Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare set motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florin77
M-am hotarat sa-mi schimb setul motor, si datorita faptului ca dispun de resurse limitate am decis sa fac o schimbare partiala. Adica sa schimb doar segmentii si camasile de la pistoane fara sa schimb si pistoanele, bineinteles ca o sa schimb si cuzinetii, pompa de ulei, o sa rectific supapele si scaunele si de aceiasi rectificare va beneficia si chiuloasa, si voi schimba si semeringurile de la supape. Mecanicul care face operatiunea este bun numai ca este uneori cam grabit. Nu vreau sa folosesc altul, pentru ca el imi face operatiunea la un pret mai mult decat acceptabil. Asa ca o sa stau cu el tot timpul.
Numai ca mi-ar trebui niste sfaturi privind detaliile la care ar trebui sa fiu atent si sa-l supraveghez indeaproape pt. a nu face o treaba de mantuiala ...

Daca se poate face-ti un fel de tutorial cu reguli ce ar trebui respectate (si pe care se stie ca mecanicii din dorinta de a face treaba mai repede nu le respecta) atunci cand se face o schimbare de set motor.
Pedro
Daca pistoanele au functionat peste 80 mii km deja cam asta e viata lor si te risti si poate dai un ban de pomana dar pot sa iti spun ca am facut si eu asta la o dacie, exact ce vrei tu , pistoane vechi pe camasi si cu segmenti noi (+cuzineti) si vreau sa-ti spun ca a mers de minune pan la urma, doar ca pistoanele fiind cam descentrate de vechi ce erau nu prea mergea rotund motorul. In rest totul a mers de minune asa ca iti doresc si tie succes.
argon
QUOTE(Pedro @ 25 Jan 2006, 10:22)
Daca pistoanele au functionat peste 80 mii km deja cam asta e viata lor
*



Esti sigur? blink.gif poate vrei sa zici 180 000
De unde miturile astea?
Pedro
Daaaa, nu e asa , atunci e chiar bine, mythbusted then.

In alta ordine de idei, serios vorbind florin77, un motor de dacie cu 0 km (din fabrica) poate sa ajunga cu indulgenta 140 mii km, pe cand un motor refacut nu depaseste (poate exceptiile) 80 mii km.
Iar tu cu ce vrei sa faci sa pornesti din start cu ideea ca daca ajungi la 50 mii spui bodaproste
argon
QUOTE(Pedro @ 25 Jan 2006, 10:27)
Daaaa, nu e asa , atunci e chiar bine, mythbusted then.
*




Exemplu practic, fosta Dacie, segmentata la 100 000, mai mers cu ea pana la 130 000, vanduta, actualul propretar am ami segmentat-o odata la 150 000, si a mai mers pana aproape de 200 000, mai departe am pierdut urma, deci pistoanele originale 200 000, actuala Dacie, are 120 000, mot original, probabil va necesita o segmentare in urmatorii 50 000 km, daca o sa o mai am, sigur va depasii 200 000 cu pistoanele de fabrica originale wink.gif

ionutctn
Eu zic ca astia de la Mercedes cand or auzi de daciile astea cu km multi pun lacatele la fabrica si pleaca acasa ca deja nu mai are rost sa se agite. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Pai ce nene tu compari motorul de dacie cu alea de daewoo care fac 3-400.000 de km ? Pai la cate cielo si espero stiu eu cu peste 200 de mii sa fiu eu sanatos; si vb aici de masini care merg bine nu roabe (e adevarat si intretinute) dar la capitolul "dacie" nu cred ca exista multe care fac mai mult de 100 de mii cu motorul din fabrica; cauzele se stiu: calitatea proasta a pieselor, neintretinerea corecta a subansamblelor, utilizare necorespunzatoare etc etc.
argon
QUOTE(ionutctn @ 25 Jan 2006, 10:59)
nu cred ca exista multe care fac mai mult de 100 de mii cu motorul din fabrica;
*




pune-o pe a mea prima pe lista, sigur se vor mai gasi abonati happy.gif
florin77
Multumesc de urari si incurajari.
Concluzia fiind ca fac un lucru bun.

