Ce rezistenta tre sa aiba ?
Ideal ar fi sa aiba rezistenta zero, adica atunci cand pui instrumentul pe ele (ohmetrul) sa iti indice scurt sau daca are buzzer sa emita un beep.
Daca au o oarecare rezistenta nu e bine (probabil rezistenta de contact intre cablul fisei si conectorul terminal).
einstein1984
8 Feb 2006, 16:11
Mah, tu ai fise superconductoare ? Cum sa aiba un conductor electric normal rezistenta electrica zero?
Ideea e sa aiba o rezistenta cat mai mica posibil(cativa Kohmi), nu se poate sa fie zero, cel putin la fisele normale.
Rezistenta masurata cu un instrument normal trebuie sa fie ZERO.
Nu mai spuneti aberatii de genul KOHM. Daca are o astfel de rezistenta atunci cu siguranta fisa e buna de aruncat.
Va rog sa va mai documentati inainte de a posta to felul de "judecati de valoare" pentru ca incepe lumea sa va creada.
diaconuliviu
9 Feb 2006, 15:56
Fisele de Constanta am observat ca-s asa cum spui tu, "drot", rezistenta "zero". La fel cele de oarece SRL, cu bolduri pentru legatura cu terminatiile. La astea e foarte posibil sa auzi un tiriit in boxe.
Cele de Urziceni si straine au valori de 4-10 KOhm, acea rezistenta avind rol de deparazitare.
Da, ale mele au valoarea de care vorbesc si FUNCTIONEAZA foarte bine pe masina, chiar ABERANT de bine, ca sa te citez.
andu911
10 Feb 2006, 05:30
http://www.tesla-blatna.cz/en/ignition-lea...,344,68#resultsAu 15 kohmi.
Am gasit si cele de Urziceni
http://www.rofep.ro/fise_aprindere.htm problema fiselor de urziceni e ca iarna se intaresc ca dracu, iar vara se inmoaie
Din primul link de unde ai dedus ca au 15 kohmi?
diaconuliviu
10 Feb 2006, 08:09
QUOTE(andu911 @ 10 Feb 2006, 05:30)
http://www.tesla-blatna.cz/en/ignition-lea...,344,68#resultsAu 15 kohmi.
Am gasit si cele de Urziceni
http://www.rofep.ro/fise_aprindere.htm problema fiselor de urziceni e ca iarna se intaresc ca dracu, iar vara se inmoaie
OK, la prima adresa nu vad rezistenta
La Urziceni, intr-adevar, scrie 10+15-8 KOhm/M, adica 2-25 KOhm/M
Cum ele au max 0,5 M lungime, 1-12,5K.
Din ce am masurat practic, am ajuns insa la ce scriam ieri.
raresito
10 Feb 2006, 11:34
[quote=andu911,10 Feb 2006, 05:30]
Au 15 kohmi.
Am gasit si cele de Urziceni
http://www.rofep.ro/fise_aprindere.htmO intrebare:
La turometrul ala digital de la Adelaida, ala cu functie de voltmetru... Daca indica turatia prea mare, ceva de genul 1300rpm la relanti, la cald... poate sa indice prea mult din cauza fiselor???
Specific ca turometrul isi ia turatia de pe borna de - (minus) de la bobina.
pai de unde sti ca nu 1300 e turatia reala? asculta-l la ureche..sigur iti dai seama daca e 1300 sau sub 1000...nu are legatura cu fisele turometrul ala..isi i-a informatia de la platina
diaconuliviu
10 Feb 2006, 12:01
QUOTE(raresito @ 10 Feb 2006, 11:34)
[...]
Dar, in schema lui de legare sigur se leaga la - bobina?
