Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: autoaprindere dacia 1300+10
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
beby1300
salutare,



dupa cum se vede si din subiect problema mea este autoaprinderea la motorul daciei mele 1300+10 (1300 recarosata cu o "carcasa" de 1310).



mai precis: 1 din 3 - am la oprirea motorului inca vreo 3,4 aprinderi (nu le-am numarat cu precizie), deci motorul trage sa mai mearga un pic.



din cate am intzeles eu poate fi de la benzina (am bagat de la mai multe statii: OMV, AGIP, PETROM, MOL SHELL), aceeasi chestie.



ce sa fie, ce sa fie ???.......



obs. nu am nici un rateu in timpul mersului cu toate ca ultima mie de Km am facut-o cu avans marit (nu stiu precis cat, am dat la mana) si cu aprindere electronica cu acumulare capacitiva.



multumesc anticipat.
Ov
benzina/avans/motor incins/garnitura chiulasa(nu vad legatura da' asta am auzit si io) 8)
paulp
aprinderea aia nu cumva e aia pe care ti-ai facut-o singur :wink:

verifica si daca fara ea face la fel :idea:
beby1300
aia e, cea care am facut-o singur, sincer sa fiu e o bijuterie (posibilitate multiscanteie, Jumper pt. test -simuleaza 4500 de ture-, doua trepte de reglare a energiei condensatorului C=1uF sau 2uF, atinge 350v in <1 sau 2 ms in fct de valoarea lui C, are deja 400 Km facuti) scuze daca am exagerat cu explicatiile.



nu este din cauza aprinderii pt ca masina facea asa de acum 2500 de Km.



obs. nu am simtzit mare avantaj cand am pus aprinderea.... dar a s-a simtit puternic cand am mers fara ea........
paulp
Hai la negocieri.

Cit ma costa sa-mi faci si mie o bijuterie de asta pe care o lauzi :wink: .

Nu de alta dar tot ce am vazut in comert e cam subtirel, iar eu cu electronica m-am oprit la stadiul in care pot fac o lipitura, dar cam atit tongue.gif .

Please
beby1300
asta e un pic mai dificil dar NU imposibil de realizat. ca tot romanu', care a terminate deja facultatea si are un loc de munca, resimt o acuta lipsa de timp. in rest nu cred sa fie alte probleme sa impiedice un asemenea eveniment smile.gif.



lasa-mi te rog ceva timp sa gasesc o solutie realista si mai vb dupa.



cu autoaprinderea cum ramane ???......
MoGas
Fenomenul descris de tine se numeste "ardere cu aprinderi secundare" adica altele decat de la bujii. Fenomenul apare atunci cand in camera de ardere apar zone in care temperatura ajunge peste limita de inflamabilitate a amestecului. Pentru rezolvare recomand:

1. curatarea bujiilor prin demontare. Eventual schimb cu unele mai rasarite

2. Reglat avansul ca la carte, NU dupa ureche. La carte se face ori cu lampa stroboscopica in mers, ori cu bec si motorul oprit. Trebuie verificat si avansul vacuumatic (sa nu fie furtunul infundat sau membrana perforata) precum si avansul centrifugal. Acesta din urma mi-a dat pe vremuri niste batai de cap incredibile. Electrozii bujiilor erau literalmente unitzi cu calamina dupa 400 km parcursi afara din oras. (evident ca pe urma nu mai pornea)

3. In functie de cum aratau bujiile si cum era avansul, se poate sa fie nevoie de schimbarea uleiului cu ceva mai rasarit, mai ales daca papa. Uleiurile proaste, ajunse in camera de ardere cracheaza si se depune calamina (care conduce prost caldura si deci se incinge).

4. Ar mai fi ceva de facut, dar nu prea am incdredere - aditivi de curatat camera de ardere / supape. Nu am folosit si nu stiu cat de eficienti or fi.
paulp
Din pacate, acest fenomen, autoaprinderea nu l-am mai trait de pe vremea Oltcitului, dar atunci avansul era problema. :?

Incearca sa-l reduci putin si vezi daca face tot asa.
Ov
QUOTE
Din pacate, acest fenomen, autoaprinderea nu l-am mai trait de pe vremea Oltcitului


sa inteleg ca ti-e dor de el si ai vrea sa reapara si la masina actuala ? icon_twisted.gif
paulp
Doamne feri'.