Dar asa cum am precizat lucru nu este facut inca ... si ca sa iasa bine ar trebui facut bine si nici unul nu mi-ati dat nici un sfat referitor la instalare, schimbare. Ma refer la amanuntele la care trebuie sa fiu atent atunci cand isi face mecanicul treaba. Ca am mai auzit pe aici fraze de genul "setul nu a fost montat bine". Si nu vreau sa patesc la fel.
ydaniel
depinde de 3 lucruri viata unui set
-caliatatea lui
-intretinerea si caliatatea ei(lubrifianti)
-cum se conduce(schimbat la 2500 rpm sau la 4500 rpm)
e greu de dat o reteta
Pedro
Eu pot sa-ti impart doar din experienta mea. De facut sunt destule cand desfaci un motor si e bine sa fie facute dar presupunand ca tu ai probleme doar cu compresia atunci : Se da jos baia de ulei si chiuloasa . Chiuloasa bineanteles dezechipata ca altfel nu se poate, se desfac bielele de pe vibrochen dupa care cu putin noroc vor iesi usor prin partea superioara a motorului incastrate in cama sau intai camasa si apoi pistonul . Urmeaza distributia pe care n-ai ce face si o faci si pe aia bucatele ca sa poti extrage vibrochenul pentru verificare eventual rectificare , tachetii se scot si ei si daca au probleme se schimba cu unii noi recomandat si nu rectificati (eu am rectificat). Urmeaza vibrochenul care daca ai noroc nu va avea noroc de cota de reparatie si nu va trebui decat sa ii schimbi cuzinetii (recomandat atat palier cat si cei de biele). Daca tot ai desfacut ar fi bine sa schimbi si pinioanele + patina + lant astea la distributie . In momentul asta la un RK motorul ar trebui curatat luna pe dinauntru dar sunt convins ca vremea nu te va lasa,i o poti face tu fara sa dai bani mecanicului , cat mestereste el p-acolo tu il speli temeinic si ca pentru tine, dar afara e frig si nu cred ca e posibil acum asta.la remontare trebuie sa il cicalesti sa puna garniturile bine camasilor bine sa nu curga ulterior apa in baia de ulei de asemenea cand baga pistoanele cu segmenti noi pe ele in camasi sa aiba grija sa nu se sparga segmentii . La remontarea chiuloasei iarasi grija mare , nu te increde in mana de mare maestru a mecanicului ci impune-i o cheie dinamometrica si dupa cca 500 km restrangerea chiuloasei tot cu o cheie dinamometrica . Totusi inainte de toate ar trebuie sa te gandesti ca e frig si rezistenta mecanica a fierului pe vremea asta e foarte scazuta ex. strangeri suruburi etc. nu va fi de mirat sa ramai cu capete de suruburi in cheie sau filete distruse, nu e deloc recomandat sa schimbi setul acum + ca segmentii se vor uza oarecum fortat la porniri fiind stransi bine pe camasi.
Oricum bafta , eu tot pe vremea asta am facut-o si mi-a mers
tunderbird
QUOTE(florin77 @ 25 Jan 2006, 09:49)
M-am hotarat sa-mi schimb setul motor, si datorita faptului ca dispun de resurse limitate am decis sa fac o schimbare partiala. Adica sa schimb doar segmentii si camasile de la pistoane fara sa schimb si pistoanele, bineinteles ca o sa schimb si cuzinetii, pompa de ulei, o sa rectific supapele si scaunele si de aceiasi rectificare va beneficia si chiuloasa, si voi schimba si semeringurile de la supape. Mecanicul care face operatiunea este bun numai ca este uneori cam grabit. Nu vreau sa folosesc altul, pentru ca el imi face operatiunea la un pret mai mult decat acceptabil. Asa ca o sa stau cu el tot timpul.
Numai ca  mi-ar trebui niste sfaturi privind detaliile la care ar trebui sa fiu atent si sa-l supraveghez indeaproape pt. a nu face o treaba de mantuiala ...