Ai electronica sau clasica?
daca intrarea lui e de semnal mic si ai electronica el va fi legat la platina, daca e pe semnal mare, la bobina (-), exceptie situatia CDI si mai ales multiscinteie, unde informatia e eronata.
andu911
10 Feb 2006, 13:23
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Feb 2006, 08:09)
OK, la prima adresa nu vad rezistenta
Scrie pe site ca alea de 7 mm au 15k
http://www.tesla-blatna.cz/en/products-ign...sets-parameters
raresito
10 Feb 2006, 13:27
[quote=argon,10 Feb 2006, 11:41]
pai de unde sti ca nu 1300 e turatia reala? asculta-l la ureche..sigur iti dai seama daca e 1300 sau sub 1000...nu are legatura cu fisele turometrul ala..isi i-a informatia de la platina
Aaa... daca 1300 e turatia normala, atunci inseamna ca la900 rpm tot ar trebui sa mearega motorul.. daca ma apropiu cu reglaju derelanti de1.000 pe afisaj, se opreste... Dar nici motorul nu suna ca o turatie de 1,300..maidegraba la 900- 1.000
diaconuliviu
10 Feb 2006, 13:43
QUOTE(andu911 @ 10 Feb 2006, 13:23)
Nici vorba! scrie 15KOhmm-1 adica 15 kohm pe metru... +- 40%..adica de la 9 la 21 kohm pe metru..adica la juma' de metru cit e lungimea uneia=4,5...10,5 Kohm.
andu911
10 Feb 2006, 13:53
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Feb 2006, 13:43)
Nici vorba! scrie 15KOhmm-1 adica 15 kohm pe metru... +- 40%..adica de la 9 la 21 kohm pe metru..adica la juma' de metru cit e lungimea uneia=4,5...10,5 Kohm.
mda
raresito
11 Feb 2006, 13:45
[quote=diaconuliviu,10 Feb 2006, 12:01]
Dar, in schema lui de legare sigur se leaga la - bobina?
Ai electronica sau clasica?
Am respectat instructiunile de montare... si nu, nu am aprindere alectronica
In instructiuni zice ca se leaga la borna - , acolo l-am legat...
einstein1984
11 Feb 2006, 18:45
Daca tu masori fisele cu ohmmetru pe scara de 10 Megaohmi, te cred si eu ca arata 0. NU ARE NICI UN CONDUCTOR ELECTRIC REZISTENTA 0!!! Superconductorii au temperaturi de vreo -240 de grade celsius, sunt cam greu de pus pe masina.
Raoul, pe tine te cheam cumva si Olesch?
diaconuliviu
13 Feb 2006, 11:24
QUOTE(raresito @ 11 Feb 2006, 13:45)
[...]
Incearca la o statie ITP, la cei cu fumul, poate iti masoara ei turatia si compari.
raresito
13 Feb 2006, 11:51
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Feb 2006, 11:24)
Incearca la o statie ITP, la cei cu fumul, poate iti masoara ei turatia si compari.
Mersi de idee... Asa o sa fac..
Am masurat fisele de pe masina, sunt de Urziceni:30,35,40,50,80 kOhmi.
Asa ca le am schimbat cu unele siliconate care au 6 kOhmi max.
QUOTE(Raoul @ 9 Feb 2006, 14:06)
Rezistenta masurata cu un instrument normal trebuie sa fie ZERO.
Nu mai spuneti aberatii de genul KOHM. Daca are o astfel de rezistenta atunci cu siguranta fisa e buna de aruncat.
Va rog sa va mai documentati inainte de a posta to felul de "judecati de valoare" pentru ca incepe lumea sa va creada.
Poate te-ai mai documentat tu intre timp, fisele cu rezistenta 0 sunt alea ieftine de SRL, inconvenientul e ca baga paraziti in boxe.
Fisele intradevar BUNE au rezistenta de 3-4 Kohm(cele scurte), 5-6 Kohm( cele lungi) si centrala in jur de 7-8 Kohm.
Fisele TESLA originale siliconate ce de altfel am pe masina acum au in jur la valorile mentionate mai sus. Fisele Bosch au tot cam asa(am masutat mai demult), Rofep Urziceni au o idee mai mica rezistenta..ceva de genul 5 kohm pe cea centrala fata de 7 la Tesla.
Cele mai moca si penale fise de SRL la 15 000 ROL bucata au rezistenta 0, am masurat eu
Sper ca de data asta nu mai contrazici lumea, ca NU ai dreptate.
