Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu face caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
mcliviu
Salut! Am decis sa intreb cunoscatorii.
Fratilor, am fost sambata noaptea de la bucuresti pana la Craiova si inapoi, si vreau sa va spun ca sunt traumatizat. Hai sa zicem ca nu e asa mare problema dimineata, ca pana sa se incalzeasca ea, sunt deja la munca aproape. Anyway, hai sa va zic: termostat, temperatura urca pana aproape de 90 de grade, caldura ioc! Si ca sa fie si mai frumos, pe undeva pe jos, intra un aer de zici ca am aer conditionat (mai ales la drum lung, in oras nu se prea simte)! Aveti idee pe unde dracu intra aerul ala? E vorba de partea de jos, dintre sofer si pasager dreapta. Daca puneam mana acolo ingetam. Picioare inghetare, nasol...Masina e din 88, nu am alte probleme. Nici grila aceea dintre capota si parbriz cred ca nu capteaza suficient de bine aerul...
As dori sa-mi zica cineva cum fac sa vad pe unde intra exact aerul. blink.gif
Thanks in advance!
mcliviu
chiar nimeni?
Dreamer
Sunt multe topic-uri pe aceasta tema ... foloseste functia "search" ...
sau cauta la probleme CLT ... de cand a venit frigul ... s-a tot explicat ce, care si cum smile.gif
Succes.
Siconi
QUOTE(Dreamer @ 14 Feb 2006, 11:23)
Sunt multe topic-uri pe aceasta tema ... foloseste functia "search" ...
sau cauta la probleme CLT ... de cand a venit frigul ... s-a tot explicat ce, care si cum smile.gif
Succes.
*


mai "visatorule", ce esti asa de egoist? omul are nevoie de ajutor si tu il trimiti la mama zmeului...
hai sa-ti zic eu, mcliviu, ca poate te ajuta cumva. daca zici ca e dintre pasagerul dreapta si sofer, atunci undeva nu se etanseizeaza gaura de la schimbator, ca alta sursa de "aer" nu are podul, in afara de gaura aia, sau de la frana de mana. Asta daca nu cumva ai gaura in tabla.
Caldura nu vei avea daca nu schimbi termostatul sau chiar sa renunti la el pe perioada iernii. daca apa urca la 90grC si tot frig, inseamna ca e blocat termostatul.
Sfat: verifica si apa in borcanul de la motor. daca nu mai e apa, nici caldura nu poate fi. eu am patit-o ca tot completam cu solutie de antigel si pana seara era gol. aveam caloriferul spart exact la intrare. am facut un drum de TM si la intoarcere am venit mai bine de 60 km cu frigu'n oase. Oricum, verifica tot circuitul de racire apoi podul pedalier. Bafta. daca ai nelamurir, da un PM.
marianrec
Nu face prostia sa crezi ce scrie in mesajul anterior. Probabil era o gluma... Nu este bine sa scoti termostatul, mai ales iarna.
Mai bine asculta de ce ti-a spus Dreamer..
el-ninio
Chiar daca termostatul e blocat pe inchis caldura tot trebuie sa ai pt ca termostatul deschide doar circuitul spre radiator, cel spre calorifer e permanent deschis.
Dreamer
Am ramas de-a dreptul socat la ce-a declarat Siconi .... de unde frate aceste idei ??? blink.gif
Ori se tine de glume proaste, ori habar nu are ce vorbeste ... sfatul meu .... mai documenteaza-te inante de a invata alti oameni la tampenii ...

