Cum sa fie bre acustic? Pe baza de scartz?
Senzorul cu care vin unele placute este un fir cu un cap care in momentul in care ajunge la limita freaca pe disc si face contact la masa. Asta este folosita pentru a aprinde becul martor de la frana de mana. Acelasi martor este folosit si de senzorul din capacul vasului de expansiune al franei pentru a semnala lipsa lichid.
Teroretic pot fi legate si placutele (sau numai una, de pe partea soferului) in paralel la circuit. Singura problema este sa nu circule plusul (+12V) la vasul de expansiune, daca e masa se pot lega fara probleme.
cristio_79
10 Apr 2011, 21:49
Este acustic in sensul ca pe placuta se monteaza un dop de plastic care are in interior un pinten metalic. Cand placutele ajung la un anumit grad de uzura, acel pinten metalic vine in contact cu discul si scoate un "scartz" continuu. Seturile Ferodo vin cu asa ceva, eu nu le-am montat.
user123
11 Apr 2011, 08:29
Interesant sistem
......sapt trecuta am schimbat placutele cu unele Ferodo FDB 845 insa au "sistem" electric , in felul celui care il amintea colegul YRX.....
Eu sunt de acord cu YRX, am vazut ca la vasul de lichid frana e o mufa care probabil are vreo 2 fire, probabil cand se unesc cele 2 se aprinde martorul in bord, voi studia problema, daca dau cu unul la masa si se aprinde martorul ar fi super. Ma mir ca nu a facut nimeni asta pana acum, eu zic ca e o treaba buna si foarte simplu de realizat.
Voi studia si eu problema, dar totusi la alte masini in momentul in care se schimba placutele nu cred ca se schimba si acel senzor. nu stiu. ramane de vazut.
mikey_gtx
12 Apr 2011, 20:12
de vreo 2 saptamani mi-am schimbat placutele. cele de origine au tinut 41500km si mai mergeau lejer inca vreo 5000.
mi-am pus un set de ferodo premier care au venit impreuna cu senzori. am pus senzorii si i-am legat ambii de firul gri (cred) de la senzorul plutitor al lichidului de frana. sistemul functioneaza, in sensul ca atunci cand am pus firul la masa, s-a aprins ledul ( ! ) in bord.
probabil cand se vor uza placutele, se va aprinde ledul doar in momentul in care se apasa frana.
cablurile le-am prins de celelalte cablaje cu bride.
tribunul
12 Apr 2011, 20:18
Eu cand dau cu spatele scartaie de mi se face rusine, intoarce lumea capul dupa mine.
Ce naiba sa le fac?
Sa nu mai cumperi chinezarii !
Lasand gluma la o parte, unde scartaie? - pe fata, pe spate, ai schimbat ceva de curand, detaliaza si tu un pic.
tribunul
13 Apr 2011, 08:17
Pe fata scartaie, placutele nu sunt chiar chinezarii, sunt ferodo.
Nu am schimbat pe fata decat placutele si asta acu vreo 20k km.
Nu stiu daca o fi chiar de la placute, dar dupa sunet...asa pare.
user123
13 Apr 2011, 10:02
Poti verifica usor daca sunt "chinezarii" : Ferodo sunt sub tutela Federal Mogul , iar la ei pe site au o aplicatie in care scrii codul de pe cutie si iti spune exact ( cat de originale sunt ).....
Si eu am Ferodo insa nu scartaie deloc ( contrar a ceea ce am auzit aici spunanduse despre FDB 845 ...)......mi se par un pic mai tari decat cele originale insa o sa le vad comportamentul in timp ; daca scartaie asa de tare verificale din nou ( daca e ceva in neregula cu ele, cel mai probabil o sa se vada usor )
La mine placutele originale mau tinut cam 90 000 de km ( asta vis a vis de ceea ce amintea colegul mikey_gtx) .....am fost foarte multumit de ele , ma intreb daca si cele de acum sunt oare la fel....
