Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu face caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
FLP
Ar putea fi si de la termostat ?
FLP
Buuun, astazi am lucrat la masina. Concluziile :

Robinet : bulit, nu am bani sa bag in piese, zilele astea reparam totul.
Lichidul : Care mi-a iesit prin furtune avea rugina in el :-s
Termostatul : Nu am stiut cum sa il verific... l-am lasat acolo, se pare ca pana la urma robinetul era stricat, era din acela de bronz...

Intrebarile acum :

1) E normal ca lichidul meu sa fie ruginiu (am antigel verde) ?
2) Cum pot si eu sa verific termostatul ? (cand l-am scos afara din furtunetele ala gros am cam tras cu surubelnita de el, oare l-am stricat ? e piesa sensibila? )
3) Cand am sa montez totul la loc trebuie sa schimb lichidul de racire ? si daca il pun.. lichidul, trebuie s aii fac neaparat si aerisire ?

Multumesc !

ciubex
Pentru a verifica termostatul: pui apa intr-un vas la incalzit, cand incepe sa clocoteasca apa scufunda termostatul in apa, daca se deschide e bun.
dyogenes
Daca lichidul de racire nu a fost schimbat de mult timp, face intr-adevar niste depuneri ruginii. Nu e tocmai bine sa umblii cu el asa, ca se depun pe trasee si schimbul de caldura se face mai greu. Si la mine era asa cand am luat masina, fostul proprietar in 6 ani nu a schimbat niciodata lichidul. L-am schimbat eu de 3 ori si inca vine murdar. Nu am avut curaj sa bag nimic pt curatare deoarece am radiator de Al si daca stric startul de oxid, coroziunea nu mai poate fi oprita. Prefer sa il schimb da mai multe ori, pana va ramane curat. Il voi schimba si in toamna asta, numai sa iau salariul.

P.S. Ai grija sa cureti si depunerile de pe vasul de expansiune, eu acolo aveam un adevarat "namol"
FLP
Ok o sa fac asta maine, si cam o luna de zile o sa umblu doar cu apa distilata, care o sa o mai schimb urmand apoi ca din noiembrie sa ii pun antigel. Sa golesc maine si radiatorul ? Si daca da... de unde ? De la busonul de jos ? Cati litri de apa distilata o sa imi intre in masina ?

LE : Cati litri de lichid de racire ar trebui sa imi intre in Dacie ?
randomm
Aceeasi problema cu lichidul de racire plin de resturi de rugina o am si eu. Ma intreb daca nu ar merge scos tot lichidul de pe instalatie si apoi bagata apa cu presiune mare, sa se curate toate traseele, si abia apoi facuta aerisire si pus lichid nou. De bagat apa sub presiune nu ar fi o problema, rezolva baietii de la spalatoriile auto, problema este daca poate afecta negativ sistemul de racire. Cat despre ventilator, la al meu era arsa bobina de la motoras, am schimbat vent-ul cu totul (am luat de la un vecin unul SH). Exceptand faptul ca e extrem de zgomotos, imi baga tot aerul sub bord, nu mai ajunge nimic pe grila de la parbriz. Mi-a spus respectivul vecin ca trebuie sa iau un tub de silicon sa izolez imbinarea carcasei de la vent cu tabla. Mai spunea el ceva de niste chedere si chestii in forma de bumerang care ar trebui sa fie pe sub grila, nu am inteles mare lucru despre ce era vorba. Cat despre zgomot..... a ramas acelasi indiferent cat am curatat rulmentul si cat ulei de mecanisme fine am turnat. Ma bate gandul sa ii scad turatia, sau sa ii pun un dispozitiv sa o fac variabila. Are cineva alte idei, cum as putea face sa fie mai silent vent-ul?
Dreamer
Nu prea ai cum sa faci ventilatorul mai silentios, mai ales ca se afla in masina.
Daca reduci turatia ca sa-l faci mai silentios nu o sa mai intra aer deloc in masina, mai ales ca si asa nu e prea eficient.
Cat despre izolatie, te sfatuiesc sa cumperi niste mastic, sa-l demontezi din nou si sa pui pe toata lungimea ventilatorului care intra in contact cu tabala si neaparat sa pui toate suruburile inapoi, dupa ce se usuca masticul poti sa-l izolezi si cu silicon transparent. Daca nu faci aceasta operatiune tot aerul o sa scape pe langa.
workarea
QUOTE(randomm @ 28 Sep 2006, 09:51)
Ma intreb daca nu ar merge scos tot lichidul de pe instalatie si apoi bagata apa cu presiune mare
*


Vezi ca in supetmarketuri si benzinarii exista niste flacoane cu lichid de curatat sistemul de racire (sau radiator flush, cum ii zice pe straineza - ca sa stii dupa ce sa te uiti). Citeste eticheta, se explica in detaliu modul de folosire. Sint vreo 20 ron, parca.
dyogenes
Da, numai trebuie vazut sa fie compatibile. Pe radiatorul meu de Al scrie "a nu se folosi substante caustice pentru curatare". Asa ca eu nu am avut curaj sa pun nici un agent de curatare.