Mcliviu ... daca ai drum in Bv, zile astea iti rezolv caldura ...
mcliviu
Deci: termostatul e ok, e schimbat de curand. Am apa in instalatie. N-oi fi eu cunoscator, dar macar stiu ca termostatul inchide sau deschide circuitul cu radiatorul, in functie de temperatura. Banuiala mea este ca am caloriferul infundat, sau ceva obtureaza fluxul de apa spre calorifer. Ce mi se pare deosebit de nasol (si aici nu e vb de circuitul apei), este ca pe undeva, prin fata (nu pe la schimbator, nu pe la frana de mana) intra aer de afara, deci imi ingheata picioarele. Tin sa precizez ca locul cu pricina, se afla cumva in spatele etajerei, din cate am observat eu. Ma intrebam daca nu cumva cineva stie care sunt orificiile care exista in acea zona, si cum Dumnezeu le pot acoperi. Poate s-a umblat pe acolo si ceva s-a desfacut de la trepidatii...zic si eu. Probabil ca o sa o urc sambata pe elevator (ca tot mai am de schimbat un disc) si o sa ma uit...oricum, ideea e ca la drum lung, am aer conditionat.... sad.gif
Merci celor care au dat totusi un rasp...In principiu nu lansez intrebari de dragul de-a o face...si am dat search...
Dreamer
In zona aia se afla orificiul de la maneta de viteza care trebuie sa aiba un cauciuc care sa etanseze ... dar ala de obicei cade ... si intra frig ... smile.gif
ATM
Sau... zic si eu o parere, nu dati cu parul... daca iti intra aer prin spatele politei:
1.fie ai o gaura care comunica in compartimentul motor... la mers se face vaju' pe-acolo si intra in habitaclu... daca e cazul asta, o astupi.
sau 2.nu ai gaura, dar ai un volet (sau mai multi) pe pozitia "deschis". Volet= o piesa actionata de butoanele de climatizare din bord printr-un cablu. La momentul actionarii butonului (in lateral, ca inteleg ca nu ai bord CN), acesti voleti se deplaseaza, permitand sau impiedicand (dupa caz) circulatia aerului din compartimentul caloriferului de incalzire. Daca la tine caloriferul nu da caldura, atunci aerul de acolo este tot aer rece, tras de-afara prin grila de aerisire, si normal ca iti ingheata mana...
Rezolvari pentru a avea caldura in masina:
1.astepti o zi ceva mai umana, un 0 grade temperatura sau mai sus, sa nu ingeti langa masina instantaneu.
2.Cand a venit ziua cea mare: verifici in primul rand ca robinetul de comanda a intrarii apei in caloriferul de incalzire sa nu fie blocat pe pozitia "inchis". Adica, dupa ce se incalzeste masina, furtunul care iese din compartimentul caloriferului (pe partea dreapta) si se duce in motor, trebuie sa se incalzeasca (asa e cel mai simplu de dat seama). Daca nu se incalzeste deloc, vezi daca mai poti remedia robinetul de comanda (de obicei se schimba tot). Daca nu poate fi reparat, si ramane blocat pe "inchis: etc, se schimba si asta este. Daca robinetul este totusi bun:
3. demontezi capacul de la compartimentul de incalzire (ala cu grilele de aer). Se da destul de usor jos.
4.Verifici starea caloriferului (adica vezi sa nu fie infundat)
5.Dupa ce desfunzi caloriferul (daca era infundat) treci la izolarea compartimentului de incalzire. Din fabrica, izolarea lui este destul de aiurea gandita (chederele alea zici ca au picioare...). Iti zic cum am facut eu:
-scoti mormanul de frunze de-acolo si incerci sa iti aduci aminte cand ai taiat copaci in masina. Dac nu reusesti, ii injuri pe cei de la Dacia si treci la pasul urmator:
-etansezi bine compartimentul de incalzire cu chedere, pe TOATE marginile. In lipsa de cheder, eu am folosit banda autoadeziva, luata de la metalo-casnice (din aia care se pune pe la usi, dar NU burete, ci cauciuc).
-verifici sa ai un anume plastic pe la aeroterma. Plasticul ala are o forma curbata si se pune in compartimentul de incalzire, pe partea dreapta, in fata aerotermei. Are rolul unei mai bune dirijari a aerului inspre calorifer.
-te uiti bine la calorifer. Ai sa vezi ca deasupra si dedesubtul lui mai raman ceva spatii. Acele goluri poit fi umplute foarte bine cu carpe (uscate si din material natural, sa nu miroasa urat). In asa fel, aerul este fortat sa intre direct prin radiator, si nu pe langa el, preluand o cantitate mai mare de caldura. Ai grija sa nu strambi lamelele caloriferului in operatiunea asta, e total contraproductiv.
