Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: placute frana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
ice cube
QUOTE(YRX @ 13 Aug 2009, 11:19)
Teoretic furtunele standard, in momentul in care le aplici presiune se dilata, luand cu aceasta dilatare o parte din forta de franare.
*



Asta mi se pare tare de tot. Eu cred ca daca furtunele sunt corespunzatoare nici nu mai trebuie placute de frana.
valerica1
QUOTE(ice cube @ 20 Aug 2009, 20:52)
Asta mi se pare tare de tot. Eu cred ca daca furtunele sunt corespunzatoare nici nu mai trebuie placute de frana.
*



asai ai dreptate , mai bine scoti etrieru cu tot ca sa ne mai complicam radmasa.gif
tdan08
dupa cum am scris acum cateva zile in urma ceream o parere despre placute de frana, care ar fi optime pt logan pt ca, dupa 15 pagini de citit, eram mai tare nelamurit, decat lamurit. iata ca acum sunt la fel. nu stiu daca cineva poate invata ceva de pe aici, pt ca pana la urma 90% din posturi sunt cu ironii, cu mistocareala, cu atacuri intre membrii forumului si care mai de care mai incapatanat sustinand ca detine adevarul absolut si fara sa accepte parerile altora. vad ca unii au placere deosebita sa se contrazica cu oricine le iese in cale numai sa se creada mai destepti.

si iata la ce concluzii s-a ajuns.....
dr_mKe
Dupa cum ai vazut unora nu le trebuiesc frane, daramite placute mai bune decat cele de origine. Daca ai urmarit discutia sunt sigur ca ai ramas cu chestiile pe care doreai sa le afli.
IRONICK
QUOTE(dr_mKe @ 20 Aug 2009, 17:59)
vezi cum afli ce-i aia fading
Tu nu te-ai saturat sa tot repeti cuvantul asta?
tdan08
acum, fara sa fac misto sau sa fiu ironic, ce e ala fading?
gabylzr
Ce conteaza suna interesant.
dr_mKe
@ tdan08: fading -ul este o problema pe care o au mai toate masinile ieftine din cauza folosirii componentelor ieftine si subdimensionate la sistemul de franare. "Boala" care afecteaza masiv masinile produse pana spre anii 2000.
In epoca "moderna" nume mari au dat-o in bara cu fading-ul asta: LR Freelander 1, Alfa 156 (socant, nu ?), Lexus LS 460 si mai sunt multe exemple.

Baietii de la campie nu-s prea interesati de subiect, dar un drum intr-o zona cu dealuri si munti cu masina incarcata le-ar putea lamuri problema. Asta daca conduc in alt stil decat cel letargic pe care il au mai toti cand ajung pe un drum cu multe viraje stranse si diverse coborari si urcari care lor li se par mari, gen dealul Negru care li se pare teribil. Unii fac o ruta asemantoare zilnic in drum spre servici.

IRONICK
Tu chiar nu intelegi ca esti singurul care te plangi de asa ceva????????? Ti se pare normal sau anormal?
YRX
dr_mKe, daca tot te plangi atata de fading, m-am tot uitat in spate pe topicul asta sa vad ce ai facut ca sa imbunatatesti situatia. In afara de setul de discuri Tarox care l-ai luat si l-ai dat inapoi ca sa folosesti in schimb ce au 90% dintre posesorii de SuperNova si un set de placute mai de doamne ajuta nu ai schimbat nimic, de unde trag concluzia ca situatia nu e asa albastra.
Am facut si eu destule drumuri de munte, cu Loganul, cu Breakul si, respectand niste reguli de bun simt (frana de motor, viteza adaptata drumului etc.) n-am patit nimic. Stil letargic de condus nu am, decat in ochii unor reisari, care si-ar fi rupt pivotii in depasiri pe exterior decat sa stea dupa o Dacie. Totusi si drumurile de munte sunt drumuri publice, nu suntem in etapa de VTM sa taiam virajele, sa le luam cu frana de mana etc.
Pentru mine niste piese bune in ansamblul franei sunt urmatoarele:
-un set de discuri care sa nu se ovalizeze la prima balta, sa nu se manance mai repede ca placutele sa nu fuleze si sa fie bine echilibrate incat sa nu faca ca toti dracii
-un set de placute care sa toceasca discul uniform, sa nu scartaie
-saboti spate bine reglati, sa franezi si cu spatele conform specificatiilor masinii
-sistem hidraulic care sa nu curga, lichid de frana schimbat la 2 ani
-ABS functional

Eu am folosit placute de frana Bosch si am schimbat si lichidul de frana cu unul Bosch dot 4 HP (high performance biggrin.gif -cu vascozitate scazuta, pentru ca am ABS ). Discurile stock, saboti tamburi asemenea. Cand se uzeaza discurile de fabrica cred ca o sa-mi iau un set Bosch, similare cu cele de fabrica (pline).

