Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MERGE INFRANATA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
LYM
Salut.
Se da urmatoarea masina: Dacia 1310, 1998, 30.000km, instalatie GPL Lovatto.

Acum problema: de ceva vreme am observat ca masina merge infranata; in sensul ca depasesc foooarte greu 80-90km/h, si maxim daca prinde 100km/h e bine. Motorul se simte ca trage greu, iar cu pedala sunt aproape la podea in conditiile astea. Am crezut ca nu alimenteaza bine cu GPL, sau e prost gazul ( LukOil ), insa am dat si pe benzina si este exact aceeasi poveste: se plafoneaza pe la ~ 90km/h, cu pedala la podea, iar motorul se aude ca trage din greu.

M-am gandit ca singura problema ar putea sa fie rotile infranate, asa ca am oprit ( dupa ~ 100km de mers "infranat" ) si am verificat toate jentile: toate erau reci, nimic deosebit. Am scos-o din viteza si am incercat s-o imping cu mana ... mi se parea ca merge normal. ( Mentionez ca inainte cu cateva zile am ridicat-o pe cric si am verificat manual fiecare roata in parte - toate se invart foarte usor ). Am pus cateva frane consecutiv ... nimic.

Faza asta mi-o face de ceva vreme ... . La intoarcerea spre Bucuresti, ca prin miracol, masina s-a desfranat: prindea imediat 100, maxim 130 km/h ( e reglata la consum mic din GPL ), motorul se simtea CLAR ca nu mai merge asa fortat ( dupa sunet ), pedala nu era nici pe departe la fel de apasata ca inainte ... deci totul ok.

Tin minte ca am mai facut un drum mai lung asa ( buc - tg-jiu ) si mi se intamplase exact acelasi lucru ! atunci m-am enervat rau de tot si am pus cateva frane foarte puternice si si-a dat drumul ( inainte sa pun franele am oprit si am verificat rotile - erau tot reci, si la impins mergea ok ).

Eu am o problema mai veche cu masina, si anume cand pun frana imi trage mereu intr-o parte. Am fost la mai multi necanici, totul pare sa fie OK, insa nu e. Pe stand mi-a aratat diferenta de 46% la franare pe fata si 18% pe spate ( in ambele cazuri dreapta frana mai putin ). Dupa o aerisire a sistemului s-a ajuns la ~ 18% fata si 8% spate, iar cel de-acolo a zis ca e in limite normale ( < 20% ) ... dar presupun ca totusi se aduna ... de facut tot asa face, trage intr-o parte cand franez.

Unul din mecanici mi-a spus ca s-ar putea sa fie un gunoi ceva in pompa de frana, insa nu am avut timp s-o desfac.

Sigur este infranata de undeva, se vede si pe felul cum se comporta cand o scot din viteza ( in mers ): cand o simt infranata, coboara imediat acul de la 90 la 70, zici ca as pune frana; pe cand atunci cand isi da drumu, coboara mai "omeneste".

Conluzie: ce sugestii puteti sa-mi dati ? De la ce sa fie infranata ? Poate sa se infraneze doar la viteza, avand in vedere ca am verificat rotile cu mana si se invart ok? Jentile sunt reci. Sa fie un rulment sau ceva?( nu face nici un fel de zgomote ciudate in mers ). Sa fie de la pompa de frana ( si sa aiba legatura si cu motivul din care nu-mi franeaza egal? tinand cont ca am tot incercat s-o fac la mecanic. Cat ma costa una noua? s-o schimb? ).

La sistemul de franare nu am schimbat mare lucru :
- placutele de frana
- pistonasul de la etrierul drept
- lichid de frana este DOT3, amestecat cu DOT4