QUOTE(mikey_gtx @ 12 Apr 2011, 21:12)
am pus senzorii si i-am legat ambii de firul gri (cred) de la senzorul plutitor al lichidului de frana. sistemul functioneaza, in sensul ca atunci cand am pus firul la masa, s-a aprins ledul ( ! ) in bord.
probabil cand se vor uza placutele, se va aprinde ledul doar in momentul in care se apasa frana.
cablurile le-am prins de celelalte cablaje cu bride.
Exact de asta vorbeam, deci functioneaza! Foarte frumos, asa voi face si eu, dar cred ca e de ajuns la roata din stanga sa nu mai trag fir si din partea cealalta. Ai pus senzorul la placuta din interior sau exterior? Eu as merge pe cea de la pistonas.
mikey_gtx
13 Apr 2011, 18:21
senzorul l-am pus pe partea dinspre motor. nu mai stiu daca in urechiusa de sus sau de jos.
pe exterior e o prostie sa il montezi. nu ai cum sa prinzi cablul in asa fel incat sa fii 100% sigur ca nu il atinge discul.
si placutele mele scartaie cateodata. nu o sa le fac nimic. poate o sa le schimb intre ele. si cele vechi scartaiau cateodata asa ca nu e un mare inconvenient.
parerea mea e ca discurile sunt de vina in cazul scartaitului.
QUOTE(user123 @ 13 Apr 2011, 10:02)
La mine placutele originale mau tinut cam 90 000 de km
Daca mergi numai pe autostrada poate...Din 2004 si pana in prezent, benzina, GPL sau dci numai la 30000 km am inlocuit placutele. Si de origine si ne.
sobolan
13 Apr 2011, 20:44
tin si peste 50k in oras....
user123
14 Apr 2011, 08:39
@adiya: nu neaparat.....din 2005 de cand e masina , primii 2 ani ia facut mai mult in oras ( capitala , ulterior provincie ); abia mai tarziu drumurile in afara orasului au capatat o pondere mai mare- depinde foarte mult de stilul de mers la fel ca si la consumul de benzina ( in romania foarte putini anticipeaza in trafic...)...
QUOTE(tribunul @ 12 Apr 2011, 20:18)
Eu cand dau cu spatele scartaie de mi se face rusine, intoarce lumea capul dupa mine.
Ce naiba sa le fac?
Buna Treaba cu senzorul.
In legatura cu scartaitul. Am avut si eu o problema asemanatoare cand dadeam cu spatele, sau cand plecam foarte usor de pe loc cu rotile bracate scartaiau. N-am bagat de seama, dupa care am constatat ca se si incingea o roata mai mult decat cealalta. Am desfacut si surpriza, la etrierul din stanga aveam blocata una din cele 2 sine de culisare - nu stiu cum sa le numesc - pe care etrierul se misca. am desfacut-o si era ruginita. Curatat, bagata vaselina si scartaitul a incetat si nici nu se mai incalzeste acea roata(stanga).
Verifica daca etrierul merge usor pe sinele respective.
tribunul
14 Apr 2011, 15:55
Eu sunt paralel cu mecanica, ce anume sa verific?
Etrierul nu e smecheria aia fixa in care se fixeaza placutele? Se misca etrierul?
Te rog mai detaliaza putin, macar sa stiu ce sa-i spun mecanicului sa verifice.
mikey_gtx
14 Apr 2011, 21:54
etrierul culiseaza pe cele 2 tije in care intra suruburile limitatoare (cele de 13). cheia de 17 se prinde pe tija si are rol de contra la strangerea sau destrangerea suruburilor limitatoare.
spune-i mecanicului sa dea jos etrierul si sa se uite pe tijele de culisare daca e mizerie / rugina. apoi sa curete si sa greseze dupa gust. operatie de 20-30 min pentru ambele roti.
gigel_escu
14 Apr 2011, 21:55
Mergi la un drum intins sau ma rog 4-5 km in regim 60-70 km/h si pune mana pe rotile din spate, daca "arde" vreo janta ai un castigator, ele se incalzesc in mers, dar dupa drumul asta nu o sa poti tine mana pe ea. Eu stiu de la Dacia veche, plecat cu frana de mana trasa, masina abia tragea, oprit masina, pus mana pe jante, lasat un strat de piele pe jante.
tribunul
22 Apr 2011, 05:40
QUOTE(mikey_gtx @ 14 Apr 2011, 22:54)
etrierul culiseaza pe cele 2 tije in care intra suruburile limitatoare (cele de 13). cheia de 17 se prinde pe tija si are rol de contra la strangerea sau destrangerea suruburilor limitatoare.
spune-i mecanicului sa dea jos etrierul si sa se uite pe tijele de culisare daca e mizerie / rugina. apoi sa curete si sa greseze dupa gust. operatie de 20-30 min pentru ambele roti.
