Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Comutator ventilatie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
ador13
Salut. Am si eu o problema cu comutatorul ventilatiei, merge doar pe treapta I. Pe a II-a si a III-a este mort. Se poate repara sau trebuie cumparat unul nou (cam cat ar costa? )
Un prieten mi-a zis ca tebuie demontat aaproape tot bordul ca sa pot sa inlocuiesc acest comutator. Este adevarat? Ca daca da, mai bine il las asa ...
LaurD
cred ca treptele de viteza sunt inseriate cu rezistente de putere , probabil s-au ars rezistentele
eudin_umarian
QUOTE(LaurD @ 8 Feb 2006, 20:53)
cred ca treptele de viteza sunt inseriate cu rezistente de putere , probabil s-au ars rezistentele
*






cred ca te inseli,daca se ardea rezistentele nu functiona nici in treapata 1...
droopy
si eu am patit-o,la mine nu mergea treapta I.Cauza e in spatele butonului unde e o mufa,de acolo era iesit firul pt treapta I...tot ce trebuie sa faci e sa desfaci butonul si conectezi firele unde trebuie.Trebuie sa ai grija doar ca in buton este un bec si un arc mic...sa nu cumva sa le pierzi!!!
ca sa ajungi la mufa din spatele butonului procedezi astfel:tragi tare de buton si il scoti afra,apoi scoti plasticul pe care sunt desenate treptele de ventilatie si apoi ar trebuii sa poti scoate corpul butonului(cred ca are ceva picioruse de plastic cu care e prins de bord),montarea se face in ordine inversa...sper ca am explicat indeajuns de bine,nici eu nu mai tin minte exact ce e pe acolo ca am desfacut acu vreun an...bafta
LaurD
QUOTE(eudin_umarian @ 8 Feb 2006, 20:57)
cred ca te inseli,daca se ardea rezistentele nu functiona nici in treapata 1...
*


corect wacko.gif - mia culpa
Maskatu
Salutare. Am vrut sa pornesc ac-ul, s-a auzit ceva in bord ca o mica pocnitura si nu mai pleaca deloc ventilatia. Siguranta era arsa, am pus alta, s-a ars si a doua si a treia si tot nu merge deloc deloc. Ce sa fie?
mflorind
Motor aeroterma pus in scurt (ars) sau blocat.
Maskatu
Deci trebuie sa merg la un electrician auto...
bygy007
in mod normal comutatorul este pe ramura de minus, in prima faza daca ai acces la motor sa vezi daca se invirte usor apoi scoti conexiunile motorului si vezi daca se mai arde, poti pune in locul sigurantei un bec de far pentru probe
sorin1983
scoti motorul de la aeroterma, desfaci cutia de sub parbriz si il verifici jos(am impresia ca trebuie sa desfaci si tabla aia din mijloc care e prinsa parca in 4 suruburi cu cheia de 10)...90% ala e cauza.
Maskatu
Peretele antifoc...da. Este greu de lucrat cu el pus. Ala se scoate usor dar surubile de la aeroterma sunt lungi si nu merg scoase cu o tubulara obisnuita. Ingineri romani prosti....

O schema cu releele nu are nimeni? Ca in manual am gasit doar de la sigurantele de la motor.

Sa presupunem ca motorul este pa... nou se gaseste? Si daca da, costa muult. Iar pentru unul sh trebuie lucrat la datul jos si cine stie cand crapa si ala....
marian_ariciuc
crezi ca nu se gaseste la dezmembrari alt motor? ii schimbi carbunii si ala ie... daca nu, se rebobineaza(pe la depoul Dudesti e atelier de bobinaj), astea de 12V au putine spire, operatiunea nu e chiar imposibila...se mai practica(vezi rebobinare motor stergatoare Megane2);

LE: nu-s prea sigur ca e cu relee...schimbarea treptelor ventilatiei, cred ca se realizeaza cu rezistoare de putere... problema comuna la aceste trepte este arderea sigurantei termice, dar mai stii la DSN cum o fi? e problema ca e cam limitata in scheme electrice DSN...

LLE: chiar e secret de stat acest motor de la ventilator, nu apare pe nici o schema...
in schimb am hasit pe scheme senzor volumetric si senzor de soc(cred ca pentru releul de benzina).
Maskatu
Am intrebat la un magazin si au avut motoras la 60 de lei. Deci s-ar gasii. Sper sa rezolv zilele astea. Sa vad daca ma incumet sa desfac eu acolo sau merg la un electrician prin zona. Multumesc de sfaturi. sad.gif

18 Aug 2015, 10:16:
Am rezolvat problema. De vina era motorasul, care era blocat/gripat. Dupa 1 ora pierduta la dezmembari unde m-am chinuit sa scot motorasul de pe o masina donatoare, si inca 3-4 ore de desfacut si de pus la loc toate cele la a mea, am reusit sa in inlocuiesc. Am impresia ca masina a fost construita in jurul acestei aeroterme, altfel nu imi explic cum au putut sa puna aeroterma cu plasticele din jur, in gaura aia. Foarte proasta combinatie.

Pasul 1: scoaterea peretului antifoc sau cum ma-sa ii zice, care are mai multe suruburi decat motorul cu cutia si cu cadrul motor, la un loc.
[attachmentid=1628004257] [attachmentid=1628004258] [attachmentid=1628004259]
Pasul 2: scoaterea capacului principal, de sub stergatoare , care este prins in doua suruburi lungi si care nu poate fi scos cu o tubulara normala. Dupa acest capac mai este unul mai mic, semi rotund care acopera aeroterma.
[attachmentid=1628004260]
Pasul 3 : Scoaterea motorului vechi, stergerea de praf, mal si mizerie si punerea motorului ''nou''.
[attachmentid=1628004261] [attachmentid=1628004262] [attachmentid=1628004263]

PS aeroterma / motorasul / sau gmv climatizare cum scrie in manual, m-a costat 50 de lei. Manopera moca, ca am schimbat singur. Asta inseamna sa fii mafiot. radmasa.gif
marian_ariciuc
ma bucur ca ai remediat cu succes...cred ca nu ai uns pe acolo suplimentar...asa fac mafiotii radmasa.gif
totusi cred ca era ceva problema de izolatie la vechiul motor..nu doar gripat ca altfel nu s-ar fi ars siguranta...cel putin nu instant.
catalinski
Cand ai pus capacul ala principal de sub stergatoare inapoi nu ai etansat cu ceva silicon?
Mie imi uruia motorasul, l-am uns si cand am pus totul la loc am etansat acolo cu mult silicon.
Maskatu
Nu eram pregatit cu silicon, insa am avut ceva purfix siliconat si l-am pus in locul buretelui tocit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.