A, si apropos, la cauciucuri aderenta este direct proportionala cu rezistenta la rulare, alea eco cu rezistenta mica la inaintare pun pe asfalt mai putin cauciuc, alea sport cat mai mult.
dr_mKe
Treaba discului este sa existe si sa functioneze in parametri, dupa cum deja ai spus. Treaba placutelor este sa-si pastreze coeficientul de frecare pe o plaja de temperatura cat mai mare si sa nu termine discurile prea repede. Treaba lichidului de frana este in principiu sa nu fiarba.
Drept urmare s-au inlocuit placutele cu Ferodo Premier, DS -urile sunt groaznice la rece, lichid de frana Motul RDF 600 FactoryLine. Ce ai dori sa schimb fara sa ajung la mai mult de jumatate din pretul masinii ? Tarox-urile le-am returnat pentru ca modificarile cu piese bolt-on ajungea sa fie ridicol de mare, depasind pretul discurilor si chiar dus cu pluta nu-s. Modificarile facute sunt de bun simt, cu piese care nu implica modificari, la un pret cat se poate de rezonabil.
La Logan, cel putin asa consider eu, franele sunt decente, mai ales la modelul de 1.6, chiar si versiunile cu discuri pline. La SN, SLZ sau berlina calitatea placutelor de frana "de origine" este foarte slaba, cele de Fermit sunt dezastru.
YRX, in Logan cam greu sa simti fading la un mers normal, chiar rapid. Sa tai curbele si sa mergi rapid cand drumul este liber si nu risti sa dai peste careva nu mi se pare un lucru iesit din comun. Pentru derapaj nu-i nevoie de frana de mana musai, merge si cu transfer de masa tongue.gif Loganul este destul de tail happy, SN la fel tongue.gif Unora le place chestia asta. Atunci ajungi sa simti nevoia unor frane mai ferme. Asta-i ca si cum ai spune ca esti perfect fericit cu cei 90cp si nu simti nevoia de mai mult.
Placutele de uzina de pe Logan produc destul de mult praf si pentru cei care sunt deranjati de aspectul asta exista si solutia la indemana, care aduce si performanta mai buna pe deasupra.


PS > nu-s singurul care se plange de frane wink.gif
DMP
Nu credeti ca fading-ul merita un topic separat iar asta sa ramana doar pentru placute? smile.gif
IRONICK
Evident ... Motul, transfer de mase, oare cat o sa ne mai chinui???????????? S-a inteles, esti destept de faci chiar si plici.
YRX
QUOTE(dr_mKe @ 21 Aug 2009, 11:22)
La SN, SLZ sau berlina calitatea placutelor de frana "de origine" este foarte slaba, cele de Fermit sunt dezastru.
*


Aaaa, bun, acum am inteles. Aprob cu tarie ca placutele care le-am avut pe Break erau un rahat. Le-am schimbat la 5000 de km cu Ferodo Tar 114 (ca pentru berlina altele mai fitzoase la vremea respectiva, n-am gasit). Astea din urma mi-au placut, foarte bune si erau numai vreo 30 de lei.
dr_mKe
Evident ca merita un topic separat.
Legat de placute prea putini au curiozitatea sa incerce altceva decat cele "de uzina". Pe cati am vazut pe-aici cu EBC Greenstuff de exemplu ? Asa toata lumea are placute de origine dacia-reno si se discuta la modul teoretic, nu se impartasesc opinii formate dupa folosirea altor modele de placute.