HELP ! N-o mai suport ! Orice sugestie ( exclus vinde-o biggrin.gif ) este binevenita.
Va multumesc.
Dreamer
Sie eu am momente cand o simt asa ... nu stiu de la ce pote sa fie ... oricum eu nu am GPL pe ea ...
LYM
Eu sunt aproape sigur ca e ceva de la frane ...
Niciodata nu mi s-a intamplat sa mi se infraneze la drum drept ( gen autostrada, DN1 ... unde nu folosesc frana ). De cele mai multe ori am observat ca s-a "infranat" la iesirea dintr-un oras ( e valabil si invers: adica mi s-a intamplat ca, la iesirea dintr-un oras, sa mi se dezfraneze singura .... presupun, deci, ca dupa folosirea repetata a franei ).
Partea nasoala este ca o simt asa destul de des ( de fiecare data cand ies din oras ). In oras nu prea-mi dau seama, ca nu merg asa repede, insa si in oras banuiesc ca e la fel ( are momente cand mi se pare ca accelereaza mult mai bine, fara sa umblu deloc la motor ).
Alecs2006
De la frane este 100% ! Da rotile jos si umbla la pistoanele din etriere(sigur sunt blocate), schimba garniturile(daca sunt uzate), curata pistoanele cu o perie de sarma! Aceeasi problema am avuto si eu, dupa un timp isi dadeau drumul! GARANTEZ! BAFTA!
LYM
1. - am ricat masina pe cric am invartit de roti: toate merg perfect
2. - am dat toate rotile jos, am curatat pistonasele de la etrieri ( unul din ele l-am si schimbat, celalalt parea ok, l-am curatat un pic cu un smirgher fin ), garniturile la etrieri sunt si ele schimbare recent, am aerisit sistemul.

Tu ai incercat sa ridici masina si sa invarti de roti cand zici ca ti s-a intamplat asa ? La mine nu e nici un semn de infranare, le invart usor cu mana pe toate.

Doar roata din stanga-fata se invarte un piiic mai greu decat cea din dreapta, insa daca o invart eu cu mana destul de usor, nu cred aia sa fie problema.

Se poate ca, in mers, sa se accentueze frecarea de acolo ?! ca altceva nu stiu ce sa aiba.

Tu aveai jentile calde? ale mele sunt reci
Pedro
Pistonas ruginit, blocat la etrier cel mai probabil insa cel mai bine vezi scotand-o din trepata de viteza si o lasi sa mearga la liber . Daca pare ca franeaza singura asta e. Mai vezi si cu uleiul din cutie , daca mai ai. N-ar fi exclus sa fie totusi si de la carburator , amestecul sa fie sarac , jigleoare infundate ssd, desi carburatorul e mai brutal in simptome. Oricum orice ai face vezi cu cutia aia sa nu o gripezi daca nu are ulei.
LYM
- Nu e nici un pistonas ruginit.
- Cand o simt infranata, intr-adevar, daca o scot din viteza la 90km/h, incetineste foarte repede. O data, cand am vazut asta, am oprit imediat pe marginea drumului si am impins cu mana de ea: mergea normal. Nici o janta nu era calda. La viteze mici nu se simte asa rau ca e infranata.
- la cutie uleiul era OK ultima data cand l-am verificat. Nu cred ca e asta, avand in vedere ca isi da drumu cateodata.
- carburatorul nu cred ca are nici o treaba; am si GPL pe masina, iar cand e infranata merge la fel de prost si pe GPL si pe benzina.
Alecs2006
Habar nu am la mine pistoanele a fost de vina, erau blocate, cand am ridicato pe cric nu puteam invarti rotile, gentile erau calde, fierbinti! DUTE LA UN MECANIC ! Ai ridicato pe cric dupa ce ai mers cu ea ?
LYM
Nu, cand am ridicat-o pe cric nu mersesem mult cu ea.
Dupa ~ 100km de mers "infranat" am oprit si am impins-o cu mana un pic ( n-am stat la marginea drumului s-o ridic pe cric ) si mergea ok, iar jentile erau reci.

AM FOST LA MECANIC(I) de n ori si tot asa face.

Singura explicatie care o gasesc e ca se infraneaza doar la viteza mai mare. wacko.gif
diaconuliviu
Cumva arc sarit la saboti? Eu am patit asa, impingind masina parea ca se misca foarte usor.. Se bloca mai ales in marsarier, dar nu e exclus sa faca si pe inainte.

