Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: placute frana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
user123
@rtBK : imi pare sincer rau pt "patanie".....banuiesc ca respectivele sunt "recomandate" pt logan si nu ai ales variante racing ( zic asa deoarece acelea sunt mult mai dure, se incalzesc greu- ca sa franeze optim trebuie sa le tii la temp relativ ridicate in mod constant.....).....din ce se obs, imi par prea "dure" pt disc ( si pt felul in care e exploatata masina) ....

@tuneam : Ferodo FDB845 folosesc si am folosit mereu de cand am masina....alternand uneori cu placute originale ( le prefer deoarece sunt un pic mai moi si menajeaza discul mai mult, discuri am montat numai originale de la reprezentanta)- sa le stapanesti sanatos si fara incidente, cred ca o sa-ti placa cum se comporta ( banuiesc ca ai luat originale ferodo- verifica pe site la Federal Mogul codul de pe ele).....
rtBK
User123.. Adevarat ca erau placute sport, dar in acelasi timp fabricantul le recomanda pentru stradă si mai mult datorita materialului folosit are o eficiența crescuta la rece fata de o placuta normala. De asemenea ele trebuia sa fie mai moi in ideea de a schimba mai rar discurile si mai des placutele.

Placutele le-am avut si pe logan si chiar n-am avut sa le reprosez..... De aceea am luat si pentru symbol. Poate din cauza ca masina a stat depozitata s-au stricat asa......darr tot nu mi se pare normal.
IRONICK
QUOTE(rtBK @ 2 Jun 2011, 18:23)
In prima faza s-a auzit o pocnitura la plecarea de pe loc ( normal mi-am zis... a ruginit discu.. placuta.. )
Masina nu a stat cu frana de mana trasa? Nici placutele, nici sabotii nu stau lipite daca nu sunt "actionate". Tu in mod sigur ai avut frana de mana trasa si au ramas sabotii lipiti de tamburi. La plecarea de pe loc este normal sa faca asa.

Referitor la EBC, cine va pune sa dati banii pe rahaturi de marketing?
rtBK
De acord cu tine ironick si mie mi s-a parut normal
user123
Salut, daca sunt sport ( cu adevarat) eficienta lor la rece scade la jumatate daca nu chiar mai mult....pana nu se incing nu vor frana optim niciodata ....deasemenea ce este sport nu va merge pe strada( la nivelul la care iti doresti tu) la fel cum si ce este "strada" nu va obtine pe circuit timpi mai buni ca "sport"
Stiu ca este foarte imbietor ( mai ales marketing-ul de care amintea colegul Ironick) sa cumperi insa mi se par la fel de utile ( prin util inteleg raport beneficiu/cost-risc) ca si o suspensie sport ( la un logan care merge numai pe strada), bujii cu iridium ( sau alte metale martiene) ,evacuari exotice etc etc.....cu diferenta ca la respectivele siguranta ta ( si a celor din masina) nu este pusa in mod direct si constant in pericol.....
IRONICK
QUOTE(user123 @ 3 Jun 2011, 13:02)
(sau alte metale martiene), evacuari exotice etc etc.....
ma scuzati, da nu m-am putut abtine radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
tuneam
Salut.
Am si eu o intrebare: De ce se considera ca sistemul de franare de la VAN sau unele MCV e mai bun decat cel de la logan berlina(ventilat, abs)?
IRONICK
pe scurt

discuri > dimetru si grosime mai mare
etriere/placute > dimensiuni, suprafata de contact mai mare

franare mai eficienta/racire mai buna
tribunul
Poate ar trebui mentionat ca un sofer "normal" nu face diferenta intre ele.
IRONICK
Te foarte inseli, intre 238 si 260 isi da seama si cel mai afon sofer.
tribunul
Poate ar trebui mentionat ca un sofer "normal" nu face diferenta intre ele.
IRONICK
Te foarte inseli, intre 238 si 260 isi da seama si cel mai afon sofer.
tribunul
Se prea poate sa ma insel, dar parca van-ul are 260 iar berlina (unelele) tot 260, doar placutele si etrierii sunt diferiti, dar nu este asa de mare diferenta incat sa zici WAU

Asa cum nu este sesizabila diferenta intre discuri ventilate si discuri neventilate.
tuneam
la berlina diametrul e de 259 mm, discuri ventilate cu abs, la VAN au 260mm. Difera etrierii si placutele(ca forma doar).
Deci nu e vorba de o racire mai buna pe placute/discuri.

