton la radiator de cateva zile (curios sa vad daca se simte).

Noroc
Pedala
Ca sa eleminam orice dubii in legatura cu uleiurile adecvate pentru temperaturi scazute, iata un articol de la un distribuitor specializat in uleiuri de motor:

Gradele SAE

Gradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor:
SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30,
SAE 40, SAE 50 si SAE 60.
“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta.
Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura
la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura.

SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.
Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au
un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge
la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa.
Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.
Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari
ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.
Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt:
SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50.
Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute.
Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate


Comentariu pentru imaginea atasata:

Clasificare internationala a vascozitati
uleiurilor de motor in functie de temperatura mediului



A - Ulei obisnuit
B - Ulei multigrad
C - Ulei cu capacitate de ungere imbunatatita


Vascozitatea uleiului trebuie aleasa in functie de tipul si gradul de uzura al motorului si de temperatura mediului ambient.
Utilizarea uleiurilor multigard si sintetice face posibila folosirea aceluiasi tip de ulei, indiferent de anotimp.
nicolaev
Spuneti-mi si mie daca stiti vreo metoda de a dizolva un dop de gheta de pe partea de alimentare. Am schimbat si bateria azi si tot nu vrea sa o ia din loc. Nu da nici un semn ca ar exista aprindere. Am pus un aditiv de indepartare a apei dar am inteles ca are efect doar daca masina functioneaza, dar a mea nu porneste de nici o culoare. Masina este un Cielo din 96. E posibil sa fie umezeala pe la delcou?
decrvl
Salut.Amea este din 91 are aprindere electronica ulei 10W si porneste la a 6 cheie din cauza ca am reglat carburatorul la nivel minim,si pina ii vine benzina dureaza.Dar porneste si n-am probleme.Fisele sunt Bosch bujiile sunt reglate la 0,8 si benzina de la Moll.
csabifarkas
rolleyes.gif salut! Sunt nou, si vreau sa va felicit pe toti pt ca spuneti lucruri foarte utile, vad ca sunteti 'veterani'.
va rog spunetimi si mie cum pot sa dezgeti rapid parbrizul, la o dacie 1310.
Incalzitorul este pornit, dar nu prea intra aer in cabina ...
argon
Producatorul recomanda pentru Dacai clasica, pentru temperaturi de sub -20 grade ulei 5w40, luati manualul de utilizare ala venit cu masina daca nu ma credeti wink.gif
10w40 e bun pana la -15 grade, 20w40/50 e nu se recomanda sub 0 grade, respectand aceste indicatii am ajuns cu motorul original la 120 000 km, intre 2 schimburi(12 000 km) nu completez DELOC, pentru ca nu papa, si trage de rupe motorul, sunt convins ca o sa ajung la 200 000 fara nici o problema.
Pentru desteptii ce circula iarna cu 20w40 , cand o sa faca un topic de genul "HELP" consuma ulei, are fum albastru, nu mai trage, ce seturi recomandati, le spun de pe acum ca isi merita soarta, dar e pacat de masinute, ca-si bat joc de ele in halul asta sad.gif

d'aia ati primit o cartulie mica numita intructiuni de folosire la masina..sa o rasfoiti!!!

Pedala, chiar trebuia sa dai link de pe forumul ala? aia sunt de pe marte, avem si noi un topic de uleiuri excl.gif http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4857
Pedala
QUOTE(argon @ 24 Jan 2006, 20:03)
Producatorul recomanda pentru Dacai clasica, pentru temperaturi de sub -20 grade ulei 5w40, luati manualul de utilizare ala venit cu masina daca nu ma credeti wink.gif
10w40 e bun pana la -15 grade, 20w40/50 e nu se recomanda sub 0 grade,


Argon, asta inseamna ca tu schimbi uleiul in fiecare iarna? Si primavara iar il schimbi, pentru ca un ulei full-sintetic ca 5W40 nu e bun la Dacie in anotimpu' cald.

Eu vroiam sa gasim o solutie de mijloc (un ulei bun la toate), pentru ca la cei 12.000km care ii fac pe an, nu vad de ce mi-as schimba uleiul de 2 ori/an., in sensu ca nu este economic.
argon
QUOTE(Pedala @ 24 Jan 2006, 21:39)
Argon, asta inseamna ca tu schimbi uleiul in fiecare iarna? Si primavara iar il schimbi, pentru ca un ulei full-sintetic ca 5W40 nu e bun la Dacie in anotimpu' cald.

Eu vroiam sa gasim o solutie de mijloc (un ulei bun la toate), pentru ca la cei 12.000km care ii fac pe an, nu vad de ce mi-as schimba uleiul de 2 ori/an., in sensu ca nu este economic.
*




Cine ti-a zis ca uleiul 5w40 nu e bun vara? ai incercat tu si nu a mers?
Merge perfect, conteaza a doua cifra, si vara , 5w40 se comporta ca si 20w40.
anul trecut in august aveam in motor 5w40, si a mers perfect, dar mie cel putin imi papa aproape juma de litru intre 2 schimburi , asa ca prefer 10w40 pe care nu il papa deloc cum am mai spus:)

Eu schimb uleiul odata pe an, 10w40 semisintetic all season, deoarece am garaj, si masina nu prea sta in frig, si daca ar sta, nu cred ca in multe zile ale anului temperatura e sub -15 grade.
Ce am vrut eu sa subliniez e ca nu e deloc indicat uleiul 20w40 iarna, duce la uzura prematura a motorului, si e pacat de el.
nvp_playboy
MAI FRATILOR...LA DACIE NU SE CUNOASTE DIFERENTA LA ULEI...MERGE SI CU VALVOLINA SI CU BENZINA.....