Pt Pedro, un post mai jos: Nici ale mele nu se incalzeau, pentru ca agatau sporadic.
Pedro
Adica sa fie ceva de genul :la drum lung, incet incet , in lipsa franelor si frecusului din oras de la stopuri etc. sa inceapa sa impinga singure pistonasele din cauza unei defectiuni in sistemul de franare. Pai una la mana ar trebui sa fie calde gentile si zici ca nu-s. Si nici asta nu ar fi o metoda infailibila caci pe frigul asta eu cu roata aproape blocata in oras nu se incalzea mare lucru dar mirosea in schimb a placuta incinsa la refuz si "vasilina arsa'
Dreamer
Nu are treaba ... nu am nici o roata infranata ... daca stau la semafor si strada e un pic la vale ... masina cateodata da sa plece ....
LYM
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Feb 2006, 12:54)
Cumva arc sarit la saboti? Eu am patit asa, impingind masina parea ca se misca foarte usor.. Se bloca mai ales in marsarier, dar nu e exclus sa faca si pe inainte.



Sa stii ca am observat ca atunci cand merg in marsarier merge mai greu, si se aude cateodata un zgomot la sabotii din spate ( ca si cum s-ar infrana ). Si la stopuri am observat ca masina nu prea da sa plece in spate ( cand e in panta ).

Sa fie de la asta ? Cand am ridicat-o pe cric am invartit de roti si inainte si inapoi si mergeau la fel de bine ( poate doar in sarcina face? )

PS: de mirosit am mirosit fiecare roata in parte dupa ce am mers destul si nu simteam nimic biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(LYM @ 16 Feb 2006, 13:44)
Sa stii ca am observat ca atunci cand merg in marsarier merge mai greu, si se aude cateodata un zgomot la sabotii din spate ( ca si cum s-ar infrana ). Si la stopuri am observat ca masina nu prea da sa plece in spate ( cand e in panta ).
[...]
*


Desfa cu incredere. Arcul e in partea de jos a sabotilor, poate daca ai noroc il si gasesti.
Iti recomand unul nou dar, daca esti cu doua miini drepte sau daca macar nu ai doua stingi, ii mai poti indoi "ciocurile". S-au intins putin si de aia a scapat.
LYM
Cu prima ocazie o sa-i spun mecanicului sa verifice.

TOTUSI, atunci de ce se invart usor rotile cand e ridicata pe cric ? ( cele din spate le-am invartit cu mana si parca nu mai vroiau sa se opreasca, se invarteau perfect, si inainte si inapoi, fara nici un indiciu de frecare )
diaconuliviu
QUOTE(LYM @ 16 Feb 2006, 15:18)
[...]
TOTUSI, atunci de ce se invart usor rotile cand e ridicata pe cric ? ( cele din spate le-am invartit cu mana si parca nu mai vroiau sa se opreasca, se invarteau perfect, si inainte si inapoi, fara nici un indiciu de frecare )
*


Off: ceva energii paranormale.

On: Nu stiu, asa facea si la mine. Explicatia banuiesc este asa: la mina aluneca, sabotul fiind lipit oarecum de tambur dar nu complet. In mers ai vibratii care apropie sabotii de tambur, moment in care, datorita turatiei si fortei, cel in cauza (pe post de sabot primar in sensul de rotatie) este autolipit pe tambur. E ceva din teoria frinarii, forta de frecare da o componenta care creaza un moment de rotatie in articulatie care "lipeste" mai tare sabotul de tambur, imbunatatind cumva frinarea. E un efect "servo".
Cel secundar e dezlipit de tambur
Iti recomand sa verifici cit mai repede.
LYM
Ramane sa verific.
Daca nu o sa fie ce zici tu, as vrea sa schimb pompa de frana. Ce trebuie schimbat mai exact? ( aia de servo, sau chestia aia pe care sta bidonasul cu lichid de frana si din care ies conductele ce duc la roti ? )
Cam cat costa ?
diaconuliviu
QUOTE(LYM @ 16 Feb 2006, 15:34)
Ramane sa verific.
[...]