QUOTE(einstein1984 @ 11 Feb 2006, 19:45)
Daca tu masori fisele cu ohmmetru pe scara de 10 Megaohmi, te cred si eu ca arata 0. NU ARE NICI UN CONDUCTOR ELECTRIC REZISTENTA 0!!! Superconductorii au temperaturi de vreo -240 de grade celsius, sunt cam greu de pus pe masina.
Raoul, pe tine te cheam cumva si Olesch?
Recunosc ca eu am pe masina fise ieftine de SRL care au rezistenta ZERO.
Fisele pe care le am le-am masurat cu un multimetru profesional cu AUTOSCALARE marca FLUKE (sper ca numele acesta iti spune ceva) si rezultatul a fost ca au rezistenta zero.
Mentionez ca instrumentul este calibrat metrologic conform normelor in vigoare.
Si tine minte ca nici un multimetru obisnuit (nu vorbesc despre punti de masura) nu iti va arata altceva decat zero la masurarea unui conductor de cativa zeci de cm, chiar daca in realitate conductorul are 0,0... ohmi.
QUOTE(Raoul @ 27 Feb 2006, 10:29)
Recunosc ca eu am pe masina fise ieftine de SRL care au rezistenta ZERO.
Fisele pe care le am le-am masurat cu un multimetru profesional cu AUTOSCALARE marca FLUKE (sper ca numele acesta iti spune ceva) si rezultatul a fost ca au rezistenta zero.
Mentionez ca instrumentul este calibrat metrologic conform normelor in vigoare.
Si tine minte ca nici un multimetru obisnuit (nu vorbesc despre punti de masura) nu iti va arata altceva decat zero la masurarea unui conductor de cativa zeci de cm, chiar daca in realitate conductorul are 0,0... ohmi.
si nu ai paraziti in boxe? pe bune acum...masoara si la fise de marca sa zic asa si o sa ai exact valorile date de mine..tocmai de aceea e gandita acea rezistenta a fiselor...pentru deparazitare...in rest motorul functioneaza perfect si cu cele rezistenta 0
QUOTE(argon @ 27 Feb 2006, 11:34)
si nu ai paraziti in boxe? pe bune acum...masoara si la fise de marca sa zic asa si o sa ai exact valorile date de mine..tocmai de aceea e gandita acea rezistenta a fiselor...pentru deparazitare...in rest motorul functioneaza perfect si cu cele rezistenta 0
Nu am nici un fel de paraziti in boxe. Casetofonul pe care il am (JVC) cred ca are o filtrare interna a tensiunii de alimentare si astfel semnalul electric de audiofrecventa care este transmis la boxe nu este afectat de paraziti.
Nu inteleg cum o rezistenta poate filtra un semnal (rezistenta interna a fiselor). Probabil ca aceasta rezistenta face altceva decat filtrare (din cate stiu eu filtrarea se face cu un condensator sau cu una din gruparile RC, RL, LC, RLC). Sper sa nu gresesc.
Daca are cineva o explicatie mai stiintifica in ceea ce priveste rolul de filtrare al rezistentei din fisa de bujie il asteptam cu lamuriri
Smeagol
27 Feb 2006, 12:58
Intrebare:
Este aplicata vre-o rezistenta pe fisa sau este vorba despre impedanta lor ?
Si daca este vorba despre impedanta, la ce frecventa ?
diaconuliviu
27 Feb 2006, 14:01
QUOTE(Smeagol @ 27 Feb 2006, 12:58)
Intrebare:
Este aplicata vre-o rezistenta pe fisa sau este vorba despre impedanta lor ?
Si daca este vorba despre impedanta, la ce frecventa ?
Nu este nici rezistenta pe fisa si nici impedanta. Materialul central este cu rezistenta data Kohm/metru. Deci acea rezistenta se masoara cu un ohmetru iar functie de lungimea fisei va avea valoarea comparabila prin calcul cu datele producatorului. Rezistenta fisei in cazul asta nu va scadea niciodata, doar va creste, moment in care, daca deviatiile is mari (40K fata de 4-5 K) se inlocuiesc fisele.
