Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cat va consuma masina iarna?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
casper_1707
Salut!

Am si eu o problema. Am o Dacia Berlina 1310 Li din 2000. Nu stiu din ce cauza cum vine iarna consumul meu creste undeva cu 70% fata de perioada mai calda.
In general merg pe distante destul de scurte (undeva la 3-4km). Stiu ca treaba asta genereaza un consum mai mare dar mi se pare absurd sa ajung la un consum de 18%.
Am recurs chiar la masuri "extreme" (am blindat-o in fata cu cartoane, ca sa nu se mai raceasca radioatorul din fata) dar nu se simte nici un rezultat.
Consumul ei vara este undeva la 11% urban si 6% in afara iar iarna urca la 18% urban si 8-8,5% afara.
Mai are cineva problema asta?

Aaa.. si inca ceva.. Am un amic care mi-a recomandat sa imi montez termostat de Super Nova (cica ar fi de 92 grade). Totusi mie mie se pare putin cam mare tinand cont ca cel pe care il am acum este de 87 de grade. Poate afecta motorul in timp sau imediat?
zax
Si pe mine m-a speriat consumul! Vara consuma cam 10% in oras acum a sarit la 14. Parca iarna trecuta n-a consumat chiar asa dar parca nici frig nu a fost ca acum.
De blindat ai blindat-o degeaba. Sistemul de racire functioneaza cu 2 circuite: mare si mic. Asta pentru a mentine o temperatura constanta in motor. Iata:
1. Circuitul mic este intre pompa de apa, motor, calorifer (daca e deschis robinetul)
2. Cand temperatura apei din motor ajunge la temperatura de deschidere a termostatului acesta se deschide si apa intra in circuitul mare (pompa, motor, radiator, vas de expansiune).
Daca termostatul tau inchide foarte bine si are precizie la inchis -deschis teoretic nu ai nevoie de cartoane.

Nu e o problema daca pui un termostat mai mare (eu stiam de 87 dar or fi si de 92) numai sa ai grija sa il scoti cand s-o mai incalzi ca altfel te trezesti ca iti fierbe motorul.
einstein1984
Hallo! Mai sunt inca 3 topicuri pe tema asta! Daca credeti ca o sa le caut eu ca sa postez linkul va inselati.
LYM
casper - se pare ca nu esti singurul biggrin.gif. Pe un alt thread si eu ma plangeam de aceeasi problema ... consumul la berlina mea ( carburatie + GPL ) a crescut de la ~10 cat era vara la un ~14-14.5 pe gerul asta. Se pare ca este normal ...
Raoul
Mie imi consuma in medie 9.5% GPL (nu tin cont de pornirea motorului care se face pe benzina + 5 min. de mers in gol pentru incalzirea motorului).
Fac zilnic 40km (20 + 20) dintre care cam 5km in oras. In perioada calda imi consuma sub 8% GPL. In oras nu am facut niciodata consumul.
jaf
Am facut plinul.. am facut 210 km in oras.. indicatorul de la benzoil ii deja pe rosu.. adica mai am vreo 10 litri.. radmasa.gif
Devils
Cum va consuma voua atat? Sincer eu nu vad mare diferenta la consum intre vara si iarna. Eu spun asa in lei: vara puneam benzina de 10 lei si umblam 2 zile; iarna - tot 10 lei si umblu o zi si jumatate .... acelasi drum? Deci ... nu e exagerat, ci normal wink.gif

Edit: pentru carcotasi - drumul nu are 1km biggrin.gif
jaf
Nu-s 100% cata benzina mai am in rezervor dar azi o sa-i fac plinul.. parca parca ma doare sufletul sa ma duc la pompa.. sa nu cumva sa-mi zboare furtunu si sa dau pe masina cu benzina si sa-mi scap tigara(asta in caz ca lesin).. 243.gif

PS Ar fi ok daca as avea un bolid de masina.. dar dacia sa consume 15-20% la mers normal.. nu forja.. ma scoate din sarite mad.gif
argon
QUOTE(einstein1984 @ 26 Jan 2006, 20:42)
Hallo! Mai sunt inca 3 topicuri pe tema asta! Daca credeti ca o sa le caut eu ca sa postez linkul va inselati.
*




Daca tot nu le cauti atunci de ce te-ai bagat aiurea in seama? lasa-i sa discute, ca sunt moderatorii aici ca sa i-a decizii wink.gif

