Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se aprind martorii in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Aliinutz
astazi am observat cu stupoare ca mi se aprindeau becurile de la baterie de la ulei in timp ce mergeam. are cineva idee de la ce poate sa fie ? de mers mergea bine masina. pana ieri nu s-a ma intamplat chestia asta. astazi am observat
Aliinutz
chiar asa, nu a mai patit nimeni asa ceva ? stiu ca s-a mai intamplat chestia asta, cand am schimbat uleiul, in vara, pana s-a plimbat un pic prin baie etc ...
florin77
QUOTE(Aliinutz @ 25 Jan 2006, 18:07)
chiar asa, nu a mai patit nimeni asa ceva ? stiu ca s-a mai intamplat chestia asta, cand am schimbat uleiul, in vara, pana s-a plimbat un pic prin baie etc ...
*




Banuiesc ca ori nu ai ulei ori pompa de ulei defecta.
Aliinutz
alte solutii ?
ATM
Solutia cea mai sigura e s-o duci la mecanic. In mod normal, becul de presiune de ulei se aprinde cand presiunea lichidului de ungere scade sub 0.7 (iar cadranul itri indica pana la 6, deci...). Acul indicator de presiune pe unde sta? Daca becul ala nu te minte si manocontactul care il comanda nu e defect, atunci, in momentul aprinderii becului, acul ar trebui sa fie intre prima si cea de-a doua liniuta...deci, jos...
Oricum, fa-i o verificare. Daca nu e o problema de contacte electrice sau manocontact defect (in care caz scapi relativ ieftin), poti sa ai intr-adevar probleme cu sonda de ulei, eventual filtru de ulei infundat, cauzele sunt mai multe...si daca mergi mult, gripezi motorul (sa vezi dup-aia ce bagi bani la reparat)... wacko.gif
cbotz
daca "fenomenul" se intampla la relanti, cauza poate fi turatia prea mica a motorului
andu911
ai benzina in ulei...da un search ca sa aflii mai multe.
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 26 Jan 2006, 14:35)
ai benzina in ulei...da un search ca sa aflii mai multe.
*


Sau patisi ca mine? Garnitura de filtru desprinsa si pierde ulei sau filtru fisurat?
Aliinutz
presiunea la ulei e destul de mare ... sta intre 4 neturata si 6 turata. nu pierde nimic pe niciunde, pentru ca am verificat sa nu am vreo scurgere de ceva pe undeva ... nu s-a mai intamplat pana acum.

chestia e ca nu se aprinde imediat dupa ce pornesc motorul. cam la 10 secunde. prima data palpaie, apoi se aprinde de tot sad.gif
diaconuliviu
QUOTE(Aliinutz @ 26 Jan 2006, 15:29)
presiunea la ulei e destul de mare ... sta intre 4 neturata si 6 turata. nu pierde nimic pe niciunde, pentru ca am verificat sa nu am vreo scurgere de ceva pe undeva ... nu s-a mai intamplat pana acum.
*


Pai in cazul asta: ori sonda de ceas e proasta si presiunea nu e cit arata-caz nefericit;
ori sonda "de bec" e proasta si aprinde becurile aiurea;
ori ai contacte parazite;
ori, din cauza uleiului prea viscos, el nu se mai scurge asa repede de pe peretii motorului, in baie fiind prea putin ulei-dar asta e in legatura si cu una din sonde.
Aliinutz
dar se poate sa fi inghetat uleiul in baie, in situatia in care nu as fi luat un ulei adecvat ? poate si chestia asta sa aprinda martorii ?
B-38-NFS
eu am o problema asemanatoare ,doar ca e martorul de la baterie bateria noua e cumparata in noiembrie anul trecut ,pana sa de frigul nu se aprindea,decat atunci cand puneam contactul acu sta aprins tot timpul ,cand o acelerez se aprinde si mai tare care e solutia ????
si indicatorul de la baterie fluctueaza ,cand pornesc se incarca destul de mult pe masura ce folosesc diverse ,stergatore ,cas,aeroterma ,faruri scade spre minus .
aicidincolo
QUOTE(B-38-NFS @ 26 Jan 2006, 20:25)
eu am o problema asemanatoare ,doar ca e martorul de la baterie  bateria noua e cumparata in noiembrie anul trecut ,pana sa de frigul nu se aprindea,decat atunci cand puneam contactul  acu sta aprins  tot timpul ,cand o acelerez se aprinde si mai tare  care e solutia ???? 
si indicatorul de la baterie fluctueaza ,cand pornesc se incarca destul de mult  pe masura ce folosesc diverse ,stergatore ,cas,aeroterma ,faruri   scade  spre minus .
*