Daca se poate face-ti un fel de tutorial cu reguli ce ar trebui respectate (si pe care se stie ca mecanicii din dorinta de a face treaba mai repede nu le respecta) atunci cand se face o schimbare de set motor.
*



wacko.gif La un set nou facut de firma serioasa, pistoanele se imperecheaza cu camasile...cum crezi ca poti realiza acest lucru pastrand pistoanele uzate?
Poate doar confectionand camasi speciale dupa dimensiunile pistoanelor...pe vremea impuscatului se vehicula ideea confectionarii din teava de sonda.
Pompa de ulei este o piesa care se uzeaza foarte greu, decat sa dai banii pe o pompa noua mai bine ii realoci pentru cumpararea unui set motor nou complet (camasi, pistoane, segmenti, bolturi).
Manualul Dacia din librarii este absolut suficient pentru a te ajuta sa-ti supraveghezi mecanicul, daca nu-l ai da-mi un mp sa-ti dau un link pentru varianta electronica.

ydaniel
si acuma.la un vw transporter model '87 tot din teava de sonda,de aia merge in halul ala:)))
florin77
Ideea este ca pompa de ulei este mai mult ca sigur stricata. La rece ii ia foarte mult pana se ridica presiunea. Aprox 20-30 secunde.

Sunt constient ca vremea nu este prielnica dar deja a inceput sa faca figuri prea mari.
Problema care a mai fost vehiculata pe aici: merge la relanti dar in sarcina are intreruperi. Initial am rezolvat-o prin scoaterea furtunului din T-ul care duce la carburator afara. Dar acum nu mai pot sa scap de ea. Dupa o zi intreaga in care am reglat, bujii, platina, avans, etc. am plecat de la mecanic fara vreo rezolvare. Pe drum miraculos masina si-a revenit. Ca 2 zile mai tarziu sa faca la fel. Acum mai nou nu mai functioneaza o bujie. N-am apucat inca sa verific de ce, dar am inteles ca unul din motive ar putea fi compresia slaba sau o supapa defecta. Bujiile sunt noi luate acum 1 luna jumate.

Asa ca pana aici ... mi-a ajuns. Vineri sper sa incep operatiunea.

Mecanicul are un atelier in care are peste 0 grade Celsius. Asa ca temperatura n-ar fi asa un mare inconvenient. Faza mai naspa este intr-adevar cu pornirea si uzarea fortata a segmentilor.

Sunt constient ca artificiu asta cu folosirea pistoanelor vechi nu prea este ortodox. Dar daca ma mai tine dupa aceea inca 50.000 km eu sunt multumit.
andu911
Eu tocmai am nenorocit setul de la Dacia mea biggrin.gif Schimbat recent...
Am mers blana cu masina si s-a topit buza de la un piston...

Setu era Mahle. N-avea mai mult de cateva mii km.
dizzy
Problema care a mai fost vehiculata pe aici: merge la relanti dar in sarcina are intreruperi. Initial am rezolvat-o prin scoaterea furtunului din T-ul care duce la carburator afara.

Vezi sa nu ai gheata pe furtun, si sa tina gazele in baie.
Eu am patit asta si era sa fac motorul degeaba
florin77
QUOTE(dizzy @ 25 Jan 2006, 18:16)
Vezi sa nu ai gheata pe furtun, si sa tina gazele in baie.
Eu am patit asta si era sa fac motorul degeaba
*




Eu oricum n-am nici presiune, imi gazeaza si imi mananca si ulei la greu cand merg cu ea afara. Si numai ce am verificat si problema cu bujia respectiva. Am pus alta noua si nici o schimbare (fisa e buna...da scanteie). Concluzie lipsa de compresie pe cilindru respectiv.

Eu sunt un incepator in ale mecanicii ... si nu am inteles ce ai vrut sa zici. Banuiesc ca ai vrut sa zici ca tine gazele in capacul ala de la culbutori (carter parca). Daca asta ai vrut sa zici ... nu e de aici, ca am verificat furtunul. Plus ca ultima data cand a inceput sa faca urat ... a facut in mers dupa ce se incalzise deja motorul.

La mine e clar: set motor uzat ... dus.



Andu 911 .... de curiozitate ce inseamna blana la tine? Ca sunt f. curios.
ATM
Si eu, si eu.
Sriam ca Mahle e set solid, n-am auzit sa sucombe asa repede. Deci... blana insemnand cat? 5000 rpm? 150 km/h? Sau cum?
andu911
QUOTE(ATM @ 26 Jan 2006, 00:41)
Si eu, si eu.
Sriam ca Mahle e set solid, n-am auzit  sa sucombe asa repede. Deci... blana insemnand cat? 5000 rpm? 150 km/h? Sau cum?
*



kiilometraju arata 160, mai mult nu se ducea...azi l-am schimbat...si pistonu era topit...oricum vina e a mea in mare parte...ca am mers cu ulei 10W40 in stilu asta...i-am mai dat si inainte...dar aveam 20W50...

