Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura apei de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
decrvl
Salut. Am facut rost de un termostat reglabil.L-am reglat sa deschida mai sus.Am bord cu ceasuri de ulei si apa.Acum acul imi sta la mijlocul plajei intre 80 si 95.
Exista cumva un pericol(sa crape vreun furtun sau altceva)?Am scos si cartonul din fata.
Va rog sa-mi dati un raspuns pina nu e prea tirziu!
Va multumesc.
Buyaka
QUOTE(decrvl @ 1 Feb 2006, 13:48)
Salut. Am facut rost de un termostat reglabil.L-am reglat sa deschida mai sus.Am bord cu ceasuri de ulei si apa.Acum acul imi sta la mijlocul plajei intre 80 si 95.
Exista cumva un pericol(sa crape vreun furtun sau altceva)?Am scos si cartonul din fata.
Va rog sa-mi dati un raspuns pina nu e prea tirziu!
Va multumesc.
*



Pana pe la 92 nu e nici o problema... dupa 95 e problema ca instalatia la dacia nu-i conceputa sa functioneze la presiune mare... iti pot plezni furtune, teuri, radiator... etc... daca nu urca peste 92 e ok, eu am termostat de 92 si n-am avut probleme...
AC
QUOTE(Buyaka @ 1 Feb 2006, 14:03)
Pana pe la 92 nu e nici o problema... dupa 95 e problema ca instalatia la dacia nu-i conceputa sa functioneze la presiune mare... iti pot plezni furtune, teuri, radiator... etc... daca nu urca peste 92 e ok, eu am termostat de 92 si n-am avut probleme...
*


De pocnit furtune, cam greu! Instalatia de dacie are o supapa la capacul vasului de expansiune ce mentine o presiune constanta. In schimb, se poate strica motorul.
decrvl
Pai o temperatura sa zicem de 92 de grade in timp poate conduce la stricarea motorului?
andu911
Mai bine temperatura mai mare decat mai mica...eu am de 97. Asta nu inseamna ca e bine sa ai 100 si ceva biggrin.gif
decrvl
Ma gindeam la masinile care au termocuplu la electroventilator.Ala nu deschide cumva la 98C(sau undeva pe acolo)?
Raoul
Din cate stiu eu motorul de Dacie functioneaza corect la 85 grade, asa ca trageti si voi concluziile.
decrvl
O functiona el bine la 85 daeasul ala de la bord o functiona bine?
Buyaka
QUOTE(AC @ 1 Feb 2006, 16:54)
De pocnit furtune, cam greu! Instalatia de dacie are o supapa la capacul vasului de expansiune ce mentine o presiune constanta. In schimb, se poate strica motorul.
*



... de pocnit, hai sa zicem ca nu...insa pot curge pe la coliere, etc... iar daca supapa aia deschide, deja presiunea in circuit e mare... deschide sa nu se sparga vasul... cand a deschis, deja fierbe apa mai tare din cauza scaderii presiune... apa(antigelul) fierbe mai greu la presiune mai mare...deci daca s-a deschis supapa aia incepe sa faca balbalac...balbalac smile.gif biggrin.gif
silex

Daca fabricantul indica temperatura optima de lucru a motorului la 87 grade asa trebuie sa mearga.Ce castigi tu prin cresterea temperaturi este doar un pic de incalzire mai buna in cabina dar motorului nu-i face bine.Termostatele frantuzesti sunt de 2 feluri de 87 grade pentru iarna si 82 grade pentru vara.Daca vrei sa se incalzeasca mai repede iarna pune carton si vezi ca termostatul sa inchida bine.
diaconuliviu