Da, golirea radiatorului se face pe la busonul de jos, avandu-l deschis pe cel mare, de sus. La Dacia, un schimb complet de lichid, inclusiv in radiatorul din cabina, se face cu aprox 6L. Poate ar fi mai bine sa pui de vreo 2 ori apa de robinet, o lasi sa mearga vreo 3-4 min la ralanti, o schimbi, etc. Abia dupa aceea pui apa distilata.
Dreamer
Daca tot te apuci de scos lichidul de racire, poti sa pui la loc deja antigel ... s-au dus caldurile, iar la iarna o sa fie mai usor sa complectezi cu antigel decat sa refaci operatiunea si daca tot cureti sistemul sa verifici si termostatul si eventul sa il schimbi casa nu ai la iarna probleme cu caldura.
FLP
S_a rezolvat la mine, deocamdata merg doar cu apa distilata, dar nu`i bai, peste o saptamana ii bag antigelu` biggrin.gif
randomm
Pot spune cu uimire ca la mine problema caldurii este rezolvata. Am dat afara tot lichidul de racire, am bagat 3 litri antigel si 2,5 litri apa distilata, urmand sa mai completez cu apa (distilata) cand scade nivelul in borcan. Am izolat cu silicon transparent vent-ul de la aeroterma, rezultand aer scos pe unde trebuie.... nivelul zgomotolui a ramas neschimbat. Am racordat si aeroterma suplimentara, care este fixata in fata, in fata schimbatorului de viteze. Rezultate: dimineata cand e destul de racoare, cat stau in parcare sa se incalzeasca motorul cu socul putin tras, se incalzeste suficient apa incat sa bage caldura cand plec de pe loc. Si stau in parcare cam 3 minute. Aeroterma suplimentare isi face treaba mai mult decat bine, si ce e cel mai multumitor, pe prima treapta de viteza, nici nu o aud. Astept sa vad la iarna cand vor fi frigurile alea crancene cum o sa se manifeste.
Acum repet intrebarea mea de acum cateva post-uri: Nu este nici o posibilitate sa montez la aeroterma originala un potentiometru sau ceva, sa ii scad turatia? Stiu ca debitul de aer o sa fie mai mic, dar mie imi trebuie doar pt dezaburit parbrizul.
FLP
Eu tot nu inteleg de ce lumea isi monteaza aeroterme suplimentare. La mine baga caldura de mori, si am bord scoica. Singura problema care o am e cu dezaburirea, dar acolo mi-am dat seama ca ar trebui sa imi schimb grila aia din fata care e indoita de la soarele de asta vara si deci nu mai directioneaza aerul cum trebuie.
EUROPE_
QUOTE(randomm @ 11 Oct 2006, 08:28)
Stiu ca debitul de aer o sa fie mai mic, dar mie imi trebuie doar pt dezaburit parbrizul.
*


Eu am o solutie pentru dezaburirea geamurilor. De cand o folosesc, nu se aburesc geamurile. Si o folosesc foarte rar, o data pe luna.
Dreamer
E vorba de spary-urile existente in comert pentru dezaburire ? Sau despre ce e vorba ?
raptordivx
Ce fel de solutie ? Cum se numeste de unde ai luat-o ?
johnox
Salutare...
Azi am facut un drum de la Craiova La Bucuresti ( afara erau cam -3 grade)
Ies din oras, incepe sa se simta aer cald la mine fffff frumos, si pe sus la parbriz care era super dezghetat si pe jos la picioare...asta La MINE, in schimb in partea dreapta..adica a pasagerului, venea aer RRRECE si pe sus la parbriz si pe jos la picioare....acum nu puteam inchide voletii ca n mai intra deloc caldura..Precizez ca in masina se simtea cald....eu unul ma sufocam de cald..cand pun mana in partea dreapta se simtea un crivat rece de mama focului si pe sus si pe jos
Tin sa preizez: 1)circuitul este aerisit
2) Compartiment aeroterma curat
3) bord scoica
4) calorifer etansat cu carpe
AH...inca ceva..am mai fost acum 1 luna la straja si era la fel de frig, dar baga fratilor aer cald si la mine si la pasager, iar acum fara sa ating ceva....am situatia asta de ....merda.
Scuze, am scris repede cum am venit, nu am mai aut timp de cautari..sunt sigur ca s-a mai scris...
Va multumesc, poate are careva o parere...
rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.