Care mai aveti chef de de-astea...va sfatuiesc sa bagati ceva..10W60...
andu911
Am o curiozitate...exista vreun set motor de 1400 care sa nu aiba pistoane de fabricatie romaneasca ?
Tonyus
@florin77:sa verifici FIECARE piston in parte,adica iei frumos pistonul fara segmenti si il introduci in camasile noi,dupa care verifici jocul dintre peretii camasii si ai pistonului (care ar trebui sa fie vreo 0.04-0.06 mm) doar in cazul in care se incadreaza distanta in limitele sus amintite poti refolosi pistoanele respective.Daca e jocul mai mare NU se recomanda refolosirea pistoanelor, deoarece pot aparea batai,uzuri accentuate atat la pistoane cat si la angrenaje.
Pompa de ulei nu e obligatoriu de schimbat,poti cumpara axul pompei,eventual si cealalta roata dintata separat (corpul pompei ramanand acelasi).Dar e posibilitatea sa pierzi presiune de ulei pe la axul cu came,asta in cazul in care e jocul mare intre ax si acele "lagare" unde aluneca axul.Daca e uzat vibrochenul, necesita rectificare (daca se mai incadreaza in cote).Mai trebuiesc schimbate: lant distributie,intinzator,roti dintate(ala mic de pe vibrochen si ala mare de pe axul cu came),asta in cazul in care e uzat cel vechi.
Sa cureti ABSOLUT toate canalele de ulei (vei avea nevoie de burghiu mai lung, de 5, pentru cele de la palier).Scoti si dopurile (2 mici de Al si unu mai mare din tabla de fier la ax cu came) si cureti cat mai bine acele canale, unde vei avea (posibil) ceva mizerie.In cazul in care ai rectificat vibrochenul,poate va trebui sa tesesti marginile gaurilor de ungere din el ,cu o piatra abraziva mai subtire cu varf conic si tija de 6 care e mai usor de prins in masina de gaurit,deoarece dupa rectificare ii ramane tais care zgaraie cuzinetul,respectiv cuzinetii.
La rectificarea supapelor sa ai grija cand ii scoti, sa-i pui in ordinea in care i-ai scos,sa nu uiti care supapa unde vine.Pentru rezultate optime sa fii atent ca suprafata de contact (aceea dunga gri care se formeaza datorita frecarii cu pasta) sa fie continua si de cel putin 1 mm de lat jur imprejur.


P.S.:Daca nu te-am plictisit si te-am ajutat cu ceva e bine daca nu ignora ce am scris mai sus.Pentru mai multe detalii trimite-mi PM

P.S.2: Daca cineva gaseste ceva de adaugat/corectat in cele scrise mai sus e ORICAND binevenit,atata timp cat respectivele corectari/adaugari sunt la subiect.
florin77
QUOTE(Tonyus @ 29 Jan 2006, 21:38)
@florin77:sa verifici FIECARE piston in parte,adica iei frumos pistonul fara segmenti si il introduci in camasile noi,dupa care verifici jocul dintre peretii camasii si ai pistonului (care ar trebui sa fie vreo 0.04-0.06 mm) doar in cazul in care se incadreaza distanta in limitele sus amintite poti refolosi pistoanele respective.Daca e jocul mai mare NU se recomanda refolosirea pistoanelor, deoarece pot aparea batai,uzuri accentuate atat la pistoane cat si la angrenaje.
Pompa de ulei nu e obligatoriu de schimbat,poti cumpara axul pompei,eventual si cealalta roata dintata separat (corpul pompei ramanand acelasi).Dar e posibilitatea sa pierzi presiune de ulei pe la axul cu came,asta in cazul in care e jocul mare intre ax si acele "lagare" unde aluneca axul.Daca e uzat vibrochenul, necesita rectificare (daca se mai incadreaza in cote).Mai trebuiesc schimbate: lant distributie,intinzator,roti dintate(ala mic de pe vibrochen si ala mare de pe axul cu came),asta in cazul in care e uzat cel vechi.
Sa cureti ABSOLUT toate canalele de ulei (vei avea nevoie de burghiu mai lung, de 5, pentru cele de la palier).Scoti si dopurile (2 mici de Al si unu mai mare din tabla de fier la ax cu came) si cureti cat mai bine acele canale, unde vei avea (posibil) ceva mizerie.In cazul in care ai rectificat vibrochenul,poate va trebui sa tesesti marginile gaurilor de ungere din el ,cu o piatra abraziva mai subtire cu varf conic si tija de 6 care e mai usor de prins in masina de gaurit,deoarece dupa rectificare ii ramane tais care zgaraie cuzinetul,respectiv cuzinetii.
La rectificarea supapelor sa ai grija cand ii scoti, sa-i pui in ordinea in care i-ai scos,sa nu uiti care supapa unde vine.Pentru rezultate optime sa fii atent ca suprafata de contact (aceea dunga gri care se formeaza datorita frecarii cu pasta) sa fie continua si de cel putin 1 mm de lat jur imprejur.
P.S.:Daca nu te-am plictisit si te-am ajutat cu ceva e bine daca nu ignora ce am scris mai sus.Pentru mai multe detalii trimite-mi PM