Iar povestea cu suprafata de contact mai mare duce la o franare mai buna nu e adevarata. Forta de frecare nu tine cont de suprafata(ca arie) ci doar de forta de apasare si coeficientul de frecare(cate e legat de materialele din care sunt facute discurile si placutele).

Singurul motiv pentru care au fost schimbate franele cred ca tine de masa suplimentara masinii si eventual de nevoia de racire suplimentare care ti-o da marimea intregului sistem, desi am dubii ca chiar e vre-o diferenta.

Totusi, daca cele de VAN ar fi mai "perfomante", atunci sigur are legatura cu pompa frana si etrieri(constructiv, ceva schimbat), nu de marimea lor
tribunul
Am berlina cu abs cu discuri neventilate.
mikey_gtx
orice sistem de franare ce permite dozarea franei pana se ajunge la blocarea rotilor este bun. diferenta semnificativa vine de la faptul ca discurile mai mari si ventilate se incalzesc mai greu (avand suprafata mai mare pe care freaca placutele) si se racesc mai usor (din nou, de la suprafata mai mare si de la faptul ca sunt ventilate).
alte diferente notabile nu sunt decat, probabil, la uzura -- intervalul de km la care trebuie schimbate discurile sau placutele se mareste proportional cu dimensiunea discurilor (considerand un regim de uzura constant).
tuneam
Am schimbat ieri discurile si placutele.Asa cum am scri s mai sus, ambele Ferodo.
Prima impresie. Se descurca f bine, nu scartie, nu fasaie, frana a tinut f bine din prima pedala( dar si cele vechi tineau f bine) nu sesizez vre-o diferenta notabila, poate doar silentiozitatea(or fi si pt ca sunt curate).
O singura observatie as avea: parca se incing un pic cam mult, cand ajung acasa cu masina, dupa mers in Bucuresti, nu poti sa atingi discurile cu mana, dar etrierii si janta da.
O sa pun niste poze cu celel vechi(discuri origine cu placute FDB845- de la primul schimb).
Cele vechi prezentau pe fata exterioara o buza de cc 1-2 mm, iar pe cea interioara uzura era mai accentuata. Mai mult, pe suprafata discului, uzura nu era uniforma. Mult mai mare spre exterior si mai mica spre butuc(interior), dar genul asta de uzura l-am vazut si la alte loganuri.
IRONICK
QUOTE(tuneam @ 3 Jun 2011, 16:24)
la berlina diametrul e de 259 mm, discuri ventilate cu abs, la VAN au 260mm
La berlina 1.4 este de 238mm pana la o anumita data de productie. Si daca tot va pricepeti asa de bine la teorie, rugamintea mea este ca inainte sa mai sustineti ceva, sa faceti macar un drive-test inainte cu ambele modele. Dar in echipare de fabrica, nu cu cine stie ce placute verzi din metale rare ...
QUOTE(tuneam @ 3 Jun 2011, 16:24)
etrieri(constructiv, ceva schimbat), nu  de marimea lor
diametru pistonaselor ...
tuneam
QUOTE(IRONICK @ 6 Jun 2011, 12:03)
La berlina 1.4 este de 238mm pana la o anumita data de productie. Si daca tot va pricepeti asa de bine la teorie, rugamintea mea este ca inainte sa mai sustineti ceva, sa faceti macar un drive-test inainte cu ambele modele. Dar in echipare de fabrica, nu cu cine stie ce placute verzi din metale rare ...
*



IRONIK, eu vorbesc aici de berlina din semnatura. 1.6 16V , Prestige.
Tu ai facut vre-un drive test cu ambele? Oricum intre 238 si 259 cred ca difera si etrierii, nu doar diametrul.
IRONICK
Eu vorbesc din pareri, nu am facut nici o modificarea de genul asta si nici cu o masina cu discuri de 259 nu am mers. Prestige, binenteles.
tkx
1.4 al meu a avut din fabrica discuri de 259. cand am vrut sa le schimb am comandat de 238. am montat unul pe o parte si cand sa pun etrierul la loc surpriza!!!!.

