Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme sistem franare dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
panaionut
Am o dacia 1300 din 79,unic propietar.
Am o problema legata de sistemul de franare si anume....
Asta vara incepuse pedala sa fie "elastica" cu toate ca era aerisita si nici frana nu mai tinea ca inainte,am fost cu ea la service si am fost nevoit sa schimb si pompa de frana pentru ca era uzat un filet in ea si nu a mai putut fi montata o conducta. tot atunci s-a inlocuit si placute de frana,garnituri pistoane fata si spate,reglat frana de mana.
Am fost plecat la mare(giurgiu-eforie)dar pe drum aceiasi problema pedala beton,frana lasa de dorit (am parcurs cam 2000 km de cand am fost la service si pana am plecat la mare ,asa ca nici vorba ca nu s-au asezat palcutele pe discuri)si tot asa a mers pana a venit iarna si la primul ger (sub -10 grade )dimineata am observat ca primele 2 pedale sant moarte fara a pierde lichid de frana (verific in fiecare dimineata)si de 1 luna tot aerisesc si la primul ger ma trezesc fara frana.
Nu am observat pe nicaieri sa curga lichid si nici o diferenta in borcanul cu lichid.
Ce poate sa mai fie ca mi-a mancat sufletul ?
intotdeauna la aerisire, aer am doar pe rotile din spate,singurele care nu am schimbat sant pistonasele din spate .Ar putea fi de acolo cauza?
amc
clar ca este de pe spate!
mai poate fi si pompa,chiar daca e noua calitatea lor lasa de dorit.
am avut si yo probleme la 1300 cu spatele(tamburii) vezi si tu uzurile sa botilor ,tamburilor ,parghia dintre saboti si cel mai important reglajul sabotilor sa fie cum trebuie.
daca jocurile dintre elementele enumerate este prea mare iar reglajul sabotilor nu mai merge, mai bine schimbi tot amsamblul frana spate cu unul mai nou , autoreglabil.Gasesti si la dezmembrari!
panaionut
QUOTE(amc @ 13 Feb 2006, 09:51)
clar ca este de pe spate!
mai poate fi si pompa,chiar daca e noua calitatea lor lasa de dorit.
am avut si yo probleme la 1300 cu spatele(tamburii) vezi si tu uzurile sa botilor ,tamburilor ,parghia dintre saboti si cel mai important reglajul sabotilor sa fie cum trebuie.
daca jocurile dintre elementele enumerate este prea mare iar reglajul sabotilor nu mai merge, mai bine schimbi tot amsamblul frana spate cu unul mai nou , autoreglabil.Gasesti si la dezmembrari!
*



da , o sa ampuc ea si sa vad exact ce-mi trebuie dar tot nu sant impacat pe unde ar putea sa prinda aer
DarkSlim
E din pompa! Arcul este uzat sau daca e nou e materialul prost (nu e elastic).
Cauta unul la dezmembrari de pe o masina de peste 15 ani. O sa mearga mai bine daca il gasesti in stare buna.
Dyda
QUOTE(DarkSlim @ 24 Feb 2006, 02:10)
E din pompa! Arcul este uzat sau daca e nou e materialul prost (nu e elastic).
Cauta unul la dezmembrari de pe o masina de peste 15 ani. O sa mearga mai bine daca il gasesti in stare buna.
*



Sau "daca e marti e belgia"
Mai fecior, cred ca tu comfunzi pompa de frina cu un ceas de masa , adica ii inlocuiesti arcul si gata suna mai departe.
Omu spuse cu literele lui ca aer este numai la partea spate, adica aici ai cilindri receptori si limitatorul. una sau mai multe din aceste piese au garniturile uzate si permite aerului sa patrunda in sistem.
Cum?
Simplu, cind se actioneaza pedala de frina se creeaza presiune cu comprimare de lichid. In momentul eliberarii, lichidul revine in vas cu viteza destul de mare, creeind vacuum, vacuum ce va antrena aerul din atmosfera introducindu-l in sistem. Cu alte cuvinte nu este necesar si musai sa curga lichid ptr a intra aer in sistem.
solutie : verificat cilindrii receptori ( prima faza inlocuit garnituri daca incidentul se repeta , inlocuit cilindri)
inlocuit limitatorul- nu este reparabil.
Asa ca nu mai deruta lumea cu concluzii eronate
Victor 007
Am un autoturism DACIA1300 din 1984 cu sistem de franare simplu si mar interesa cum se face o aerisire corecta a sistemului de franare, ieri am fost cu ea la un atelier care mi-au schimbat garniturile la cilindru de la roata din dreapta spate, dupa care a lasat sa picure cam timp de un minut lichidul de frana strangang fara sa ii faca nici o pedala, la o viteza de 50 Km masina nu lasa nicu o urma de franare, pana ieri frana perfect, ramaneau urme de franare pe asfalt, nu mai am incredere in nici un atelier , de aia as vrea sa imi comumicati cat mai urgent cum se face o aerisire corecta a sistemului de franare, nu am curaj sa mai plec cu ea la drum. Poate ca are cineva vreun document care explica cum se face o aerisire corecta a sistemului de franare, daca as avea un asfel de document leas putea arata celor de la atelier cum sa imi faca aerisirea corect. Ma puteti contacta si pe adresa mea de mail este victor_xxxyz@yahoo.com. ASTEPT URGENT MESAJELE VOASTRE!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.