-restul spatiului din compartmentul de incalzire, eu l-am izolat cu o chestie autoadeziva (asemenatoare cu foliile alea din aluminiu in care se tina mancarea). Pan'la urma, ce rost are sa se incalzeasca compartimentul caloriferului? Pe mine ma intereseaza in primul rand interiorul!
-daca tot esti prin zona, scutura si voletii (chestiile alea de musama de-acolo) de praf. Aceste elemente blocheaza/permit intrarea aerului rece, prin grila de aerisire, in functie de viteza. Daca sunt facuti praf / lipsa, ii inlocuiesti cu un material asemanator (gen textil/musama... ai mei erau buni, deci nu stiu sa recomand ceva potrivit). Dar in comert nu se gasesc piesele astea decat foarte rar.
-montezi la loc capacul compartimentului (ala cu grilele de aer) avand grija sa pui toate suruburile la loc si sa strangi bine pentru etansare. De asemenea, vezi ca la montaj sa nu "gatuiesti" furtunasele pentru stropinelele de parbriz, ca dup-aia stai cu carpa langa tine.
-faci proba. Daca nici acum nu merge caldura, ma injuri zdravan si incerci sa gasesti alte solutii.
Spor la treaba.
PS. Sper sa nu se supere moderatorii ca am scris atata...
mcliviu
Da, intr-adevar, un raspuns adevarat. Multumesc frumos.
In week-end am desfacut cate ceva, am observat ca am si niste orificii pe care urmeaza sa le acopar (in compartimentul motorului).
Voletii (bine ca am aflat si eu cum le spune) sunt varza. Nu se gasesc la magazin. Am facut o perdea de scoci, lipita doar in partea de sus, pentru ca nu am gasit un material din care sa fac, si trebuia sa si tai pe-acolo, ca sunt nituiti. Poate intr-o alta zi.
De incalzit, apa se incalzeste, ajunge si o urma de caldura inauntru, acum ca s-a facut mai frumos afara. Bucata de plastic curbata este la locul ei. Frunze nu erau smile.gif .
Oricum, merci. Trebuie silicon si o zi mai normala. Si timp, ca d-asta nu prea am...
decrvl
Urmareste si ce am scris eu la subiectul ventilator care e la pagina 2.
raptordivx
Am o mica problema cu jeturile de aer .. nu stiu cum sa le fac sa bate calumea pe geam .. de incalzit incalzeste , bordul meu e de 1310 berlina din 1983 .. Ce ma sfatuiti sa fac ? Sa schimb aeroterma ? Sa fac furtune de directionare ? Ca nu sufla are cum ar trebui sa sufle .. adica ma refer la masinile mai noi se simte cand pui mana pe unde iese aerul .. la a mea .. abia adie.
Dreamer
raptor .... una dintre marile probleme la Dacie este incalzirea ... si de fapt tot ce tine de aces sistem prin care trece aerul ... ar fii o solutie sa schimbi aerotema, daca crezi ca este veche si nu mai da randament ... dar mai bine mai monteaza una ... merita smile.gif
amc
O aeroterma noua costa de la 60 lei in sus si face diferenta insa trebuie sa ti functioneze corespunzator voletii, sa fie curat in sistem, si cel mai important sa nu piarda aerul dat prin alte parti.
AlinREHAU
La masina mea am avut aceeasi problema : Nu aveam presiune de aer .
Faza e ca variantele de incalzire nu sunt gandite bine.La Dacia mea in compartimentul din fata de sub capacul de la compartimentul de incalzire sunt 2 "camere" ei bine aeroterma baga aerul din camera de sus ,o camera mai mica care comunica cu exteriorul prin grilele alea de plastic (captatoare de vant sau ceva de genu )si il baga in camera de jos unde se afla caloriferul pe toata lungimea camerei , asfel aerul presurizat in cea de-a doua camera trece prin calorifer daca acesta nu e plin de praf si alte chestii in habitaclu unde este dirijat de voleti in sus sau in jos . Totul e ok ,dar camerele comunica intre ele prin niste gauri mari cred ca 6 la numar de 10 / 4 cm (~) care de fapt ar trebui sa duca aerul captat de captatoarele de vant in camera cu caloriferul si de acolo in habitaclu , in cazul asta ,aerul impins de aeroterma din camera 1 in camera 2 nu iesa pe gaurile alea si intra iar in camera 1 ? Eu nu stiu cum au gandit ei chestia asta dar in fine ... Unde sa mai pun ca au adoptat-o pana la bordul cn ... ideea e ca eu unu nu am vazut rostul gaurilor cel putin iarna si le-am astupat cu segmente dintr-o izolatie de teava (cum se pune la tevile de incalzire ca sa nu platesti )apoi am curatat bine de tot caloriferul cu jet puternic de apa , am bagat sub calorifer o bucata de izolatie pe toata lungimea lui ( nu am impaturit-o ci am sectionat o fasie lata ) ca sa il ridice putin mai sus deoarece dimensiunile nu corespund si daca caloriferul sta