Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: presiune ulei...scade in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
peciulica
Buna ziua,am schimbat uleiul + filtrul,acum 2 saptamani am pus si o cutie tratament 2+2,motorul nu este uzat.Cantitatea de ulei este ok.la pornire chiar pe frigul din zilele astea,acul sta sus indicand o presiune buna de ulei dar dupa ce plec si parcurg cam 5 km.acul "cade"cam la jumatate.Este ok ? Alta chestie ar fi ca am pus in fata radiatorului un carton(pe partea cu elicea),influentzeaza cu ceva presiune uleiului ?
argon
QUOTE(peciulica @ 26 Jan 2006, 09:19)
Buna ziua,am schimbat uleiul + filtrul,acum 2 saptamani am pus si o cutie tratament 2+2,motorul nu este uzat.Cantitatea de ulei este ok.la pornire chiar pe frigul din zilele astea,acul sta sus indicand o presiune buna de ulei dar dupa ce plec si parcurg cam 5 km.acul "cade"cam la jumatate.Este ok ? Alta chestie ar fi ca am pus in fata radiatorului un carton(pe partea cu elicea),influentzeaza cu ceva presiune uleiului ?
*




E perfect normal sa scada dupa ce se incalzeste motorul, totusi la cald cand o turezi ar trebui sa creasca spre maxim. asa se intampla?
peciulica
pai cam asta-i problema ca nu urca,oricat as tura motorul sta suspendat undeva la jumatate...
peciulica
verificand joja,motor nepornit,nivelul este ok
argon
Verifica aparatul de bor, poate agata undeva cateodata, contactul pus, motorul cald(at cand nu urca/sta suspendat acul) scoti cablul de la sonda si il pui la masa..acul trebuie sa stea sus de tot dc functioneaza bina...macar sti de-o treaba..vezi ca sunt 2 sonde..una controleaza becul , cealalta acul
maleahi
va urmaresc de ceva timp si uite ca a venit ziua...cand....se pare am nevoie de sfatul vostru.
detin o prea faimoasa d1310 din 88 care de ceva timp imi papa banutzii pe paine...si se pare ca nu s-a oprit aici.
ieri a fost o zi crancena. nu s-a dat pornita. impinsa...trasa...a luat-o intr-un final cu sughituri si pocnituri (dar nu inainte de a vedea multa benzina pe pomba...desfacut...strans...totul ok). o pedepsesc si ii pun super 100 de la omv...merg vreo 100 de km...imi fac treburile si seara acasa...totul bine si frumos.
dimineata (obisnuit sa ii trag capota si sa-i dau in nas la cama benzina) am marea surprindere sa vad in fata la motor...o mare ciorba de ulei...unde-i defectul? trag sa zic ca mi-a bagat benzina in baie...si fiind prea mult mi-a dat afara...un coleg de al meu zice ceva de o garnitura de la culbotori? (nush ce-s aia)
ma lamureste careva si pe mine???
argon
QUOTE(maleahi @ 26 Jan 2006, 11:14)
va urmaresc de ceva timp si uite ca a venit ziua...cand....se pare am nevoie de sfatul vostru.
detin o prea faimoasa d1310 din 88 care de ceva timp imi papa banutzii pe paine...si se pare ca nu s-a oprit aici.
ieri a fost o zi crancena. nu s-a dat pornita. impinsa...trasa...a luat-o intr-un final cu sughituri si pocnituri (dar nu inainte de a vedea multa benzina pe pomba...desfacut...strans...totul ok). o pedepsesc si ii pun super 100 de la omv...merg vreo 100 de km...imi fac treburile si seara acasa...totul bine si frumos.
dimineata (obisnuit sa ii trag capota si sa-i dau in nas la cama benzina) am marea surprindere sa vad in fata la motor...o mare ciorba de ulei...unde-i defectul? trag sa zic ca mi-a bagat benzina in baie...si fiind prea mult mi-a dat afara...un coleg de al meu zice ceva de o garnitura de la culbotori? (nush ce-s aia)
ma lamureste careva si pe mine???
*




