Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sa ma ajute cineva!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Gomez
Salutare! Nu sunt membru de foarte multa vreme dar sper sa ma puteti ajuta. Am o berlina din 2000 injectie - 65000 Km primul proprietar.Masina merge super bine desi saraca a participat la o gramada de curse (shame on me) - singura problema a aparut acum in toamna cu termostatul pe care l-am schimbat (singur - mare scofala nu e...am avut grija sa il pun bine la loc). Asha...dupa asta ...a venit frigul...si nevoie de caldura...am obs urmatoarele : baga caldura dar nu cum baga inainte si asta pana cand temperatura apei ajunge cat decat la temp optima.Apoi brusc caldura nu mai baga si incepe sa creasca temp apei pana aproape de fierbere...chiar a si fiert de cateva ori. In mers isi revine adica dintr-odata scade temp spre rece si odata cu asta incepe sa bage si caldura! Ajutati-ma pls! Daca nu ati inteles ceva intrebati-ma! Sper sa ma puteti ajuta... Mentionez ca am aerisit caloriferul de mi-a venit rau! si tot degeaba ! sad.gif
RALLYMAN
Termostatul zici ca e pus bine (cu arcul in jos).

Aerisirea este facuta corect, da ?

Singura posibilitate,cred eu, ar fi garnitura de chiulasa ciupita (sau chiulasa ori un cilindru dar asta foarte rar). Am patit si eu asa ,tot iarna,crestea temperatura brusc,se aprindea becul de la apa,nu baga caldura,etc (chiar daca nu face bolboroace in borcan ca la mine nu facea pana nu s-a ciupit de tot si s-au inundat cilindri cu apa).

Vezi ca au aparut garnituri de chiulasa straine care par a fi mai bune (par fabricate cu simt de raspundere).

Ai apa in ulei (pe joja se face o emulsie crem ) ?

Pierde apa pe undeva (copletezi lichidul ) ?
RALLYMAN
Verifica mai intai termostatul (il pui intr-un ibric cu apa si il pui la aragaz iar cand e aproape sa dea apa in clocot termostatul trebuie sa fie deschis complet - pistonasul central se deplaseaza aprox. 10 mm ).

E posibil sa fie defect de nou.
FiveThreeFive
Sunt mai multe "scenarii posibile":



1. Termostatul este gripat. Caldura vine pana cand apa ajunge la temperatura la care ar trebui ca termostatul sa se deschida. Dar aceasta nu se deschide, iar apa incepe sa fiarba in motor => vapori in partea superioara a chiulasei => nu mai circula apa prin calorifer => zero caldura. Apoi, la un moment dat, termostatul se deschide si masina merge OK. Dupa ce o opresti si se raceste, termostatul se gripeaza la loc.

VERIFICARE: scoate termostatul si pune-l intr-un ibric cu apa, la fiert, pe aragaz. Termostatul trebuie sa se deschida complet inainte ca apa sa dea in clocot.



2. Garnitura de chiulasa este pe duca. Mai exact, lasa vreun cilindru sa scape gaze in circuitul de racire, deocamdata intr-un anumit interval de temperatura, iar peste ceva vreme cu mari sanse sa fiarba definitiv (=sa te lase in drum).

VERIFICARE: foarte greu sa spui cu siguranta. Practic, daca elimini cauzele 1 si 3, ramane 2...

O metoda, destul de empirica, este ca, in momentul in care sta caldura, sa tragi masina pe dreapta. In mod normal, ar trebui sa observi ca nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune a urcat semnificativ (pentru ca gazele au impins in vas o mare parte din apa care ar fi trebuit sa fie in partea superioara a chiulasei.)

Desfa capacul de la vasul de expansiune (cu grija, sa nu sara apa fierbinte pe tine) si baga efectiv nasul in gura vasului. Daca simti miros de gaze de evacuare (la fel ca si cum ai mirosi in capatul tevii de esapament, dar, evident, nu la fel de intens) atunci e foarte posibil sa ai garnitura de chiulasa dusa.



3. Circuitul de racire nu este etans (pierde lichid pe undeva).

Lichidul de racire fierbe la o temperatura mai joasa, daca circuitul nu este sub presiune.

VERIFICARE: Baga aer comprimat (la maxim 1,5 bar) in circuitul de racire (o metoda buna este sa desfaci, din capatul de la radiator, furtunul ce leaga vasul de expansiune de radiator, si pe acolo sa bagi aer comprimat. Tinand circuitul sub presiune, urmareste atent daca iti curge lichid pe undeva.



