Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: prima zi super friguroasa, primele probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sod
azi a fost un cosmar ca temperaturi si precipitatii. Masina a pornit la prima cheie, ca de obicei, cu socul tras. Era un pic neregulata turatia, dar e posibil sa fi tremurat eu de frig mai tare smile.gif. Ma rog, se incalzeste motorul in vreo 3 minute pana tinea singur relanti-ul fara soc si plec cu voiosie spre servici. Dintr-o data incepe sa hapaie, chiar turata mai tare. Cum apasam ambreiajul se si oprea motorul. Dupa vrem 5 minute de mers asa (timp in care am dat de zeci de ori la cheie ca ramaneam in intersectii si la treceri de pietoni) si-a revenit ca prin minune. Acum, seara, la plecare de la munca, exact aceeasi chestie. Pleaca la prima cheie, se incalzeste, tine relanti si totul e ok, merg un pic cu ea si incepe sa faca ca toti dracii, dupa inca ceva timp isi revine si totul e ok. Ce ar putea sa fie? Dopuri de gheata de la minunata benzina de pe la noi? Am filtru de benzina si jiglorul de relanti e curat. Aprinderea e ok de vreme ce o ia la sfert de cheie indiferent de cat de nasol e afara.

Si pt. cei din Iasi; ma duc in curand sa fac linia de cuzineti. Ma gandeam ca daca tot ma duc cu ea la operatii de astea pe cord sa ii trag si o segmentare. Deci, de unde as putea sa cumpar prin Iasi segmenti GOETZE (sau cum le zicea, am vazut ca is foarte laudati) si cam cat costa? In aceeasi ordine de idei, ce sa mai schimb daca tot m-am pus pe treaba? Daca se poate si niste preturi orientative ar fi excelent. Multam fain anticipat.
Marty
Baga-i set complet, daca tot ii schimbi cuzinetii.....
litza
Asemenea chestie am patit si eu vara! :shock: Masina mea care de obicei merge tare bine (pt o Dacie) a facut neste figuri nasoale de mi se oprea cum luam piciorul de pe acceleratie la relanti a doua zi dupa ce am bagat benzina de la benzinaria lui 'nea Gheorghe (benzinarie din aia anonima). Dupa ce am bagat de la o benzinarie mai acatarii (adica firma Petrom , Lukoil, Shell,etc care s-o nimerit in drumul meu) problemele au disparut ca prin minune. Inca cateva luni n-am deschis capota.



PS: Stiu ca Petrom si poate Lukoil nu sunt firme dar berlina mea accepta o cantitate rezonabila de apa in benzina fara probleme. Se simte la acceleratii doar.
paulp
Sod, minunata apa. Oricite filtre i-ai pune tot se gaseste un pic care sa iti faca viata amara.



Segmenti Goetze, incearca la Augsburg (desi Laur spunea ca nu prea au piese de Dacia), dar poti risca un drum si la Autocenter sau la ala de linga salvare, desi e mai scump uneori.

Vezi ca un set "de uzina" costa undeva la 2-2.5 mil (dar preferabil ar fi sa schimbi segmentii aia cu unii mai de soi), deci te ajunge pe la 3 mil.

A, si unde iti faci linia?
Marty
Pe un set "de origine" am dat eu 2,4 mil anul trecut, exact inainte de a ajunge 4 mil.. Acu' dracu' stie cit o mai fi....
paulp
Eu l-am vazut inainte de craciun la Autocenter. Era 2 mil parca ala de 1300, 1400 si 3 mil ala pentru 1600 icon_evil.gif . Cutie albastra, piese de origine.

Dar cei de acolo mi-au soptit ca segmentii nu sint foarte straluciti. Restul e OK.



Aveau si de Prems, dar nu m-am uitat la preturi.
sod
la OpenService fac lucrarile. Unde e exact Autocenter? Ala din pacurari sau fac eu confuzie. Dar augsburg?
paulp
Autocenter e ala de la Moara de foc, in fata la autogara noua pe Canta.

Augsburg e la iesirea din Pacurari vis-a-vis de OMV.



Sa-mi spui si mie cit te-a costat manopera la OpenService :wink:
sod
aha, faceam confuzie. Cat despre manopera, poti sa ma intrebi la sod@openservice.ro smile.gif)
paulp
Ahaaaa icon_twisted.gif

Deci tu erai cel care a votat cu 5 tongue.gif :wink:

Mai vorbim.

