Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujiile!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alecs2006
Cum iti dai seama cand una sau mai multe bujii nu functioneaza ! Bujiile mele sunt cam afumate si nu stiu din ce cauza? Motorul trepideaza in timp ce accelerezi si ma gandesc ca o fi din cauza bujiilor?? Aveti vreo idee?
LYM
Mie bujiile mi se afuma fiindca aveam filtru de aer murdar. L-am schimbat si a fost ok.

Cat despre trepidat: incearca sa pui un nou set de bujii ( Sinterom = ieftin si bun ); daca tot asa face, regleaza amestecul aer/combustibil si avansul.
ionutz83
QUOTE(Alecs2006 @ 13 Feb 2006, 19:41)
Cum iti dai seama cand una sau mai multe bujii nu functioneaza !

Pai faci in felul urmator, in timpul functionionarii motorului, scoti succesiv fisa de la cate o bujie. Astfel turatia motorului o sa scada. Acum vine treaba cu interpretatul. Sa presupunem ca scoti fisa de la bujia 1, care sa zicem ca e buna. Turatia motorului scade puternic, adica se simte diferenta fata de turatia cu fisa pusa. Pui fisa la loc si scoti de la bujia 2, care sa zicem nu functioneaza. Ai sa observi acum ca, diferenta de turatie e insesizabila. Totusi asta se aplica si pentru depistarea eventualelor defectiuni de etanseitate la supape, piston-cilindru, asa ca e loc de interpretari...
Muttley
QUOTE(ionutz83 @ 13 Feb 2006, 19:12)
scoti de la bujia 2, care sa zicem nu functioneaza. Ai sa observi acum ca, diferenta de turatie e insesizabila. Totusi asta se aplica si pentru depistarea eventualelor defectiuni de etanseitate la supape, piston-cilindru, asa ca e loc de interpretari...
*



Nu prea au loc interpretarile, sa stii... Daca scotand fisa de la bujia aia 2 a ta, "diferenta de turatie e insesizabila" (adica-i mica dar exista), intr-adevar asta indica compresie f slaba, supape arse. In schimb, daca bujia e defecta, caderea de turatie e fix ZERO happy.gif

Alecs2006, incearca sa micsorezi f putin distanta de la bujii, cu sa zicem... 0.1 - 0.15 mm, si vezi cum se comporta.
sonykel
mai eu am avut probleme mari cu bujiile la 1000km se afuma si dupa ce le curatam mergeam 200km si mureau de tot
problema mea era de la fise am schimbat fisele si gata.
ionutz83
QUOTE(Muttley @ 13 Feb 2006, 20:29)
Nu prea au loc interpretarile, sa stii... Daca scotand fisa de la bujia aia 2 a ta, "diferenta de turatie e insesizabila" (adica-i mica dar exista), intr-adevar asta indica compresie f slaba, supape arse. In schimb, daca bujia e defecta, caderea de turatie e fix ZERO happy.gif
*


worship.gif Asa e...totusi daca bujia functioneaza, dar nu la parametri nominali? Nu se aplica ce am zis mai sus? Pentru ca daca ar fi asa cum zici tu, motorul deja mergea in 3 bujii, si...iti poti da seama de asta si fara acest test.
Muttley
QUOTE(ionutz83 @ 13 Feb 2006, 21:30)
Asa e...totusi daca bujia functioneaza, dar nu la parametri nominali? Nu se aplica ce am zis mai sus? Pentru ca daca ar fi asa cum zici tu, motorul deja mergea in 3 bujii, si...iti poti da seama de asta si fara acest test.
*