Problema rezida in calitatea slaba a ungerii la temperaturi mari-de asta se limiteaza la 80-95 grade. Si asta din cauza uleiurilor dar si a aliajelor.
decrvl
Admitind faptul ca ceasul de temperatura de la bord indica corect si daca acul sta undeva intre valorile 80 respectiv 95 inseamna ca temperatura de lucru e optima pentru motor?
Uleiul folosit este adus din italia 10w40 care nu se gaseste la noi pe piata si e garantat(se foloseste la masinile italiene care sunt si la noi pe piata).
Dreamer
QUOTE(silex @ 2 Feb 2006, 10:02)
Termostatele frantuzesti sunt de 2 feluri de 87 grade pentru iarna si 82 grade pentru vara.
*



Eu am termostat frantuzesc de 89 de grade ...
decrvl
QUOTE(decrvl @ 3 Feb 2006, 07:31)
Admitind faptul ca ceasul de temperatura de la bord indica corect si daca acul sta undeva intre valorile 80 respectiv 95 inseamna ca temperatura de lucru e optima pentru motor?
Uleiul folosit este adus din italia 10w40 care nu se gaseste la noi pe piata si e garantat(se foloseste la masinile italiene care sunt si la noi pe piata).
*


Buyaka
QUOTE(Dreamer @ 3 Feb 2006, 10:24)
Eu am termostat frantuzesc de 89 de grade ...
*




Vreau sa-ti zic ca difera de la magazin la magazin... am gasit de 82, 85, 86, 87, 89, 92... de uzina, de Vaslui, frantuzesti, spaniole etc or mai fi ? blink.gif
Cat despre temperatura e ok daca e intre 82 si 92 vezi valorile de mai sus...

Numai bine!!!
zax
Tot vorbiti de temperatura indicata pe bord. La mine (si nu doar la mine) termometrul ala are (parca) 5 linii (4 albe si una rosie) fara nici o cifra. Poate sa-mi spuna si mie cineva (eventual si o poza) ce valori reprezinta liniile alea?

Later edit: Nu mai e nevoie. Am gasit: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33011

Totusi daca cineva are o poza n-ar fi rau sa o puna p-aci!
AC
QUOTE(Buyaka @ 2 Feb 2006, 09:16)
... de pocnit, hai sa zicem ca nu...insa pot curge pe la coliere, etc... iar daca supapa aia deschide, deja presiunea in circuit e mare... deschide sa nu se sparga vasul... cand a deschis, deja fierbe apa mai tare din cauza scaderii presiune... apa(antigelul) fierbe mai greu la presiune mai mare...deci daca s-a deschis supapa aia incepe sa faca balbalac...balbalac smile.gif biggrin.gif
*


Te rog sa intelegi ca supapa aia nu deschide la o presiune prea mare, ceva peste o atmosfera. Furtunele n-o sa curge deloc, te asigur!
zax
Supapa de care vb. este intr-adevar pentru circuitul mare. Daca termostatul nu deschide si temperatura si implicit presiunea cresc suspapa nu intra in lucru pentru ca ea habar n-are! Termostatul este inchis deci circuitul mare nu are nici temperatura si nici presiunea din circuitul mic. Totusi, daca presiunea e atat de mare incat sa ameninte furtunele eu nu mi-as face griji din cauza asta. Probabil ca motorul e deja calat.

P.S. Eu nu imi pun prea multa baza in supapa aia. Prefer sa tin capacul desurubat. E mai sanatos.
decrvl
Sa zicem ca l-am pacalit ca acum deschide la jumate intre 80 si 95 apoi scade pina la 80.Dupa o ia inapoi.Si tot asa.Acum am o alta problema. In habitaclu mai am montata o aeroterma de ford (trasnet).Esta pozitionata pe polita sub bord.Si acum problema:cum fac aerisirea ca sa scap de aer.Am facut-o cu pilnie a iesit aer dar in aeroterma tot a ramas si cind pornesc bildicaie.Cum sa fac sa scap si aerul de acolo?
Va rog sa-mi dati o sugestie c nu stiu ce sa-i mai fac!
Muttley
QUOTE(decrvl @ 1 Feb 2006, 13:48)
Salut. Am facut rost de un termostat reglabil...
*


Exista asa ceva? E de Dacie? blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.