Am descoperit sursa zgomotului, era o tablita care se pune in capul placutelor, asezata prost si atingea discul.
Probabil atunci cand au fost inlocuite placutele nu au pozitionat cum trebuie tablita respectiva.
daciafan
29 Apr 2011, 16:13
am inlocuit placutele de origine la 75 000 km (grad de uzura cca 75% insa neuniform) cu TRW GDB 400
nu scartie , franeaza ok insa nu-s ca cele originale (poate sunt eu un pic subiectiv si nostalgic
mikey_gtx
30 Apr 2011, 13:11
eu zic sa acorzi putin atentie si tamburilor. o curatare si o recalibrare nu le strica.
tribunul
30 Apr 2011, 13:42
Poate sa acorde putina atentie si stergatoarelor si becurilor, ca nu strica, dar omul a zis clar, ca dupa ce a schimbat placutele i se pare ca nu franeaza ca inainte, adica diferenta de franare a simtit-o cand a schimbat placutele.
Daca simtea inainte de schimbare ca nu-i franeaza ok, atunci puteau sa intre in discutie si sabotii.
daciafan si eu ma gandeam sa trec pe trw, parca GDB400 sunt cele mai ieftine.
Aveti idee daca tablitele, care vin in capul placutelor, vin la pachet cu etrierul?
n-are frane ca inainte ca inca nu s-au asezat placutele pe discuri.
eu am schimbat si discurile si am frane fix ca inainte
vi_escu
30 Apr 2011, 18:09
QUOTE(tribunul @ 30 Apr 2011, 13:42)
Aveti idee daca tablitele, care vin in capul placutelor, vin la pachet cu etrierul?
De regula, vin la pachet cu placutele.
Si totusi, a montat cineva senzorii de uzura? Daca da, cum?
tribunul
1 May 2011, 13:00
QUOTE(vi_escu @ 30 Apr 2011, 19:09)
De regula, vin la pachet cu placutele.
Cum o fi si cu regula asta, ca eu n-am gasit in cutie si placutele respective.
mikey_gtx
1 May 2011, 18:08
QUOTE(nucu68 @ 1 May 2011, 13:07)
Si totusi, a montat cineva senzorii de uzura? Daca da, cum?
QUOTE(mikey_gtx @ 12 Apr 2011, 21:12)
de vreo 2 saptamani mi-am schimbat placutele. cele de origine au tinut 41500km si mai mergeau lejer inca vreo 5000.
mi-am pus un set de ferodo premier care au venit impreuna cu senzori. am pus senzorii si i-am legat ambii de firul gri (cred) de la senzorul plutitor al lichidului de frana. sistemul functioneaza, in sensul ca atunci cand am pus firul la masa, s-a aprins ledul ( ! ) in bord.
probabil cand se vor uza placutele, se va aprinde ledul doar in momentul in care se apasa frana.
cablurile le-am prins de celelalte cablaje cu bride.
QUOTE(mikey_gtx @ 13 Apr 2011, 19:21)
senzorul l-am pus pe partea dinspre motor. nu mai stiu daca in urechiusa de sus sau de jos.
pe exterior e o prostie sa il montezi. nu ai cum sa prinzi cablul in asa fel incat sa fii 100% sigur ca nu il atinge discul.
ce nu am mentionat in posturile de mai sus e ca senzorul se prinde pe urechiusa placutei, desi se deduce usor acest lucru.
Tribunule, teoretic trebuiau sa fie in setul de placute de origine, cel putin asa arata Dialogys-u. Cine a folosit placute de origine poate ne confirma.
Se mai gasesc separat aftermarket sub denumirea de "accesorii de montaj", intreaba pe la magazinele de piese.