1) daca bujia functioneaza "partial", adica da scanteie doar la anumite cicluri, apar fluctuatii in turatie. Deci nu, nu se aplica ce ai zis tu tongue.gif
2) daca motorul mergea deja in 3 cilindri si daca-ti poti da seama de asta si fara acel test... care mai este rostul testului din capu' locului?!? radmasa.gif Ai grija, ai scris f clar la inceputul descrierii tale ce urmareste sa "diagnosticheze" testul... Te-nvarti in juru' cozii da' nu reusesti s-o apuci laugh.gif
ionutz83
QUOTE(Muttley @ 13 Feb 2006, 22:41)
1) daca bujia functioneaza "partial", adica da scanteie doar la anumite cicluri, apar fluctuatii in turatie. Deci nu, nu se aplica ce ai zis tu tongue.gif
2) daca motorul mergea deja in 3 cilindri si daca-ti poti da seama de asta si fara acel test... care mai este rostul testului din capu' locului?!? radmasa.gif  Ai grija, ai scris f clar la inceputul descrierii tale ce urmareste sa "diagnosticheze" testul... Te-nvarti in juru' cozii da' nu reusesti s-o apuci laugh.gif
*


1+2. Bine domnule Muttley, si daca apar fluctuatii de turatie, de unde stii ce bujie cauzeaza aceste fluctuatii??? De aceea, cu acest test, poti sti exact ce bujie e. Faza cu mersul in 3 cilindri era raspuns pt tine la afirmatia:
QUOTE
In schimb, daca bujia e defecta, caderea de turatie e fix ZERO
asta fiind agal cu mers in 3 cilindri,nu?
Si nu cred ca ma invart in jurul cozii, am zis clar pt ce testul si ce poti afla. Insa, din cauza ca pot fi mai multe motive ce au ca efect mici scaderi de turatie, cu fisa de la bujie scoasa, lasa loc de interpretari. Si poate ca nu trebuia folosit
QUOTE
bujia 2, care sa zicem nu functioneaza
ci
QUOTE
bujia functioneaza, dar nu la parametri nominali
Muttley
QUOTE(ionutz83 @ 13 Feb 2006, 22:00)
si daca apar fluctuatii de turatie, de unde stii ce bujie cauzeaza aceste fluctuatii??? De aceea, cu acest test, poti sti exact ce bujie e.
*


Ai dreptate tongue.gif
ionutz83
QUOTE(Muttley @ 13 Feb 2006, 23:09)
Ai dreptate  tongue.gif
*


Multumesc...acum poti sa retragi ce ai scris mai sus...ca m-am cam prins de coada tongue.gif .



da...se pare ca e cam greu sa te exprimi acum cu radmasa.gif si laugh.gif ...cred ca asta blush.gif ar fi mai potrivit pt tine, daca ai avea taria sa recunosti...ca mai au si altii habar...chiar daca tu consideri ca cei de pe aici nu stiu nici cat negru sub unghie in comparatie cu tine...poate numai priceputul tau mecanic (domn pascal) si inca vreo 2 de pe forumul vietii tale...carora n-o sa le dau nume...pot discuta cu tine...restul popa.gif
si inca o chestie...de ce trebuia sa faci observatie tocmai la topicul asta???ce vrei sa demonstrezi?
octtavyan
salutare, am si eu o problema si sper tot cu bujiile, am un opel vectra A, ideea e ca am schimbat bujiile originale, care cred ca nu au fost schimbate niciodata cu unele noi, cele initiale aveau 2 electrozi, astea noi au doar unul.

Problema este ca a mers bine o perioada, acum insa la rece da rateuri, pana nu se incalzeste nu scap de rateuri, (tin sa precizez ca sunt rateuri de mers in 3 pistoane) daca o trec la rece pe gaz dispar instantaneu rateurile, daca comut la loc pe benzina revin, asta asa cum am spus pana se incalzeste dupa care merge frumos.

Acuma am avut mai multe solutii, cum ca ar fi o supapa dusa, asta odata, dar nu explica dc merge ok dupa aia, ca e umezeala in aer si din cauza asta, ma rog, eu in clin sa cred ca e de la bujiile alea amarate, oricum le schim sapt asta dar as fi vrut sa stiu de la voi inainte sa dau vreo 900000 pe un set ok, (2 electrozi etc ceva mai de firma) daca asta ar fi problema.... multumesc pt raspunsuri in avans
Daniel M.
http://www.verrill.com/moto/sellingguide/s...gcolorchart.htm
poate ajuta cu ceva...
eXtenSion
Eu aveam bujiile la 2 cilindri acoperite cu o crusta neagra. Ca un fel de strat intarit de nisip foarte fin negru.

