Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme AMBREIAJ-Rog Ajutor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
padual
sad.gif Merg linistit cu masina.Opresc.Imi fac teraba si cand sa plec fac intoarcere din 3 miscari. La apasarea ambreiajului sa auzit un zgomot ciudat...ca si cum ar fi frecat un zbir pe un fier si din momentul ala ambreiajul...cand il calc la maxim tine ca si cum ar fi apasat 3 sferturi.Nu mai intra masina in viteze decat FOARTE fortata,iar cand dau sa bag marsarier caraie oricat de tare as apasa ambreiajul....


S-a terminat discul...sau trebuie pur si simplu reglat din nou ambreiajul?

Discul era schimbat acum un an jumate (a se citi ~12000 de km)
Ce poate fi?
andu911
doar cablul de la ambreiaj...nu e intins...ai nevoie de o cheie 2 chei si un patent...parca

Vezi sa nu intinzi prea mult, ca strici discu...cat sa nu stea cablul ala larg...
padual
ok..sper sa ai dreptate. Mi-ai cam luat o piatra de pe inima. Daca poate cineva sa dea detalii ca sa incerc sa fac eu operatiunea sa nu ma mai duc sa dau banii la mecanic?
Ov
1. s-a rupt cablul (sau ma rog, se mai tine in 2-3 firicele)
2. s-a spart placa de presiune

incearca sa nu prea mai mergi cu masina pana nu rezolvi problema, ca oricare din astea 2 ar fi, cand te lasa de tot (chestie de zile/ore smile.gif ) nu prea mai poti sa mergi
danny_b
QUOTE(padual @ 1 Feb 2006, 17:29)
sad.gif  Merg linistit cu masina.Opresc.Imi fac teraba si cand sa plec fac intoarcere din 3 miscari. La apasarea ambreiajului sa auzit un zgomot ciudat...ca si cum ar fi frecat un zbir pe un fier si din momentul ala ambreiajul...cand il calc la maxim tine ca si cum ar fi apasat 3 sferturi.Nu mai intra masina in viteze decat FOARTE fortata,iar cand dau sa bag marsarier caraie oricat de tare as apasa ambreiajul....
S-a terminat discul...sau trebuie pur si simplu reglat din nou ambreiajul?

Discul era schimbat acum un an jumate (a se citi ~12000 de km) 
Ce poate fi?
*



Ar putea fi diafragma rupta.Incearca sa bagi in viteza cu motorul oprit.Daca merge usor asta este baiul.O alta posibilitate ar fi ca unul din distantierele de la cablu de ambreiaj a cedat.
padual
nu mai merg cu masina pana nu o fac...peste cam o saptamana..ca acum sunt in Buc si mai merg acasa atunci abia...cu motorul oprit intra absolut normal in toate vitezele..... CE E AIA DIAFRAGMA???? - ideea e ca apasa la fund si decupleaza 3 sferturi(sau mai bine zis cupleaza ?)
andu911
QUOTE(padual @ 1 Feb 2006, 17:42)
ok..sper sa ai dreptate. Mi-ai cam luat o piatra de pe inima. Daca poate cineva sa dea detalii ca sa incerc sa fac eu operatiunea sa nu ma mai duc sa dau banii la mecanic?
*



Iti dai seama cand te uiti acolo...e foarte simpu...oricum o sa ma uit maine la dacia mea si iti zic ce iti trebuie exact/
ionutctn
Ia vezi aici. Poate te lamuresti. Spor la treaba si sa ne comunici rezultatele.



------------


atasamentul a fost sters de moderator.

Oameni buni, e asa greu de inteles ca nu aveti voie sa postati materiale care incalca legea dreptului de autor !?!?
dizzy
Sa stii ca poti repara masina si in Bucuresti.
Nu pleca la drum cu asa o problema ca poti sa ramai in drum si sa paradesti CV.
Daca toata treaba a aparut brusc sunt sanse sa se fi dus placa de presiune.

zax
QUOTE(danny_b @ 1 Feb 2006, 20:36)
Ar putea fi diafragma rupta.Incearca sa bagi in viteza cu motorul oprit.Daca merge usor asta este baiul.
*



Zi-ne si noua ce e aia diafragma!? Te referi la placa de presiune? Si daca totusi caraie si cand este motorul oprit ce explicatie dai?