Desfaci capota, acolo deasupra motorului e capacul culbutorilor(busonul de ulei face parte integranta din el), prins in trei suruburi ce ies din chiulasa, acel capac are o garnirura, sa nu iasa din carter gazele si vaporii. la ea se referea colegul.
Vezi pe unde e mai mare mizeria, sa iti dai seama de unde a iesit uleiul ala.
maleahi
mizeria e peste tot...mi-a improscat ulei peste tot.
inlocuiesc acea garnitura, schimb uleiul si filtru si ii dau cheie? daca e crapata garnitura de chiuleasa?
peciulica
am fost la un mecanic,si i-am explicat care sunt simptomele,am mers cu el sa vada,si a vazut aceleasi lucruri.rezultatul: a scos cartonul de la radiator,incalzirea/racirea facindu-se foarte bine fara carton,mai ales in bucuresti(semafoare multe,ambuteiaje,etc)
fara carton acul la ulei sta aproape sus,apa undeva la 60-65 grade
si apropo nu m-a costat ninic,a ras cand l-am intrebat cat face si mi-a urat o zi buna in continuare
argon
QUOTE(maleahi @ 26 Jan 2006, 11:35)
mizeria e peste tot...mi-a improscat ulei peste tot.
inlocuiesc acea garnitura, schimb uleiul si filtru si ii dau cheie? daca e crapata garnitura de chiuleasa?
*




pai curata bine, mergi cate putin dupa si vezi exact pe unde iese uleiul, poate a iesit pe la joja, pentru ca au inghetat mucii pe furtune, si atunci ai scapat, dar poate sa fie si unde se imbina chiulasa cu blocul, ceea ce e mai nasol...deaia zic intai curata si vezi unde mai apare.
maleahi
e mai cald acilea in suceava azi...sper ca maine sa fie la fel de caldutz...arunc o litra de benzina pe motor si ii dau cheie sa vad pe unde mai improasca cu ulei...multam!
andutzu
QUOTE(maleahi @ 26 Jan 2006, 15:16)
e mai cald acilea in suceava azi...sper ca maine sa fie la fel de caldutz...arunc o litra de benzina pe motor si ii dau cheie sa vad pe unde mai improasca cu ulei...multam!
*


Dar de ce vrei sa-i dai foc?! smile.gif) tongue.gif Eu zic sa nu arunci nici o "litra" de benzina. Mai bine du-te la o spalatorie.
rtulea
Inainte de toate verifica furtunele de recuperare vapori de ulei. Cel are iese din capacul culbutorilor si intra in T-ul de la carburator. Nu m-as mira ca sa fi inghetat "muci" in el si sa se fi produs presiune in capacul culbutorilor si sa fi dat afara garnitura de la capac. Mai verifica si furtunul cu duza, cel care trage vaporii din capac culbutori si ii baga in galerie. Poate au inghetat si acolo mucii. In interiorul busonului de ulei ai cumva o pasta alba si vascoasa? Daca da inseamna ca ar fi bine sa cureti mizeria din capacul culbutorilor si sa vezi apoi daca iti mai improasca ulei.
Olenick
Buna ziua! citind topicul de mai sus, mi-am zis sa va cer si eu cateva sfaturi in legatura cu problema mea care suna in felul urmator. am facut schimbul de ulei (esso 20w40), prin octombrie,iar acum vreo luna i-am pus un aditiv de ulei(sega din cate imi amintesc-350 grame). nivelul la joja a crescut cu 1,5-2 centimetri. de altfel acul presiunii la ulei urca in aprximativ 9 secunde(lucru pe care il facea si inainte sa pun aditivul). tin sa precizez ca dacia este din 96' si are 25 mii km(a apartinut bunicului meu). va multumesc anticipat.
Olenick
aaa.si intrebarea. poate sa-i dauneze motorului. trebuie sa dau drumul la putin ulei pana cand ajunge la nivelul normal sau sa o las asa?
rtulea
Uleiul nu trebuie sa depaseasca nivelul indicat pe joja. Ungerea motorului se face prin pompa de ungere si prin barbotare. Daca tu ai depasit nivelul atunci tot uleiul in plus va fi ars de motor. Iti recomand sa scoti surplusul de ulei pana ajungi la nivelul maxim indicat pe joja.
andu911
QUOTE(Olenick @ 27 Jan 2006, 21:52)
aaa.si intrebarea. poate sa-i dauneze motorului. trebuie sa dau drumul la putin ulei pana cand ajunge la nivelul normal sau sa o las asa?
*



Vezi ca unele joje arata prost...eu la mine cand faceam schimbul, bagam 3 litri si arata mult peste maxim. Probabil chestia aia in care intra joja s-a miscat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.