Se pare ca nu erau bine reglati tachetii. (Am schimbat si filtrul de aer, dar asta de capul meu).
cristu
Buna ziua !
In urma unui "control" la bujii le-am gasit in starea din poza. Bujiile cred ca au 15000 KM. Bujiile sunt BRISK si le-am suspectat si pe ele in sensul ca imi moare motorul la vireze mici a-1a a-2a atunci cand apes ambreiajul, apoi frana. Acest lucru se intampla in trafic greu cand motorul ajunge si la 95 grade celsius


Intrebarea mea : Pot fi si bujiile de vina pentru acest "murit" al motorului ?

P.S. Am reglat/curatat toata aprinderea, schimbat radiator mic cu unul mare, spalat instalatie, aerisit
EUROPE_
@cristu se recomanda ca la 15000 km rulati bujiile sa fie inlocuite, cam asta e perioada lor de exploatare, deci trebuie sa le schimbi.
mirceas
aoleu, pai bujiile tale sunt ancrasate rau, nu e de mirare ca se comporta asa masina.
johnox
Salutare la toata lumea.
Sa va spun problema mea:
Bujiile de la pist. 1 si 2 se afuma rau, Cele 3 si 4 sunt excelente.Motorul nu merge rau, porneste la cheie, atat pe gaz cat si pe benzina, dar pe la 3-400 km pe acele bujii de la 1 si 2 se depune o calamina ingrozitoare de nu o mai pot da jos, decat cu izolator cu tot,...am schimbat bujiile si intre ele si de vina nu-s ele,ci se afuma doar la acei cilindrii 1 si 2 orice bujie pun
Tin sa precizez ca:-schimbat set-motor-7000 km, rodaj facut ca la carte,
-instalatia de aprindere excelenta (+ aprindere de Tg Mures, fise siliconate Tesla-le recomand, capac delco` nou, platina noua la 0.4, )
-reglat culbutorii, refacut chiuloasa-planeitate + rectificare supape,
-ajunge usor la 140-150Km\h si pe gaz, are putere,
Acum:.---imi maminca ulei-(nu se vede fum albastru la esapam, sau pe la joja,ii pun numai 10w-40-mobil1 sau valvoline--acum am sa ii pun Pennasol 15w-40 )..motorul are in total 77.777 km -pe bune-si pe la 70000 s-a schimbat setul..
---schimb bujii ca pe ciorapi, si imi papa ulei cam 1 L la 8-900 Km--enorm
Eu cred ca s-au aliniat segmantii de la 1 si 2 ...tre sa fac un test de compresie...Dar...
Ce ma sfatuiti dragi forumisti, ca am bagat la bani in ea, de nici nu mai stiu..
Va super multumesc worship.gif
Minel
Va salut pe toti ,se pare ca problema cu bujiile o am si eu ,in ce consta : la bujiile 1 si 2 incepand de la baterie ,(sper ca este bine ) da scot fisele pe rand nu se simte o diferenta de turatie mare este aproape isesizabila ,in schimb la 3 si 4 se simte imediat cand le scot pe rand.Precizez ca am bujii Sinterom si motorul functioneaza bine ,reglat tachetii si capac delcou nou,fise noi,platini noi : motorul trage bine de tot are demaraj bun sta la relanti dar cand este rece cam fluctueaza turatia.Intrebarea mea este: de ce cand scot primele 2 bujii incepand de la baterie nu se simte nici o diferenta la motor ???
tgg2k
Minel, Bine ai venit pe forum!

raspuns: pentru ca e foarte posibil ca cele doua bujii sa nu functioneze bine. in cazul asta, verifica (virgula) capacul delcou si fisele sa fie in stare buna... fisele le poti schimba intre ele si sa vezi care e diferenta de turatie. se pot schimba 1 cu 4 si 3 cu 2. dar inainte sa le schimbi intre ele, verifica si bujiile sa nu fie pline de calamina.

vezi ca erau si cateva seturi de sinteroame care aveau electrodul sudat stramb si mergeau ca naiba.

alternativa rapida (si cu vreo 50 de RON) ar fi sa strangi cureaua si schimbi platina, condensator, capac delcou, fise si bujii. ar trebui sa scapi de probleme, dar cu un pret!

