voinicel
11 Oct 2006, 07:00
Parca citisem pe undeva pe forum ca cele de origine nu sunt Ferodo ci Lucas de alfel si etrierele tot Lucas sunt.
mirceateodorescu683
11 Oct 2006, 15:19
M-am dus azi la Bosch Service, Valea Cascadelor, si le-am spus ca am Logan si vreau sa-mi schimbe placutele de frana. Raspunsul s-ar fi putut intelege asa: "Bei amarastene, tu nu vezi ce scrie afara? Bosch bei, adica Germania! N-avem!". Dar le-am aratat pliantul lor cu ultima oferta si, stupoare, erau placute, explicit scris, pentru Dacia Logan. "Stati sa dam un telefon, .....". Oricum m-am programat sambata, cu toate amenintarile ("vedeti ca e 550.000 lei manopera" - oricum 96 RON + 55 RON e mai putin decat 225 RON la Dacia). Alte servicii ale firmelor straine facute de baieti sii fete romani. Oare in Germania se stie?. Voi scrie pareri cu noile placute de frana.
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 11 Oct 2006, 16:19)
M-am dus azi la Bosch Service, Valea Cascadelor, si le-am spus ca am Logan si vreau sa-mi schimbe placutele de frana. Raspunsul s-ar fi putut intelege asa: "Bei amarastene, tu nu vezi ce scrie afara? Bosch bei, adica Germania! N-avem!". Dar le-am aratat pliantul lor cu ultima oferta si, stupoare, erau placute, explicit scris, pentru Dacia Logan. "Stati sa dam un telefon, .....". Oricum m-am programat sambata, cu toate amenintarile ("vedeti ca e 550.000 lei manopera" - oricum 96 RON + 55 RON e mai putin decat 225 RON la Dacia). Alte servicii ale firmelor straine facute de baieti sii fete romani. Oare in Germania se stie?. Voi scrie pareri cu noile placute de frana.
sal, sa inteleg ca 96 RON sunt placutele pt logan la bosch?
Din cate am auzit placute foarte bune sunt Delphi(Lucas e cu ei acum), Febi si ATE. Eu o sa imi pun pe Solenza azi sau maine ATE. Din cate am auzit Passat vine din fabrica cu asa ceva. E adevarat 150 RON setul pe fata. Decat saraciile alea de origine care mi-au zgariat discurile mai bine altceva. Deci cutia frumoasa albastra pe care scria Dacia, pe ea scria Made in France e doar de ochii lumii. Au gauri in ele placutele de origine si strica discurile. Am facut cam 400 km cu noile placute si ieri aveam deja discurile cu urme. Deci feriti-va de placute de origine.
mirceateodorescu683
12 Oct 2006, 12:55
Da, placute frana Bosch = 96 RON
dragos_alx
12 Oct 2006, 15:38
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 12 Oct 2006, 13:55)
Da, placute frana Bosch = 96 RON
mircea zi-mi si mie de unde. nu de alta da vreau sa prind un pret bun pana nu se scumpesc. cat si de unde placute bosch la 96 ron?
ms
pss... postul 93 de pe acest topic va zice ceva?
Vedeti ca e un pliant cu poze si scrisuri.
Si pe undeva pe la sfarsit zice si niste adrese.
Da vedeti ca adresele nu sunt cu poze. TREBUIE CITITE...
C@talin
12 Oct 2006, 17:49
am facut azi revizia de 30000 km si mia zis inginerul si mecanicu ca placutele ma mai tin pana la revizia de 45000 ,am ramas mirat ,ce bine ca nu mai dau si pe alea bani acuma.
mirceateodorescu683
12 Oct 2006, 17:54
Klaus are dreptate. Recunosc faptul ca de la postul 93 a plecat aventura mea. Multumim pentru "hint", Klaus!
QUOTE(bassfreak @ 5 Oct 2006, 00:24)
Eu am cumparat din Vitan, placute Ferodo in cutie Reno de origine, pentru Twingo si Clio II scrie pe cutie, cod U3360 / TRW C 48 +.
Se pot vedea in imagini.