pe tabla jos deasupra lui ramane spatiu gol catre habitaclu si intra aer neincalzit ,apoi am bagat caloriferul si l-am rigidizat in sistemele lui . la sfarsit am izolat cu silicon toate gaurile care erau intre camera 2 ( cea cu caloriferul ) si compartimentul motor ca sa nu pierd presiune de aer pe acolo , am pus niste fasii de izolatie si intre capacul de la compartimentul de incalzire si camere si astfel singurele gauri din camera 2 au ramas "intrarea prin aeroterma , iesirea inspre habitaclu prin calorifer si gaurile de scurgere a apei merteorice in compartimentul motor . Dupa toata chestia asta , simteam cum " bate vantul " cand porneam aeroterma.
Dreamer
La a mea, am refacut toata izolatia de care vorbea Alin, in postul anterior, dar un pic diferit ( diferernta de materiale ) si in plus am montat o aeroterma de Opel ... rezultatul este extraordinar. Singurul lucru pe care trebuie sa-l mai fac, este sa gasesc o solutie cum sa captez aer din partea din fata a masinii si sa-l trimit la aeroterma suplimentara. ( aceasta fiind localizata in compartimentul motor, langa baterie )
AlinREHAU
Sunt de cumparat niste bucati de plastic care se monteaza pe peste grilele alea si iti impinge automat aerul in interior inspre camera 1 dar asta inseamna sa faci un fel de supape pt toate gaurile alea dintre camere exemplu cum e supapa de la masca de gaze , o bucata de cauciuc lipita peste gaura intr-o singura latura si cand bate vantul tare sa se deschida inspre camera 2 si cand merge aeroterma sa stea inchise ... cauciucul ar trebui sa fie super subtire sa nu se deschida doar din greutatea lui
.
Ionescu
Si eu am cam aceeasi problema... Am schimbat bordul la masina. Initia era de 1300 d-ala cu 3 ceasuri rotunde... Am pus scoica pentru ca de CN nu am avut bani si am inteles ca trebuie multe modificari la caroserie. Problema e ca nu am mai putut lega cablurile can u se mai potriveau la manetele noi. In consecinta au ramas in vant si le actionez cu mana. Intrebarea mea e: cum trebuie sa fie ele pozitionate iarna? adica sa trag de cablu sau sa imping de el? Paletele acelea se pare ca sunt acolo. La mine problema e ca la geam merge cat de cat pentru degivrare, dar la picioare e frig de-a binelea. Repet, am ramas cu doua cabluri unul care se actioneaza foarte scurt (si probabil dadea drumul la aeroterma...) si unul care se actioneaza nitel mai lung si la care se simte ca inchide si deschide ceva. Inrest caloriferul e fierninte, nu am nici un fel de problema. Deci cum sa tin acele cabluri? Impinse (impingand cablul spre motor) sau trase(tragind spre interior)? Multumesc.
AlinREHAU
Daca ai caloriferul cald si tie iti baga aer rece inseamna ca tie nu-ti trece aerul prin calorifer ci pe langa . Trebuie sa desfaci acolo la calorifer si sa te asiguri ca toata suprafata caloriferului este lipita de gaura dinspre bord ,daca ai locuri prin care se vede bordul de afara e clar ca aerul intra pe acolo in loc sa intre prin calorifer . Si daca tot desfaci curata caloriferul de praf e fff important . Cablurile alea pot sta oricum ... sunt 2 pentru sus si jos si mai e unul care comanda robinetul , sa te uiti daca robinetul este deschis la maxim si daca ai CAM ACEEASI TEMPERATURA la intrarea in calorifer fata de iesire ... ca daca la iesire e rece ... ori e neaerisit ori e infundat.
Ionescu
Pai, caldura vine in sus, spre geam. Eu nu am sarma de robinet, pentru ca robinetul e model 1300 si se actiona din stanga cu o tija. Robinetul este incins. Repet, caldura baga inspre parbriz, dar nu spre picioare.Evident caldura nu e asa ma re daca afara e foarte foarte frig....
DeXteR_G
Mai poate fi si pozitia caloriferului daca nu este pus bine f putin deplasat nu mai ai caldura ce numai rece.
eu am patito la un drum spre Satu Mare cand am dat intr-o groapa mi sa miscat caloriferul si ioc caldura.
costin11
Eu am o problema similara, dar pe dos. Adica vara am caldura in masina.
Am inchis robinetul de la maneta, am inchis si clapele dar tot simt ca vine caldura. Eu cred ca ar trebui sa nu mai fie caloriferul cald, asta ar rezolva problema, nu clapele de inchidere; robinetul de inchidere pare ca functioneaza( daca iarna inchid, se simte in masina ca nu mai baga caldura). Din ce stiu eu caloriferul are 2 circuite,adica apa trece prin el oricum.