klax
Prestigeul 1.6 16v oricum e mai greu si s-ar putea ca diferenta de franare sa nu fie atat de mare fata de 1.4 cu 238mm.
sobolan
QUOTE(IRONICK @ 6 Jun 2011, 10:03)
La berlina 1.4 este de 238mm pana la o anumita data de productie. Si daca tot va pricepeti asa de bine la teorie, rugamintea mea este ca inainte sa mai sustineti ceva, sa faceti macar un drive-test inainte cu ambele modele. .......
*



tu sustii "nebunii" .....la 1400 discurile sunt tot de 259...la alea de ungaria cu roti pe 14" sunt de 238....or fi si pe astea de RO cu 238,eu nu am mai vazut,desi in cataloagele auto apar cu 238...
cel mai bine se masoara la subler diametrul inainte de cumparare !
mikey_gtx
am discuri de 238mm, din fabrica.
am impresia ca ambiance au primit de 238 pline si preference de 259 pline, in timp ce laureate si ambition si apoi prestige au primit de 259 ventilate. vorbim de 1.4mpi. nu e garantat sa fie asa, au mai pus ce era mai la indemana.
la 1.6mpi si 1.5dci pe preference (intr-o vreme ambiance era numai cu 1.4mpi) se puneau de 259 pline, la echipari superioare ventilate.
ironick are dreptate. discuri de 238 au fost puse pana prin 2007. au trecut la 259 pentru ca erau prea mici.
wha' you gonna do?
nucu68
Parca aici se discuta despre placute de frana si nu despre discuri!!!!
sobolan
QUOTE(mikey_gtx @ 10 Jun 2011, 01:20)
am discuri de 238mm, din fabrica.
.... in timp ce laureate si ambition si apoi prestige au primit de 259 ventilate. ....
*



o laie...doar DCI au ventilate(unele)...se poate trece pe ventilat odata cu schimbarea etrierului+disc ! wink.gif
razvanamza
cine spune ca nu se simte placuta mai mare, propuna sa faca un drive test cu o masina dotata asa!
vi_escu
Ce placuta mai mare?
sobolan
placa de la cap radmasa.gif ...placutele-s la fel la toate,inclusiv dci daca nu ma insel !
YRX
Probabil se refera la cea de Van, care este mai mare.
IRONICK
QUOTE(mikey_gtx @ 10 Jun 2011, 01:20)
ironick are dreptate
Eu am intodeauna dreptate, nu ma lansez aiurea in afirmatii doar ca sa imi dau cu parerea.
QUOTE(sobolan @ 13 Jun 2011, 23:49)
placutele-s la fel la toate,inclusiv dci daca nu ma insel !
placutele de van sunt diferite si mult mai scumpe. sa nu mai pomenesc de faptul ca nu troncane ca cele de berlina la gropi.

Incercati sa va dati cu parerea cand sigur-sigur nu va inselati. Va citesc multi pe aici si va iau afirmatiile de bune.
mikey_gtx
troncane placutele? la asta chiar nu m-am gandit. credeam ca resortul ala e pus tocmai ca sa previna asta.
IRONICK
Nu ma refer strict la placute, bolturile alea pe care culiseaza ... au joc prea devreme.
andreig1982
are dreptate ironick in ceea ce priveste placutele de van
sunt mai scumpe cu aproape 100 de ron
cel putin dc faci comparatie in gama ferodo premier
cele normale le gasesti cu 85 ron iar cele de van sunt 170 ron
eu am avut ate cand am trecut la discuri, etrieri si placute de van
singurul lucru pe care pot sa-l reprosez placutelor ate este ca faceau mult praf si uneori mai scartaiau
cele ferodo schimbate de vreo 3 sapt nu fac nici praf si nici nu scartaie pt moment
iar in combinatie cu schimbarea lichidului cu motul 5.1 si a furtunaselor cu unele ate franarea este imbunatatita
sobolan
QUOTE(IRONICK @ 14 Jun 2011, 10:17)
...Incercati sa va dati cu parerea cand sigur-sigur nu va inselati. Va citesc multi pe aici si va iau afirmatiile de bune.
*



daca la mine te referi sa stii ca n-am dat cu parerea...la logan mpi/dci sau berlina/bk placutele-s la fel....nu am zis nimic de utilitarele van/pick-up wink.gif