P.S.2: Daca cineva gaseste ceva de adaugat/corectat in cele scrise mai sus e ORICAND binevenit,atata timp cat respectivele corectari/adaugari sunt la subiect.
*


Merci Tonyus. Sfaturi foarte utile!

Eu am facut deja operatiunea A mers bine ... dar mi se intampla alt lucru ciudat. Doua bujii nu-mi functioneaza cum trebuie. Dar deschid alt topic pentru asta.

Cine mai are de dat sfaturi poate sa continue ... ca poate mai au nevoie si altii.
danelu
se poate face segmentarea, doar dand baia de ulei jos , adica se pot extrage pistoanele (au loc de arborele cotit)
danny_b
Nu stiu daca merita segmentat un motor !Sa va spun si de ce :camasile sau cilindri daca vreti ,se ovalizeaza dupa citeva zeci de mii de km .A pune niste segmenti cilindrici intr-o camasa ovala , presupune un timp pina se formeaza dupa camasa .Daca proprietarul e tinar si conduce sportiv ,face varza motorul in scurt timp.Acuma sa stai sa urmaresti mecanicul , mi se pare caraghios.Nici mie nu-mi place sa stea nimeni linga mine cind lucrez.Cind e gata masina , ea spune totul.Daca un client nu e multumit , sigur nu mai merge la mecanicul acela.CALITATEA E CEA MAI BUNA RECLAMA ! Din pacata nu toti stiu asta si se grabesc sa faca citi mai multi bani in defavoarea calitatii.Cam asta e cu mecanica . smile.gif
ydaniel
unde nu e cap vai de set motor:))))
diaconuliviu
QUOTE(danny_b @ 27 Feb 2006, 20:36)
[...].Nici mie nu-mi place sa stea nimeni linga mine cind lucrez.Cind e gata masina , ea spune totul.Daca un client nu e multumit , sigur nu mai merge la mecanicul acela.[...]
*


OFF: Si ce te faci daca ala gripeaza un piston, bosajul de bolt? (asa cum am patit) Va bate dupa un numar de km. Si? Nu mai merg la el, ok, dar setul l-am compromis. Pe banii mei si pe comoditatea de a nu sta linga el. Nu ma incalzeste cu nimic renuntarea viitoare la el daca in prezent nu-s multumit.

Pe tema asta mi-am promis sa stau linga el sau sa fac eu insumi.

On: Danelu, cum scoti pistoanele (cu biele pe ele, ca asa sint) pe linga arborele cotit?

A, la 1400 se pot scoate pistoanele cu tot cu biela pe sus, la 1300 nu.

Dar, din moment ce se schimba, se scoate ansamblul piston, biela, camasa pe sus.
danelu
am studiat aseara manualul si se pare ca am pus o intrebare la care gaseam singur raspuns. mersi pt.raspuns
danny_b
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Feb 2006, 13:51)
OFF: Si ce te faci daca ala gripeaza un piston, bosajul de bolt? (asa cum am patit) Va bate dupa un numar de km. Si? Nu mai merg la el, ok, dar setul l-am compromis. Pe banii mei si pe comoditatea de a nu sta linga el. Nu ma incalzeste cu nimic renuntarea viitoare la el daca in prezent nu-s multumit.

Pe tema asta mi-am promis sa stau linga el sau sa fac eu insumi.

On: Danelu, cum scoti pistoanele (cu biele pe ele, ca asa sint) pe linga arborele cotit?