Mentiuni: Dacia 1310 Break, 1986, bord cu ceasurile de apa si ulei in dreapta, racire cu termocupla.

Multumesc.
costin11
Poate ma lamureste cineva cum e cu caloriferul ....
costin11
Nu poate nimeni sa-mi explice cum functioneaza caloriferul la Dacie sa inteleg de ce imi baga caldura?
cnn
QUOTE(costin11 @ 20 Jun 2006, 14:26)
Nu poate nimeni sa-mi explice cum functioneaza caloriferul la Dacie sa inteleg de ce imi baga caldura?
*



Este simplu: agentul termic (lichidul de racire al motorului) trece prin calorifer (un fel de radiator) pe care il incalzeste si acesta radiaza incalzind aerul din jurul sau. Presupun ca supararea ta este cauzata ca iti "baga" caldura acum, vara, si nu iarna. Daca asta este motivul sigur ai blocat robinetul de comanda. Simplist cam asta este.
clr

Vezi furtunele care duc la calorifer. Daca sunt calde (in special cel de retur) inseamna ca robinetul nu inchide bine => caldura in masina. O chestiune similara am patit si eu cand aveam berlina, ramasese blocat pe o pozitie intermediara. Rezultatul: vara baga caldura, iarna nu era suficenta ...

Rezolvare: schimbat robinet calorifer.
costin11
Incerc sa ma lamuresc.
Eu stiam ca in calorifer sunt 2 circuite: unul prin el si unul care il ocoleste, dar tot prin partea cealata are iesirea; tu zici ca agentul se intoarce de la robinet inapoi?
Nu stiu exact si de aceea intreb.
Ideea este ca daca deschid robiletul ( din maneta din masina) se simte ca vine mai multa caldura, daca inchid se simte ca nu mai vien atata caldura, dar tot mai vine; la alta dacie cand inchideam robinetul venea aer rece; poate sa fie din cauza ca masina are termoastat si temp apei este > 80 grade?

Merci.

fnp
QUOTE(costin11 @ 20 Jun 2006, 18:18)
Incerc sa ma lamuresc.
Eu stiam ca in calorifer sunt 2 circuite: unul prin el si unul care il ocoleste, dar tot prin partea cealata are iesirea; tu zici ca agentul se intoarce de la robinet inapoi?
Nu stiu exact si de aceea intreb.
Ideea este ca daca deschid robiletul ( din maneta din masina) se simte ca vine mai multa caldura, daca inchid se simte ca nu mai vien atata caldura, dar tot mai vine; la alta dacie cand inchideam robinetul venea aer rece; poate sa fie din cauza ca masina are termoastat si temp apei este > 80 grade?