On topic, a mea consuma cam 15 iarna in oras, carburatie, cine zice ca ii consuma 10 sau scoruri de genul asta e un mincinos, dar totusi 18 e cam mult, dar fiind injectie nu ma pricep.
zax
QUOTE(argon @ 27 Jan 2006, 11:40)
Daca tot nu le cauti atunci de ce te-ai bagat aiurea in seama? lasa-i sa discute, ca sunt moderatorii aici ca sa i-a decizii wink.gif
*




biggrin.gif Perfect de acord!!!!
casper_1707
Faza cea mai tare este ca am fost cu ea in service (in Bacau, service autorizat fiind Dedeman-ul). Dupa ce a pus-o pe tester si toate celelalte (am stat vreo 2 ore pe langa usa lor, ei nedand acces clientilor in atelierele de reparatie), concluzia finala a fost ca masina nu are absolut nimic sad.gif(. Functioneaza in parametri normali.
S-ar parea totusi ca motoarele de 1.4 care sunt pe Li sunt foarte prost concepute (ca de altfel toata masina).
zax
Inseamna ca te-ai lamurit! Da-i foc ca e mai ieftin! biggrin.gif
argon
QUOTE(casper_1707 @ 27 Jan 2006, 10:42)
Faza cea mai tare este ca am fost cu ea in service (in Bacau, service autorizat fiind Dedeman-ul). Dupa ce a pus-o pe tester si toate celelalte (am stat vreo 2 ore pe langa usa lor, ei nedand acces clientilor in atelierele de reparatie), concluzia finala a fost ca masina nu are absolut nimic sad.gif(. Functioneaza in parametri normali.
S-ar parea totusi ca motoarele de 1.4 care sunt pe Li sunt foarte prost concepute (ca de altfel toata masina).
*




Sa sti ca au un consum declarat de producator mai mare ca si cele pe carburatie, deci nu e exclus sa-ti consume peste 15 in oras...las amacar e Euro 1(sau2?) si o sa fie impozitul mai mic cand ne-om integra wink.gif
rba
draga casper, parerea mea este ca e ceva in neregula cu masina ta. posed o berlina 1600 cu injectie si in perioada 22 dec - 8 ian am parcurs 720 km numai in oras (bucuresti) iar benzina pentru aceasta m-a costat 250RON +/- 3 litri (eraore de apreciere benzina ramasa in rezervor la galben). pe medie inseamna un consum de 10.7l/100km. drumurile pe care le-am facut au fost distribuite 50/50 zi/noapte (aglomeratie - drum liber).

cu regret iti spun ca parerea mea este ca ai o problema cu consumul. iti propun sa verifici starea traseului de benzina, in special al celui de retur. poate fi infundat ceea ce face ca presiunea benzinei pe circuit sa creasca iar cantitatea de benzina injectata la fiecare actionare a injectorului sa fie mai mare. este adevarat ca timpii de injectie trebuie sa scada in acest caz (sistem autoreglabil) insa probabil exista un timp de injectie minim sub care nu se poate scadea.

cu stima,
rba
casper_1707
QUOTE(rba @ 27 Jan 2006, 12:37)
draga casper, parerea mea este ca e ceva in neregula cu masina ta. posed o berlina 1600 cu injectie si in perioada 22 dec - 8 ian am parcurs 720 km numai in oras (bucuresti) iar benzina pentru aceasta m-a costat 250RON +/- 3 litri (eraore de apreciere benzina ramasa in rezervor la galben). pe medie inseamna un consum de 10.7l/100km. drumurile pe care le-am facut au fost distribuite 50/50 zi/noapte (aglomeratie - drum liber).

cu regret iti spun ca parerea mea este ca ai o problema cu consumul. iti propun sa verifici starea traseului de benzina, in special al celui de retur. poate fi infundat ceea ce face ca presiunea benzinei pe circuit sa creasca iar cantitatea de benzina injectata la fiecare actionare a injectorului sa fie mai mare. este adevarat ca timpii de injectie trebuie sa scada in  acest caz (sistem autoreglabil) insa probabil exista un timp de injectie minim sub care nu se poate scadea.