Becu e montat in loc de voltmetru de la daciile mai vechi, nu mai arata cat are bateria ci doar cand scade sub 10 -11 Volti. poate ai probleme cu electromotorul. Becul are un montaj si tine loc de voltmetru te anunta cand bateria este slaba. tensiunea de incarcare alternator 14.20+-0.2V ( daca nu e asa nu iti va da nimeni garantie la acumulator)
trebuie sa ai: cu masina pornita fara consumatori 14.20+-0.2V
cu masina pornita cu consumatori: faza lunga + aeroterma 13.8-+0.2V
cu masina oprita ~12V
daca nu e asa schimba releul de incarcare sau repara alternatorul ! 053.gif



gun3.gif
andu911
QUOTE(Aliinutz @ 26 Jan 2006, 19:53)
dar se poate sa fi inghetat uleiul in baie, in situatia in care nu as fi luat un ulei adecvat ? poate si chestia asta sa aprinda martorii ?
*



Raman aprinsi ? sau se aprind din cand in cand ? Ca poate nu ai ulei...sau ai gunoaie in ulei.
mister121977
Verifica si pompa de frana. Are un fel de supapa in partea de sus pe capac pentru prea-plin care, daca e blocata, poate face sa se aprinda martorii in bord. Eu asa am patit, si dupa ce am curatat un pic capacul, totul a revenit la normal. Succes..
vyper
si apropo daca tot suntem la problema asta...cum previn si io asa numitul start uscat al motorului?care e cauza lui? precizez ca atunci cand pornesc masina dimineata sta cateva secunde si se aude ca si cand nu ar avea ulei si imi stau becurile aprinse dupa care se sting...precizez ca am o dacie din 86 icon_mrgreen.gif se poate remedia cumva?
diaconuliviu
Adica se aude o "bataie" care "tace" dupa stingerea becurilor?
Uzura in paliere/manetoane (cuzineti si poate si arbore).


Asta ar fi cauza, efectul=uzura se va accentua.
bygy007
din cite stiu eu sonda de ulei cea mica aprinde becu de ulei si verifica becu de la temperatura apa cind pui contactu apoi cind a pornit motoru se sting amindoua.din cite spui s-ar putea sa fie sonda murdara sau defacta avind in vedere ca indicatoru de bord cu ac a presiunii de ulei sta peste prima dunga de jos [nu se ia in considerare dunga in dreptul literei L low]
Giany
QUOTE(ATM @ 26 Jan 2006, 01:34)
Solutia cea mai sigura e s-o duci la mecanic. In mod normal, becul de presiune de ulei se aprinde cand presiunea lichidului de ungere scade sub 0.7 (iar cadranul itri indica pana la 6, deci...). Acul indicator de presiune pe unde sta? Daca becul ala nu te minte si manocontactul care il comanda nu e defect, atunci, in momentul aprinderii becului, acul ar trebui sa fie intre prima si cea de-a doua liniuta...deci, jos...
Oricum, fa-i o verificare. Daca nu e o problema de contacte electrice sau manocontact defect (in care caz scapi relativ ieftin), poti sa ai intr-adevar probleme cu sonda de ulei, eventual filtru de ulei infundat, cauzele sunt mai multe...si daca mergi mult, gripezi motorul (sa vezi dup-aia ce bagi bani la reparat)... wacko.gif
*


As vrea sa modific frana de mana de pe cablu pe pompa de frana.Stie cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.