@johnox fa testul de compresie si apoi verifica daca nu cumva pierzi uleiul ala pe undeva... simeringuri si altele, la 7000 de km sa pape cam 1L la 8-900 km e enorm de mult. si de obicei asta inseamna ca nu a fost montat setul motor cum trebuie!
Minel
Am platina, condensatorul, capacul delcou, fise si bujii noi nu cred ca am vreo 400 km cu ele ,masina merge bine,are demaraj ,trage bine (am testat-o in panta cu incarcatura si nu m-a dezamagit ),poate ca ma repet singura problema ca nu se simte asa diferenta la cele 2 bujii incepand de la baterie scotand pe rand fisele de la fiecare bujie in parte ,la celelalte 2 este OK ,ce mi-ati recomanda ? ca masina merge bine si nu face probleme ,credeti ca aceasta problema ar afecta motorul intr-un fel ???,va multumesc ??
argon
Nu conteaza ca le ai noi, vezi si tu ce marfa se vinde la noi, pune fise Bosch sau Tesla, platina , rotor si capac Bosch, si bujii bune, ne-romanesti.

Daca spui ca nu se simte diferenta cand scoti fisele, nu se poate sa mearga bine cum afirmi !
Minel
Tot ce pot sa spun este ca imi pare rau ca nu poti sa o vezi ca zboara si la deal si la vale si nu se simte absolut nimic la masina ,trage bine doar ca atunci cand o pornesc prima data ,ma refer ca o las seara in parcare si apoi o pornesc dimineata fluctueaza relantiul un pic de la vreo 700 la aproape 1000 de turatii si trepideaza(normal ca este subturat,nu)daca trag socul numai am treaba ,DAR dupa ce se incalzeste un pic totul este OK ,relantiul este reglat la mine la 900 rotatii ,va multumesc !!
tgg2k
pe mine m-ai bagat in ceata... daca zboara la deal si la vale si daca merge bine si toate alea care-i faza?! ca nu simti tu turatia motorului cum scade?! sau mai bine zis... daca merge bine de tot de ce iti bati capul ca nu "suna motorul" uniform cand scoti pe rand cate o bujie?!
johnox
Man,
Are draptate, Cam la fel face si la mine, mot. are putere, etc, dar la ralanti...turatia nu e stabila, eu unul am reglat cat am putut avansul ala, numai sa nu faca detonatii, dar a scazut turatia drastic, l-am inchis ffff mult (cred. ..e mai mult spre radiator decat ar fi normal, dar porneste fff bine ..)
bujia nr 2 si 1 sunt jumatate afumate, iat jumatate pline de calamina, dupa nici 100 km,Damned... gun3.gif
Minel
Tocmai ieri am avut ocazia sa merg pe un drum de munte cu masinuta mea si cum 4 persoane in masina (o persoama cu gabarit depasit mut ,cam 130 kg,nu doresc sa jignesc pe nimeni) si masina s-a comportat bine,trage la deal fara probleme,ce vreau eu sa scot in evidenta este ca bujiile de cand le-am montat ieri le-am verificat ,se vede ca lucreaza si cele doua dinspre baterie,ele au aceasi culoare ca si celelalte 2 de catre radiator ,doar ca sunt un pic in ceata ca nu se simte diferenta cand scot fisele ,ati mai intalnit si voi asa ceva in afara de joxnox ???
argon
E clar ca nu lucreaza corect doar al relanti, scoate o fisa, si pleci si vezi atunci cum se simte.
Minel
Si acest lucru poate sa imi afecteze motorul cumva ??
mihai0070
Mersul in 3 nu afecteaza deloc motorul (in conditiile in care nu ai segmenti sau supape duse/dusi )... eu am mers in 3 vre-o 200 km si nu a patit nimic (Dacia 1310 din '85) am oprit pe drum la fiecare benzinarie si desfaceam bujia (chiar am incercat si alte 2 bujii) si mergea ok dar nu mergea si tremura la relanti ... cand am ajuns in bucuresti mergea perfect ... preventiv am schimbat bujiile toate si fisele ... nu au mai fost probleme .
Minel
Tremura un pic cand este rece motorul si cred ca si relantiul este cam mic ,dar in rtest este ok si parerea mea de incepator este ca daca un motorul ar merge in trei pistoane ar trebui sa nu aiba asa forta si sa se simta in mers si mai ales am increcat prin a apasa brusc pedala de acceleratie si in viteza I,si a II-a, a III-a,etc. si merge struna,pleaca ca din pusca si cred ca un motor ca ar merge in 3 pistoane nu s-ar comporta asa,poate voi aveti mai multa experienta dar logic asa ar trebui sa fie,nu ???
EUROPE_
Orice motor de dacie tremura la relanti la rece, la fel si turatia de relanti este mai mica.
@mihai0070, eu zic ca nu e bine pentru motor sa mearga in 3 bujii, mai ales 200 km, benzina aia nearsa ce crezi ca face?
argon
Mersul in mai putine pistoane decat trebuie afecteaza motorul pe perioada lunga, cativa km merge, dar mai mult nu, benzina nearsa pe langa ca se duce pe toba, se scurge in ulei, care se subtiaza si nu mai e ungerea buna.
tgg2k
QUOTE(Minel @ 12 Apr 2007, 06:29)
[...] bujii Sinterom si motorul functioneaza bine ,reglat tachetii si capac delcou nou,fise noi,platini noi : motorul trage bine de tot are demaraj bun sta la relanti dar cand este rece cam fluctueaza turatia.Intrebarea mea este: de ce  cand scot primele 2 bujii incepand de la baterie nu se simte nici o diferenta la motor ???
*