cu stima,
rba
*


Ideea este ca am fost cu ea la un service autorizat Dacia care dupa ce a facut toate testele a ajuns la concluzia ca masina mai buna ca a mea nu exista (exact dupa spusele lor - ca nou iesita din fabrica, toti parametrii sunt in grafic).
Din cate am mai citi intre timp si dintr-o experienta anterioara cu o dacie pe carburatie, trebuie sa verific daca nu cumva este fisurat vreun furtun sau o conducta, fapt care sa determine un consum asa de mare.
Ramane sa verific si revin cu un raspuns.
rba
diagnoza pe tester nu arata daca circuitul de benzina este fisurat/infundat. nu se masoara presiunea/debitul in circuitul de benzina (nu exista sonda de presiune benzina). tot ce se poate observa (relevant la consum) sunt timpii de injectie daca sunt prea mari sau prea mici. deci defecte pe circuitul de benzina nu pot fi scoase in evidenta decat daca duc la lipsa totala a alimentarii.

parerea mea este ca o verificare amanuntita este necesara. pe de alta parte eu nu as pleca urechea la tot ce zic "maimutele" de la service.
sonykel
Mi-se pare extrem de mare consumul vostru la motoarele de 1,4 eu am motor de 1,6 din 97 mai scapa si compresie(e foarte uzat motoru) si imi papa cam 14-15litri la suta iar vara 12-13.Deci mi-se pare exagerat consumul.
RollerMAN
Si eu am un consum extrem de mare de ziceam ca mi se evaporeaza bezina din rezervor, dar doar de cateva zile de cand a venit gerul asta de -18 grade, pana atunci toata iarna masina a consumat normal adica in jurul valorii de 10% poate un pic mai mult (vorbind de consum in oras).
LYM
Doar ce i-am facut consumul din nou: 10.6 % ( GPL, in oras ). Asta dupa ce mi-au reglat baietii de la service instalatia pe consum mic.
zax
QUOTE(rba @ 27 Jan 2006, 15:43)
... pe de alta parte eu nu as pleca urechea la tot ce zic "maimutele" de la service.
*



Moama cat adevar!! wink.gif


Cum zicea cineva pe aici un consum marit poate fi si din cauza infundarii returului. Masina merge innecata si scoate un fum de mama-mama. Eu am patit-o si am mers 2 zile cu fumul dupa mine zicand ca e abur. Noroc ca l-am vazut intr-o seara in oglinda (motorul era cald si nu mai trebuia sa fumege atat). Am bagat un ac pe stutul pompei de benzina si a inceput sa tasneasca parca era izvor. De obicei ala se infunda ca e subtire rau. Cred ca facuse dop de gheata! A mai scazut un pic consumul dar tot 12-13 si chiar peste, consuma!
casper_1707
Ideea este ca fara sa-i fac absolut nimic cum vine caldura incepe sa consume mai "omeneste" (undeva intre 10.5-11% urban si 6-6,5% afara. Chestia cea mai nasoala este ca asta ar fi a doua iarna care am probleme cu ea.
De scos fum nu scoate mai deloc deci nu cred ca este infundata vreo conducta. M-asi baga sa le verific dar sa fiu sincer cu frigul asta nu prea ma incumet.
Ov
a mea, dupa ce i-am pus termostat de 92 (al 3-lea, ca primele 2 au cedat in 7 resprectiv 3 zile) si carton in bot (desi m-am jurat ca nu-i pun, ca n-are nici un rost 04.gif) consuma ~11 in bucuresti (drumuri doar la 8 si la 18 => Dr taberei - Televiziune). Cred ca s-a prostit (sper sa nu se suceasca) ca anul trecut in iarna mi-a luat ~13-14.

Singurul lucru la mine (dar si anul trecut a fost valabil) e ca masina sta si acasa si la servici in garaj (~5-10 grade, in functie de cat de frig e afara).
casper_1707
QUOTE(Ov @ 30 Jan 2006, 17:16)
a mea, dupa ce i-am pus termostat de 92 (al 3-lea, ca primele 2 au cedat in 7 resprectiv 3 zile) si carton in bot (desi m-am jurat ca nu-i pun, ca n-are nici un rost 04.gif) consuma ~11 in bucuresti (drumuri doar la 8 si la 18 => Dr taberei - Televiziune). Cred ca s-a prostit (sper sa nu se suceasca) ca anul trecut in iarna mi-a luat ~13-14.