Acuma, daca va uitati pe link-ul ala de la Tesla, functie de diverse solutii de deparazitare si/sau modele de aprindere, se vor vedea fise cu conductor central (care daca nu ma insel is pentru fisele cu dioda rezistiva incorporata si eclator-cele de la aprinderi cu bobine cu distribuitor static), cu fir central rezistiv (si pentru Dacia) si cu fir central inductiv. La astea ultimele se vorbeste de impedanta. La ce frecventa? Probabil la frecventa autooscilatiei scinteii(pe osciloscop se vede alura scinteii oscilant-amortizata)
didosdoru
27 Feb 2006, 20:06
Eu de curand mi-am schimbat fisele cele vechi si imbatranite cu undele luate din targ de la un Ford.Din cauza ca erau un pic cam lungi m-am apucat frumos si le-am adus la dimensiunile standard ca cele de dacia.Leam verificat la relanti si functioneaza toate,dar in mers pe la 2000-2500 rpm motorul imi smuceste destul de violent.O fi de vina faptul ca le-am scurtat?
diaconuliviu
28 Feb 2006, 07:54
QUOTE(didosdoru @ 27 Feb 2006, 20:06)
[...]O fi de vina faptul ca le-am scurtat?
Daca n-ai respectat "sertizarea" terminatiilor, DA. Daca ai facut ceva aiurea pe acolo, DA.
QUOTE(Raoul @ 27 Feb 2006, 22:44)
Daca are cineva o explicatie mai stiintifica in ceea ce priveste rolul de filtrare al rezistentei din fisa de bujie il asteptam cu lamuriri
Fisele au o impedanta "lineica" sau, altfel spus, distribuita pe lungime. Rolul acesteia este de a amortiza sau absorbi armonicele de frecvente ridicate care constituie radiatia parazita ce perturba in special radioreceptia. Pierderile de energie la care este natural sa ne gandim au un nivel considerat tolerabil, avand in vedere caracteristicile de tensiune (ridicata) si curent (relativ mic ) ale scanteii la bujie. Daca doriti sa stoarceti si ultimii milijoules de energie, mai bune sunt fisele alea din sarma simpla, dar cerintele de limitare a parazitilor radioelectrici le vor scoate de pe piata curand ( in Occident nu sunt admise la comercializare)
Smeagol
28 Feb 2006, 10:09
Aha !
Stiam eu ca nu au cum sa aiba o rezistenta asa de mare - that's stupid ! Deci pana la urma este vorba de o impedanta (lineica, mi-s de acord). Chestia interesanta este ca in acest caz, impedanta ar trebui sa fie variabila cu turatia motorului - ceva de genul K*n*L + 1/(K*n*C)
Smeagol
28 Feb 2006, 10:38
Mai, in mod normal ar trebui sa conteze:
Daca turatia creste, creste simtitor si impedanta, si atunci nu se mai transmite energia catre bujii, ai pierderi mari de tensiune in capacitiv - ca un soi de filtru.
diaconuliviu
28 Feb 2006, 13:21
http://www.tesla-blatna.cz/en/products-ign...sets-parametersAcolo spune:
Nominal resistance - 15 kΩm-1
±40% 15 kΩm-1
±40% 15 kΩm-1
±40% 2 kΩ
Deci REZISTENTA, care se masoara cu ohmetrul, nu IMPEDANTA.
La cele inductive se vede R=2kohm/m, deci fixa, dar, fiind inductive, adica sirma centrala spiralata, vor prezenta si o componenta inductiva a impedantei destul de mare, care se manifesta la frecvente armonice.
La restul rezistivelor, impedanta va fi preponderent rezistiva cu o foarte mica componenta XL si una tot foarte mica XC.
Smeagol
28 Feb 2006, 15:21
Mai am vazut si eu aceeasi chestie de pe site-ul de la Tesla, dar mie-mi pare aberant o asemenea rezistenta la niste conductori, ce naiba !