Da' ce ai cu ele?
tribunul
2 May 2011, 09:16
Una a fost montata gresit, si a cam disparut o bucata din ea in contactul cu discul.
vi_escu
2 May 2011, 10:46
QUOTE(YRX @ 1 May 2011, 18:16)
Cine a folosit placute de origine poate ne confirma.
Asa-i, placutele "de origine" si nu numai vin in pachet cu tablitele cu pricina si 2 suruburi date cu zmacolina aia albastra de blocare (lucru mentionat si pe eticheta de pe cutie)
tribunul
2 May 2011, 10:48
Suruburile nu trebuie sa fie 4 buc?
vi_escu
2 May 2011, 11:04
Nu. In procedura de schimbare a placutelor de frana din manualul de service se precizeaza:
- Demontați șurubul inferior al coloanei.
- Rotiți etrierul în sus.
- Demontați plăcuțele.
- Verificați starea elementelor de frânare.
- Înlocuiți piesele defecte.
- Curățați suporturile etrierelor și etrierele.
Nu este necesara desfacerea ambelor suruburi si nici scoaterea etrierului.
La postarea #543 am atasat si foaia din manual.
Iata ce am cumparat eu. Urmeaza sa le montez.
daciafan
5 May 2011, 15:54
QUOTE(tribunul @ 1 May 2011, 13:00)
Cum o fi si cu regula asta, ca eu n-am gasit in cutie si placutele respective.
dupa cum am mentionat mai sus eu am montat TRW GDB 400
in cutie pe langa placute au mai fost 4 suruburi si 2 senzori fara placutele metalice pe care se aseaza placutele de frana
am folosit doar 2 dintre suruburi (atat)
iti recomand GDB 1634 mai ales daca ai si ABS
eu am ABS insa din pricina bunei mele pregatiri in domeniul auto (altii vor spune ca din cauza zgarceniei mele proverbiale) am ales GDB 400 ce se specifica clar ca nu sunt pentru ABS
QUOTE(nucu68 @ 2 May 2011, 15:57)
Iata ce am cumparat eu. Urmeaza sa le montez.
exact astea le-am montat si eu
calitatea lor e direct proportionala cu pretul
Eu am ABS. Si atunci sa inteleg ca astea nu se potrivesc
Curios ca eu i-am specificar acest lucru vanzatorului, si ea mi-a zis ca nu e nici o problema. Acu ar trebui sa le inlocuiesc la magazin, dar nu mai am nici bonul macar.
daciafan
6 May 2011, 14:56
QUOTE(nucu68 @ 5 May 2011, 16:12)
Eu am ABS. Si atunci sa inteleg ca astea nu se potrivesc
Curios ca eu i-am specificat acest lucru vanzatorului, si ea mi-a zis ca nu e nici o problema. Acu ar trebui sa le inlocuiesc la magazin, dar nu mai am nici bonul macar.
nucu nu intra in panica
GDB400 desi nu sunt pentru ABS se potrivesc perfect
si eu am ABS si pe astea le-am pus (sunt cele mai ieftine)
istet fiind numai dupa ce cumpar incep sa dau search pe net, inainte niciodata
astfel am gasit urmatoarele asocieri
pentru logan din 2006
cu ABS:
de la TRW discuri DF4381 si placute GDB 1634
de la Ferodo discuri DDF1502 si placute FDB 1781
pentru logan 2006
fara ABS o posibila asociere ar fi:
de la TRW discuri DF4382 si placute GDB400
discurile la cele cu ABS au un diametru de 259 mm
iar la cele fara ABS 238 mm
rog specialistii sa ma corecteze daca am dat informatii eronate
Poate da cineva o lamurire clara si defintiva? Care e diferenta intre placutele pentru ABS si celelalte.? Si ce se intampla daca pui la o masina cu ABS placute ...simple ( sic )?
Dupa ce am citit toate paginile acestui topic, si dupa ce am ramas cu o mare dilema ( vezi postul anterior ) am decis sa imi pun senzorii de uzura, mai ales ca atunci cand am schimbat uleiul, mecanicul mi-a indicat sa fac acest lucru.