Citeste mai sus atent, am mai adaugat.
Pompa e cea cu borcanul, dar de ce vrei s-o inlocuiesti?
LYM
Nu am observat ca ai editat.
Fiindca sunt disperat 256.gif si nu stiu ce sa-i mai fac. In plus, un mecanic mi-a zis ca poate e un "gunoi" sau ceva blocat in ea acolo ( ar fi posibil ?! )

Oricum, explicatia ta cu sabotul pe spate pare destul de plauzibila, o sa verific ASAP, multumesc.
diaconuliviu
QUOTE(LYM @ 16 Feb 2006, 15:40)
[...]
*


Ea mai poate ramine atacata, dar asta daca reglezi acel "tzimburus" din capatul servo (cel care se vede doar cind demontezi pompa de pe servo). Dar daca a mers pina acum, nu cred. Mai repede vreun gunoi, dar pentru asta nu iei pompa ci o cureti pe asta. Mai intii vezi de arcul sabot.
LYM
Nu s-a umblat niciodata la pompa de frana/servo. Ce-i cu acel "tzimburus" din capatul servo? ce face?

In schimb stiu ca s-a umblat pe la saboti pe spate ( mi-a reglat cineva chestia aia cu mai multi dinti de-acolo ) si mi-a umblat si la tija aia metalica (prinsa de punte)( ce actioneaza frana pe spate (?) ) - a zis mecanicul ala ca poate sa iasa de acolo nu stiu cum si nu mai franeaza bine spatele ... si mi-a sudat-o/lipit-o cumva acolo ( n-am prea fost atent, nu pot sa dau mai multe detalii ).
Freelancer
Ceva similar mi s-a intamplat mie din cauza unui cilindru de frana blocat pe spate. cand mergea bine cand infranat. Am curatat cilindrii din spate, garnituri noi si a mers.
Dreamer
Nu te apuca sa inlocuiestii pompa de frana daca merge ... o sa iti pui mainele in cap ... pompele sunt foarte proaste ... chiar si noi ...
LYM
Merge de mers dar, dupa cum am spus, nu franeaza deloc egal; ma gandeam ca de la pompa e.

Freelancer - mersi pt. info, o sa-i verific si pe aia.
DarkSlim
QUOTE(LYM @ 16 Feb 2006, 00:32)
Salut.
Se da urmatoarea masina: Dacia 1310, 1998, 30.000km, instalatie GPL Lovatto.

Acum problema: de ceva vreme am observat ca masina merge infranata; in sensul ca depasesc foooarte greu 80-90km/h, si maxim daca prinde 100km/h e bine. Motorul se simte ca trage greu, iar cu pedala sunt aproape la podea in conditiile astea. Am crezut ca nu alimenteaza bine cu GPL, sau e prost gazul ( LukOil ), insa am dat si pe benzina si este exact aceeasi poveste: se plafoneaza pe la ~ 90km/h, cu pedala la podea, iar motorul se aude ca trage din greu.

M-am gandit ca singura problema ar putea sa fie rotile infranate, asa ca am oprit ( dupa ~ 100km de mers "infranat" ) si am verificat toate jentile: toate erau reci, nimic deosebit. Am scos-o din viteza si am incercat s-o imping cu mana ... mi se parea ca merge normal. ( Mentionez ca inainte cu cateva zile am ridicat-o pe cric si am verificat manual fiecare roata in parte - toate se invart foarte usor ). Am pus cateva frane consecutiv ... nimic.

Faza asta mi-o face de ceva vreme ... . La intoarcerea spre Bucuresti, ca prin miracol, masina s-a desfranat: prindea imediat 100, maxim 130 km/h ( e reglata la consum mic din GPL ), motorul se simtea CLAR ca nu mai merge asa fortat ( dupa sunet ), pedala nu era nici pe departe la fel de apasata ca inainte ... deci totul ok.

Tin minte ca am mai facut un drum mai lung asa ( buc - tg-jiu ) si mi se intamplase exact acelasi lucru ! atunci m-am enervat rau de tot si am pus cateva frane foarte puternice si si-a dat drumul ( inainte sa pun franele am oprit si am verificat rotile - erau tot reci, si la impins mergea ok ).

