MarcosBXCS
9 Jan 2004, 14:53
De ceva timp, cand apas pe pedala de frana are cam 2/3 din cursa foarte usoara (franeaza foarte putin, nesemnificativ) si apoi pe ultima treime tine foarte bine . Chestia e destul de frustranta, cand trebuie sa franezi mai repede ai un delay de vreo 1 sec cat iti ia sa completezi cursa aia moarta. Ce am observat, daca trag frana de mana putin, nu cat sa tina inca, apas o data pe pedala, pe urma ea ramane tare, ferma pe pozitie, cum ar si trebui sa fie. Dar nu cred ca e o idee totusi buna sa merg cu frana de mana trasa ...
Ieri am schimbat un etrier de frana (mi s-a rupt susrubu de aerisire) si pistonasul in celalalt+garniuri, asta din cauza ca imi ramanea infranata. Totusi am sperat sa se rezolve si problema de mai sus, dar nu s-a rezolvat
Ce poate sa fie ?
A, mentionez ca am o Dacie 1310 din `96 ...
RaduMan
9 Jan 2004, 14:57
Ai aerisit bine circuitul de franare dupa ce ai umblat la etrieri?
Mai poate sa fie din servofrana, are niste garnituri care se uzeaza.
RALLYMAN
9 Jan 2004, 15:00
Daca ai pe spate tamburi cu autoreglarea jocului e posibil ca aceasta sa nu mai functioneze. Da jos tamburii si verifica.
SGN_1310
9 Jan 2004, 15:10
Bai sa sti ca daciile noastre sunt surori, au acelasi cod genetic sau serie... cum ii zice.
Shi eu am avut/poate mai am pb'me cu etrierul dreapta care s'a blocat shi in care s'a sudat aerisirea(motivul: o groapa strategic pozitionata de niste baeti muncitori).
Acum legat de pedala care e moale rau(de remarcat ca s'a belgit brusc de pe o zi p alta.). Cu viagra nu merge, aerisiere degeaba, lichid destul.. Pb'ma la mine e pompa de vid, tulumba aia care are aer in ia shi din care ese un furtun spre calea de evacuare a masinii...sti tu principiul lu' Bernoulli.
Un mecanic de incredere, a testat daca e simpla pb'ma de garnituri(ce bine era, pt ca tocmai dadusem 10 mii pe ele shi eram asha de fericit ca pot s'o rezolv cu 50 de mii= 10k+40k spaga), dar se pare ca trebuie schimbata pompa de servo, care e vreo 400k.
RaduMan
9 Jan 2004, 15:12
Ca sa verifici daca e de la pompa de servofrana, clampezi cu ceva furtunul care vine de la servofrana la motor, si vezi daca se schimba turatia motorului (ar trebui sa creasca putin, sa mearga motorul mai rotund).
Pe urma, trebuie vrificat de la ce e in servofrana, ca mai sus.
MarcosBXCS
9 Jan 2004, 15:38
Pompa de frana e noua, a fost schimbata prin noiembire (imi facea dinainte figuri, mi-a facu si dupa aia fara nici o diferenta), atunci din cauza ca s-a dus un filet spre un etrier ... Practic acum am etriere noi (unul schimbat acum, celalt in noiembrie si acum pistonas), pompa de frana , conductele de la etriere fata, aerisit la perfectie tot circuitu ... Sincer nu mai stiu ce sa ii fac ...
La tamburi n-am lucrat niciodata ... nici nu stiu cu ce se mananca
Dupa ce trebuie sa ma uit ?
Am incercat treaba cu palpatul furtunasului ... cand il strang motorul merge mai greu un pic,mai neregulat, si cand las liber, normal, se tureaza un pic mai mult (cu max 30 rotatii
)
RALLYMAN
9 Jan 2004, 16:19
Cauta acolo unde ti-am spus eu !
Daca nu te pricepi mergi la un cunoscator care are si rabdare sa verifice tamburii cu tot ce inseamna asta (ferodouri,garnituri cilindri frana,vaselina rulmenti,reglaje,spalat taler,etc).
Daca era servofrana nu se apasa pedala pe primele 2/3 foarte usor.
Dupa cum vad,ceilalti nu au sesizat adevaratul aspect al problemei.
Cred ca patesti aceeasi chestie ca si mine. Iti prinde aer undeva pe circuit. La mine e la roata dreapta spate. Poate fi ori de la repartitorul de frinare ori de la o garnitura de la tamburi.
Eu am renuntat deocamdata sa desfac roata (e destul de distractiv la Nova) dar trebuie ca o data la o saptamina sa aerisesc roata respectiva.
