1. not interested
2. se poate merge fara ambreiaj. Pornirea de pe loc e nitel mai nasoala, adica ai 2 variante:
prima: cu motorul oprit, bagi a 1-a si dai la cheie pana o ia
a doua: cu motorul pornit, te dai jos (preferabil sa fie cineva si cu tine) si te apuci sa impingi masina pana prinde putina viteza (3-4 km/h) apoi sari in masina (iei si prietenul) si bagi a 1-a. Daca ai bulan o sa intre.
mai departe, vitezele se schimba lejer din treapta inferioara in treapta superioara, si un pic mai cu talent invers, dar nu este imposibil.
Am mers de vre-o 3 ori in combinatia asta: o data cu o dacie cu pedala de ambreiaj rupta (a fost funny), a 2-a oara cu un corsa cu cablul de ambreiaj rupt si a 3-a oara (cand am invatat de la cineva si faza cu impinsul si saritul in masina) tot cu corsa-ul dar de data asta cu soarele spart.
Mentionez ca ce am zis e valabil pt soarele (diafragma) spart ! Deci degeaba apesi ambreiajul ca rulmentul nu are pe ce sa impinga (sau o mai avea nitel, dar nu indeajuns incat sa decupleze placa de pe disc).
Evident ca de preferat ar fi sa mergi tractat in cazuri d'astea, dar cand situatia o cere si n-ai pe cine sa chemi, atunci te descurci cum poti