@YRX: ce spun despre frana de Logan este gresit ?
YRX
Placutele de uzina la Logan sunt bune (sunt Ferodo sau ATE la origine) asa ca nu prea vezi diferenta aia de la Fermit la Ferodo, daca le schimbi cu altceva.
Cand am pus Bosch-urile diferente la frana n-au prea fost, doar la faptul ca nu mai scartaiau si ca in functionare au tocit discul uniform, ceea ce arata calitatea superioara a materialului si a modului de fabricare. Plus de asta am dat 90 de lei cand placutele de origine erau 250 de lei (la dealeri, din Autovit nu iau asa ceva).
Am mizat si pe faptul ca s-ar putea sa aibe o mai buna stabilitate termica (nu exista date in acest sens), o disipare mai rapida a caldurii, poate si un coeficient de franare mai mare, avand in vedere cu ce se lauda Bosch prin pliante.
La urmatoarea schimbare voi folosi tot acelasi lucru, mi s-au parut chiar bune.
dr_mKe
Pretul multor consumabile "de origine" il trecem cu vederea, dacia cere 140 de lei pe un set de placute de SN, iar cu 130 cumperi Ferodo Premier, sau SL cu 45 de lei.
La pretul pe care-l cere dacia pe placutele de Logan, mai ca-ti cumperi placute din seria DS de la Ferodo, cu care la cald in mod sigur simti diferenta in bine, iar la rece in rau blush.gif
Pe alt topic, cel cu discuri ventilate la 1.4 mpi, unde Dsing se plangea de fading din cate tin eu minte l-am intrebat "adica cum ?" de vreme ce o Dacie Logan 1.4 a fost torturata la testul anual de frane al auto motor und sport si s-a dovedit ca desi performantele la franare sunt doar mediocre, nu sufera de fading decat intr-o prea mica masura, doar temperaturile ajunsesera in preajma a 800 de grade celsius, considerate periculoase. In cadrul aceluiasi test franele mult trambitatului Lexus LS460 s-au ARS efectiv, iar masina a intrerupt testarea inainte sa ajunga la proba coborarii de pe Grossglockner.
bobo77
Bai nene mai lasa-ne cu fading tau ca devii obositor, citi mai trebuie sa-ti spuna ca nu ne intereseaza, fa topic separat cu testele tale cu tot.
dl_dr25
aici scrie "placute frina" asa ca revin eu si spun,
schimbat placute frina la 36mii cu ferodo premier fdb1781. prima impresie ca frineaza foarte bine,acum si mai bine (am 37,7mii parca mai bine decit cele din fabrica), nu sciritie nici cind sunt ude uscate sau cum vreti voi, cam scumpute dar eu zic ca merita. numai bine si sa auzim numai de placute si nu de altele tongue.gif biggrin.gif
dr_mKe
Touche, pussy cat ! 10412898.gif

In sfarsit mai apare cineva care a incercat altceva decat ce ofera Dacia la capitolul consumabile. Sa le folosesti sanatos tongue.gif
Serje
N-ar strica sa citesti topicul asta de la inceput... numa sa nu ramai socat.
dr_mKe
Sunt socat de cat de putini "curiosi" sunt de la inceputul topicului blush.gif
YRX
S-au testat destule marci, sa stii. Numai ce-mi vin mie in minte: Ferodo, Bosch, Pagid, ATE, Lucas, Valeo, EBC etc.
Partea proasta este ca parerile soferilor sunt subiective, ba asa, ba pe dincolo. Eu am spus ca mi-au placut Bosch-urile, altcineva de pe forum a zis ca nu, ca scartaiau, ca au sapat santuri in discuri etc.
Mai exista tot pe aria de piese auto si un topic de piese auto aftermarket unde s-au postat coduri, preturi pareri despre multe lucruri inclusiv despre placute de frana. Din pacate s-a cam prafuit in ultimul timp.
testike
Eu am pus placute de frana pe care scrie Textar, erau in cutie de Renault, si au costat 120 RON.
Merg bine, nu scartaie.

Am schimbat si discurile, sunt curios cum se vor comporta - nu stiu cum se numesc, sunt fabricate in Franta si au costat ~100 RON ambele.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 22 Aug 2009, 09:30)
Eu am spus ca mi-au placut Bosch-urile, altcineva de pe forum a zis ca nu, ca scartaiau, ca au sapat santuri in discuri etc.
Lasa-l mai in pace, nu vezi cat de incapatanat ca un pustan de 14 ani este? Crede ca el este singurul care a schimbat placute de frana si a descoperit America. Ii explici degeaba.

QUOTE(dr_mKe @ 21 Aug 2009, 23:29)
Sunt socat de cat de putini "curiosi" sunt de la inceputul topicului  blush.gif
Ia spune domnu doctor, mai restezi ecu?
mau77mau
Lucrez in domeniul pieselor auto si am oarecare cunostinte in segmentul placutelor de frana ... in plus am si un Logan 1,4 2005