Eu am o problema mai veche cu masina, si anume cand pun frana imi trage mereu intr-o parte. Am fost la mai multi necanici, totul pare sa fie OK, insa nu e. Pe stand mi-a aratat diferenta de 46% la franare pe fata si 18% pe spate ( in ambele cazuri dreapta frana mai putin ). Dupa o aerisire a sistemului s-a ajuns la ~ 18% fata si 8% spate, iar cel de-acolo a zis ca e in limite normale ( < 20% ) ... dar presupun ca totusi se aduna ... de facut tot asa face, trage intr-o parte cand franez.

Unul din mecanici mi-a spus ca s-ar putea sa fie un gunoi ceva in pompa de frana, insa nu am avut timp s-o desfac.

Sigur este infranata de undeva, se vede si pe felul cum se comporta cand o scot din viteza ( in mers ): cand o simt infranata, coboara imediat acul de la 90 la 70, zici ca as pune frana; pe cand atunci cand isi da drumu, coboara mai "omeneste".

Conluzie: ce sugestii puteti sa-mi dati ? De la ce sa fie infranata ? Poate sa se infraneze doar la viteza, avand in vedere ca am verificat rotile cu mana si se invart ok? Jentile sunt reci. Sa fie un rulment sau ceva?( nu face nici un fel de zgomote ciudate in mers ). Sa fie de la pompa de frana ( si sa aiba legatura si cu motivul din care nu-mi franeaza egal? tinand cont ca am tot incercat s-o fac la mecanic. Cat ma costa una noua? s-o schimb? ).

La sistemul de franare nu am schimbat mare lucru :
- placutele de frana
- pistonasul de la etrierul drept
- lichid de frana este DOT3, amestecat cu DOT4

HELP ! N-o mai suport ! Orice sugestie ( exclus vinde-o :D ) este binevenita.
Va multumesc.
*


DarkSlim
QUOTE(LYM @ 16 Feb 2006, 00:32)
Salut.
Se da urmatoarea masina: Dacia 1310, 1998, 30.000km, instalatie GPL Lovatto.

Acum problema: de ceva vreme am observat ca masina merge infranata; in sensul ca depasesc foooarte greu 80-90km/h, si maxim daca prinde 100km/h e bine. Motorul se simte ca trage greu, iar cu pedala sunt aproape la podea in conditiile astea. Am crezut ca nu alimenteaza bine cu GPL, sau e prost gazul ( LukOil ), insa am dat si pe benzina si este exact aceeasi poveste: se plafoneaza pe la ~ 90km/h, cu pedala la podea, iar motorul se aude ca trage din greu.

M-am gandit ca singura problema ar putea sa fie rotile infranate, asa ca am oprit ( dupa ~ 100km de mers "infranat" ) si am verificat toate jentile: toate erau reci, nimic deosebit. Am scos-o din viteza si am incercat s-o imping cu mana ... mi se parea ca merge normal. ( Mentionez ca inainte cu cateva zile am ridicat-o pe cric si am verificat manual fiecare roata in parte - toate se invart foarte usor ). Am pus cateva frane consecutiv ... nimic.

Faza asta mi-o face de ceva vreme ... . La intoarcerea spre Bucuresti, ca prin miracol, masina s-a desfranat: prindea imediat 100, maxim 130 km/h ( e reglata la consum mic din GPL ), motorul se simtea CLAR ca nu mai merge asa fortat ( dupa sunet ), pedala nu era nici pe departe la fel de apasata ca inainte ... deci totul ok.

Tin minte ca am mai facut un drum mai lung asa ( buc - tg-jiu ) si mi se intamplase exact acelasi lucru ! atunci m-am enervat rau de tot si am pus cateva frane foarte puternice si si-a dat drumul ( inainte sa pun franele am oprit si am verificat rotile - erau tot reci, si la impins mergea ok ).

Eu am o problema mai veche cu masina, si anume cand pun frana imi trage mereu intr-o parte. Am fost la mai multi necanici, totul pare sa fie OK, insa nu e. Pe stand mi-a aratat diferenta de 46% la franare pe fata si 18% pe spate ( in ambele cazuri dreapta frana mai putin ). Dupa o aerisire a sistemului s-a ajuns la ~ 18% fata si 8% spate, iar cel de-acolo a zis ca e in limite normale ( < 20% ) ... dar presupun ca totusi se aduna ... de facut tot asa face, trage intr-o parte cand franez.