Merci.
*



Ridici capota si inchizi robinetul de la caldura cu manuta! Pozitia inchis este cu tija de actionare perpendiculara pe furtune. Dacia la care spui ca vine rece este din cele 2% la care functioneaza comanda din bord.
gti98
QUOTE(costin11 @ 21 Jun 2006, 00:26)
Nu poate nimeni sa-mi explice cum functioneaza caloriferul la Dacie sa inteleg de ce imi baga caldura?
*



Hai sa-ti zic eu cate ceva. La modelul "vechi", pana prin 89 (poate si dup-aia, dar nu m-am bagat in nici o Dacie mai noua) caloriferul e o chestie lunga, aproape pe toata latimea masinii, care are la intrare in stanga 2 compartimente izolate, fiecare cu intrarea lui, de aici pleaca cel putin cate o teava catre camera din dreapta de unde apa(sau solutia antigel) se intoarce catre pompa de apa. Pe tevile alea sunt multe lamele care radiaza caldura preluata de la lichid de tevi. Accesul apei se face prin minunatul robinet de reglaj, realizat sub forma unei canele, adica un cep gaurit dupa un profil mai bizar permite accesul apei din intrare, mai intai in unul din compartimentele alea de intrare, apoi, rotit mai mult SI in celalalt compartiment si respectiv circuit. Daca nu se opreste circulatia apei, fie cablul de actionare e reglat prost si nu ajunge la capatul de cursa sa deplaseze levierul de comanda in pozitia "inchis complet", fie exista un defect la robinet in sensul ca cepul nu se poate roti pana in pozitia "inchis complet" Undeva intre 1980 si 1989 s-a trecut de la robinetul de bronz actionat prin tija si maner la "modernizatul" robinet din plastic, comandat prin cablu, o mareata realizare de kkt. 95% sanse sa fie robinetu nasol. Daca vrei parerea mea (fara hac!, ca nea Vacaroiu) fa un efort si planteaza-i un robinet de ala din bronz.
Bafta!!
clr
QUOTE(costin11 @ 20 Jun 2006, 16:18)
... daca inchid se simte ca nu mai vien atata caldura, dar tot mai vine...
...poate sa fie din cauza ca masina are termoastat si temp apei este > 80 grade?

*



1. Poate nu am fost suficient de explicit. Si la mine se putea actiona parghia robinetului bine merci, dar nu avea efectul scontat. Daca mai vine caldura, inseamna ca nu inchide cum trebuie. Mai reduce din debit, dar de trecut tot mai trece agent termic => ai in continuare caldura.

2. Nu are nici o treaba cu temp. la care deschide termostatul.
costin11
Intradevar, dacia la care se oprea caldura de tot avea robinent din bronz si il inchideam de mana de sub capota; cea prezenta cu probleme il are din plastic.
Nu cred ca e maneta de vina, ca am inchis robinetul cu mana si tot la fel este.
Din ce imi spuneti deduc ca nu mai inchide bine robinetul si o sa-l schimb. O sa va tin la curent cu noutatile.
Pentru a schimba robinetul, trebuie sa golesc instalatia de apa?
biz
QUOTE(costin11 @ 26 Jun 2006, 13:49)
Pentru a schimba robinetul, trebuie sa golesc instalatia de apa?
*



