Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pompa frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tanumotanu
La o Dacia 1310 cu pompa frana dublu circuit cu 4 tevi am observat ca se prelinge
lichid de frana pe la imbinarea dintre pompa de frana si servo.
Banuiesc ca sunt uzate ceva garnituri din pompa (daca ar putea fi alta cauza va rog sa-mi spuneti)

Am urmatoarele intrebari:
- ce fel de garnituri trebuie sa cer la magazin (banuiesc ca sunt mai multi producatori si implicit mai multe calitati)
- daca acum franarea este ok, dupa inlocuirea garniturilor si remontarea pompei trebuie
aerisit circuitul numai la pompa sau si la fiecare roata in parte?
- cum se face aerisirea?

Multumesc anticipat.
Axll
cere si tu garnituri de uzina
-trebuie facuta aerisirea pt ca o sa iti intre aer in sistem. iar la remontare se amorseaza pompa cu lichid.
-aerisirea circuitului se face infelul urmator: ai nevoie de 2 persoane, unul sa faca pedala iar unu la roata. aerisirea se face in X, adica se incepe cu roata dreapta spate. se face pedala pina se intareste ( cit de cit) si se tine apasat. persoana de la roata da drumu la aerisitor pina ajungi tu cu pedala pe podea. se repeta figura pina cind pe aerisitor va iesi numai lichid fara aer.
urmeaza roata singa fata, dreapt fata si in final stinga spate.

multa bafta
diaconuliviu

La pompele cu 4 conducte aerisirea se face NUMAI prin cadere libera, fara pedala.
Da o cautare si vei gasi.
autom
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Feb 2006, 13:41)
La pompele cu 4 conducte aerisirea se face NUMAI prin cadere libera, fara pedala.
Da o cautare si vei gasi.
*




Pai si atunci cine apasa pistonul de frana?

Trebuie cu motorul pornit?

In carte lui Mondiru parca scrie ca trebuie apasata pedala.......

Chiar sunt nedumerit......
diaconuliviu
QUOTE(autom @ 7 Feb 2006, 14:55)
Pai si atunci cine apasa pistonul de frana?

Trebuie cu motorul pornit?

In carte lui Mondiru parca scrie ca trebuie apasata pedala.......

Chiar sunt nedumerit......
*


Pompele cu 4 conducte au acel ICP; daca apesi pedala si desfaci aerisitorul, ansamblul "simte" cadere de presiune pe circuit si se blocheaza trimitind lichidul in celalalt circuit. Asta se va vedea si pe acel (!) din bord in cazul in care legatura e bine facuta.
De aceea, la 4conducte doar se desface aerisitorul si se asteapta curgerea de lichid continuu, fara bule. Da, curge de la sine, nu trebuie pistoanele deplasate; supapele din ele in repaus is deschise asigurind curgerea.

Cartea lui Mondiru are parca numai aerisirea la pompa simplex si tandem 3 conducte.
autom
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Feb 2006, 15:40)
Pompele cu 4 conducte au acel ICP; daca apesi pedala si desfaci aerisitorul, ansamblul "simte" cadere de presiune pe circuit si se blocheaza trimitind lichidul in celalalt circuit. Asta se va vedea si pe acel (!) din bord in cazul in care legatura e bine facuta.
De aceea, la 4conducte doar se desface aerisitorul si se asteapta curgerea de lichid continuu, fara bule. Da, curge de la sine, nu trebuie pistoanele deplasate; supapele din ele in repaus is deschise asigurind curgerea.

Cartea lui Mondiru are parca numai aerisirea la pompa simplex si tandem 3 conducte.
*




Mercy de lamurire.....

INSEAMNA ca berbecii asyia de mecanici de dacie chiar nu stiu meserie...

Inca odata multumiri
Merlucius
E recomandata metoda aerisirii prin cadere libera si la modelele vechi cu 3 conducte?
diaconuliviu
QUOTE(Merlucius @ 9 Feb 2006, 12:01)
E recomandata metoda aerisirii prin cadere libera si la modelele vechi cu 3 conducte?
*


Alea cu 3 TANDEM sau simplex nu au ICP deci nici acel sistem de protectie circuite; la alea se face prin metoda "pedala".
BV-21-PIN
Fratilor mai intai as vrea sa va salut caci eu sunt nou pe aici si acum sa va descriu problema mea.
Nu de mult am "mostenit" pe linie de familie o dacie break din 96, cam rugunita ea saraca cu cam neintretinuta dar asta e, "calul de dar nu se cauta la dinti".
De cand am luat-o am observat ca trage stanga la franare si m-am apucat s-o desfac cu gandul de a schimba placutele, dar am gasit etrierul dreapta blocat si plin de rugina. Cum nu aveam sanse prea mari sa-l readuc la viata am cumparat unul nou cu tot cu furtun. Cand sa-l schimb m-am lovit de faptul n-am putut desface conducta de furtun (ruginise rau de tot), si atunci am zis sa schimb si conducta ca si asa nu costa prea mult. Problema e ca nu am fost atent la magazin si nici nu stiam ca exista mai multe tipuri, inloc sa iau conducta pentru servo cu dublu circuit cu 4 conducte am luat de simplu si aceasta are filet diferit la piulita care vine pe pompa. N-am observat si cred ca am reusit sa stric filetul din corpul pompei caci pana si piulita veche se invarte in gol la un anumit moment.
Exista cumva vreo metoda de a repara acest filet? sau trebuie sa cumpar una noua? Daca fac rost de un tarod mai mare de unde fac rost de o conducta cu piulite pe masura?... sau asa ceva se face numai artizanal? blink.gif

Dyda
Tarodul ptr filetarea pompelor de frina este speciale. Capatul acestuia are realizat intocmai si la sutime profilul conului de etansare de la baza filetului. Dupa cite stiu filetul este M11X1(sau 0.75), nu cred ca exista tarod de M12 cu profil conic in cap.
Asta una la mina , a doua, abaterea de la axalitate gaura -filet trebuie sa fie fff mica, in caz contrar nu se 'pupa ' conul pompei de etansare cu conul conductei si vei avea pierderi de lichid.
A treia la mina, cred ca nici cel mai aprig dusman al tau cu ceva cunostinte auto nu iti va recomanda sa faci aceasta operatie.
Este vorba de siguranta vietii tale dar si a celorlalti participanti in trafic.
Sfatul meu este sa cumperi alta pompa si sa te ajute cineva cu cunostinte in montarea ei. Vei pastra pistonasele cu garnituri ca piese de rezerva.
vi_escu
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Feb 2006, 13:07)
Alea cu 3 TANDEM sau simplex nu au ICP deci nici acel sistem de protectie circuite; la alea se face prin metoda "pedala".
*



Aerisire prin cadere libere are mare avantaj ca o poti face singur!!!
diaconuliviu
Da, corect, dar pompele cu 3 simplex sau cu 3 tandem nu stiu daca "curg" liber. As zice ca cele simplex nu curg, am inca indioeli la tandem. Cele cu 4, da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.