QUOTE(Minel @ 12 Apr 2007, 11:38)
Am  platina, condensatorul, capacul delcou, fise si bujii noi nu cred ca am vreo 400 km cu ele ,masina merge bine,are demaraj ,trage bine (am testat-o in panta cu incarcatura si nu m-a dezamagit ), poate ca ma repet singura problema ca nu se simte asa diferenta la cele 2 bujii [...]
*




QUOTE(Minel @ 12 Apr 2007, 12:05)
Tot ce pot sa spun este ca imi pare rau ca nu poti sa o vezi ca zboara si la deal si la vale si nu se simte absolut nimic la masina [...]
*




QUOTE(Minel @ 13 Apr 2007, 06:12)
[...] trage la deal fara probleme,ce vreau eu sa scot in evidenta este ca bujiile de cand le-am montat ieri le-am verificat ,se vede ca lucreaza si cele doua dinspre baterie,ele au aceasi culoare ca si celelalte 2 de catre radiator [...]
*




QUOTE(Minel @ 13 Apr 2007, 08:37)
Tremura un pic cand este rece motorul [...],dar in rtest este ok si parerea mea de incepator este ca daca un motorul ar merge in trei pistoane ar trebui sa nu aiba asa forta si sa se simta in mers si mai ales am increcat prin a apasa brusc pedala de acceleratie si in viteza I,si a II-a, a III-a,etc. si merge struna,pleaca ca din pusca [...]
*



imi cer scuze pentru postul atat de lung!

deci un motor care merge bine, trage bine, urla bine... nu are nici pe dreq... aprinderea e noua aproape toata... de ce nu se simte cand scoti fisele?! (asta-i problema ta)

ori nu am citit eu bine oriceva nu functioneaza la ora asta, ori din cauza ca e vineri 13 ora (culmea) 13... care-i problema?! daca masina merge bine si nu se depune calamina pe bujii si nu consuma ulei si toate astea, de ce iti bati capul?!

sau... parerea ta conteaza... masina ta are forta si nu face figuri... vrei neaparat sa te puna oamenii sa schimbi si sa cureti si sa faci minuni ca totusi sa "simti" cand scoti o fisa?!
Minel
De acord ,si atunci cum iti explici ca merge bine fara nici cea mai mica urma de a simti ca nu trage mai ales la deal si incarcat ,atunci si un incepator si-ar da seama ca nu trage motorul ,nu ?? daca ai fi citit atent mai sus ce am scris poate nu te pripeai in afirmatii .Strict catre Europe ,si tgg2k ai dreptate atat timp cat merge bine nu imi mai bat capul ,va doresc la toti multi km fara probleme si un sfarsit de saptamana reusit !!
tgg2k
pai nu mi se pare ca m-am pripit in afirmatii... chiar deloc. chiar nu am inteles intrebarea si problema care o ai tu... scuze daca te-am deranjat cu afirmatiile mele.