Am zis din pacate, ca nu pot ajuta omu', nu ca mi-ar fi dor de probleme :wink:
Marty
Ma, duma asta cu autoaprinderea o aveam cu un R 21 din '86 (motor 1,7 pe carburatie). Sa dea dracu' daca nu s-au uitat toti francezii si para-francezii existenti pe vremea aceea la IPSO 16 Februarie. Cert e ca nimeni nu i-a dat de cap.

Beby1300, zici ca ai motor de masina cu caroserie de strapontina. Vezi ca eu la 1300-le din '72 aveam o mare problema: daca puneam bujii din alea cu electrodul afara (normale in ziua de azi, anormale pentru anii cind a fost proiectata masina) se incingea motorul de dracii il luau (se aprindea becu' la apa). Asa ca puneam bujii cu electrodul ingropat. Ia vezi, nu cumva ai schimbt bujiile in urma cu 2500 km., hotarindu-te pentru un alt tip de bujii ? Spun asta pentru ca am citit ce a zis RazvanD despre camera de ardere si temperaturile ridicate din acea zona.....
marius-gabriel
beby1300 am si eu o singura intrebare:ai amestecat vreodata benzina cu gazolina sau ai bagat vreodata in ea benzina de 75?
Nike
Autoaprindere facea si un Tico pe care il aveam unde am lucrat.Facea de nou, din fabrica.

Cauzele sunt cele spuse de RazvanD.As indrazni sa mai adaug compresia si gradul de imbogatire al amestecului, felul bujiilor(calde, reci).

Daca ai cartea lui Berthold Grunwald...

Ma intereseaza si pe mine aprinderea aia multiscanteie, cat costa??Am si eu dar da doar 2 scantei pe ciclu.
beby1300
pentru RazvanD: un raspuns pe placul meu, merci mult!!!



pentru Marty: intr-adevar bujiile au fost schimbate acum 2500 de Km cu unele noi dar temp la apa ramane in 85 grade celsius orice as face. oricum trebuie sa verific bujiile sa vad care mai este starea lor.



pentru marius-gabriel: doar benzina premium de aia care ar trebui sa fie cu Pb.



pentru Nike: cauzele adaugate par logice pacat ca vremea si lipsa instrumentelor ma impiedica sa fac aceste verificari.

cat despre multiscanteie doua sunt de ajuns dupa parerea mea, eu personal am setat la trei scantei timerul, pt mai multe nu vad rostul -pistonul este departe iar benzina nearsa nu cred ca mai exista-. vreau sa subliniez ca sunt doua aspecte mari si late la o apindere multiscanteie: timpul de repetitie si sincronizarea trigerului care da comanda multiscanteie cu comanda ruptorului.

am tot auzit de cartea lui Berthold Grunwald, daca cineva ma poate ajuta.......
MoGas
Daca bujiile sunt prea calde, un artificiu este sa tragi mansonul izolator de pe capatul fisei de bujie, ca sa expui mai mult potelan, ajutand racirea.
Nike
beby1300, eu am avut o experienta ciudata cu o aprindere capacitiva care era stricata si descarca aiurea, dar pot sa spun ca atunci mi-a mers cel mai bine masina, turatie, viteza, elasticitatea motorului, etc...E mult de spus, imprejurari, reglaje, etc.Asta s-a terminat la fel de brusc, atunci cand s-a stricat si mai rau aprinderea.

E cam mult de spus, voi pe aici nu aveti si un chat ceva???

La cat de cascat sunt poate nu l-am observat nici pe ala...

Cartea lui nenea Grunwald am vazut-o ultima data jos la universitate in pasaj, unde-s anticariatele alea, sectiunea tehnica.

Nici eu nu am prea multe scule, un dwellmetru/turometru si experienta celor 4 masini + atelierul... si cartile de motoare citite.
marius-gabriel
QUOTE


Nici eu nu am prea multe scule, un dwellmetru/turometru  

esti cam modest de fel....gandeste-te cate service-uri de mana a 3-a au asa ceva?

si eu mi-as dori un dwellmetru dar pana atunci imi reglez aprinderea dupa cum imi vine si cu ce am la indemana
Nike
marius-gabriel, poti sa-ti cumperi unul digital si cu multimetru de la bricostore, langa cora (la granitul), in sectiunea electrice.

M-ar fi aranjat f bine si un stroboscop...
FLEX
Nu va suparati, pentru cultura mea generala, ce cocostirc mai e si dwellmetrul asta de-l pomeniti voi aicisa?
Nike
FLEX, am scris si s-a pierdut, acu is ofticat, scriu maine.
FLEX
I can hardly wait!