Efectul de fading - este datorat suprautilizarii sistemului de franare si apare mai devreme sau mai tarziu la absolut orice sistem de franare oricat ar fi el de competitiv. Simptomul este scaderea eficientei franarii pana la (in functie de multi parametrii), aproape de 0. Diferentele intre masinii si sisteme de echipare sunt insa foarte mari astfel incat acest fading apare in momente diferite. Astfel la un Ferrari cu discuri ceramice pentru a obtine acest efect de fading va fi necesar un pilot de curse si un circuit + cateva ture contratimp ... in timp ce pentru un logan echipat de serie va fi suficienta o coborare pe proba speciala de la Cheia/Babarunca putin mai tare (chiar si de catre un incepator)

Discurile si placutele de serie sunt suficiente pentru o utilizare cotidiana fara veleitati sportive ... putand conduce o viata fara sa observati acest efect de fading

Pentru utilizarea autoturismului mai ales in zone montane cu coborari frecvente si serpentine este recomandata utilizarea unor placute de frana cu coeficient mai bun de franare la temperaturi ridicate si/sau a unor discuri de frana aerisite (interior si/sau exterior)

Astfel pentru Logan 1.4 sunt ok placutele de frana Ferodo Premium FDB1781 sau FDB845 (identice, au in plus senzor de frana). Varianta mai ieftina FSL845 este mai predispusa la fading, dar la o utilizare doar in oras nu se observa diferente notabile.
Mai exista insa si alte 2 compozitii la Ferodo astfel
FQT845 - este varianta cea mai noua care va inlocui in viitor Premium - are in plus un sistem care asigura lipsa zgomotelor specifice franarii
FDS845 - varianta de top, racing, mult mai scumpa si pe care insa nu o recomand decat pentru cei care merg constant tare si inteleg necesitatea aducerii unor placute de frana la un nivel optim de temperatura inainte de a frana puternic (utilizare in special pe circuit)
dr_mKe
DS 3000 nu sunt deloc recomandabile utilizarii "civile", DS 2500 sunt foarte nasoale in oras.
Franele se pot supraincalzi si de la un simplu capac de janta din plastic care nu are gaurile pentru aerisire suficient de mari si "in acord" cu gaurile din janta.
Ultimul post rezuma foarte bine tonele de discutii anterioare.
YRX
Eu as mai trage o concluzie, zic eu destul de importanta, despre placutele de frana.
Orice cumparati urmariti doua aspecte, sa fie o marca de care ati auzit si sa NU FIE FACATURI.
Nu cumparati materiale importante pentru masina de la piata, de pe strada etc, luati-le din surse autorizate.
crimarius
Salutare

Eu am un pic peste 24 000 km si o sa vreau sa ii fac a doau revizie (la un diesel). La prima nu i-am schimbat placutele, acum am zis sa fiu pregatit cu un set, ca poate e nevoie sa le schimb. Km sunt facuti can 50% in oras. Sa fie destul de tocite pentru a fi schimbate?

Am luat un set de placute de la FERODO PREMIER.Sunt ok oare?

Cu cele din fabrica nu am avut probleme. Nici frane prea bruste nu am pus, iar la pret, sunt ok.

Merci.

einstein1984
QUOTE(YRX @ 21 Aug 2009, 12:06)
Placutele de uzina la Logan sunt bune (sunt Ferodo sau ATE la origine) asa ca nu prea vezi diferenta aia de la Fermit la Ferodo, daca le schimbi cu altceva.
*


Pe naiba, sunt facute in Republica moldova si ambalate pe la iasi.
FDB 1781 am si eu pe masina, si pe cutie era mentionata doar dacia Logan, deci ma gandesc ca sunt facute avand in minte si discurile de Logan. Altfel, tipodimensiunea e valabila si pe alte 15 masini renault... pentru care probabil e valabil FDB 845.
Fata de alea de origine de pe masina nu simt mari diferente, insa abia se rodeaza si ele acum si nici nu merg eu prea tare ca sa creasca temperatura prea rau.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 27 Aug 2009, 10:22)
deci ma gandesc ca sunt facute avand in minte si discurile de Logan. Altfel, tipodimensiunea e valabila si pe alte 15 masini renault...
De obicei placutele se mai imperecheaza cu discurile
ivnvrl
La 41000 Km am schimbat placutele originale si din motive financiare la timpul respectiv am cumparat Master Auto (60-70 ron) , vanzatorul mi-a zis ca n-o sa ma tina nici 10000 , dar acum am 18000 Km cu ele si s-au tocit cam 1/4 , deci cred ca o sa le schimb tot pe la 40000.
catalin8189
Am fost azi sa intreb de placute pentru MCV cu ABS si ma costa 307 lei placutele...
misu78
Si de ce te plangi?
jelly
Am cumparat azi placute de frana, am optat pentru cele originale de renault cu codul 7711130071, pret 160 lei, cele pe care le voi schimba sunt brembo cu codul 7701208265 in ambalaj de renault, am fost multumit de ele am vrut sa iau tot d'astea dar erau scumpe 220 lei Am o intrebare dupa parerea voastra care sunt mai bune?
madhorsefuzzy
Dupa parerea mea mai bune sunt Ferodo FSL 845 la 60 RON.
ursamajor
Recomandați-mi și mie, vă rog, niște plăcuțe pentru Logan 1.4, onorabile ca performanță, durată de utilizare și preț. Mulțumesc.
ursamajor
Mulțumesc pentru amabilitate.