oricum, daca merge bine si trage de rupe, nu-ti bate capul pana nu are fite
Minel
tgg2k incearca sa citesti din nou si ai sa vezi cine s-a pripit ,imi pare rau daca ai inteles gresit .
tgg2k
nu stau sa analizez cine a gresit, eu mi-am cerut scuze si tu ti-ai cerut scuze in cazul in care am gresit. se pare ca nici unul dintre noi nu are chef de contradictii smile.gif

bafta maxima si multi km fara reparatii capitale!
johnox
Ciao Colegi forumisti...
Am facut testul de compresie, VAAAIIIIII am motorul VARZA, in fiecare cilindru nu depaseste aprox 2daN/cm2, am ramas stupefiat, motor cu set motor nou de 1 an si ceva, mai mult de 5-7000 Km nu are, si s-ar parea ca s-a spart ceva prin el, vreun piston, camasi fisurate, segmenti varza, nu stiu ce sa cred, setul era de uzina, am dat pe el cam 5 mil, acu un an nu mai stiu ca sa fac, nu stiu ce ar putea avea, ma oftic, ca el merge la relanti fff frumos, oscileaza un pic turatia, chestia e ca la cilindrii 1 si 2 imi distruge bujiile in o saptamana, se umplu de calamina, afumate ca vai de ele, dar la 3 si 4 nu e nici o probl,
Ce ma sfatuiti sa fac, ce set motor e mai bun (sincer nici nu mai imi vine sa dau un search dupa set motor...cu banii is in pom...)....
la revedere all.... alcoholic.gif
mihai0070
Eu zic sa schimbi mecanicul care ti-a facut motorul ... si inainte de asta ... recomand sa cumparati seturi cat mai vechi ... adica produse si acum 2 sau 5 ani ... are si metalul timp sa se aseje ... cele noi se uzeaza repede din pacate ... dar nu este cazul tau ... in 7 mii nu are cum sa se duca ... cred ca segmentii aliniati mai degraba
johnox
salut ,
l-am desfacut...
uffffffffff.....in camasi.nici o uzura, masurata cu un soi de aparat cu 3 picioruse...max, 0.010 micrometri..sau cam asa ceva...oricum..mi-a explicat mecanicul, ca nu au uzura mare..in 7000km e optim..
Acum: la chiuloasa am turnat benzina pe la evauare si admisie si nu curge nimic, abia s-a umezit putin in 40 de minute.
Am gasit segmentii aliniati....se invarteau pe canalele pistoanelor fara greata..(apropos..pistoanele de la oltcituri sunt facute cu cap..au o piedica pe canalul de segmenti pt ghidaj sa nu se invarta impiedicand astfel alinierea)..deci inginerii de la Dacia SUCKS ..in capul pistoanelor era zgura de vreo 3 mm si umezite,, groaznic..normal, daca aveam compresie 2..din 10.Hai sa va explic necazul: Set de Uzina...uleiul trecea pe sub segmenti (neuzati de altfel)si astfel ajungea in capul pistonului..Groaznic.Ce am facut:...Am cumparat alt set de segmenti, si un set de pistoane Setcar (doar de aia am gasit) remontat totul, ulei Pennasol 15w40.. pornit la cheie, lasat sa mearga motorul la ralanti 10 min, si recalculat Compresia...(cam 10, dar pe la 4-5000 de ture)...
Acum...nu pot sa reglez motorul la ralanti sa stea drept.-oricat asi micsora avansul..--am pus aceleasi bujii...care o fi cauza?
Va multumesc
Revin...dupa o zi. am schimbat bujiile si sunt toate 4 afumate, motorul merge ca dracu, atat pe GPL dar mai rau pe benzina --carbul reglat, rap aer - combustibil optim..
atat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.