Cuprul are rezistivitatea de 1.7 mOhm / cm. Suntem tare departe de cifrele alea ...
diaconuliviu
28 Feb 2006, 15:23
QUOTE(Smeagol @ 28 Feb 2006, 15:21)
Cine a spus ca intreg conductorul e din cupru? Se folosesc alte materiale.
einstein1984
28 Feb 2006, 18:25
La rezistivitatea aia trebuie sa specifici si o sectiune! Fisele se pot face din fibre de sticla acoperite cu grafit. Cele de urziceni parca au ceva cu ferite.................
diaconuliviu
28 Feb 2006, 19:02
QUOTE(einstein1984 @ 28 Feb 2006, 18:25)
La rezistivitatea aia trebuie sa specifici si o sectiune! Fisele se pot face din fibre de sticla acoperite cu grafit. Cele de urziceni parca au ceva cu ferite.................
Nu e nevoie de sectiune, NU e rezistivitate ci rezistenta liniara. Deci NU OHM/MetruPatrat ci OHM/METRU.
cristidb
1 Mar 2006, 14:27
Mi-am masurat si eu rezistenta fiselor (Urziceni, 2 ani vechime).
25,45,50,85 KOhm si 75 centrala.
Le-am schimbat cu unele cu sarma de cupru in interior,de SRL cu rezistenta foarte mica, aruncate prin garaj.
Merg perfect, nu aud nimic in boxe. Probabil ca aparatele mai noi nu sunt afectate de parazitii generati de fise.
Smeagol
1 Mar 2006, 14:35
OK, inteleg ca unele fise au rezistente considerabile.
DE CE ?
Singura explicatie care mi-o pot imagina: limiteaza curentul din circuit dupa (in timpul) scanteie, deci paraziti mai mici. Totusi, bobina nu are acolo si un condensator cu acelasi rol ?
einstein1984
1 Mar 2006, 21:03
Eu ma intreb ce curent iese daca bagi 18 000 V in fire cu 0,1 ohmi! Si da, stiu legea lui ohm (rezulta 180 000 de Amperi
). Daca firele ar avea 50 kilo ohmi ar fi 0.36 Amperi!
einstein1984
1 Mar 2006, 23:17
Linkul cu magnecor era suficient. Lamureste tot! Multumim Klaus!
diaconuliviu
2 Mar 2006, 12:53
QUOTE(einstein1984 @ 1 Mar 2006, 21:03)
Eu ma intreb ce curent iese daca bagi 18 000 V in fire cu 0,1 ohmi! Si da, stiu legea lui ohm (rezulta 180 000 de Amperi
). Daca firele ar avea 50 kilo ohmi ar fi 0.36 Amperi!
Nu. I=U/Z_Total.
Asta pentru ca acea tensiune e oscilanta, deci exista IMPEDANTA.
Care are: Componenta rezistiva (R bobina + R fisa), una inductiva (majoritar secundar bobina) si chiar si capacitiva (Capacitati parazite inerente).
einstein1984
2 Mar 2006, 18:50
Am gresit. Vreo idee la ce valoare ajunge impedanta?
Smeagol
3 Mar 2006, 09:04
Pai o poti estima avand in vedere ca tensiunea de descarcare de pe bobina este intre 15kV si 25kV. Curentul in circuit este sub un amper din amintirile mele (s-ar putea sa gresesc aici). Aditional intervine si rezistenta arcului electric.
Explicatia sta in frecventa "echivalenta" a circuitului. Frontul de unda crescator al tensiunii este de ordinul unei milisecunde => o impedanta considerabila si la reactante mici.
Conform celor declarate mai sus => in jur de 15kOhm - 25kOhm.
diaconuliviu
3 Mar 2006, 09:42
QUOTE(Smeagol @ 3 Mar 2006, 09:04)
[...] 15kV si 25kV. [...]
OK, stim asa:
Up/Us=Is/Ip (constanta transformatoarelor)
Ip=3A, media.
deci, 12/25000=Is/3.
Is=36/25000=1,44mA.(asta e tot curent mediu). In realitate mai sint pierderi, etc.
Deci, sa zicem 1 mA.
In rest, pentru calcule detaliate, cum spune Smeagol, e mai laborios.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.