15 Jun 2011, 00:42:
QUOTE(IRONICK @ 14 Jun 2011, 22:56)
Nu ma refer strict la placute, bolturile alea pe care culiseaza ... au joc prea devreme.
*



banuiesc ca aici te-ai referit la etrieri...aia culiseaza pe bolt-uri...si se poate face o mica smecherie si cu alea...trebuie un strung ! wink.gif
82ADR
Placutele se schimba foarte usor.
stalmapabo
nucu68 o adresa de mess sau un buzz(add) la adresa mea, te rog. nu pot da PM. sa ma scuze moderatorii
radiantm
am schimbat palcutele de frana originale (Ferodo cred...) la 61000 km (5 ani si jumatate de cand am masina).
Cred ca mai mergeam linistit vreo 5000 cu ele .
Am pus Motrio cumparate de la Dacia si am schimbat si lichidul de frana.
Pe moment ( dupa aprox 1000 km) nu vad nici o diferenta la franare...
bobo77
Mai asteptam impresii despre placutele motrio dupa mai multi km, eventual dupa concediu daca se poate biggrin.gif
YRX
Mai nea Bobo, daca vrei sa schimbi placutele ia-ti un set Bosch, e la banii de Motrio si sunt placute...
Bad_Wolf
Am si eu o problema daca lovesc cu piciorul in partea din fata a rotii se aude un zdranganit la placutele de frana/etrier, daca apas frana nu se mai aude deci sigur e de la acolo. Placutele au 26 mii de km si sunt cele originale, jocuri in capete de bara/bielete, pivoti nu am. Ce poate fii, are ceva daca merg asa ?
YRX
Ai mai facut un topic in care ai primit raspunsuri, vezi acolo.
Bad_Wolf
Vreau sa aflu si alte pareri !
klax
Poti sa dai roata jos, desfaci etrierul si vezi ce zdrangane. De mers cu ea asa nu stiu ce sa zic. Mai bine faci o verificare.
tribunul
QUOTE(Bad_Wolf @ 19 Jul 2011, 10:16)
Vreau sa aflu si alte pareri !
*


Care au fost "parerile" obtinute pana acum?
YRX
QUOTE(Bad_Wolf @ 19 Jul 2011, 10:16)
Vreau sa aflu si alte pareri !
*


Pai scrie acolo ca mai astepti pareri.
Aici discutam despre altceva, nu e frumos sa poluezi alte topicuri cu ceva care n-are legatura cu subiectul.
Dsign
Se pare ca imi cam pierd timpul degeaba, dar hai sa mai incerc, poate se lipeste ceva de cei care vorbesc din "stiute". Vorbesc din incercate de mine, pe propria-mi masina:

Preference 1.6, din fabrica cu discuri de 259 neventilate.
La o coborare de pe munte mai in forta, am constatat ca nu mai am frana aproape deloc, in sensul ca apasam pedala la podea si nu se intampla nimic. Refuza sa franeze. Sa nu spun ca nu reusisem pana atunci sa blochez rotile de 205mm latime...

Am cumparat o pereche de etrieri completi pentru discuri ventilate, impreuna cu discuri Tarox (striate) ventilate, de 259mm. Schimbare radicala! Franele n-au mai cedat asa usor la cald, distantele erau mai mici, etc.

Cand s-au uzat discurile Tarox, am trecut la discuri si etrieri de VAN. Discurile au un alt sistem de ventilare fata de cele puse pe berlina/MCV si au si alta compozitie, mult mai rezistenta la franari prelungite (sunt discuri specifice unor masini grele). S-a simtit din nou o imbunatatire, in sensul ca pedala putea fi controlata mult mai bine, avea o cursa mult mai lina. In tot acest timp am folosit placute Ferodo Premier.

Ferodo Premier nu au scartait niciodata, nu au trosnit, nu au pocnit insa, la o coborare Poiana Brasov - Rasnov in forta am simtit cum se incing si cum isi pierd eficienta cu fiecare viraj inaintea caruia trebuia sa franez. Ce-i drept, erau si spre sfarsitul vietii.

In acest moment pe masina se afla aceleasi Ferodo Premier in etrieri de VAN.

Pentru cine doreste mai multa performanta din partea franelor, pe portfuzeta de Logan se potriveste la fix etrierul Brembo cu 4 pistonase de la Peugeot 406 Coupe V6, cu discuri de 280x22mm de la Megane1 si 2 (si alte modele renault cu prindere la roti 4x100 si gaura de 61mm la centru)

Cod OEM Peugeot : 4401C0 si 4401C1

Cine nu gaseste etrierii astia la pret bun, se poate gandi la portfuzete si etrieri de clio Sport 172/182 sau Megane 1 Ph2 (cele cu discuri de 280x22), insa aici trebuie avut grija la fuzeta (butuc) ca nu au toate acelasi numar de dinti la planetara, dar fara grija se poate pune butucul de Logan in portfuzeta aceea.