Stie cineva ceva de ele? merg pe logan ? zicea cineva ca a pus U3360 parca, ce calitate sunt fata de ce s-a spus pana acum? eu nu gasesc nimic despre ele, poate nu stiu unde sa caut.
sal, ti-ai pus noile placute?nu de alta da' am luat si eu din targ aceleasi si vroiam sa stiu cum sunt, merci
mirceateodorescu683
18 Oct 2006, 05:53
QUOTE(dragos_alx @ 12 Oct 2006, 16:38)
mircea zi-mi si mie de unde. nu de alta da vreau sa prind un pret bun pana nu se scumpesc. cat si de unde placute bosch la 96 ron?
ms
Bosch Car Service, Valea Cascadelor, capatul dinspre autogara Militari. 97 RON.
bassfreak
18 Oct 2006, 18:25
QUOTE(aqua @ 17 Oct 2006, 08:26)
sal, ti-ai pus noile placute?nu de alta da' am luat si eu din targ aceleasi si vroiam sa stiu cum sunt, merci
nu am avut timp sa le schimb, insa le voi pune maine ca vineri am un drum mai lung.
Atentie cum mergi cu noile placute pana se aseaza !
L.E.
Ferodo si TRW(sau Lucas) sunt doua firme diferite. Pana la urma placutele "de origine" in cutie Renault sunt Ferodo sau TRW / Lucas ?
QUOTE(bassfreak @ 18 Oct 2006, 19:25)
nu am avut timp sa le schimb, insa le voi pune maine ca vineri am un drum mai lung.
le-am pus eu de vreo 2 zile si sunt ok, e adevarat ca la inceput nu prea tine,apesi frana puternic si nimic, deci mare atentie, acum parca incepe sa prinda din ce in ce mai bine, le-am luat usor cu franari usoare si line sa se aseze placutele, plus ca pana acum nu am mai auzit zgomotul clasic de la placutele originale
testike
20 Oct 2006, 16:49
>plus ca pana acum nu am mai auzit zgomotul clasic de la placutele originale
Ce zgomot clasic? Mie nu imi fac nici un zgomot placutele originale.
mirceateodorescu683
20 Oct 2006, 17:44
Subscriu. Placute Bosch. Si nu scartaie la inceput, sunt doar mai putin eficiente pentru cativa kilometri. Acum si-au cam intrat in functie (dupa 20 km) sau, cel putin, asta e senzatia mea (scuze daca vorbesc prostii, unii zic de vreo 100 km). Franeaza foarte bine.
Si mai este ceva: si ce daca le schimbam mai des? Macar discul ramane intreg. Avantajul ca sunt la jumatate de pret. Dezavantajul este ca pierdem cu 20 minute mai mult din cauza schimburilor mai frecvente (atata dureaza un schimb).
han_1.6 mpi
20 Oct 2006, 22:10
ce pot spune despre placutele lui basfreak este ca se potrivesc pe etrierul de la logan ( lucas ) . acuma sa vedem ce spune si el despre eficienta la franare , etc.
am o intrebare pentru cei care si-au schimbat acasa placutele: nu ar trebui reglat si repartitorul atunci cand sunt schimbate placutele ? asta pentru o franare cat de cat egala pe toate cele 4 roti?
Apolodor
21 Oct 2006, 14:44
Placutele astea originale ma baga in boale. Cateodata se aude ca un frecat asa. Zici ca e fier pe fier. Dar e ciudat ca nu e mereu. Or fi astea mai tari ? Poate imi bulesc discurile. Si am vre-o 2000 km de cand le-am schimbat. De franat franeaza bine. La inceput au scartait un pic dar acum nu mai scartaie. Ma cam bate gandu' la Bosch-urile alea........... Ce sa fac , ce sa fac ?