Miine ghici cine o sa faca pedale
irinel75
9 Jan 2004, 18:23
Va salut...ma bag si eu...deci daca frina devine eficienta la ridicarea frinei de mina e clar din autoreglabilii d epe spate de ;la tamburi...regleaza-i manual pe aproape maxima cursa a sabotilor
marius-gabriel
9 Jan 2004, 18:31
frana de mana actioneaza numai un sabot pe fiecare roata.nu te baza ca e numai din saboti.poate frana normala nu tine si mi se pare normal ca sa tina cand i-o tragi pe-aia de mana
irinel75
9 Jan 2004, 18:34
te rog sa ma scuzi....frina de mina datorita furcii care e la tamburi actioneaza un sabot dupa care si pe al doilea...o zi buna..
marius-gabriel
9 Jan 2004, 18:48
eu nu inteleg de care furca la tambur vb tu.
cred ca te referi la furca dintre saboti care are rolul sa-i tina departati ca altfel i-ar trage arcurile alea.
poate ma insel dar eu asa stiu
irinel75
9 Jan 2004, 18:53
pai da ...furca aia nu are rolul de a nu se apropia sabotii caci au in partea de jos limita aia...deci cind se intinde primul sabot actionat de cablu, pirgia cablului impinge furca in cel de-al doilea sabot...
PS>>tare as vrea sa ma intilnesc si eu cu voi...dar nu prea e timp...
MarcosBXCS, sunt mai multe scenarii:
1. Ai uzuri la placutele de frana si la sabotii de frana, placutele se schimba si la saboti se regleaza cursa sau se schimba.
2. Ai discurile de frana uzate(subtiate) si atunci degeaba ai placute noi, pt ca tot au cursa mare; tamburii de frana pot si si ei uzati(iti dai seama dupa pragul de uzura din interior)si atunci chiar si cu garnituri noi pe saboti tot ai cursa mare.
Astea se aplica in cazul in care partea hidraulica este buna, fara aer in ea scapari de lichid si altele.
Vezi ca in general la dacie, o data pe an, se strica cilindrii receptori de la spate, rugineste suprafata activa si se corodeaza garniturile, apoi musteste lichid pe acolo, iti dai seama dupa 'noroiul prezent'.Ca sa eviti asta trebuie sa o lasi cu frana de mana trasa si apoi sa apesi putin pedala, ca sa existe dilatatia pistonaselor in timpul stationarii si astfel suprafata activa sa fie protejata.De asemenea dupa ce repari frana pe spate e bine sa pui niste vaselina sub burdufele de protectie, impiedica oxidarea fara sa dizolve cauciucele.
bogdan_o
10 Jan 2004, 01:46
Chestia cu trasul franei de mana (mai ales iarna) seamana a cautare cu lumanarea. Spun asta pentru ca mie la SLZ mi s-au blocat sabotii iarna asta de doua ori FARA sa las frana de mana trasa. Cum principiul e acelasi si la SLZ si la berline/break e posibil orice.
MarcosBXCS
11 Jan 2004, 12:55
Multumesc mult pt. raspunsuri . M-am pus azi pe lucru si am rezolvat
Acum, poate mai are cineva aceasi problema ...
Era de la roata dreapta spate, sabotii erau reglati prea aproape ... i-am pus mai departati si acum tine super, trebuie sa ma obisnuiesc iar sa pun frana ca daca nu scot pe restu prin parbriz
bogdan_o
12 Jan 2004, 00:47
QUOTE
trebuie sa ma obisnuiesc iar sa pun frana ca daca nu scot pe restu prin parbriz
La franele de pe Dacia nu poti sa scoti pe cineva prin parbriz decat daca intri Doamne-fereste in stalp cu ea.
marius-gabriel
12 Jan 2004, 10:41
QUOTE
....frina de mina datorita furcii care e la tamburi actioneaza un sabot dupa care si pe al doilea...
irinel ai dreptate
cidaniel
19 Jan 2004, 02:26
Aceiasi problema o am si eu.
Imi tine frana jos.
Am schimbat placutele si am reglat saboti, cu frana de mana trasa nu plec dupa loc.
Cred ca servo frana lucreaza pentru ca atunci cand motorul e oprit pedala e tare si cand e pornit pedala e moale.
Ce se intampla, de ce imi tine jos????????????
Aer in instalatie! Aeriseste instalatia si vezi cum este.
Si dupa ce aerisesti, schimba pompa
(sau garniturile, da e distractiv).
Marty, la ce-am discutat noi cu roata mea dr. spate se pare ca pompa e vinovata, mai precis al doilea circuit, ala pentru spate.
Cit o mai fi o pompa dublucircuit?
Poti incerca sa-i schimbi pistoanele din pompa, cu totul. Eu am dat 350 de mii pe ele. Daca vrei sa schimbi toata pompa, te costa 650 - 800 de mii. Atentie, sa o schimbi intr-un service autorizat DACIA, altfel n-ai garantie (si sunt extrem de proaste pompele astea)!!!!!
Acu' tre sa-l intreb pe Liviu daca servisul ala unde m-a dus simbata e autorizat Dacia :wink:
Ca la Bucium n-as vrea sa mai ajung nici de nevoie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.