Foloseste optiunea de "autentificare automata la fiecare vizita" atunci cind te loghezi si asa nu pierzi posturile lungi dintr-o "sesiune", te relogheaza si trimite si mesajul, chiar daca au trecut cele 15min setate, si eu am patit de citeva ori si a dat Alex pontul pe un thread la Probleme Forum.
Nike
FLEX, Funct optima a aprinderii are loc atcunci cand raportul dintre timpul de inchidere a contactelor ruptorului si perioada formarii scanteii(timpul dintre 2 deschideri succesive a contactelor) ti:t are valorile 0,60--0,66.Acest raport se citeste in unitati dwell si reprez procente ale unghiului pe cama in care contactele stau inchise, raportat la unghiul dintre 2 creste succesive ale camei.

Raportul acesta trebuie sa fie acelasi pe toata gama turatiei, cu variatie de cateva grade doar, daca variaza cu mai mult de 4,5 grade trebuie verificat avansul centrifugat si cel vacuumatic.

Sper sa nu dispara iar ca mor! popa.gif
paulp
Nike, daca ai vreodata drum la Iasi, ia si minunea asta de dwellmetru cu tine, ca pe aici daca te duci in service si le ceri sa-ti regleze aprinderea cu stroboscopu sau dwellmetru se uita la tine ca la extraterestri. :shock:



Le-am zis eu (si Liviu) celor de la Dacia Service de presa de pivoti si se uitau de parca i-am injurat de masa'.
Nike
paulp, am lucrat la Iasi o vreme pe la geba color si alte alea.

Acum nu mai ajung acolo, dar poate daca ai drum pe aici vreodata...; stroboscop nu am nici eu, am avut unul si a crapat, era foarte trebuincios, poate reusesc sa imi fac altul, dac mai am timp.

Da si aici e la fel, nu au ni macar o presa, umbla cu ranga si ciocanul, asa ca-mi fac singur treaba.
Ov
stroboscop am eu, daca vrea careva, pot sa-l imprumut
marius-gabriel
nike cat e costa la bricostore?de multimetru nu am nevoi pt ca am o gramada
FLEX
Nike, multumesc foarte frumos pentru explicatie, am citit-o atent de vreo 3 ori, am compilat cu limba romana pe care o mai cunosc si am inteles ca aparatelul asta iti spune daca scinteia e la fel de puternica pentru toti cei 4 cilindri.

Asta am inteles eu, daca am inteles gresit iarta-mi ignoranta.
beby1300
ca tot am auzit aici de stroboscop, Nike, daca mai ai aprinderea aia capacitiva poti conecta o lampa stroboscopica la tensiunea de 300 V debitata de aceasta. nu itzi mai trebuie decat tensiunea de excitare (comandata de ruptor) si cateva cabluri.

parca spuneai ca aprinderea este stricata, pot sa arunc o privire si eventual daca am piesele de schimb necesare sa o si repar. weekend-ul asta sunt in Bucuresti, si online pe florin_pricop@yahoo.com. daca se poate sa gasim o solutie sa comunicam mai lejer ar fi excelent pt ca am cateva intrebari suplimentare legate de afirmatiile tale din acest post.
kolonelul
FLEX,

Sal ! referitor la Dwellmetrul ,este un aparat de masurarea unghiului camei la delco , unghi care se masoara in grade .

Si este ...........% Dewll=Ui/Ui+U4*100 , unde Ui = ughiul de inchidere a camei si U4=unghiul de deschidere a camei. :roll:
FLEX
M-ati pierdut, fratilor, mai bine spuneti-mi ca la prosti la ce e bun @#&%metrul asta si poate asa inteleg si eu.
Nike
FLEX, e bun ca sa reglezi distanta de la platina si avasul centrifugal si vacuumatic.

Daca ai injectie de orice fel nu mai ai nevoie de el.
beby1300
masoara raportul dintre: timpul care ruptorul inchis si timpul in care ruptorul este deschis, sau invers. ideea este ca acest parametru este direct proportional cu distantza dintre platini.

atata stiu eu, daca nu e bine........ nu incerca asta acasa.
FLEX
QUOTE


e bun ca sa reglezi distanta de la platina si avasul centrifugal si vacuumatic


Hai ca asa m-am prins! da` atunci la ce mai trebe` stroboscopul? ca asta tot la reglarea aprinderii se foloseste ... sau nu? ... sa incerc o deductie: cu stroboscopul se regleaza avansul static?
paulp
Nu, dinamic.

Static il reglezi cu becu' icon_twisted.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.