Cine face modificarea asta, poate avea in vedere un transfer de frane spate de Clio3/Modus cu discuri de 240mm sau de Clio1 1.8 (toate echipate cu 1.8 aveau discuri pe spate), R19 16v. Clio Sport 172/182, Megane Coupe Ph2 2.0 16v, discuri de 238mm

Etrierii pt discuri de 238mm se mai gasesc pe Peugeot 206 si pe multe Citroen Xsara sau Saxo.

Cod etrieri Renault 7701202143 si 7701202142
Cod etrieri PSA 440162, 441008, 9404401618

Cine transfera de la Renault frane de spate pe disc trebuie sa stie ca de la modelele de mai sus se poate face modificarea Bolt off - Bolt on, fara adaptari. Cel putin la clio3 si modus puntea spate arata la fel cu cea de logan.



Asadar, in rulare, conteaza suprafata mare a placutei, conteaza suprafata mare a discului, conteaza numarul si diametrul pistonaselor, la un moment dat conteaza si pompa de frana (care se poate pune de asemenea de la grupul PSA, fara adaptari, cu 23mm diametrul pistonului in loc de 20 cat e la noi)
Victorine
In ce sens discurile de VAN au alt sistem de ventilare decat cele de MCV? Eu am discuri de MCV cu etrierii aferenti ATE (sunt cei pe care ii ai tu pe Daciashop sub titlul de etrieri sport) si placute Ferodo Premier specifice. Nu pot sa zic ca m-a dat pe spate diferenta de la discurile vechi pline, tot de 259mm diam. Placutele in schimb sunt foarte silentioase. Chiar ma intereseaza problema pentru ca am vazut ca la discurile mele canalele sunt radiale, nu au o forma curbata ca la alte discuri - asta am observat cand mi-am pus problema daca sunt specifice stanga/dreapta. In ceea ce priveste etrierii, pistonul nu calca in intregime pe placuta ci depaseste cu cca 8-10mm limita superioara a acesteia. Daca nu e foarte clar la ce ma refer pot sa pun poze. Toate componentele le-am luat de pe un MCV si am rectificat discurile - a fost nevoie sa se indeparteze doar foarte putin material pentru a fi perfect centrate, discurile aveau si o uzura aproape insesizabila, insa nefiind noi, am vrut sa fiu sigur, asa ca le-am dus la un strungar specializat.
Dsign
Pe utilitare si anumite MCV se pun niste etrieri mai mari (ca sa-i recunosti, sunt cei cu siguranta-resort "sarma") si niste discuri de 260x22mm, altele decat ventilatele de 259mm de pe berline si celelalte MCV-uri.

Diferenta dintre cele 2 tipuri de discuri este aceea ca cele de utiliatar au alta compozitie si au sistem de ventilare spre roata.
Etrierul este identic cu cel prezent pe unele Fiat Doblo si, ca si constructie, se afla pe multe masini moderne cu puteri mici/medii

Da-mi voie sa-ti pun la indoiala calitatile si simturile fine in ale sofatului, daca spui ca n-ai simtit diferenta. Imi cer scuze de pe acum daca ma insel.

Nu-ti doresc nici tie si nimanui sa incerce senzatiile oferite de minunatul sistem de franare cu discuri pline atunci cand se supraincalzeste.

Si ca sa nu ai dubii, discurile nu vin separate stg/dr, in afara de cele care au striatii.




RECTIFIC pentru mai sus : discuri Renault 280x24 in loc de 280x22


EDIT: Am mai sapat si am descoperit ca pe unele Renault Master mai vechi (pana in 1998) se puneau pe fata etrieri cu 4 pistonase. Singura buba a lor este ca nu au trecere dintr-o parte in alta, cam trebuie 2 conducte de lichid. Poate ma insel, dar asa am vazut in descrieri si poze, inca nu am avut unul in mana, ca sa confirm.
dr_mKe
Diferenta majora este data de compozitia diferita a fontei, cu continut mai ridicat de carbon decat cele montate din fabrica.
Se poate obtine acealsi rezultat cu discuri normale ventilate de 259 mm, doar ca nu cumparate din Service.
Eu am facut rosii discuri pline pe Logan 1.6 si masina avea inca frana iar ABS_ul functiona corect. sleep.gif

Pentru nivelul de performanta al masinii, franele sunt absolut adecvate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.