Chiar mi-e greu sa cred ca nu este diferenta intre placute cu abs si fara. In primul rand tablitele alea care vin in set cred ca sunt diferite(am remarcat la o "masurare" ochiometrica a celor 2 tipuri de placute).
catalin8189
4 Dec 2010, 22:28
Ultima oara cand am schimbat placutele am cumparat de la Renault cele recomandate pentru Logan cu ABS...sunt placute in cutie Renault pe care scrie mare: "77 01 208 265 - BREMBO". Sunt foarte bune dar au costat in jur de 350 lei. Stie careva daca as putea gasii aceste placute BREMBO la un pret mai mic...eventual nu vandute de Renault, vandute de vreun dealer Brembo?
einstein1984
4 Dec 2010, 23:32
Hmm, parca alea de origine nu erau brembo, si oricum pe ambalajul de origine NU e marcat furnizorul. Unde mai pui ca erau vreo 200 de lei de obicei. De unde le-ai cumparat?
Eu am montat la cumpararea masinii Ferodo Premier, codul pentru Reno, scartaie la rece, au acum 25.000 km. Eu unul nu le tin pana sunt terminate complet, le inlocuiesc cand au uzura 50-60%, de regula.
ydaniel
5 Dec 2010, 14:37
am montat la un mcv,placute trw.dupa 18.000km arata cam la jumatatea vietii.
vi_escu
5 Dec 2010, 19:22
Ale mele trw (gdb 400) s-au comportat destul de bizar. În primii 5000km s-au ras cam un sfert, după care așa au ințepenit. Am mai făcut de atunci 11000 și aproape nici nu se percepe uzura. (constatări făcute la schimbarea cauciucurilor iarnă- vară -iarnă).
catalin8189
5 Dec 2010, 23:33
Le-am luat de la AMG Pantelimon
Am pus si poza sa vedeti ambalajul
einstein1984
6 Dec 2010, 09:36
Cataline, in primul rand ca referinta aia de piesa e facuta de federal Mogul (care au brandul Ferodo). In al doilea rand, referinta aia a fost inlocuita de 410602192R (incepand din noiembrie a.c.).
Vad ca nu esti singurul cu placute din astea :
QUOTE(JIL @ 14 Jun 2007, 12:49)
Mi-au schimbat astia de la Cluj Feleac, fortat, placutele de frana... desi la stilul meu de condus mai tineau 20k.
Si uitati ce mi-au pus in loc:
BREMBO U3360.
insa mie-mi par cel putin dubioase. Brembo o sa gasesti la Augsburg sau norauto la maxim 180 de lei zic eu. Mai poti incerca si la Unix sau orice alt magazin mare de piese auto (reteaua Meteor de exemplu).
N-au aparut inca Brembo pe nicaieri. Nici placute nici saboti sau elemente hidraulice. Sa vedem daca baga Dsign la pravalie.
Imi luam io' pana acum...
einstein1984
6 Dec 2010, 10:02
Nu le au....
Dar e un pas inainte, le-au bagat in catalog.
LE: Dar cred ca au gresit si codul, in catalogul Brembo - Logan cu sistem Lucas -P 68 037, la ei - P 68 008
einstein1984
6 Dec 2010, 10:14
Io cautasem pentru a mea, nu pentru MCV cu discuri ventilate.
Breee, pentru Logan berlina 1.4, 1.6, 1.5 sistem Lucas. Nu cele de Van. Le-am postat mai demult la piese de neorigine.
radamesflorin
6 Dec 2010, 22:34
Ascultati la mine ca lucrez in bransa. Loganul pleaca din fabrica cu placute LUCAS-TRW cod gdb-400. Iar la placute difera berlina de van dar se potrivesc la orice fel de discuri ventilate sau nu.
De placutele motrio ce pareri aveti. Am cumparat niste placute motrio facute in Spania si nu stiu daca sa le pun sau nu ca am vazut ca placute motrio fac si cei de la fermit.Spanioloaicele mele ar trebui sa fie mai bune decat fermit-urile. Si inca ceva am vazut discuri ventilate facute de asam or fi bune de ceva ca-s destul de ieftine?
vi_escu
8 Dec 2010, 20:53
Am un amic (adept al principiului masina ieftina- consumabile ieftine) care a montat fermit GF-50 pe logan (ceva sub 50 lei) si este multumit. Am condus si eu masina si nu pot spune ca am simtit vreo diferenta.
alindrgn
8 Dec 2010, 20:55
QUOTE(radamesflorin @ 6 Dec 2010, 22:34)
Ascultati la mine ca lucrez in bransa. Loganul pleaca din fabrica cu placute LUCAS-TRW cod gdb-400. Iar la placute difera berlina de van dar se potrivesc la orice fel de discuri ventilate sau nu.
asculta tu la mine... a mea a venit din fabrica cu ferodo. asa ca nu-mi spune mie
Pana la urma si-a pus cineva placute motrio? ca tare as fi curios sa citesc niste impresii.