A mai patit careva asa , cu sunete d-astea ciudate ?
bassfreak
21 Oct 2006, 20:57
am montat placutele pe care le-am mentionat mai sus (ferodo in cutie reno pt clio2). in cutie , pe langa placute mai erau 2 suruburi etrier si clipsuri metalice.
clipsurile metalice erau mai late, deci banuiesc facute pentru etrierii de la discuri ventilate (mai late in zona in care imbraca etrierul discul, la mijloc), asa ca au ramas cele vechi. am pastrat si suruburile vechi de la etrier, deoarece mai aveau urme de loctite. pentru montare am desfacut surubul de sus de la etrier. (cei in service am vazut ca desfac surubul de jos, banuiesc pt ca este mai comod pt ei cand e masina sus pe rampa, furtunul flexibil nu se tensioneaza mai tare).
am facut deja 500km cu placutele si s-a mai diminuat senzatia de "ABS". nefiind rodate pe canelurile existente pe disc, este mai greu sa faci roata sa se blocheze la frana, trebuie sa apesi destul de tare pe pedala, dar franeaza ok, si evident mai sus.
evident, mai sus este si lichidul din vasul lichidului de frana.
am uitat sa va spun despre placutele vechi: la 33000km, mai aveau sa zic 50% material pe ele, desi la 22500km, cei de la meridian m-au amenintat ca tre sa le schimb in maxim 1000km.
deci sunt foarte ok pana acum placutele. de scartait scartaie doar cand este discul ud, dupa ce spal masina.
Kostica
23 Oct 2006, 15:30
Tamburi pe spate la Logan a schimbat careva? Am facut ITP si mi-a fost recomandat sa verific rotile spate.
Cam devreme pentru tamburi, poate sabotii.
Impresii cu placutele Bosch dupa 5.000 km
-Nu scartie, nu haraie nimic, ud sau uscat nu conteaza
-Franeaza foarte bine
-Discurile s-au facut aproape "oglinda" pe suprafata de contact
-Placutele sunt mult mai dure decat originalele; rotile nu se murdaresc de praf negru mai deloc (cred ca o sa reziste mult si bine)
-Partea proasta a duritatii placutelor este ca discurile nu cred ca mai apuca inca un schimb, se duc pe zi ce trece, am niste margini de toata frumusetea (cred ca aprox 1,5 - 2 mm). Oricum le schimb cu proxima ocazie cu unele tot Bosch sau Brembo (inca caut codul !)
ice cube
23 Oct 2006, 19:34
Pun si eu o intrebare nevinovata. Placutele de frana Fermit, facute la Urziceni, nu sunt bune deloc?
Ca, vad ca alea Bosch sunt atat de bune incat se consuma discurile, nu placutele si culmea e ca proprietarul e si incantat.
Placute "Fermit Urziceni" pentru Logan, n-am vazut, ca-mi luam.
(Ei, sa stii ca sunt si eu patriot da' nu chiar asa.)
Placutele Bosch sunt foarte bune, discurile originale insa nu. Cum crezi ca la alte masini placutele se schimba la ~ 60.000 km ? Folosind placute mai tari dar si discuri pe masura.
ice cube
24 Oct 2006, 15:59
Eu am vazut la un magazin de piese de schimb de dacie si costa vreo 60RON setul. Nu din patriotism intrebam, dar chiar eram curios daca nu sunt bune.
alinakes
24 Oct 2006, 16:25
Disc frana Bosch cod : 0 986 479 164 - Diam.259mm.
cod : 0 986 479 165 - Diam.238mm.
bmw-fan
26 Oct 2006, 21:35
nu este absolut nici o diferenta intre placutele de frana petru logan cu ABS sau fara ABS.incercati sa va procurati placutele din magazine cu piese vestice.o sa gasiti si calitate si preturi rezonabile.incercati sa evitati pe cele BOSCH. Brandurile de calitate sunt FERODO,LUCAS,TEXTAR,JURID.preturi intre 700.000-1.000.000 lei vechi.capetele de bara sunt cam identice cu cele de la LAGUNA2 ,PRET APROXIMATIV 850.000 lei.
Kostica
27 Oct 2006, 07:45
Am gresit. Intradevar nu schimbam tamburii ci sabotii spate. Am constatat ca am 52% frinare pe spate (ITP), deci e ceva in neregula acolo ? (30000 km)
cristache31
27 Oct 2006, 14:11
Daca ai 52% diferenta intre rotile de pe spate DA este in neregula. Daca ai 52% franare pe spate iar este in neregula, asta inseamna ca nu prea iti franeaza spatele, mergi la service.
