Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Circuit Electric Bord(Bricheta casetofon)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vasilache
Dacia 1300->1410. Salutare la toat alumea sunt un rookie pe acest forum si imi place la nebunie. In vara anul trecut am ahizitionat si eu o dacie 1310 TLX si tin foaret mult la ea pt ca am luat-o de la un verisor de-al mei innebunit dupa masini si tinea mult la a si eu tin foarte mult la ea imi place. Vroiam sa deschidem un subiect de discutie despre circuitul electric de la bord. uita de exemplu eu am o mica problema cand porneam aeroterma ini facea scanteie undeva la nivelul brichetei si am verificat firele si intr-adevar de la intrerupator vine un fir direct la bricheta deci ma gandeasc ca aia o fi plusul dar mai este un fir care merge catre aeroterma si ala nu stiu la ce sa il leg, am gasit eu unul liber acolo si l-am legat si am vazut ca merge aeroterma insa tot timpul nu mai tine cont de intrerupator ca il inchid ca il deschid aeroterma merge si am observat ca in timp ce merge daca misc bricheta se intrerupe si mai si face cate o scanteie, unsure.gif si pana sa observ asta mi-am ars vreo 3 sigurante. Daca a mai trecut cineva prin situatia asta si poate sa imi dea sfaturi legate de modul cum se leaga la alimentare aeroterma si intrerupatorul as fi foarte bucuros. Sau o schema despre modul cum se leaga firele prin bord dar asa mai pentru vocabularul comun nu cu dioade si alte chestii specifice electricienilor
Ov
pai la motorul de la aeroterma ai 2 fire: un plus si o masa. Masa se leaga undeva pe caroserie (de regula e un papuc in spatele scrumierei) si plus-ul se leaga pe buton. In celalalt papuc de la buton (asta in cazul in care ai o singura viteza) trebuie sa intre un fir de plus (care sa mearga doar cand pui contactul).
mumulacke
are cineva idee ce legaturi trebuie sa fac la aeroterma de la un bord scoica pentru a avea doua viteze,mentionez ca butonul are doua viteze dar pe oricare dintre ele as apasa aeroterma are aveasi turatie.
diaconuliviu
QUOTE(mumulacke @ 14 Feb 2006, 21:46)
are cineva idee ce legaturi trebuie sa fac la aeroterma de la un bord scoica pentru a avea doua viteze,mentionez ca butonul are doua viteze dar pe oricare dintre ele as apasa aeroterma are aveasi turatie.
*



Pe buton pe firul central se pune un fir de aeroterma, celelalte fire mergind la o rezistenta bobinata de sub bord. Unul din capetele rezistentei e "single" asigurind treapta 1 iar celalalt se leaga la masa asigurind treapta 2

Edit: Pe celalalt fir al aerotermei "vine" +.
mumulacke
QUOTE(diaconuliviu @ 15 Feb 2006, 10:45)
Pe buton pe firul central se pune un fir de aeroterma, celelalte fire mergind la o rezistenta bobinata de sub bord. Unul din capetele rezistentei e "single" asigurind treapta 1 iar celalalt se leaga la masa asigurind treapta 2

Edit: Pe celalalt fir al aerotermei "vine" +.
*


nu tin minte sa fi vazut o rezistenta pe sub bord,o sa mai caut,dar daca nu as gasi in magazin de cumparat???ti-as fi foarte recunoscator daca ai putea sa dezenezi o schema pentru legaturile astea.
Mersi anticipat
Dreamer
Nu vei gasi nici o rezistenta smile.gif ... pt ca nu exista ... smile.gif
Parerea mea este ca nu merita sa micsorezi turatia aerotermei, care si asa este insuficienta pentru debitul necesar ...
diaconuliviu
QUOTE(Dreamer @ 15 Feb 2006, 14:54)
Nu vei gasi nici o rezistenta smile.gif ... pt ca nu exista ... smile.gif
Parerea mea este ca nu merita sa micsorezi turatia aerotermei, care si asa este insuficienta pentru debitul necesar ...
*


Nu exista la modelul cu "scoica"? are doar o viteza?