A, la 1400 se pot scoate pistoanele cu tot cu biela pe sus, la 1300 nu.

Dar, din moment ce se schimba, se scoate ansamblul piston, biela, camasa pe sus.
*



Din cite stiu eu , la orice lucrare se da garantie.Daca a gresit mecanicul , se poate constata acest lucru si va scoate din buzunarul lui pretul platit de tine atit pt. set cit si daune .Asa mi se pare corect .Asta daca se face totul oficial .La negru , apare riscul unei lucrari mai slabe calitativ dar mult mai ieftina .Fiecare hotareste singur unde se duce la reparat cu masinuta lui.
Poti sta linga el daca ti-e prieten, sa-l ajuti.Daca nu, il vei enerva cu siguranta si tot cum va vrea el o sa-ti repare, reprosindu-ti ca nu ai incredere in el .
Mecanica e o meserie f. frumoasa si pasionanta,dar are o sumedenie de secrete pe care le afli numai practicind-o.
Iti dai seama de valoarea unui meserias dupa sculele cu care lucreaza, dupa cit de curat lucreaza si dupa cit e de meticulos in ceea ce face.Cu alte cuvinte trebuie sa-ti placa ceea ce faci chiar daca e o meserie mai murdara decit altele.
Cam asta e.Mai vorbim.





mrc0268
am auzit ca cica ar fi bine ca dupa ce faci schimbare de set sa te traga cineva fara contact dar bagata in viteza ca sa se invarta motorul si sa se unga ...sa bage ulei pompa pe rampa
desi am auzit aceasta treaba eu nu am respectat
dupa ce am desfacut toata masina la surub(am vopsit-o...bla bla..am facut si motor-segment cilindru camasa ) am montat inapoi, am bagat ulei ... si am dat la cheie.....invartea dar ceva bateai fatape la pistonu3-4 ceva ritmat....am ami invartit la demaror de vreo 3 ori.....am pus la punct aprinderea si am incercat sa pornesc dar nu a vrut
a doua zi a dus-o tractata la un service unde au pozitionat corect pinionul de sub delcou care uneste delcoul cu axu cu came si cu ompa de ulei, si au pornit-o...surpriza masina chiar a pornit
dar bataia ritmata continua sa persiste..motoru a mers asa cam 1min cred poate mai putin ca am oprit-o
mecnicu a zis ca e montata o biela gresit si m-a intrebat cum am pus semnu la pistoane..bla bla...am dat-o afara din garaj am tractat-o pana acasa unde am dat la cheie din nou...a pornit dar bataia continua sa persiste si de aceasta data
dupa o ora cand a venit tata de la servici ii arat si lui cum suna BATAIA...
SURPRIZA.....ca nu am avut ce arata....de ce?...simplu ...nu mai batea...NU MAI BATE
subliniez ca nu am lasat motoru sa mearga mai mult de 1 minut de fiecare data cand am mai incercat sa o pornesc(la service a zis sa nu las motoru sa se incalzeasca pentru ca se va lipi garnitura de chiulasa si daca trebuie desfacut din nou motoru-ptc ei asa mi-au recomandat-sa o pot refolosi)deci masina porneste f bine chiar am miscat-o umpic din loc de pe o bordura pe ala cu propia ei locomotie si nu mai bate
CE SA FAC?????????? inseamna ca intre timp incercand de atatea ori sa o pornesc s-a uns?
pot circula cu ea? acuma nu mai bate -e foarte intreresant cum intr-o ora de stat pe bordura si-a revenit adica nu mai batea cand a venit tata
precizez ca setu l-am schimbat in garaj cu tata ( al doilea set schimbat)
hmm...deci am si eu o intrebare:
cine poate da sfaturi legate de motor....gen:sageata de pe pistoane sa fie directionata spre volanta.....semnele-nu stiu care-de pe biela sa fie spre gaerie???...bolturile sa fie centrate adica sa nu iasa din locas sa depaseasca pistonu etc etc


va rog mult rasuns (daca se poate la adresa mircealacatus@yahoo.com)ca verific mai des
MULTUMESC si scuzati lunga mea patanie
andutzu
QUOTE(danelu @ 27 Feb 2006, 15:50)
se poate face segmentarea, doar dand baia de ulei jos , adica se pot extrage pistoanele (au loc de arborele cotit)
*