Poate apari si tu pe la intilnirile de simbata :wink:
sod
pai era sa apar acum 2 saptamani, adica am trecut pe acolo, era 2 nove in parcare cu oameni care se uitau prin portbagaje, dar exact cand sa intru in parcare am primit un telefon de la o firma ca a aprut o urgenta si am facut cale intoarsa. Eram cu o berlina bleu inchis care a intors in mare graba in parcarea din fata de la banc post. Poate apar sambata asta smile.gif
MoGas
Fenomenul patit de sod imi miroase a jivraj. Jivrajul asta are mai multe "versiuni". Una din ele este la temperatura ambientala intre +10 si -2 grade, cand apa din atmosfera condenseaza sub difuzorul carburatorului, in zona clapetei. Acolo, temperatura scade datorita evaporarii benzinei. In consecinta, apa condensata ingheata, obturand partial carburatorul. In mod normal, carburatoarele au incalzire, care insa isi face bine efectul dupa ~15 minute. Alta posibilitate este sa ai apa in benzina, fie sub forma de apa lichida, fie dizolvata in benzina (da, exista aditivi pt. asa ceva, unul din ei este alcoolul izopropilic). In cazul acesta, cand benzina se evapora in carburator, apa e nevoita sa se separe de benzina, ajungand tot in zona clapetei de acceleratie. Din nou, dupa 15 minute, incalzirea isi spune cuvantul. A 3-a varianta este ca apa sa provina din gazele de carter (care sunt recirculate in admisie). Si in acest caz, dupa 15 minute se rezolva problema. In cazul in care motorul este uzat, recomand pe timp de iarna evacuarea gazelor de carter si nu recircularea lor, evident pana la repararea motorului.

Este foarte posibil ca la sod sa fie o combinatie din variantele 2 si 3.
paulp
Done :wink:



Sod, intreaba-l si pe Laurentiu (de la unghiuri) ca el e priceput la berline :wink: .
sod
aha, interesanta explicatie. Bun dar de ce a inceput sa apara acest fenomen (care s-a repetat si azi) numai acum cand au inceput sa fie constant sub -10 grade. Inclin sa invinovatesc benzina si nu motorul care saracul are abia 48k km de cand a iesit de pe poarta fabricii. Adevarul e ca masina asta abia de 7 luni de cand am luat-o stie ce e aia viata grea. Propietarul anterior a facut 43k km din 96 pana anul trecut smile.gif.
MoGas
Explicatia e simpla biggrin.gif. Sub -10 grade apa ingheatza mai repede si incalzirea carburatorului se face mai greu. Teoretic, la 50 mii km n-ar trebui sa ai gaze de carter, dar e bine sa verifici. Daca nu ai scapari de gaze si nici nu papa ulei, nici sa nu te gandesti sa umbli la segmenti/set. Ce, vrei sa vezi de ce merge? biggrin.gif
sod
ulei cam papa ea, peste 500ml la mie, asta sigur. Cum verific de treaba cu gazele de carter?
paulp
Simplu. Iei un furtun mai lung (cca 1/2 m) si scoti furtunasul ala care iese de la capacul de la culbutori. Pui furtunul ala in locul lui si capatul celalalt intr-o sticla de plastic. Capatul T-ului de la carburator in infunzi cu un dop.

Dupa ce mergi un timp admiri rezultatul in sticla icon_twisted.gif .

Chestia e ca dupa faza asta s-ar putea sa mearga mult mai bine motorul (cel putin acum iarna).



De consumat ulei, e cam mult pentru un motor cu 48K, dar ce ulei folosesti?
MoGas
Ca sa verifici cate gaze de carter scapa, incalzesti motorul, scoti furtunul ala de care zice paulp din carburator si il obturezi cu mana (degetul mare). Daca in 5-10 secunde simti cum presiunea aproape ca-ti da degetul la o parte, e clar, da multe gaze.

In ceea ce priveste consumul de ulei, intr-adevar, e mult 500 ml/ 1000 km. Atentie insa, el nu e musai sa se datoreze segmentilor, poate fi papat si pe la simeringurile de supapa.
sod
sau pur si simplu curge pe undeva pe dedesubt dupa cum am sesizat azi in parcare smile.gif. Busonul la baia de ulei e strans. Nu m-am prins daca e de transmisie sau motor, dar avand in vedere ca mirosea un pic a benzina cred ca e de motor, si asta imi arata ca pe deasupra am si benzina in ulei se pare. Uleiul e Liqui Molly 15W40 cu aditiv Liqui Molly. Aditivul (ceva cu bisulfura de molibden) asta chiar isi face treaba desi nu credeam in basmele astea; inainte sa-l pun, la pornire imi batea ceva (de la cuzineti probabil), acum e totul super ok.
paulp
S-ar putea sa fie semeringul de la distributie si sa piarda pe acolo.

Oricum, ar trebui sa o urci pe elevator ca sa vezi pe unde pierde sau vino simbata si o urcam pe rampa sa ne dam cu parerea icon_twisted.gif .
sod
pai am zis ca vin smile.gif doar sa nu intervina ceva. cred ca am sa inchid telefonul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.