Am pornit de la idea ca trebui sa fac o instalatie separata, san nu depind de indicatorul de la frana de mana. Si iata-ma prin bazarul iesean , cautand un bec martor, fir conductor plus alte pt casa. Bec nu am gasit, dar am dat peste asa ceva. [attachmentid=1627719893] Mi-am zis ca si aceasta alarma merge pe acelasi principiu: inchiderea si deschiderea unui contact. In drum spre casa de la magazinul Dioda am luat si becul de care avea nevoie plus doua mufe de conectare la zenzorii de uzura. [attachmentid=1627719894] , [attachmentid=1627719895] Imi mai trebuia doar un cablu de protectie. Nu am gasit asa ca am luat un copex. Mi s-a parut cam gros, dar mai tarziu acest lucru s-a dovedit folositor.
Si acum la treaba. Dau roata jos si prima surpriza. Masor placutele cu sublerul. Cu tot cu suport aveau 10 mm. [attachmentid=1627719896] ( Am 34 mii Km ) Am decis sa le las tot pe astea. Mai ales ca sunt si curios cum va suna alarma. Asa nu mai sunt nevoit sa astept pana voi face alti 35- 40 mii km. Discul un pic in valuri, 10,9 mm. In ritmul asta se vor uza discurile inainta placutelor. Dupa o privire de ansamblu am decis ca voi lua … curent din lacasul unde sunt sigurantele din stanga bordului.[attachmentid=1627719897] , [attachmentid=1627719898] Am scos firele prin mufa prin care ies cablurile de reglare a farurilor. Ca sa mearga mai bine am ridicat capota, pentru a vedea luminita de la capatul tunelului, altfel nu se vede nimic. Pentru partea dreapta am dat o gaura in protectia de sub roata, am impins copexul si l-am scos in dreptul tamburului. [attachmentid=1627719899] Apoi am impins cablul prin copex, l-am conectat cu mufa care a intrat perfect, ba chiar un pic fortat in copex. [attachmentid=1627719900] Am conectat la senzor si gata. Inainte am facut si o proba atingand discul cu firul si intr-adevar alarma suna binisor, becul s-a aprins. [attachmentid=1627719901] , [attachmentid=1627719902] In stanga a fost un pic mai dificil deoarece a trebuit sa dau bateria jos. Altfel nu reuseam sa lucrez pe acolo. Trebuie data jos si tavita pe care sta bateria, ce are in prelugire un furtun. Probabil pt scurgerea apei ce ar putea ajunge in tava bateriei. Atentie la punerea inapoi a furtului de scurgere. Trebuie sa intre intr-un lacas sub masina. Am scos copexul pe langa baterie, l-am pozat pe cabul de reglare a farurilor si gata. Totul a durat cam 2 ore. Pe placutele gasite pe masina scrie asa
FERODO 182
295 – 07
TRW 1816 PCL
Asta cu PCL nu prea se vede clar, poate de altceva
Costuri:
Alarma sonora - 8 lei
Mufe 2x2.5 – 5 lei
Bec - 0.8 lei
Caciulita rosie pt bec - 0.2 lei
Cablu 5 metri - 4 lei
Copex 4 metri - 2.5 lei
Total 20.5 lei
Cam asta a fost. Acum voi vedea daca intr-adevar va functiona totul. Poate pt. cineva care schimba placutele la 3-4 ani nu se merita atata munca, dar pt. cei ce fac 30-40 mii km intr-un an mi se pare un lucru util. Sistemul poate suferi imbunatatiri, asa ca oricine poate veni cu completarile de rigoare. In final am si eu 2 intrebari
1. E de rau daca dupa ce am pus placutele inapoi am folosit aceleasi suruburi de strangere a etrierului?
2. E de rau daca am luat .. lumina de la sigurante, nu de alta dar sa nu ma trezesc ca ia ceva foc pe acolo
vi_escu
8 May 2011, 14:40
Buna treaba!
1. In principiu suruburile se ung cu loctite frenbloc sau al produs similar de blocaj dar nu am auzit pe cineva sa le fi gasit slabite din cei care au refolosit suruburile.