nu, doar ca o sa pierzi putin lichid cand scoti furtunele, iar dupa ce ai schimbat robinetul sa nu uiti sa aerisesti instalatia de racire.
costin11
Am cumparat un robinet nou, l-am schimbat, am aerisit si acum merge cum trebuie, adica inchide bine si baga aer rece, iar la jumatate aerul nu este nici cald nici rece.
Sfat cand cumparati: sa verificati ca robinetul inchide bine sufland aer cu gura prin partea unde este o singura teava si folosind parghia verificati cat de bine inchide in toate pozitiile.
Multumesc pentru ajutor!
dro
salutare!
apelez la voi in stare de disperare. cu aproximativ o saptamana in urma mi-am dat jos bordul (scoica) la dacia 1310 cu scopul declarat de a opri infiltrarea apei in interior si de a rezolva problema ventilatiei. prima parte am reusit s-o rezolv citind aici pe forum mai multe sfaturi iar la ploaia de azi izolatia mea complet neprofesionala si-a dovedit eficacitatea! biggrin.gif
partea a doua, adica ventilatia imi ridica mari probleme si semne de intrebare. inteleg ca e dacie si mai scapa aeru printr-o parte si prin alta dar la mine in masina nu intra nici macar o briza de aer, am dat jos ventilatorul, l-am curatat, l-am uns, suna frumos si face vant dar nu mie ci parbrizului pe exterior prin fantele acelea de aerisire. ceea ce ma intereseaza cel mai mult este sa imi bata pe parbriz pe interior sa nu mai dau la carpa smile.gif
urmatoarele cateva ore le voi petrece lucrand la o cat mai buna etansare a compartimentelor si daca nu-mi baga nici dupa aia imi dau cutzit.
intrebarea mea de baza ar fi, exista vreo posibilitate sa fie ceva blocat sau nefunctional in chestia aia lunguiata de plastic din interiorul masinii unde este redirectionat aerul (banuiesc) spre picioare sau spre parbriz? merita sa o dau jos? nu de alta dar pare a fi o munca destul de problematica. mentionez ca nu baga aer nicaieri, nici la picioare nici pe parbriz. ce poate fi infundat pe-acolo? merita sa dau jos caloriferul? cum fac treaba asta?
va multumesc pentru atentie si astept cu interes sfaturi! smile.gif
AlinREHAU
Ai firele de la ventilator pe dos si de asta baga in loc sa scoata . E motor de curent continu inversand polaritatea inversezi si sensul.
danielM
si la mine aceeasi chestie pun mana pe grila aceea la exterior si bate vantu in sa la interior nici nu se simte ca baga aer
diaconuliviu
QUOTE(AlinREHAU @ 2 Aug 2006, 22:28)
Ai firele de la ventilator pe dos si de asta baga in loc sa scoata . E motor de curent continu inversand polaritatea inversezi si sensul.
*


Da dar are pe un fir papuc "tata" pe celalalt "mama". Nu se pot inversa decit daca vreun "binevoitor/atotstiutor" face timpenii pe acolo si le inverseaza.

Acea piesa ca o semiluna mai e sub grila?
Acei voleti din musama mai etanseaza?
AlinREHAU
alta explicatie nu-mi dau
laurtenis
la o temperatura de peste 25 de grade motorul imi sare chiar de 100 de grade chiar si la drum lung daca merg peste 60 km/h cu aprox 2000 rot/min.., daca merg mai tare creste temp si mai repede, sa nu mai spun daca sunt in oras... aici se incalzeste mult mai repede.

am urcat cateva dealuri la o temp de sub 30 de grade si amtras pe dreapta ca sarea de 95 de grade. in final am ajuns in varf cu 100 de grade si iam dat drumu la vale la relanti si mia scazut. acelasi lucru face si in oras.., o las un pic sa alunece si se raceste

dacia e din 95 , radiatorul si pompa de apa au aproape 2 ani de cand leam luat noi(e readiator mare de cupru) am schimbat garnitura de chiuloasa, nu face bulbuci in borcanu cu apa.., presiune la ulei am(la 95 de grade , la 2000 de turatii indicatorul imi arata 3).., daca sar de 3000 de turatii imi arata 4...spre 5,


motorul e de 1397cc.Ar cam trebui facut(peste 3000rot/min scoate fum alb) asta sa fie oare cauza???

avetii idee ce sa ii fac ???? ca eu nu mai stiu
diaconuliviu
N-ai prea nimerit locul, aici era vorba de lipsa caldurii, nu de incalzirea motorului.

In fine, verifica avansul, amestecul, instalatia de racire(termostat, depuneri).
dro
QUOTE(AlinREHAU @ 2 Aug 2006, 21:28)
Ai firele de la ventilator pe dos si de asta baga in loc sa scoata . E motor de curent continu inversand polaritatea inversezi si sensul.
*



