Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbat bujii si fise ... Masina nu mai merge !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tinu19_19
Salut

Sun nou pe site.

Am si eu o problema. Azi am schimbat bujiile si fisele. Am pus bujii noi, de Sinterom, si fise de Urziceni, ca cica sunt cele mai bune pentru Dacii.

Dupa ce am montat totul, a venit surpriza .... masina porneste, dar motorul sta sa moara ..... cred ca turatia e pe la 2-300. Abia invarte. Cand accelerez, suna oribil, un sunet ca si cum as avea rateuri.

Ce poate sa fie ? Sa fii dereglat avansul ? Sau se poate sa fie de la bujiile si fisele noi ?

Va rog sa ma ajutati si pe mine
LYM
Fisele le-ai pus in ordinea corecta ?
tinu19_19
Da ... Exact cum le am scos le am si pus. Inainte mergea ... acuma nu !!!!

Radduu
la -20 de grade cred si eu ca face asa la inceput, dupa ce se incalzeste motorul mai face figuri?
LYM
Sa nu fie vreo fisa stricata, sa nu functioneze toate bujiile.
Aliinutz
in situatia asta, sigur nu-ti merg bujiile. porneste motorul, si cu motorul pornit scoate fisa din fiecare bujie, ca sa-ti dai seama care merge si care nu, dupa care o bagi la loc. daca bujie e buna si merge corect, ar trebui cand scoti fisa sa se subtureze mult sau chiar sa moara motorul. si sa stii ca exista si posibilitatea sa fi luat bujii defecte, chiar daca sunt noi. ca sa le probezi, scoate capacul de la delcou, pune platina pe cama, scoate fisa de la bobina, si pune fiecare bujie (inainte le scoti din locul lor) in capul fisei, si atinge cu elementul metalic de langa electrod pe alternator (masa). atinge cu o surubelnita intre platina si suportul celalalt metalic. cu contactul pus, urmareste unde-ti da scanteie bujia. ar trebui sa-ti dea fix deasupra electrodului. s-ar putea sa-ti dea in alta parte, si de aceea sa ai aceste probleme.
Raoul
Verifica si contactele ruptorului (platina) si capacul ruptor-distribuitorului (impropriu numit capac DELCO). La capac, daca observi niste firisoare (crapaturi mici) trebuie sa il schimbi.
sddragos
Asigura-te ca ai pus fisele bine! Fisa nr. 1 e cea din dreptul capsulei de la avansul vacuumatic. Cilindrul nr. 1 e cel de langa volant (spre cutia de viteze). Dupa ce pui fisa nr. 1, mergand in sens orar (ordinea acelor de ceasornic) pe capacul ruptor-distribuitorului pui fisele la cilindrii 3, 4, 2. Adica ordinea de aprindere: 1-3-4-2.
Cu alte cuvinte: borna de langa vacuum e pentru cilindrul nr.1, urmatoarea (in sens orar) pt. cil. nr. 3, urmatoarea pt. 4, urmatoarea pt. 2.
bertro
in primul rand confirm faza cu bujiile defecte de noi. la sinteroame nu e mare surpriza. mie mi-a murit o bujie nou-nouta dupa nici 200km. am pus in locul ei una din cele vechi care fusesera frecate vreun an si ceva (tot sinteroame) si merge si acum.
cat despre fise: eu am renuntat la urziceni si am pus tesla cu izolatie siliconica. mult mai bune. nu mai crapa izolatia.

verifica fiecare bujie prin metoda scosului fisei (descrisa mai sus).
jaf
Daca scrie pe cutie SINTEROM nu ii sigur ca sunt si bujiile SINTEROM.. De ce ? Pentru ca x si y trebuie sa isi faca vila si sa isi cumpere mertan.. o spun din proprie experienta wink.gif
tinu19_19
Probabil ca o sa incerc si cu un set de bujii Champions, care sper sa fie mai bune, si daca cu alea merge, o sa merg si o sa le dau in capu cu bujiile Sinterom la aia de unde le am luat ....

Se poate sa fii dereglat avansul cumva ( sa fii miscat ceva pe la capacul DELCO ), si de aia sa faca asa ??

bertro
ai dereglat avansul doar daca ai miscat intreg delcoul. oricum n-ar strica sa-l pui si pe ala la punct daca tot ai timp de inghetat pe langa masina smile.gif
Aliinutz
pune bujiile vechi, si vezi daca merge la fel de prost (bujii cu care-ti mergea bine inainte) si iti dai seama sigur daca e sau nu din bujii. avansul se modifica prin rotirea delcoului cu totul, lucru care nu se prea face accidental. banuiesc ca nu se pune problema sa nu fi pus bine capacul de la delcou (vezi ca are o pozitie in care nu se misca nici stanga, nici dreapta). daca ai schimbat doar fisele si bujiile, si nu ai mai umblat la nimic altceva, inseamna ca pe aici trebuie sa fie si buba. verifica si spatiu de la bujii (electrod-si acel L) care trebuie sa fie de 0.7. daca nu ai o lera sa masori, poti sa masori direct pe tabla de la masina, care are tot 0.7 (metoda mai babeasca)
tinu19_19
Gata ! Am rezolvat problema ! Se stricase platina !

Am schimbat-o, am reglat avansul si acum merge SUPER...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.