QUOTE(Kostica @ 27 Oct 2006, 07:45)
Am gresit. Intradevar nu schimbam tamburii ci sabotii spate. Am constatat ca am 52% frinare pe spate (ITP), deci e ceva in neregula acolo ? (30000 km)
Ceva asemănător am pățit eu la revizia de 30.000 km. S-a lăsat cu "reglare". Fără piese schimbate, dar manoperă de ceva sute de mii de lei vechi. Diferența e evidentă. Iar intervenția nu e acoperită de garanție.
Alecs_TGA
2 Nov 2006, 18:02
QUOTE(bmw-fan @ 26 Oct 2006, 21:35)
nu este absolut nici o diferenta intre placutele de frana petru logan cu ABS sau fara ABS.incercati sa va procurati placutele din magazine cu piese vestice.o sa gasiti si calitate si preturi rezonabile.incercati sa evitati pe cele BOSCH. Brandurile de calitate sunt FERODO,LUCAS,TEXTAR,JURID.preturi intre 700.000-1.000.000 lei vechi.capetele de bara sunt cam identice cu cele de la LAGUNA2 ,PRET APROXIMATIV 850.000 lei.
e diferenta
sunt mai mici cele pentru masinile cu ABS..........
cataline
3 Nov 2006, 13:06
O intrebare am la voi (ca nu am gasit subiectul dezbatut).
M-am uitat din intamplare (faceam presiune la roti) la discurile de frana care la mine cel de pe stg este mancat cam 1mm iar cel de pe dr nu e mancat deloc. Am placutele cu care a venit masina (eu am 12.000 km), rotile nu sunt incinse diferit dupa mers prin oras, franeaza drept si nu este infranata.
E normal sa fie diferenta asta de 1mm la tocirea discurilor?
Mi-am schimbat si eu placutele de frana cu unele Ferodo(pe cutie scria ca sunt pt. clio, megane) pe care am dat 540.000 la autocenter Iasi. Montajul l-am facut la serviceul lor gratis. Ce am observat e ca pedala este acum mai elastica si parca prinde mai jos un pic. E normal sa fie asa, sau trebuia sa imi aeriseasca franele. Mi-a placut cum am fost tratat in service si sper sa fie bune.
bassfreak
10 Nov 2006, 11:23
dupa schimbul placutelor ar trebui sa prinda mai sus! adica ar trebui sa scada cursa pedalei cu grosimea adaugata a placutelor, iar lichidul de frana sa se ridice in vas.
mai elastica cum zici tu e normal sa fie, adica blocheaza roata mai greu pana se rodeaza placutele dupa santurile existente pe disc. atentie sporita si fii pregatit sa apesi mai tare pe pedala.
kodrix
13 Nov 2006, 17:07
Am efectuat intre timp 1000 km cu noile placute si totul pare sa fie ok. Mai scartaie ele cateodata la oprire dar in rest e bine.
IulianP
13 Nov 2006, 19:25
Spuneti-mi, va rog, la ce grosime a materialului de pe placute este recomandata schimbarea acestora ? cumva 4 mm sau ma insel... Multumesc anticipat pentru un raspunsi on-topic.
cataline
14 Nov 2006, 08:56
Eu am citit in manualul de reparatii de 6 mm cu tot cu suport.
Mai, luati-o si voi cu cititul mai de la inceput. Sunt multe informatii interesante despre frane si placute, dar daca le reluam la infinit...
vasile82
14 Nov 2006, 10:59
Salut,
In final sunt diferite placutele de frana de la loganul cu ABS fata de cel fara ABS?
Multumesc
La inceput, in specificatii, diametrul discului de frana la cele cu ABS (de fapt si la cele cu motor de 1.6) era mai mare. In prezent in specificatii e un singur diametru (la benzina, la diesel n-am fost atent), cel mai mare.