rezistenta nu gasesti la magazin, poate la dezmembrari; are cam 5 x 7 cm, bobinata pe samota cu fir de 1 mm, ar trebui sa fie de la bricheta putin in dreapta si spre fata.
mumulacke
QUOTE(Dreamer @ 15 Feb 2006, 15:54)
Nu vei gasi nici o rezistenta smile.gif ... pt ca nu exista ... smile.gif
Parerea mea este ca nu merita sa micsorezi turatia aerotermei, care si asa este insuficienta pentru debitul necesar ...
*


are doua viteze,eu am observat pentru ca si butonul are tot doua viteze.Si sa sti ca este chiar prea puternic debitul de aer daca izolezi bine compartimentul pe unde isi trage aer din afara.
PS Mai ales la un drum mai lung ar fi foarte utila pentru a micsora debitul de aer si tot odata pentru a preveni aburirea geamurilor.
sonykel
eu am bord cn3 dacia din 97.si de vreo 2saptamani mai cazut bricheta in bord si am bagat mana si am demufato de atunci nu mai merge ceasul din plafon.sa ars ceasul sau daca e demufata bricheta nu mai mere ceasul?Mam uitat la sigurante nimic nici arse nici contact imperfect.
electric
[quote=vasilache,14 Feb 2006, 14:49]
Dacia 1300->1410. Salutare la toat alumea sunt un rookie pe acest forum si imi place la nebunie. In vara anul trecut am ahizitionat si eu o dacie 1310 TLX si tin foaret mult la ea pt ca am luat-o de la un verisor de-al mei innebunit dupa masini si tinea mult la a si eu tin foarte mult la ea imi place. Vroiam sa deschidem un subiect de discutie despre circuitul electric de la bord. uita de exemplu eu am o mica problema cand porneam aeroterma ini facea scanteie undeva la nivelul brichetei si am verificat firele si intr-adevar de la intrerupator vine un fir direct la bricheta deci ma gandeasc ca aia o fi plusul dar mai este un fir care merge catre aeroterma si ala nu stiu la ce sa il leg, am gasit eu unul liber acolo si l-am legat si am vazut ca merge aeroterma insa tot timpul nu mai tine cont de intrerupator ca il inchid ca il deschid aeroterma merge si am observat ca in timp ce merge daca misc bricheta se intrerupe si mai si face cate o scanteie, unsure.gif si pana sa observ asta mi-am ars vreo 3 sigurante. Daca a mai trecut cineva prin situatia asta si poate sa imi dea sfaturi legate de modul cum se leaga la alimentare aeroterma si intrerupatorul as fi foarte bucuros. Sau o schema despre modul cum se leaga firele prin bord dar asa mai pentru vocabularul comun nu cu dioade si alte chestii specifice electricienilor
*

[/quote
firul care vine din instalatie (culoare gri de regula ) si este mufat cu unul din firele aerotermei este + celalalt fir care vine de la aeroterma vine pus la intrerupator si este - .minusul respectiv vine de la minusul brichetei. daca bricheta este slaba defapt
suportul apar acele scintei fiind un contact imperfect. stringe suportul bine sau trage alt fir de minus la intrerupator .
ady_KPK
La bordul CN pe unde vin firele de la aeroterma? De unde se alimenteaza aeroterma?
sonykel
QUOTE(sonykel @ 15 Feb 2006, 18:03)
eu am bord cn3 dacia din 97.si de vreo 2saptamani mai cazut bricheta in bord si am bagat mana si am demufato de atunci nu mai merge ceasul din plafon.sa ars ceasul sau daca e demufata bricheta nu mai mere ceasul?Mam uitat la sigurante nimic nici arse nici contact imperfect.
*


pe mine ma lumineaza careva?
electric
QUOTE(sonykel @ 20 Feb 2006, 22:56)
pe mine ma lumineaza careva?
*


normal bricheta nu are treaba cu ceasul din plafon
verifica daca nu cumva vreun fir de la ceas este desfacut.
Poseidon
QUOTE(ady_KPK @ 16 Feb 2006, 21:33)
La bordul CN pe unde vin firele de la aeroterma? De unde se alimenteaza aeroterma?
*


buna la toata lumea!sper sa nu fie tarziu raspunsu!se alimenteaza din comutatorul cu 4 trepte al aertermei!dar ai grija comanda poate sa fie cu + sau -(alimentarea)am intalnit ambele cazuri.firele sunt 4 si intra in rezistenta aerotermei ,din comutator pleaca direct la aeroterma!aeroterma mai are un fir permanent care de obicei e + alimentat prin siguranta de la contact(din adoua rigleta)
diaconuliviu
Pentru Vasilache-initiatorul:
Cauta Mondiru prin librarii sau poate la Editura Tehnica.

Asta pentru ca pe privat iar nu-ti pot raspunde.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.