[quote=vasilache,14 Feb 2006, 14:49]
Dacia 1300->1410. Salutare la toat alumea sunt un rookie pe acest forum si imi place la nebunie. In vara anul trecut am ahizitionat si eu o dacie 1310 TLX si tin foaret mult la ea pt ca am luat-o de la un verisor de-al mei innebunit dupa masini si tinea mult la a si eu tin foarte mult la ea imi place. Vroiam sa deschidem un subiect de discutie despre circuitul electric de la bord. uita de exemplu eu am o mica problema cand porneam aeroterma ini facea scanteie undeva la nivelul brichetei si am verificat firele si intr-adevar de la intrerupator vine un fir direct la bricheta deci ma gandeasc ca aia o fi plusul dar mai este un fir care merge catre aeroterma si ala nu stiu la ce sa il leg, am gasit eu unul liber acolo si l-am legat si am vazut ca merge aeroterma insa tot timpul nu mai tine cont de intrerupator ca il inchid ca il deschid aeroterma merge si am observat ca in timp ce merge daca misc bricheta se intrerupe si mai si face cate o scanteie,
si pana sa observ asta mi-am ars vreo 3 sigurante. Daca a mai trecut cineva prin situatia asta si poate sa imi dea sfaturi legate de modul cum se leaga la alimentare aeroterma si intrerupatorul as fi foarte bucuros. Sau o schema despre modul cum se leaga firele prin bord dar asa mai pentru vocabularul comun nu cu dioade si alte chestii specifice electricienilor
[/quote
firul care vine din instalatie (culoare gri de regula ) si este mufat cu unul din firele aerotermei este + celalalt fir care vine de la aeroterma vine pus la intrerupator si este - .minusul respectiv vine de la minusul brichetei. daca bricheta este slaba defapt
suportul apar acele scintei fiind un contact imperfect. stringe suportul bine sau trage alt fir de minus la intrerupator .