2. Asa si trebuie, se trece tot ce se poate prin sigurante (si cheie).
Puteai scuti multa munca daca legai firele cu martorii de uzura de la placute la firul gri al senzorului de nivel de pe borcanul cu lichid de frana. In felul asta foloseai martorul din bord.
L.E.
Zici ca discurile sunt putin in valuri, nu iti trepideaza la franare?
Pai, tocmai de asta am facut acest lucru, pentru a nu depinde de acel senzor. Sa stau sa ma intreb care e motivul care l-a facut sa se aprinda. Dupa cum se observa si alarma sonora am pus-o tot langa sigurante. Se pune capacul si nu se mai vede nimic. Tot sistemul merge doar u contactul pus.
Cat despre frana, nu se simte nici o trepidatie, ba pot spune ca franele sunt bune chiar si dupa 34 mii km
undeva pe topicul asta am recomandat EBC Green Stuff... acum va spun un NU hotarat. Poate am fost ghinionist cu al 2-lea set care a ajuns pe symbol ( sunt aceleasi placute pentru cei care nu sunt in tema ).
Ideea e ca acum 2000 de km / 7 luni am schimbat placutele si discurile. Nu am avut prea mult timp sa ma plimb cu masina din motive obiective dupa care am dus-o intr-un garaj. Zilele trecute m-am gandit ca nu ar fii rau sa o mai scot din garaj. In prima faza s-a auzit o pocnitura la plecarea de pe loc ( normal mi-am zis... a ruginit discu.. placuta.. ) si plec spre bucuresti cu mentiunea ca in primii 2 km am mai pus frana de diferite intensitati si parca ceva nu era in regula. La un moment dat incepuse sa puna frana bine si sa opreasca, dar pedala era FOARTE TARE. am mai mers 2 zile asa si uneori chiar aveam senzatia ca am ramas fara frane. Ma rog dupa ce se incingea scotea si un scartait puternic pe stanga.
asa ca m-am dus azi in service autorizat sa vad ce si cum. Crezand ca e un pisonas blocat din cauza ca a stat atata timp nemiscata. A fost verificata cum franeaza, servo frana... si totusi se simtea frana tare la care "medicul" se intoarce spre mine si imi spune " PLACUTELE ". Am crezut ca face misto de mine si i-am zis "domne, nici 3000 de km nu au "... le da jos si erau foarte lucioase si pe la colturi se SFARAMAU.
Neavand ce face i-am zis sa puna placute de origine si... usor usor mi-am recapatat frana si abs-ul.
Personal va recomand sa le evitati... chiar discutasem cu vanzatorul ( cel de pe acest forum ) despre calitatea placutelor si a fost profund ofensat ca am pornit discutia. Problema mea defapt era ca scrisul de pe ele e putin diferit fata de ce vedeam pe net. Daca chiar doriti maine o sa fac si poze la placute si o sa le pun.
Te rog frumos, fa niste poze.
Deci placutele astea au 3000 de km.
alindrgn
3 Jun 2011, 10:39
uite de asta pun eu numai ferodo pe masina...
p.s. nici TRW-urile in cutie de reno nu sunt mai stralucite... papa din disc de zici ca-i miez de paine. au in componenta mai mult metal si asta e nasol. si la tine probabil e la fel, ca altfel nu are de la ce sa scartaie.
alindrgn: teoretic ebc-urile nu aveau voie absolut deloc sa scartaie...cel putin asa se lauda fabricantul/vanzatorul.
alindrgn
3 Jun 2011, 10:59
sti cum e... nu te doare gura sa spui ceva...
Eu am luat ferodo fdb845 si discuri ventilate cu abs tot ferodo.
Luna viitoare le montez. Sper sa fie ok. Ma gandesc ca-s facute de acelasi producator si or fi testat aia ceva acolo inainte sa le scoata pe piata.
alindrgn
3 Jun 2011, 11:15
teoretic discurile ar trebui sa se 'pupe' cu placutele, avand in vedere ca ai luat ansamblul de la ei. oricum, ferodourile sunt foarte bune, eu am avut si din fabrica placute ferodo, si tot din alea am pus. ultima data am pus ferodo premier.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.