LA -25 DE GRADE BATERIA SE DESCARDA IN 8 ORE CU 50 %
Electromotorul putin dus (bucse , perii).....la revedere copiii....
Felul in care a pornit denota.....platini impuscate deoarece ai dat 15 key...ai tinut pe contact...ceea ce duce la impuscarea platinilor....le ei le freci bine....

Apoi tu ai inecat-o frate....ai dat in ea ....la greu....


1. Rupi uleiul
2. Dai 2 pedale , tragi socul....dai la keye scurt 1. 2..3
3. Daca nu o ia insisti cu keya....dar nu mai accelerezi
4. Cand a luat-o accelerezi ca sa 'n-o pierzi"
5. In 30 de sec pleci de pe loc....la viteza altfel i-si trage ea benzina,
se incalzeste, daca se opreste, o pornesti din ambreiaj.....
6. nu o tura in reprize...vrum vrum....tine-o asa: vrummmm la 2500 ture....
marianatanasiu
salutare fratilor! vreau sa zic doar citeva lucruri 1 am ulei 5w40 havoline si e BETON mere de rupe dacia mea din 98 pe carburatie si nu papa deloc ulei 72000 la bord. 2 daca aveti dop pe conductele de benzina solutia e alcool turnat in teava cu probleme si pleaca apoi sigur 3 bateria in casa seara bafta
argon
QUOTE(nvp_playboy @ 24 Jan 2006, 22:54)
MAI FRATILOR...LA DACIE NU SE CUNOASTE DIFERENTA LA ULEI...MERGE SI CU VALVOLINA SI CU BENZINA.....

LA -25 DE GRADE BATERIA SE DESCARDA IN 8 ORE CU 50 %
*



Gresit, nu mai prezenta informatii eronate

QUOTE(marianatanasiu @ 24 Jan 2006, 23:02)
salutare fratilor! vreau sa zic doar citeva lucruri  1 am ulei 5w40 havoline si e BETON mere de rupe dacia mea din 98 pe carburatie si nu papa deloc ulei 72000 la bord.
*




Perfect adevarat smile.gif
romulus
QUOTE(Electronistu' @ 24 Jan 2006, 16:24)
Explicati-mi va rog cum e cu cartonul pe carburator ca nu am auzit pana acum. Cum functioneaza si ce rol are.. Multumesc.
La raditor e clar. E stiuta treaba.
*



Functioneaza ca si la radiator. Pui o bucata de carton in fata carburatorului in asa fel incat aerul rece sa nu ajunga direct pe carburator.
In sezonul asta, pentru cei ce nu stiu sau au ignorat pana acum, e recomandat sa schimbati pozitia clapetei de la filtrul de aer in asa fel incat sa aspire aer cald de pe galeria de evacuare. Evident, trebuie verificata si integritatea furtunului din aluminiu. Face mult avand in vedere ca galeria de evacuare se incalzeste relativ repede.
body
A mea dacie ( break 1998 ) a luat-o atat ieri cat si azi la a doua cheie fara probleme !
Cu spriturile de rigoare normal!
Culmea e ca bateria (rombat) e la a 4-a iarna si inca e brici!
diaconuliviu
hai sa va povestesc: temperatura aprox -21. Ulei Panther 15W40 schimbat simbata trecuta impreuna cu filtrul.
Ieri pornit la 5-6 chei, smuls garnitura de la filtru, mers 10 km cu pierderi, presiunea statea la max 2, dar am gindit (prost) ca din cauza orificiilor mici ale sondelor si a congelarii uleiului, nu "patrunde" in sonda, s-o "atace" si asta pentru ca nu m-am uitat la motor-nu mai fac asta-dupa care pierdut uleiul tot, mers cu becurile aprinse cam 1 km.
Repus filtru, bagat ulei, pornit, ridicat presiunea la 6, temperatura n-a vrut sa creasca peste 40 grade desi aveam carton si la radiator pe partea cu paletii, si la carburator.
Acum, nu porneste, a murit bateria, si cind roteste demarorul, are un punct unde parca motorul e blocat. Si ieri, sub 1000 rpm la accelerare se auzeau zgomote, ca un blocaj, ca si cum UN cilindru ar avea avans mare sau ca si cum ar fi inversate fisele 1 cu 2(am patit-o, de aia stiu radmasa.gif ) Peste 1000, mergea rotund, doar ca nu-si "tinea" relantiul.

Asa ca, verificati dupa pornire daca mai aveti filtrul pe pozitie si/sau nu pierdeti ulei.
amc
Yo am luat ieri Elf 15W 40 sper sa nu mi faca probleme la frig? biggrin.gif
LYM
Eu am 15W-40 Valvoline. E destul de ok, cu toate ca la -15 grade se cam impiedica la pornire un pic biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.