Parerea mea este ca ai 60% sanse sa fie cauza "2", 35% cauza "1" si doar 5% (deci putin probabil) cauza "3".

Obs: Cauza "2" mai are si varianta "2 bis": nu garnitura de chiulasa se duce, ci chiulasa are un por. Foarte putin probabil.



Tine-ne la curent cu rezultatul.
FiveThreeFive
Se pare ca am scris in contra-timp cu Rallyman, cu observatia ca acesta a fost mai rapid... laugh.gif
schummi
cam tarziu dar



vezi ca ai cumparat un termostat cu deschidere la temperatura mica



1. daca era garnitura de chiuloasa nu mai aveai apa de mult

2. daca era curcuitul de racire neaerisit corespunzator nu aveai caldura de loc (prea putin sa simti pe frigul asta

3. n-as creda sa fie termistatil gripat dar 5% posibil



oricum

cumpara un termostat (sunt de 3 feluri) cu deschidere la temperatura mare (IARNA) si unul cu deschidere la temp mica (VARA) sau fa un compromis (ceea ce probabil ai facut fara sa stii) si unii zic ca e mai bine altii ca nu.

Renault zice ca nu.

eu am zic ca da si am termostat mediu



TU ... alegi.
paulp
Gomez, desi am Nova am patit si eu chestia asta, dar la drum lung. Adica, mergeam linistit cu 3000 de ture si ma trezeam ca imi baga frig in masina, iar apa incepea sa urce pina aproape de zona rosie. Dupa ce statem putin la relanti (adica mergeam pe liber de la 120 pina la 30) isi revenea si mergea bine.

Cauza n-o stiu exact, dar am observat ca unul din furtunele de la pompa de apa era fisurat si imi pierdea lichid pe acolo.



Rezolvarea mea: am cumparat alt termostat (cel vechi era de 89 grd facut la Dacia, asta nou e de 83 frantuzesc), am inlocuit toate furtunele si colierele din zona afectata, am aerisit (desi la Nova cica ar fi cu autoaerisire tongue.gif ), iar acum merge perfect si nu-mi face nici o figura.

Costuri aproximative: 120K termostatul, 50K furtunele si colierele, 30K 1l de antigel + 1 friptura lu' tata ca m-a ajutat (de pui ca nu mai are voie sa manince carne grasa :wink: ).
Gomez
Sincer va multumesc...adevarul e ca nici macar nu am mai circulat cu masina mea de cateva zile ci cu a lui fratemiu (e mai noua - ha ha). O sa va ascult sfaturile...sa vedem - oricum o sa va anunt ce si cum la rezolvarea problemei - asa nu se poate merge la nesfarsit + sunt genul de om caruia daca nu ii merge masina perfect mai bine circula cu RATB-ul.... Multumesc inca o data!
MLG
Acesta problema a aparut si la mine acu' 2 saptamini si a fost cauzata de cureaua de ventilator slabita. Deoarece aceasta patina, pompa de apa nu reusea sa "impinga" apa prin radiatorul de climatizare decit uneori si in reprize. La fel ca si la tine motorul se supraincalzea si nu "baga" caldura in interior. Atentie cind stringi cureaua de la ventilator; nu o stringe ca unii ciobani de la service-uri lasa-i un pic de joc (7-10 mm, parca) altfel se uzeaza prematur rulmentii de la pompa de apa si alternator.
Gomez
Thks MLG .... o sa verific si asta sad.gif
Gomez
Mai nou ... adica azi mi-a facut spume in vasul de expansiune.... :oops:
Ov
atunci poti sa te gandesti serios la varianta cu garnitura de chiulasa/chiulasa
Gomez
M-a spart! :shock:
driverx
Gomez,



Si tu pe ea cand ai forjato in curse....



:shock:
Gomez
DriverX dar de unde stii ca am forjato :roll: ai dreptate.... a dus mai mult decat ma asteptam... merita un pic de atentie si din partea mea acum 8)
driverx
Gomez,



Inca nu am vazut om care sa aibe pretentia sa castige si sa nu scoata tot ce poate, cum poate, cum stie din masina.....ca poti sa o forjezi a naibii de rau...dar sa obtii performatii a naibii de slabe tongue.gif icon_twisted.gif



:shock:
Gomez
Faza e ca azi am iesit si cu ea la o tura ca de 1 sapt jumate sta.... si surpriza : nu a mai facut nimic...nici macar nu mai mi-a facut bule in vas sad.gif maine o las sa mearga mai mult la relanti! Cum a spus orbul....vom vedea! :?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.