Unul din mecanici mi-a spus ca s-ar putea sa fie un gunoi ceva in pompa de frana, insa nu am avut timp s-o desfac.

Sigur este infranata de undeva, se vede si pe felul cum se comporta cand o scot din viteza ( in mers ): cand o simt infranata, coboara imediat acul de la 90 la 70, zici ca as pune frana; pe cand atunci cand isi da drumu, coboara mai "omeneste".

Conluzie: ce sugestii puteti sa-mi dati ? De la ce sa fie infranata ? Poate sa se infraneze doar la viteza, avand in vedere ca am verificat rotile cu mana si se invart ok? Jentile sunt reci. Sa fie un rulment sau ceva?( nu face nici un fel de zgomote ciudate in mers ). Sa fie de la pompa de frana ( si sa aiba legatura si cu motivul din care nu-mi franeaza egal? tinand cont ca am tot incercat s-o fac la mecanic. Cat ma costa una noua? s-o schimb? ).

La sistemul de franare nu am schimbat mare lucru :
- placutele de frana
- pistonasul de la etrierul drept
- lichid de frana este DOT3, amestecat cu DOT4

HELP ! N-o mai suport ! Orice sugestie ( exclus vinde-o :D ) este binevenita.
Va multumesc.
*



Schimba arcul din pompa. Si eu am patit la fel si asa am rezolvat problema.
Mai trebuie reglat jocul axului din cursa pedalei (5-8 mm)
LYM
Multumesc pt. informatie.
Poti sa-mi zici mai exact ? Care arc mai precis? Cum se ajunde la el ?
diaconuliviu
QUOTE(LYM @ 24 Feb 2006, 10:26)
Multumesc pt. informatie.
Poti sa-mi zici mai exact ? Care arc mai precis? Cum se ajunde la el ?
*


Mai dragule, macar te-ai uitat la acei saboti sa vezi daca e ceva arc sarit?

Ia incet si verifica incepind de la saboti. Asta daca spui ca pompa e aerisita.
Arcul de la pompa e in pompa, sint doua, in capetele pistoanelor. Ca acel arc sa se rupa ..mmmmmmm..mai greu. Mai degraba ar ramine pistonasul respectiv blocat, nemaiinchizind supapa de pe piston. Pentru asta trebuie demontata pompa si dezasamblata, destul de complicat.
Daca nu e arc saboti sau autoreglaj defect, mai pot fi: limitatorul (acela de care zici ca ti-a fost reglat), saboti prea apropiati, abia la urma pompa.

Am senzatia - no offence - ca astepti din toate sfaturile de aici unul minune, de genul "mai nimic de facut", cu toate ca nu exista asa ceva. Poate doar "mergi la mecanic". La Dacia pot fi, mai ales dupa simptome de la distanta, mai multe posibilitati. Pe care trebuie sa le elimini, pe rind.
LYM
Nu astept nici un "sfat-minune", ci astept sugestii, ca atunci cand o sa merg la mecanic sa-i spun exact ce sa verifice.
Si nu, nu am avut inca timp sa verific sabotii pe spate. sad.gif
danny_b
QUOTE(LYM @ 24 Feb 2006, 12:33)
Nu astept nici un "sfat-minune", ci astept sugestii, ca atunci cand o sa merg la  mecanic sa-i spun exact ce sa verifice.
Si nu, nu am avut inca timp sa verific sabotii pe spate. sad.gif
*



Ai o problema fff. interesanta.Uite ce-ti propun eu biggrin.gifa jos rotile de pe spate si scoate arcurile acelea conice care tin sabotii prinsi de taler,apoi pune in loc de arcuri , suruburi de m6 cu saibe plate , dar lasa putin joc atit cit sa se miste usor sabotii . Asa am patit si eu , si dupa ce am dat jos acele arcuri n-am mai avut probleme .Probabil ca trageau sabotii intr-o parte si de aceea reveneau greu. E doar o propunere , tu decizi.
danny_b
QUOTE(danny_b @ 24 Feb 2006, 22:27)
Ai o problema fff. interesanta.Uite ce-ti propun eu biggrin.gifa jos rotile de pe spate si scoate arcurile acelea conice care tin sabotii prinsi de taler,apoi pune in loc de arcuri , suruburi de m6 cu saibe plate ,  dar lasa putin joc atit cit sa se miste usor sabotii . Asa am patit si eu , si dupa ce am dat jos acele arcuri n-am mai avut probleme .Probabil ca trageau sabotii intr-o parte si de aceea reveneau greu. E doar o propunere , tu decizi.
*