Singurul lucru la mine (dar si anul trecut a fost valabil) e ca masina sta si acasa si la servici in garaj (~5-10 grade, in functie de cat de frig e afara).
*


E valabila chestia cu termostatul de 92?
Este cumva de Dacie SuperNova?
Se potriveste exact sau mai trebuiesc facute modificari?
Ov
m-am dus la magazin si am cerut un termostat de berlina. Scria 92 pe el si l-am luat. Nu stiu de nici o legatura cu S/N smile.gif
zax
QUOTE(Ov @ 30 Jan 2006, 19:16)
Singurul lucru la mine (dar si anul trecut a fost valabil) e ca masina sta si acasa si la servici in garaj (~5-10 grade, in functie de cat de frig e afara).
*



Super! Da unde stai de ai garajul incalzit? Oricum ai avantajul ca tu pleci cu motorul deja "cald", fata de noi, care zilele trecute il incalzeam de la -18grC sad.gif


QUOTE(Ov @ 30 Jan 2006, 19:16)
a mea, dupa ce i-am pus termostat de 92 (al 3-lea, ca primele 2 au cedat in 7 resprectiv 3 zile)
*



Da' de unde le-ai luat pe primele doua?! De la REMAT? Eu am unul luat astavara de la reprezentanta si cred ca m-a lasat deja. Sa nu-mi spui ca si tu le-ai luat de acolo!? Si cat mai costa un termostat?
diaconuliviu
QUOTE(Ov @ 30 Jan 2006, 17:16)
a mea, dupa ce i-am pus termostat de 92 (al 3-lea, ca primele 2 au cedat in 7 resprectiv 3 zile) si carton in bot (desi m-am jurat ca nu-i pun, ca n-are nici un rost 04.gif) consuma ~11 in bucuresti (drumuri doar la 8 si la 18 => Dr taberei - Televiziune). Cred ca s-a prostit (sper sa nu se suceasca) ca anul trecut in iarna mi-a luat ~13-14.

Singurul lucru la mine (dar si anul trecut a fost valabil) e ca masina sta si acasa si la servici in garaj (~5-10 grade, in functie de cat de frig e afara).
*


Nu, nu s-a prostit. Explicatia sta si in termostat (dar atentie sa nu fiarba, totusi) dar si in acel carton. Oricum ar fi, ventilatorul sufla aer rece de afara pe carburator si motor. Temperatura motorului trebuie sa fie 80-95 grade, in afara plajei ori benzina nu se evapora bine, deci si ardere proasta (t<80) ori capata probleme de ungere (t>95).
In cazul tau ai "ajutat" motorul sa se incalzeasca mai repede, deci si benzina sa se evapore mai bine.
Ov
@zax
garajul e in bloc (blocuri de 4 etaje cu garajul sub parter)
termostatul nu l-am luat de la remat, dar aia de la magazinul de la care l-am luat, cu siguranta de la remat il procurasera 04.gif

@liviu - la mine pica faza cu carburatorul pt ca am perfuzie
zax
QUOTE(Ov @ 3 Feb 2006, 18:46)
garajul e in bloc (blocuri de 4 etaje cu garajul sub parter)
*



Cam off topic dar totusi: e al tau sau inchiriat? Daca e inchiriat cam cat e chiria? Daca nu l-ai cumparat de curand? cati bani? Si nu in ultimul rand: Unde stai? Stiu ca in Dr. Taberei sunt astfel de blocuri dar eu stau in Titan si ar fi cam departe. dry.gif
LYM
Dupa aprox. 600km facuti in afara orasului mi-a iesit un consum mediu de 8.6L/100km.(si am mai si reglat-o pe consum mic la GPL) Destul de dezamagitor, tinand cont ca, imediat dupa ce am montat instalatia, la un drum de 1000km ( ~300km in oras ) am avut un consum mediu <= 7L/100km.