Intr-adevar, faptul ca nu mai intra dintr-o data in viteza cand e motorul pornit este un simptom al spargerii placii de presiune nu al uzuirii discului. Insa dupa cate stiu cand se sparge se sparge si gata. Nu mai decupleaza. N-am auzit pana acum de placa sparta care sa mai functioneze pe jumate.


QUOTE(danny_b @ 1 Feb 2006, 20:36)
O alta posibilitate ar fi ca unul din distantierele de la cablu de ambreiaj a cedat.
*



Presupun ca se refera la acele opritoare ale camasii cablului. Daca unul dintre ele cedeaza cablul nu mai este intins.

Inainte sa te duci la service si sa le dai carpacilor cine stie cati bani incearca sa mai strangi un pic cablul. Este foarte simplu. Daca ridici capota o sa vezi pe CV, in partea stanga a masinii o parghie care la capat are un fel de furca in care intra o piesa a cablului cu ajutorul careia acesta ridica parghia. Sub piesa asta exista 2 piulite (una de starngere si alta de siguranta). O desfaci pe aia de siguranta (cea mai de jos) dupa care o strangi pe cealalta pana cand intra in marsarrier fara zgomot. Dupa aia o strangi bine si pe cea de siguranta. Cam asta-i toata smecheria. Cablul poate fi cat se poate de larg. La mine are joc de vreo 3-4 cm. Ambreiajul trebuie sa cupleze (sau sa decupleze) cat se poate de jos.
Vezi totusi ce s-a intamplat de s-a slabit asa de-odata. Era vreo piulita slaba? Mai exista piulita de siguranta?
Ov
diafragma = soarele de pe placa de presiune = chestia aia pe care calca rulmentul = ceea ce banuiesc si eu ca-i stricat la masina in cauza (am si zis in primul meu post din topicul asta)
zax
QUOTE(Ov @ 3 Feb 2006, 17:43)
diafragma = soarele de pe placa de presiune = chestia aia pe care calca rulmentul = ceea ce banuiesc si eu ca-i stricat la masina in cauza (am si zis in primul meu post din topicul asta)
*



Ce draguta esti avocat?

Inca o data: nu zic ca nu se poate pentru ca in afara de "nu am auzit" nu am alt argument dar a mai patit cineva (si vreau sa spun daca ati patit nu daca ati auzit) ca placa de presiune sa fie sparta si sa mai functioneze?
Ov
1. imi zici draga doar daca esti vre-o bunaciune de femeie, singura si disponibila wink.gif
2. da, se poate merge cu o masina cu placa de presiune (adica diafragma/soarele) sparta.
zax
QUOTE(Ov @ 3 Feb 2006, 18:38)
1. imi zici draga doar daca esti vre-o bunaciune de femeie, singura si disponibila wink.gif
*



Si daca nu sunt singura? rolleyes.gif


QUOTE(Ov @ 3 Feb 2006, 18:38)
2. da, se poate merge cu o masina cu placa de presiune (adica diafragma/soarele) sparta.
*



Explica si mie cum. Se retrage numai jumatate din talpa placii? Adevarul este ca n-am gasit nici o sectiune destul de clara prin placa asa ca nu stiu exact cum functioneaza parghiile. Daca poate posta cineva una aici...
Ov
1. not interested tongue.gif
2. se poate merge fara ambreiaj. Pornirea de pe loc e nitel mai nasoala, adica ai 2 variante:
prima: cu motorul oprit, bagi a 1-a si dai la cheie pana o ia
a doua: cu motorul pornit, te dai jos (preferabil sa fie cineva si cu tine) si te apuci sa impingi masina pana prinde putina viteza (3-4 km/h) apoi sari in masina (iei si prietenul) si bagi a 1-a. Daca ai bulan o sa intre.

mai departe, vitezele se schimba lejer din treapta inferioara in treapta superioara, si un pic mai cu talent invers, dar nu este imposibil.

Am mers de vre-o 3 ori in combinatia asta: o data cu o dacie cu pedala de ambreiaj rupta (a fost funny), a 2-a oara cu un corsa cu cablul de ambreiaj rupt si a 3-a oara (cand am invatat de la cineva si faza cu impinsul si saritul in masina) tot cu corsa-ul dar de data asta cu soarele spart.

Mentionez ca ce am zis e valabil pt soarele (diafragma) spart ! Deci degeaba apesi ambreiajul ca rulmentul nu are pe ce sa impinga (sau o mai avea nitel, dar nu indeajuns incat sa decupleze placa de pe disc).