In consecinta nu cred ca mai sunt diferente intre placute (pt. modelele mai noi). Sper sa nu fi zis prostii.
vasile82
15 Nov 2006, 08:55
multumesc GoGu
florinspp
11 Jan 2007, 19:10
schimbat placutele la 21740km.mai mergeau,aveau grosimea de 11mm,{noi au 17 mm}dar punand acel senzor cu capul de plastic in locas,era la nivel.masina avea ferodo trw,inlocuite cu ferodo premier,70 ron la augsburg.cele vechi mi au facut un sant pe mijlocul discului.se schimba f usor in 5 min,dar am preferat sa dau 15 ron. la un prieten mecanic,sa nu ma murdaresc.am deja 200 km cu ele ,si pot sa spun ca franeaza mai bine decat celelalte.http://www.ferodo.co.uk/ferodo_home/test.html
concurent
19 Jan 2007, 14:00
ieri am cumpara placute de frana pe care scrie FERODO, cod TWR (parca), in cutie albastra -Dacia. Pret 90 RON.
Ma gandesc ca: ori nu sunt FERODO, ori au fost puse in cutie"eronat"
Stie cineva daca e diferenta intre placutele de frana pentru DCI fata de MPI ?
QUOTE(YRX @ 23 Oct 2006, 16:48)
Impresii cu placutele Bosch dupa 5.000 km
-Partea proasta a duritatii placutelor este ca discurile nu cred ca mai apuca inca un schimb, se duc pe zi ce trece, am niste margini de toata frumusetea (cred ca aprox 1,5 - 2 mm).
Un mecanic de la Merdian Sud mi-a spus ca placutele Bosch ar fi mai dure decat discurile si ca le-ar termina pe acestea din urma. Am crezut ca e abureala pentru a-mi baga pe gat piese de origine, dar acum tind sa-i dau dreptate.
ar_logan
22 Jan 2007, 20:07
Eu am fost sa-mi scimb placutele de frana la 35.600km si am cumparat ce au avut ei la dealer si am platit 240 ron inclusiv manopera.
@Sony
Cred ca duritatea la placutele "moderne" a crescut la toate marcile, dovada fiind intervalele de schimb din ce in ce mai mari.
Corespunzator acestei tendinte, cred ca si discurile sunt mai dure la masinile moderne, insa, Dacia cred ca a "gasit" ceva mai special, modele vechi sau cu pret mai mic. Inclusiv faptul ca ruginesc asa repede (de ex cand speli masina) este in neregula.
Pe de alta parte, din ce am vazut eu, discurile ventilate de pe DCI si MCV sunt mai robuste si fac mai bine fata abraziunii placutelor.
Oricum nu va speriati, un set de discuri Bosch sau Ferodo este undeva intre 150 si 200 RON, asa ca sa se duca linistite cele de origine.
Kostica
1 Feb 2007, 09:04
Cei din Iasi ar putea sa ma ajute : fac un schimb de placute de frina la 32000 km, am gasit la AutoCenter FERODO TAR la 650000 cu montaj inclus. Ati gasit altceva mai bun calitate/pret sau sa merg pe varianta asta?
Multumesc
Pretul e bun.
Chiar ieri am fost si eu la un importator/distribuitor de piese auto (sa-mi iau stergatoare) si mi-a spus ca TAR-ul mi-l aduce la 72 RON setul si 120 RON FDB-urile de la Ferodo.
TAR sunt mai moi, dar o sa iti protejeze discurile.
Avea si Lucas la 110 RON, dar nu prea le cunosc.
Oricum fac parte din categoria placutelor de firma serioasa.
Eu zic sa le pui. Conditia sa fie originale!
Noroc!
Kostica
2 Feb 2007, 09:21
Multumesc. Cum controlez daca sint originale. Sa nu fie produse in RO sau Turcia?
Nick_28
2 Feb 2007, 10:59
Salut! Am citit tot topicul si am o intrebare si rugaminte simpla zic eu. Poate cineva sa spuna exact ce scrie pe o placuta de prima echipare? (eventual o fotografie cu spatele placutei - daca mai este vizibila "stampila"?!)
Multumesc!
P.S. Cu toate ca procedeul de montare la vechile Dacia 1300 presupunea presarea pistonasului etrier, aceasta manevra nu era chiar indicata datorita posibilei deteriorari a garniturii pompei centrale. Nu se intampla acelasi lucru si la LGN? Care o fi procedeul recomandat de uzina - etape?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.