Scuze pt. acel zimbet dar am tst gresit in loc de litera D.
pumanight
Salut , si eu am avut o problema similara si am avut cilindrii de frana oxidati.in primul rand schimba lichidul de frana, garniturile, spala etrierii, pompa centrala, aeriseste bine, everntual sa te ajute cineva cu experienta.Nu are cum sa-ti mai faca probleme daca inlocuiesti tot ce e defect.
LYM
QUOTE(pumanight @ 24 Feb 2006, 22:53)
Nu are cum sa-ti mai faca probleme daca inlocuiesti tot ce e defect.


Adevar ai spus. icon_mrgreen.gif , insa trebuie mai intai ce e defect. rolleyes.gif
problematicul
Salve la toti, dc puteti sa-mi spuna si mie careva ce tot are masina mea de imi consuma bateria f repede si mai am probleme si cu pornirea, imi porneste f greu si imi moare motorul de cateva ori pana incepe sa functioneze normal
DarkSlim
QUOTE(LYM @ 24 Feb 2006, 10:26)
Multumesc pt. informatie.
Poti sa-mi zici mai exact ? Care arc mai precis? Cum se ajunde la el ?
*


Desfa pompa de frana si cumpara un kit de reparare (aprox 100 000 lei)

Este arcul care vine sub garnitura.

Si daca tot umbli acolo verifica si saiba aia. Trebuie sa fie perfect plata.
LYM
Ce face ( mai exact ) arcul ala de mi se infraneaza la viteza uneori ?
PS: am observat ca atunci cand e cald afara ( > 5*C ) se infraneaza mai rar
ches
Salut, si eu am de mai multi ani aceeasi problema: trage stanga. De-a lungul timpului am schimbat de cateva ori garniturile, pistonasele de la franele fata, placutele etc. Se rezolva pt 1 an si apare din nou problema.

M-am decis sa schimb etrierul stanga si garniturile de frana (pt ca tot le desfac).
Intrebare: Ce marca imi recomandati pentru etrier?

Garniturile o sa le iau de la reprezentanta dacia. Sper sa fie bune.

Multumesc!
sddragos
Am si eu o problema: daca suspend masina, rotile fata se invart foarte greu. Pe dreapta, am schimbat garnitura exterioara la pistonas etrier (cea de protectie), iar pistonul era curat si lucra (nu era blocat). In functionare, dupa ce se incalzesc franele, scot un zgomot asurzitor (scrasnet) la franare. Din cand in cand, mai raman si blocate (se aude un zgomot de frecare cand o scot pe liber, pe la 5-10 km/h). Vreau sa schimb garniturile stanga/dreapta din interiorul cilindrului. Se schimba usor? Le rezolv in 1h? Pistonul si cilindrul se curata cu lemn de brad, nu?
Dyda
Pai la tine toata treabe este din pompa daca ambele roti ramin infrinate dupa eliberarea pedalei.
Aici 2 cauze posibile
1 pompa atacata, adica tija dintre pedala sau dintre servo ( nu stiu ce sistem ai ) si pompa apasa pe pistonul primar din pompa, acesta nu revine la pozitia initiala sau in termeni la obiect garda pedala insuficienta.
2 garnituri gomflate ( si-au marit volumul) datorita lichidului neconform folosit avind acelasi efect ca la 1
In ambele cazuri presiunea nu revine la 0
Se pare ca nu prea ai umblat pe la sistemul de frinare , asa ca iti recomand un service sau un calificat in acest sistem, sa-ti verifice pompa si eventual sa inlocuiasca piesele defecte
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.