QUOTE(iulic' @ 8 Dec 2010, 20:37)
De placutele motrio ce pareri aveti.....
..... am vazut discuri ventilate facute de asam or fi bune de ceva ca-s destul de ieftine?
La placute nu ma pronunt ca n-am folosit. Dar daca am luat Bosch cu 60 de lei, cat sa fie Motrio sau Fermit mai ieftine ca sa merite? Bosch-urile sunt niste placute foarte bune, recomand.
La discuri Asam eu as zice "no way", sigur gasesti discuri calumea cu cativa zeci de lei mai scumpe. Ia unele bune si nu vei regreta.
wanderer
11 Dec 2010, 00:02
"daca nu ma insel fdb 1781 e acelasi lucru cu fdb 845 ,diferenta fiind doar senzorii de uzura si la pret de de 5 ron. adica placutele fdb nu au senzorii de uzura."
ori te inseli tu, ori m-am inselat eu cand am dat codurile. In orice caz, ma refeream la cele 2 modele de Ferodo Premier, unele duble (aproape, cu plus minus) la pret decat celelalte. Ambele au senzori de uzura (nemontat, ca mi-e lene
), si diferenta intre ele este de cateva zeci de lei (60-80), nu de 5 lei.
"Cam putin bre te-au tinut cele de origine doar 15 mii, te inseli ca asa se consuma toate...(ma refer la cele de origine)"
cele din fabrica m-au tinut 30000 minim...pana spre 35.000, daca mai tin eu bine minte. Setul 2, de origine, schimbate in service maret Dacia, m-au tinut 15.000, pana au ajuns la os...motiv pt care mi-au si distrus discurile, pt ca efectiv nu ma asteptam sa se consume asa rapid. Da, le auzeam scartaind, dar asa scartaie si astea de acum de ma innebunesc, de noi noute. Asta e, prostia mea ca nu am stat cu ochii pe ele. Si stilul de mers, precum si drumurile parcurse, erau acelasi.
In fine...nu insist. Din cate stiu din perioada respectiva, am intalnit mai multe persoane (f probabil chiar in threadul asta) care spuneau ca setul schimbat la service-ul Dacia au tinut mult mai putin decat cele de fabrica. Daca a fost o intamplare..daca a fost un lot...daca a fost doar o senzatie...nu stiu. Cert e ca de atunci am cumparat numai Ferodo Premier (cele 2 modele), si nu am de gand sa ma intorc la ce are Dacia in cutiile "de origine". Tot respectul pt setul de fabrica...precum si pt Ferodo Premier (in special pt cele scumpe). Deci nu mai am nevoie sa sap...inca...
radamesflorin
12 Dec 2010, 00:57
alindrgn. din ce an ai tu masina ?
si cu ce te ocupi de esti asa vehement?
ydaniel
15 Dec 2010, 22:24
disc de asam=moarte pe roti.
zanzie
17 Dec 2010, 10:27
QUOTE(wanderer @ 11 Dec 2010, 01:02)
Setul 2, de origine, schimbate in service maret Dacia, ... Da, le auzeam scartaind, dar asa scartaie si astea de acum de ma innebunesc, de noi noute.
Ciudat.
Eu folosesc numai placute de origine si n-au scartait niciodata, nici de noi si nici dupa 25000km cu un set.
Lord Hades
20 Dec 2010, 18:51
schimbat direct in service placutele cu 190 lei (manopera cica fu inclusa in pretul de vanzare asa ca nu mi-am mai batut eu capul pe frigul asta sa le schimb). Placute ca cele de pe masina (mai aveau neste balarii pe la 100 lei).
Totul pare ok momentan
myhay1208
15 Jan 2011, 15:27
ce placute recomandati pt 1.4 mpi ? le-am schimbat pe celel originale la 70.000 (ferodo) cu unele tot la fel(ferodo) si acum dupa 30.000 s-au dus destul de mult si in curand cred ca o sa schimb si discul de frana....