Daca tu reusesti sa scoti pistoane si sa le mai pui si inapoi fara sa dai arborele jos (dar fara sa demontezi chiuloasa) esti cel mai tare. Nu fi egois si spune-ne si noua cum sa facem, te rog! excl.gif blink.gif
danny_b
QUOTE(mrc0268 @ 3 Mar 2006, 14:55)
am auzit ca cica ar fi bine ca dupa ce faci schimbare de set sa te traga cineva fara contact dar bagata in viteza ca sa se invarta  motorul si sa se unga ...sa bage ulei pompa pe rampa
desi am auzit aceasta treaba eu nu am respectat
dupa ce am desfacut toata masina la surub(am vopsit-o...bla bla..am facut si motor-segment cilindru camasa ) am montat inapoi, am bagat ulei ... si am dat la cheie.....invartea dar ceva bateai fatape la pistonu3-4 ceva ritmat....am ami invartit la demaror de vreo 3 ori.....am pus la punct aprinderea si am incercat sa pornesc dar nu a vrut
a doua zi a dus-o tractata la un service unde au pozitionat corect pinionul de sub delcou care uneste delcoul cu axu cu came si cu ompa de ulei, si au pornit-o...surpriza masina chiar a pornit
dar bataia ritmata continua sa persiste..motoru a mers asa cam 1min cred poate mai putin ca am oprit-o
mecnicu a zis ca e montata o biela gresit si m-a intrebat cum am pus semnu la pistoane..bla bla...am dat-o afara din garaj am tractat-o pana acasa unde am dat la cheie din nou...a pornit dar bataia continua sa persiste si de aceasta data
dupa o ora cand a venit tata de la servici ii arat si lui cum suna BATAIA...
SURPRIZA.....ca nu am avut ce arata....de ce?...simplu ...nu mai batea...NU MAI BATE
subliniez ca nu am lasat motoru sa mearga mai mult de 1 minut de fiecare data cand am mai incercat sa o pornesc(la service a zis sa nu las motoru sa se incalzeasca pentru ca se va lipi garnitura de chiulasa si daca trebuie desfacut din nou motoru-ptc ei asa mi-au recomandat-sa o pot refolosi)deci masina porneste f bine chiar am miscat-o umpic din loc de pe o bordura pe ala cu propia ei locomotie si nu mai bate
CE SA FAC?????????? inseamna ca intre timp incercand de atatea ori sa o pornesc s-a uns?
pot circula cu ea? acuma nu mai bate -e foarte intreresant cum intr-o ora de stat pe bordura si-a revenit adica nu mai batea cand a venit tata
precizez ca setu l-am schimbat in garaj cu tata ( al doilea set schimbat)
hmm...deci am si eu o intrebare:
cine poate da sfaturi legate de motor....gen:sageata de pe pistoane sa fie directionata spre volanta.....semnele-nu stiu care-de pe biela sa fie spre gaerie???...bolturile sa fie centrate adica sa nu iasa din locas sa depaseasca pistonu etc etc
va rog mult rasuns (daca se poate la adresa mircealacatus@yahoo.com)ca verific mai des
MULTUMESC si scuzati lunga mea patanie
*



Acuma ca l-ai facut cu tatal tau e foarte bine.Dar trebuie avut grija la montare.Pistonul se monteaza cu sageata spre stinga si locasul de dinte din biela spre tine sau marcajul facut de tine la demontare.Cind montezi ansamblul in cilindru,sa fie cu sageata spre volanta si poansonajul de pe biela in partea opusa axului cu came .Trebuie avut mare grija cind demontezi.Fiecare parte componenta trebuie montata la locul ei pentu ca au uzuri diferite si apar batai cum spuneai.Deci, marchezi fiecare piesa sa stii de unde ai luat-o si o pui la locul ei.Asta daca nu pui altele noi.
Pinionul de legatura dintre delcou si pompa de ulei -morcovul- cum se mai numeste,are un canal de antrenare care este dezaxat .Dupa ce ai pus distributia la semn,asezi si morcovul in locasul lui cu partea mai mica spre radiator si rotesti axul delcoului tinind cont de pozitia canalului de antrenare sa se cupleze bine, tot cu partea mai mica spre radiator.Daca ai facut totul bine ,va merge cu siguranta.Succes!



This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.