Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepitatie ciudata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mcliviu
Sa va explic. De curand (weekend-ul trecut) facut urmatoarele chestii la masina:
reconditionat planetare, schimbat discuri frana, placute, pivoti superiori, bieleta directie stanga (adica ce-a zis mecanicul ca trebuie), in speranta ca voi scapa de anumite belele.
Am descoperit ca era si scutul lovit, si aveam un zgomot enervant cand porneam motorul. Toba se lovea de scut. L-am rezolvat.

Acum, partea cea mai naspa este ca, la frana, si in curba la dreapta, chiar daca sunt pe liber, am un fel de trepidatie ciudata. Parca si la plecarea de pe loc s-ar auzi ceva care trozneste...Eu ma gandeam ca ar fi 3 cauze posibile:
1. pivotul inferior dus (nu are joc, dac m-am uitat si avea sparta camasa aceea din cauciuc - mecanicul a zis ca nu e nevoie sa il inlocuiesc), de unde ar putea aparea o instabilitate.
2. s-a slabit unul din suruburile de prindere ale motorului si din cauza inertiei atinge de ceva la frana.
3. altceva (aici completati voi).

Ei, care se baga? smile.gif
LYM
Dupa ce am reconditionat planetarele la masina lui taica-miu, cand luam stanga se auzea un zgomot ( tabla pe tabla asa ). S-a dovedit a fi aparatoarea aia din spatele discului de frana ( tabla aia ).
amc
4. planetarele!!!
OCEBE
detaliaza putin "trepidatia"
tocmai ma gandeam la bieleta de directie stanga da' daca zici ca-i oK... verifica totusi macar piulita de blocare
P.S. ce-ti veni cu punctul 2 ca n-am priceput nimic?
mcliviu
noutati:
Ce-am mai observat azi. Pe liber, fara sa se miste masina, sa ne intelegem, motorul pornit. Daca vreau sa introduc in viteza 1, 3 sau 5 (deci spre in fata) si nu nimeresc exact treapta, ci intre ele, timoneria impinge in cutia de viteze. Corect? Ei bine, zgomotul se aude si in acest caz. Acelasi zgomot. Deci sa renuntam la planetare, bieleta, aparatoarea discurilor, dicurile, etc....Sa fie un surub de prindere al cutiei de viteze? Sau al motorului? Asta am observat intamplator azi dupa amiaza.
Merci!
Dreamer
Poti sa arunci o privire la tampoanele motorului .... dar eu tind sa cred ca e de la planetara ....
mcliviu
QUOTE(Dreamer @ 22 Feb 2006, 09:58)
Poti sa arunci o privire la tampoanele motorului .... dar eu tind sa cred ca e de la planetara ....
*



nu cred ca e de la planetare, pentru ca dupa cate stiu eu, in timp ce masina e pe liber, nu se transmite miscare catre acestea...trepidatia sau mai de graba bataia, ca nici nu stiu cum sa ii mai zic, apare cand imping in motor (am explicat mai sus).
Dyda
QUOTE(mcliviu @ 22 Feb 2006, 11:41)
nu cred ca e de la planetare, pentru ca dupa cate stiu eu, in timp ce masina e pe liber, nu se transmite miscare catre acestea...trepidatia sau mai de graba bataia, ca nici nu stiu cum sa ii mai zic, apare cand imping in motor (am explicat mai sus).
*



Cind este pe liber nu se transmite miscare de la CV la planetare dar planetarele sunt solidare cu rotile deci miscare au.
La tine beleaua este ca nu a rectificat axul planetar uniform dupa ce la incarcat. Mai pe scurt a lasat o portiune un pic mai mare si exact in curba galetul bate in acea gilma. Cu timpul uzura acelei gilme iti va rezolva problema dar nu definitiv ptr ca automat va apare uzura in partea opusa gilmei si troncanit sau bataie vei avea in permanenta pina vei pune unele noi
OCEBE
QUOTE(mcliviu @ 22 Feb 2006, 13:41)
nu cred ca e de la planetare...trepidatia sau mai de graba bataia, ca nici nu stiu cum sa ii mai zic, apare cand imping in motor (am explicat mai sus).
*



nu c-ar fi neaparat si la tine acelasi lucru dar de un fenomen asemanator am avut si eu parte; cauza? scutul (eu am de tabla) era mult prea apropiat de cutie (sau de teava de esapament, nu mai stiu care din ele); solutia a fost niste saibe introduse pe suruburile de prindere intre scut si lonjeroane (am coborat astfel scutul cu cativa mm);
In afara de aceasta cauza, ar mai putea fi un tampon de motor si/sau cutie deteriorat.
mcliviu
QUOTE(OCEBE @ 22 Feb 2006, 19:21)
nu c-ar fi neaparat si la tine acelasi lucru dar de un fenomen asemanator am avut si eu parte; cauza? scutul (eu am de tabla) era mult prea apropiat de cutie (sau de teava de esapament, nu mai stiu care din ele); solutia a fost niste saibe introduse pe suruburile de prindere intre scut si lonjeroane (am coborat astfel scutul cu cativa mm);
In afara de aceasta cauza, ar mai putea fi un tampon de motor si/sau cutie deteriorat.
*



asta cred si eu, ca e de la scut...trebuie dat jos si indreptat. La fel tampoanele verificate, eventual inlocuite (masina de 18 ani...)
Multam'!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.