Exista o diferenta intre cele cu care a venit masina din fabrica si cele pe care le am acum in sensul ca in exteriorul placutei cele schimbate sunt un pic mai umflate...
Intreb ca poate nu va mai fi nevoie sa le mai schimb dupa 30.000...
vi_escu
15 Jan 2011, 19:23
Placutele se schimba cand ajung la 6 mm grosime, inclusiv suportul. Discurile trebuie sa aiba grosime minima 10,6 mm.
l.e.
Vezi ca placutele interioare se uzeaza mai repede.
evali22
26 Jan 2011, 07:40
eu folosesc placute TRW- GDB400 sunt foarte bune, si calitate si pret...
EUGEN2008
28 Jan 2011, 13:02
si eu dupa 2 seturi de origine am luat TRW si zic ca sunt daca nu la fel - poate chiar mai bune...cel putin la eficienta . sa vedem cat tin in km
bobo77
28 Jan 2011, 22:10
Si ce pret au?
Victorine
16 Feb 2011, 21:37
Poate nu chiar despre placute, dar pe-acolo... Am constatat o uzura inegala discurilor (si placutelor). Au fost schimbate deodata cu cca. 10.000km in urma, atat discurile cat si placutele sunt LPR. La o roata discul are deja o usoara bavura, la cealalta nu. Tin minte ca imediat dupa schimbare am gasit burduful acela de cauciuc care protejeaza culisele deplasat la una dintre roti (nu mai tin minte la care, deci nu pot asocia sigur cu uzura mai redusa la o roata). Banuiesc totusi ca etrierul nu lucreazaum trebuie la roata cu uzura mai mica. Ce-mi recomandati pentru curatare? Am un spray de curatat placute/ discuri, insa poat fi si pistonasele etrierilor problema si acolo nu m-as baga cu sprayul. Pot sa desfac etrierii, scot placutele, le curat, scot burdufurile de pe culise, le spal, usuc, curat culisele, le gresez, dau cateva pedale sa iasa pistonasele, dar cum curat/ gresez pistonasele fara riscul de a deteriora garniturile? De asemenea, am un scartait deranjant la franare, la una din rotile din spate. Cum nu-mi dau seama exact de la care provine, cand se mai incalzeste o sa le desfac sa verific sabotii si tamburii, si curat cu spray. Ce ar mai fi de facut? Orice sfat este binevenit.
Se prea poate sa ai un etrier care nu mai culiseaza bine.
-La culise poti sa dai cu spray de curatare frane, apoi gresare. Vezi ca-ti trebuie o vaselina de temperatura inalta.
-Pistonul il verifici sa nu fie gripat, apesi usor pe frana sa-l scoti (nu de tot) apoi il bagi la loc cu 2 chei facute parghie. Daca faci vreo 2-3 manevre de genul si merge liniar, e bun. Nu se unge pistonul, e gresat de lichidul de frana. Daca vrei sa scoti pistonul de tot iti recomand sa te pregatesti si cu un set de garnituri.
Tamburii trebuie demontati si curatat bine mecanismul sabotilor ca sa scapi de scartait.
Victorine
17 Feb 2011, 10:16
Merci. Presimt ca e mizerie pe pistonase, partea care a iesit din etrier, aia cu ce o dau jos fara sa le zgarii? merge sprayul de curatat frane sau cu lichid de frana din acelasi neam si cu carpa?
Vreau sa intreb si eu daca a folosit cineva placute ferodo premier si ce parere are. Eu am avut pana acum doar de origine. Si cum la 90k trebuie sa schimb si discurile ma uitam la niste discuri brembo in combinatie cu placute ferodo premier. Ce parere aveti? Initial ma uitasem la brembo max, dar sare pretul cam tare.
Pruteanu Dan
20 Feb 2011, 13:57
Mi-am schimbat placutele de frana cu unele romanesti produse la Rm. Sarat la Fermit!!!
Ma intereseaza daca sunt probleme de fiabilitate cu marca aceasta?
Pretul de bunisor!!!!
QUOTE(klax @ 20 Feb 2011, 13:04)
Vreau sa intreb si eu daca a folosit cineva placute ferodo premier si ce parere are. Eu am avut pana acum doar de origine. Si cum la 90k trebuie sa schimb si discurile ma uitam la niste discuri brembo in combinatie cu placute ferodo premier. Ce parere aveti? Initial ma uitasem la brembo max, dar sare pretul cam tare.