Singura diferenta e ca atunci era vara(cu toate ca zilele astea a fost destul de cald ... 2-3*C); asta sa fie motivul cresterii de consum ?
Ov
QUOTE(zax @ 3 Feb 2006, 17:35)
Cam off topic dar totusi: e al tau sau inchiriat? Daca e inchiriat cam cat e chiria? Daca nu l-ai cumparat de curand? cati bani? Si nu in ultimul rand: Unde stai? Stiu ca in Dr. Taberei sunt astfel de blocuri dar eu stau in Titan si ar fi cam departe.  dry.gif
*



e al meu. Nu l-am luat de curand. Preturile (din ce am auzit) se invart pe undeva pe la 5.000 euroi. Ma gandesc ca garajul e cel putin dublu fata de cat costa masina radmasa.gif
Stau in Dr taberei, undeva intre valea argesului si valea ialomitei
zax
E ceva bani, bre! Acum 2-3 ani luai o garsoniera cu banii astia. Totusi cred ca daca l-ai vinde ar fi ceva bataie pe el. Asa ceva e o comoara, mai ales daca e in blocul in care stai.
Tropy
QUOTE(jaf @ 27 Jan 2006, 09:53)
Am facut plinul.. am facut 210 km in oras..  indicatorul de la benzoil ii deja pe rosu.. adica mai am vreo 10 litri.. radmasa.gif
*



wow ! biggrin.gif nu mai merge cu ea ... nu stiu ce le faceti de halesc atata ... a mea, din '98 ... am bagat de 1.000.000 benzina si am facut 360 km ... deci asta inseamna 9,8 la suta ...
andutzu
E chiar asa mare diferenta de consum dintre o dacie cu motor de 1.3 fata de una cu motor de 1.4 ?! Iei am luat masina unui prieten (o dacie din 98, motor 1,4) aveam de parcurs un drum de 180km.De obicei cu masina mea (dacie din 86 motor 1,3) distanta asta o parcurgeam cu bezina de 400.000 lei.Spre surpriza mea, cu masina prietenului am ramas in pana prostului (noroc ca aveam bidonul cu benzina la mine 10ron) Am bagat-o in rezervor si mi-a ajuns la fix... in total 500.000 lei - adica un consum de 8,33%. Cu masina mea imi da un cosum de 6,66%.
Drumul asta il fac cam de doua ori pe saptamana, deci nu poate fi o "intamplare"... traficul a fost normal nefiind o zona aglomerata, 95% din drum se afla in afara oraselor (semafoare, treceri de pieteoni)
aicidincolo
on topic: consum GPL 20% media facut pe parcursul a 40 zile , drumuri in special fff scurte maxim 1 km pana la scoala , 1 inapoi, masina nu apuca sa se incalzeasca! mi sa parut normal consumul in conditiile astea. Mentionez ca am Nova GTI cu motor de 1557 cm3
ATM
blink.gif Holy shit...
Stiam ca motorul de 1557 papa laptic, stiu ca daca nu e incalzit e mai fomist, dar 20%? Oaileuuuuu..Nu te doare mana cand intri la alimentare?
Taxon
hai sa dau si eu raportul, ca numai ce am evaluat consumul.
datele de lucru: dacie din 82 cu motorul un pic obosit, vreme de iarna (alde -5...-15 grade afara), carton in fata radiatorului si a carburatorului, drum de 4+4 km in fiecare zi (adica nu apuca saraca sa se incalzeasca cum trebuie), oras (un stop si o cedare de prioritate in intersectie aglomerata, in rest o medie de 60 km/h) .
alimentat 18 l de normala din Mol, mers 140 km.
rezulta aproape 13 l la suta.
ok?
ionutctn
QUOTE(ATM @ 5 Feb 2006, 22:36)
blink.gif Holy shit...
Stiam ca motorul de 1557 papa laptic, stiu ca daca nu e incalzit e mai fomist, dar 20%? Oaileuuuuu..Nu  te doare mana cand intri la alimentare?
*



Pai nu il doare nici mana nici sufletul pentru ca 20 litri de gaz fac 380 de mii ROL iar benzina 14 litrii fac 480 de mii ROL. E economie de 100 de mii la suta de kilometrii parcursi.

Acum sa trec la mine si sa va povestesc: berlina carburatie din '99, motor 1.4, consum de 12 la suta gaz mers frumos cu ea demaraje usoare batraneste asa. Vara e undeva la 10 la suta tot pe gaz. In afara e cam 8 la suta. Nu va mint ca nu am de ce. Asta e consumul numai ca eu ii dau demarajele frumos si schimb treptele pe la 2200 ture, merg mai batraneste. Bine acum consumul asta se poate datora mai multor factori: aprindere electronica, reglaj bun al instalatiei nu stiu ce sa spun.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.