Interesant e că (adesea) vă certați ca chiorii (nu musai pe topicul ăsta), căutând să vă impuneți opiniile subiective despre anumite chestii, piese de schimb, dar când vă cere cineva o părere, tăceți mâlc.
Între timp, am apelat la vânzători de la diverse magazine din orașul meu de reședință, care mi-au indicat soluția de compromis pe care doream s-o aud și care era dată și o postare mai sus de madhorsefuzzy: Ferodo SL845. Eu am dat 64 de lei, aduse pe comandă.
dl_dr25
ok dl piesa, crezi ca noi am schimbat placutele precum filtrul de polen???? eu am 39mii si am schimbat placutele o data cu ferodo premier la 170 lei, cam ce crezi ca pot sa iti recomand eu ??? sau alti ca mine??? sa fi iubit si sa te bucuri de masina
Bad Boy_30
Salut,are idee careva la modelul DCI cu I-ul rosu ce placute ar fi bune?Sunt alt tip fata de modelele de pe alte variante?Ms
Solidu
Aceleasi placute ca si la toate modelele de Logan.
pyngi
Ar fi bune alea cu care a venit din fabrica pentru ca sunt foarte multumit de ele. Si eu le voi schimba cand le va veni vremea. Deocamdata au 37.300 km si mai rezista. Inlocuitoarele sunt in portbagaj Master Sport standard la 43 Ron. Le-am pus pe alte 2 masini si eu zic ca sunt ok, dar necesita un timp (cam mult) pana se aseaza.
pyngi
La 37.600 le-am schimbat. Pana acum am facut 100 km cu cele noi si incep sa am frane iarasi. Revin cu impresii cand se aseaza bine, dar am impresia ca nu vor musca asa ca cele originale.
cosmin_h1982
Stie cineva daca la Logan-urile cu ABS esti avertizat de uzura placutelor sau cand se va aprinde becul de ABS inseamna ca exista probl la ABS (chiar daca placute sunt bune) ?
Solidu
Daca se aprinde becul e problema de la ABS, placutele nu au nici o treaba. Tot vei avea frane dar nu mai ai ABS. Franeaza ca o masina fara ABS. Nu exista avertizor de uzura la placutele de Logan. Masina nu are un asemenea avertizor.
pyngi
Am facut 35o de km cu placutele noi si pot sa spun ca am frane. sunt destul de pretentios, dar nu simt nici o diferenta fata de cele originale. Puteti lua cu incredere, iar pretul..... de ras. 43 RON
raulito@vl
QUOTE(pyngi @ 23 Oct 2009, 17:01)
Am facut 35o de km cu placutele noi si pot sa spun ca am frane. sunt destul de pretentios, dar nu simt nici o diferenta fata de cele originale. Puteti lua cu incredere, iar pretul..... de ras. 43 RON
*



mai vb dupa 10000 km, daca ajungi sa facia 5000 km cu astea esti caz fericit; cu cele de origine garantat 15000 km chiar si pentru mers sportiv
dl_dr25
eu ma leg de afirmatia ta ca faci 15mii la mers sportiv si fara sa te supar spun ca nu prea te pricepi. motivul fiind acela ca eu am facut 36mii cu cele originale si mai aveau 40% "carne" cind au fost schimbate, iar 8mii tot am condus sportiv. deci nu vreau o polemica si o zi buna
cosmin_h1982
Am fost sa cumpar placute si mai mult de 50% dintre magazine mi-au recomandat ATE sau Texlar si apoi Ferodo. Eu sincer nu am auzit de ATE....Sunt bune de ceva ?
LogNick
Eu folosesc de ceva vreme placute Textar. Sunt foarte bune, le recomand tuturor. Practic as putea spune ca sunt la fel de bune ca cele de origine. Masina franeaza la fel de bine si pretul lor este mai mic decat al celor de origine. (127 lei la autokarma). Despre ATE nu stiu nimic, insa intradevar, am auzit ca ar fi ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.