Iti pot spune ca la Skoda O2 diferenta intre Ferodo Premier si ce avea ea (ATE) este enorma si nu in bine.
L.E. Iar din ce vad pe net, pentru Logan sunt cam la celasi pret ~150 lei
zanzie
23 Feb 2011, 19:18
Si in ce consta diferenta enorma, mai precis?
vi_escu
23 Feb 2011, 20:51
65 lei?
QUOTE(zanzie @ 23 Feb 2011, 19:18)
Si in ce consta diferenta enorma, mai precis?
Necesitatea unei forte mai mari aplicate pedalei pentru a frana si senzatia de "frana lunga" in special la viteze mari.
Daca imi veti spune ca nu s-au asezat placutele pe discuri, nu e cazul; am peste 2000km si nicio schimbare.
QUOTE(vi_escu @ 23 Feb 2011, 20:51)
Nu neaparat pretul m-a facut sa aleg Ferodo ci faptul ca nu credeam sa fie o asa mare diferenta de performanta.
Diferenta era de 80 lei.
QUOTE(Victorine @ 17 Feb 2011, 11:16)
Merci. Presimt ca e mizerie pe pistonase, partea care a iesit din etrier, aia cu ce o dau jos fara sa le zgarii? merge sprayul de curatat frane sau cu lichid de frana din acelasi neam si cu carpa?
Cel mai bine cu aer comprimat, sau poti sa improvizezi si tu o unealta ca aici:
http://www.daciaclub.ro/-Intrument-de-scoa...as-t150451.htmlPlacutele ATE sunt lucruri de calitate, scumpe dar bune. Acum depinde si cu ce le compari, Ferodo are mai multe linii de produs cu performante diferite.
radiantm
18 Mar 2011, 22:11
Placutele MOTRIO comercializate de Dacia in aceasta perioada (promotie un set 4 buc.=85 RON cu TVA inclus) sunt produse de FERMIT ( in Romania la Ramnicu Sarat)
Doar le-am cumparat de la ei , inca nu le-am montat , asa ca nu pot spune nimic despre fiabilitate...
alindrgn
18 Mar 2011, 22:12
produsele MOTRIO sunt alternativa de 'origine' pentru masinile (in speta loganurile) care au vechime mai mare de 3 ani (daca imi aduc bine aminte). sunt la fel de sigure ca si cele originale, dar sunt la un pret mult mai mic.
pngmhrd
19 Mar 2011, 11:18
Si totusi, se uzeaza mult mai repede. Eu le-am pus anul trecut prin toamna si deja dau semne de slabiciune... Asta in conditiile in care cele Renault tineau mult mai mult de un an.
am comandat discuri si placute ATE. 85 de lei discul(1buc) si 135 placutele.sper sa fiu multumit
Ieftine discurile....
Sa mai aud pe vreunu' ca se plange ca a dat 4 milioane pe cele de origine.
pe lista am mai avut LPR, TRW si Bosch. la dscuri preturile sunt apropiate de ATE (intre 70-80lei). la placute diferenta e mult mai mare (cele masi ieftine lpr 70lei)
Cand mi-am luat eu am gasit ATE (260mm, neventilate) la vreo 135 lei/buc. Placutele ATE sunt mai scumpe, dar si tin mult. Le am pe MCV de vreo 45.000 km si nu au ajuns la jumate.
si astea de origine tin. am 61.000 si nu le-am schimbat niciodata. problema e la discuri (au deja 10,3mm) . placutele au 9-10mm inca
La MCV totul este ATE, discuri, placute, etrieri. Este sistemul de Van cu etrierul mare.
Ma gandesc ca daca tot vin placutele noi cu senzori in cutie, nu as putea lega eu undeva firul ala ca sa-mi aprinda lumina in bord? De exemplu undeva la pompa de frana, la sonda sa trag un fir?
QUOTE(poe @ 9 Apr 2011, 12:44)
Ma gandesc ca daca tot vin placutele noi cu senzori in cutie, nu as putea lega eu undeva firul ala ca sa-mi aprinda lumina in bord? De exemplu undeva la pompa de frana, la sonda sa trag un fir?
Senzorul cu care vin placutele este acustic. Nu te ajuta la ce vrei tu sa faci. Daca tot vrei un bec in plus in bord orienteaza-te catre sisteme existente pe masini. Passat avea asa ceva la anumite versiuni, bmw si multe altele. Incearca sa implementezi de acolo ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.