As zice si eu ca asta-i problema, doar ca stiu sigur ca nu e asta pt ca am verificat iar ventilatorul acela functioneaza corect, adica trage aer din primul compartiment (ala dinspre parbriz, de sus) si da aerul in al doilea compartiment. acuma problema este ca din al doilea compartiment, in loc sa intre aerul in masina, intra inapoi in compartimentul 1 sau iese prin diverse gauri si gaurele.. momentan ma gandesc la solutii de izolare a compartimentului 2.. vreau sa-l izolez complet si cred ca voi folosi o combinatie de comatex, spuma poliuretanica si izolatie de cauciuc pt usi si ferestre biggrin.gif va anunt ce iese.
FLP
Salut... eu am robinet din ala de bronz, in ce pozitie e el deschis... la fara un sfert ? sau la si jumate ?
valeriu ciprian
Solutia cea mai buna de a scapa de inconvenientul "fig iarna in masina":am cumparat un radiator de masina straina (de aeroterma) l-am legat la instalatia de incalzire a masinii pe care am si lasat-o,Multa bafta. i-am facut o cutie am pus un aerator dublu ,doua ventilatoare de calculator ( cele mai mari),iar un prieten mi-a facut un sistem de a putea da ventilatoarele mai incet.Acum la mine in masina iarna e ca vara ma rog aproape...Am vazut aceste sisteme facute de turci dar au motoras de stergatoare iar in momentul in care pornesti caldira la maxim si suna telefonul (daca il auzi)trebuie sa opresti ventilatorul ca sa te poti intelege.
FLP
revin cu intrebarea mea... ce pozitie este deschis ? la fara un sfert ?
costin11
Eu cred ca nu conteaza daca e din bronz, pozitia de inchidere e la fel.
Cand e perpendicular pe conducte e inchis, la 45grade e deschis pe jumatate si paralel cu conductele este deschis la maxim.
FLP
Adica ii dau o tura la maxim e deschis ? sau doar jumatate de tura ?
ciubex
Si la mine o parte din aerul antrenat de aeroterma imi iesa prin partea din dreapta a grilei, in dreptul acesteia.
Eu am scos grila pentru a face urmatoarele:
1. in partea inferioara, in zona de intrare a furtunelor de la sistemul de racire in calorifer am pozitionat o folie de plastic dintr-o sticla de apa. Folia dupa mine am pus-o astfel pentru a dirija miscarea aerului spre calorifer si nu spre aripa din stanga.
2. pe peretele despartitor dintre compartimentul inferior, cel in care este si caloriferul si cel superior pe unde se face introducerea aerului, am pus o banda de cauciuc din genul celor ce se pun la ferestre si la usi pentru o mai buna etanseitate intre cele doua compartimente.
3. pe partea stanga, in compartimentul superior, pe unde se face priza de aer am pus un perete, asemanator unui burete, in care am lasat o mica scobitura pentru scurgerea apei. Acesta nu apare in poza. Rolul acestuia este de a impiedica aerul sa treaca spre aripa din partea stanga.

Ma gandeam sa pun si pentru partea dreapta un asemenea perete, aproape de locul prin care se scurge apa din compartimentul superior, credeti ca acesta ar face ca aerul antrenat de aeroterma sa nu mai ajunga in compartimentul de sus si sa iasa apoi prin grila?

Am mai observat ca avand grila scoasa aeroterma trage aerul prin acea fanta din apropierea parbrizului, in partea dreapta, daca pun grila la loc simt cum in partea dreapta a grilei aerul iesa afara.
"Perdelutele" isi fac datoria si se inchid, astfel incat aerul antrenat de aeroterma sa nu iasa prin acele fante din peretele despartitor dintre cele doua incinte.

Oricum, dupa ce am realizat acestea in interior se simte putin mai bine aerul antrenat de aeroterma, atunci cand sunt in repaus, dar si aerul ce intra in timpul deplasarii masinii, cand aeroterma e inchisa. Deocamdata nu am avut ocazia sa folosesc aceasta metoda de dezaburire, doar am observat ca simt aerul cald cam dupa 10, 15 minute de la pornirea motorului, asta dimineata, cand este mai racoare. biggrin.gif Ma gandesc ca la iarna imi va trebui si mai mult timp pentru incalzirea lichidului de racire.
FLP
Salut, reinvii acest topic ptr ca se pare ca eu chiar am o problema. Nu am caldura in masina. Din ce am vazut eu, furtunul care vine de la motor spre robinetul de bronz ar trebui sa fie fierbinte... NU ? La mine e doar caldut... Ce as putea sa verific ?
Alex G.
Scoate-l din pompa de apa (va curge lichidul de racire in mica parte) si vezi daca nu e cumva un "dop" de antigel pe stut. Cel putin problema asta am avut-o eu.

Alex
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.