Evident ca de preferat ar fi sa mergi tractat in cazuri d'astea, dar cand situatia o cere si n-ai pe cine sa chemi, atunci te descurci cum poti smile.gif
zax
Hai lasa caterinca! Eu vroiam sa stiu daca mai exista o sansa sa decupleze cand e sparta placa! Da sau nu ca n-am inteles ce ai zis in ultimele 2 randuri. Ca masina intra in viteza fara ambreiaj stiu (am nimerit-o de vreo cateva ori in a 2-a, mai sus n-am incercat) dar trebuie sa cunosti f bine masina, sa sti cam care e viteza pentru treapta respectiva. Insa n-as recomanda nimanui sa incerce asta in oras, in trafic, daca n-a mai facut-o! Aveam un coleg care avea o Lada si un Saviem. Cu amandoua mergea numai fara ambreiaj. Dar oricum, nici sanatos nu era!
dizzy
De decuplat poate decupla partial color placa!
Nu trebuie sa mergi cu masina in starea asta.
Dar noi suntem romani si mergem si asa, ce sa facem. Si Senna mergea fara ambreiaj, ce noi nu suntem capabili?
Procedura de mers fara ambreiaj este cea indicata de OV, cu urmatoarele precizari:
- Pornesti de pe loc cu treapta a 2-a, bagata la rece (motor oprit). Dai la demaror, masina va porni cu zdruncinaturi si chiotele asistentei. Cand simti ca a pornit motorul, apesi gentil acceleratia, iei mana de pe cheia de contact. Continui sa accelerezi pana la 2500rpm. Acum vine momentul greu. Scoti din viteza, lasi motorul sa se detureze pana la aprox 2000 rpm, si acum plasezi schimbatorul in treapta superioara si impingi usor dar ferm schimbatorul. E chestie de sentiment aici, trebuie sa cunosti bine masina. Daca treaba ai facut-o bine, va intra destul de usor.
- Turezi motorul pana la 2500 rpm si mergi asa pana la destinatie. Poti baga si treapta a 4-a dar nu recomand sa incerci cu a 5-a intrucat motorul nu are destul cuplu acolo la viteze mici si trebuie sa poti oricand sa poti frana, accelera, etc. Cu treapta a 3-a poti merge intr-o gama larga de viteze.
- Retrogadarea din 3-2 e o treaba mai complicata. Scoti din 3 (sa zicem ca esti la 1200 rpm), turezi pana la 1700, repeti tratamentul cu impinsul.
Am aplicat metoda asta cand mi s-a rupt furca de la ambreiaj la o Dacia Nova si am mers asa cale de vreo 5 km.
Oricum, e destul de complicat mersul fara ambreiaj dar te duce la destinatie.
padual
Ca intotdeauna DAciaClub ma ajuta. Acum dupa asa o abundenta de informatii abia astept sa ajung acasa(eu sunt din Mangalia si is student in Buc...masina e la mare tot timpul smile.gif )dar se pare ca va mai dura ceava pana sa va pot spune ce avea de fapt masina.

O intrebare: Placa de presiune si discul de ambreiaj nu au nici o legatura cu uleiul din cutia de viteza ..Nu?
oricum...multumesc tuturor pentru ajutor!
ATM
Nu exista nici o legatura inre placa de presiune si uleiul de ambreiaj. Dimpotriva, ambreiajul Daciei este unul "uscat" deci fara lubrefiere. Daca a intrat ceva lichid pe acolo (indiferent ca e apa, ulei , benzina sau vin de Feteasca Neagra), o sa-ti patineze discul de ramai crucit...
padual
asa stiam si eu...dar nu sunt expert ci un pusti nesuferit care bazaie lumea cu problemele masinii lui....adica "berlinei" celei vechi in 4 tepte smile.gif
padual
AM SCHIMBAT in sfarsit cablul de ambreiaj. PRETUL cablului 150.000 ROL...din nefericire a trebuit schimbata si pedala, ca era foarte veche si uzata...si aia a facut 25 RON. Acum merge cu mult mai usor ambreiajul...zici ca e masina straina smile.gif Multumesc pentru ajutor DaciaClub
andu911
Ti-am zis din al doilea post ca e cablul smile.gif
Bafta.
padual
intradevar...ai stiut...si eu am sperat din toata inima sa ai dreptate...multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.