QUOTE(nvp_playboy @ 12 Feb 2006, 08:16)
De ce impusca platinile.....si cu condensator, si cu aprindere electronica.....una doua impusca platinile....si cu distanta mare si cu distanta mica...si cu ....nu mai stiu ce sa-i fac.....are legatura cu gpl-ul ca la alte dacii nu mi-a facut asa
"Impuscatul" platinei e cauzat de un curent excesiv prin acel circuit sau de valoarea necorepunzatoare (cel mai adesea nula a condensatorului, pentru aprinderea "clasica"). Deci ar fi o bobina cu rezistenta circuitului primar redusa (fie defecta, cu scurtcircuit intre spire, dar se reduce drastic tensiunea si energia disponibile la bujii=porniri greoaie+mers neregulat, rateuri si lipsa putere motor; fie e o bobina de ex. de Oltcit, cu rezistenta din constructie mai mica) In ce priveste aprinderea "electronica" exista solutii constructive care nu reduc curentul prin ruptor ci doar "izoleaza" ruptorul de impulsul de autoinductie ce apare la deschidere.
Deci a) proba cu bobina 3130 de Dacie, cu rezistenta primara de min. 3,5 ohm, cu condensator nou (0,2-0,25 microfarazi/1700volti)
Platina insasi sa aiba calitate suficienta ca sunt o multime de "stifturi" prin magazine!!
Bafta!