alexander
27 Jan 2006, 17:41
de curand am desfacut capacul motorului pentru un reglaj de tacheti...si surprise....f.f. multa apa ! iar pe capac o spuma alba! fiecare vine cu propriile idei incat e greu sa fi lamurit! ba garnitura de chiuloasa..ba din cauza gazului...! mai nou am observat ca pierd si din lichidul de racire...nu mult..un deget la vreo 200km...dar totusi e ceva! are cineva vreo explicatie plauzibila si intemeiata? I need help
sonykel
27 Jan 2006, 18:45
puiagaia
27 Jan 2006, 19:20
salut
si eu acum doua saptamini am gasit spuma alba/verzuie in busonul ala de la ulei. Cred ca de la condens se fac picaturi de apa si se amesteca cu uleiul. Uleiul avea culoarea normala. Daca uleiul are alta culoare inseamna ca pierzi apa prin garnitura de chiuloasa, iar nivelul in baie creste.
bafta
Dauneaza daca apare spuma pe capac?
rtulea
28 Jan 2006, 08:58
"alexander" - defineste ce intelegi tu prin multa apa. Adica erau baltoace sau era o spuma alba consistenta numita "Muci". Daca era spuma putem spune ca intr-un fel este normal, adica in timpul functionarii motorului acesta se incalzeste din cauza combustiei. Dupa ce ai oprit motorul din cauza diferentei de temperatura dintra motor si aerul inconjurator pe interiorul capacului culbutorilor se formeaza condens care se amesteca cu particulele de ulei barbotat iar prin racire se formeaza acea pasta care se depune fix pe interiorul dublurii capacului si in interiorul busonului de ulei. Nu este foarte daunatoare, dar nici bine nu face. Exista riscul ca aceasta pasta sa inghete pe furtunele de recuperare vapori si sa creasca presiunea in interiorul capacului culbutorilor ducand la "sarirea" jojei sau a busonului de ulei sau, mai grav, la impuscarea garniturii capacului.
In leg cu pierderea de lichid racire, s-ar putea ca garnitura de chiuloasa sa fie impuscata si apa sa intre in baie sau sa ai o fisura pe circuitul de racire. Nu te juca cu racirea ca distrugi motorul, cauta cu atentie si vezi pe unde curge.
andutzu
28 Jan 2006, 12:16
QUOTE(alexander @ 27 Jan 2006, 17:41)
de curand am desfacut capacul motorului pentru un reglaj de tacheti...si surprise....f.f. multa apa ! iar pe capac o spuma alba! fiecare vine cu propriile idei incat e greu sa fi lamurit! ba garnitura de chiuloasa..ba din cauza gazului...! mai nou am observat ca pierd si din lichidul de racire...nu mult..un deget la vreo 200km...dar totusi e ceva! are cineva vreo explicatie plauzibila si intemeiata? I need help
"Un deget" la 200km e ff mult. Eu de cend am schimbat antigelul nu a mai fost nevoie sa completez si am mers cam 5000km. Cred ca ai garnitura de chiuloasa bulita (crapata sau nu e stransa bine chiuloasa) Se mai poate sa fie si de la inelele de etansare ale cilindrilor.(aici treaba e mult mai complicata)