Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreaj si aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
claudiusighisoara
Am doua mari probleme. Una este ambreajul. Pasiunea dar si lipsa de bani ma indeamna sa il inlocuiesc singur in garaj. Cunostintele mele in domeniu sunt slabe asa ca intreb pe cineva care a facut-o daca si daca se merita? In cazul in care chiar se merita, atunci sa imi dea sfaturi detaliate cu ptivire la pasii pe care trebuie sa ii urmez.
A doua chestiune. Am comandat o aprindere electronica de la vitacom.ro. Stie careva daca e buna de ceva, daca se merita? Costa 250.000 lei cu tot cu TVA. huh.gif
amc
Pai si care este treaba cu ambreiaju? huh.gif
claudiusighisoara
QUOTE(amc @ 22 Feb 2006, 12:14)
Pai si care este treaba cu ambreiaju? huh.gif
*



E uzat si patineaza. N-ar fi o problema chiar asa de mare cu el ca mai merge, dar am altul reconditionat si as vrea sa il inlocuiesc. smile.gif
LYM
la partea de aprindere electronica ... nu stiu cat de mult merita banii. Depinde cat de bine functioneaza aprinderea ta in momentul de fata.
Eu am dat 1mil pe o aprindere electromagnetica ( care e laudata ca fiind cea mai buna ) si in afara de o pornire mai usoara, motorul merge EXACT ca inainte ( nu merge mai rotund sau eu stiu .. ). Mentionez ca masina mea era destul de bine reglata si inaintea montarii aprinderii. Astea fiind spuse, aprinderea aia din magazin, teoretic, este si mai putin performanta.
Parerea mea: de 250.000 iei un capac delco + platina sau set_fise_Tesla + platina, daca ai capacul ok.
fat_racer
[quote=claudiusighisoara,22 Feb 2006, 10:32]
Am doua mari probleme. Una este ambreajul. Pasiunea dar si lipsa de bani ma indeamna sa il inlocuiesc singur in garaj. Cunostintele mele in domeniu sunt slabe asa ca intreb pe cineva care a facut-o daca si daca se merita? In cazul in care chiar se merita, atunci sa imi dea sfaturi detaliate cu ptivire la pasii pe care trebuie sa ii urmez.


E relativ simplu...daca ai niste prieteni care sa te ajute...desfaci toate furtunele care merg la motor, desfaci legatura dintre carcasa de filtru de aer si capacu culbutori, desfaci suruburile de la suportii de motor si de la carcasa de ambreiaj...scoti motoru afara si schimbi disc ambreiaj, placa presiune, rulment...tot ce vrei, dupa care in ordine inversa montezi inapoi motoru!
amc
Yo te as sfatui s o pui pe capre si sa scoti cutia!
fat_racer
QUOTE(amc @ 23 Feb 2006, 14:30)
Yo te as sfatui s o pui pe capre si sa scoti cutia!
*




Si totusi ce crezi ca e mai usor...sa lucrez deasupra motorului...sau sa lucrezi sub masina si sa te chinui sa pui cutia la loc????
claudiusighisoara
Un prieten de familie, care a avut acum cativa ani o Dacie, m i-a spus ca pentru inlocuirea ambreajului nu este necesara scoaterea cutiei, cu atat mai putin a motorului. Este suficient sa dsfaci suruburile cutiei astfel incat sa creezi un spatiu prin care sa bagi mana si asa inlocuiesti ambreajul. Nu stiu daca este posibila o astfel de operatie, dar in mod sigur scoaterea motorului nu este o solutie. Practic dublezi volumul de munca.
Daccia
QUOTE(claudiusighisoara @ 24 Feb 2006, 11:15)
Este suficient sa dsfaci suruburile cutiei astfel incat sa creezi un spatiu prin care sa bagi mana si asa inlocuiesti ambreajul.
*



Daaa, si iti mai trebuie un endoscop... ca sa vezi acolo... radmasa.gif

Hai mai, ce naiba? Cine vede si nu stie mai si crede. Recomand studierea schitei atasate. Poate-mi spune si mie cineva cum poti sa schimbi ambreiajul fara a separa complet cutia de motor.
danny_b
QUOTE(Daccia @ 24 Feb 2006, 12:01)
Daaa, si iti mai trebuie un endoscop... ca sa vezi acolo...  radmasa.gif

Hai mai, ce naiba? Cine vede si nu stie mai si crede. Recomand studierea schitei atasate. Poate-mi spune si mie cineva cum poti sa schimbi ambreiajul fara a separa complet cutia de motor.
*



Prin laparoscopie dupa ultimele descoperiri romanesti biggrin.gif Scuze dar a fost nostima poanta si nu m-am putut abtine.Si eu zic ca mai usor dai cutia jos decit motorul.
claudiusighisoara
[quote=Daccia,24 Feb 2006, 12:01]
Daaa, si iti mai trebuie un endoscop... ca sa vezi acolo... radmasa.gif


E omul cat traieste invata. Dar spre apararea mea, persoana de care pomeneam era invarsta si de aici increderea pe care i-am acordat-o. Da` acum m-am lecuit. De zi inainte voi fi Toma Necredinciosu`. sad.gif
Radduu
Ce fel de rulement de presiune, placa , disc de ambreiaj imi trebuie pt o dacie 1310 (motor 1289cmc) din 1986, pt ca am auzit ca sunt mai multe tipuri.
marius-gabriel
pt a schimba discul, se scoate ori cutia ori motorul,ambele proceduri fiind sa zicem cam la fel de grele.cei mai multi prefera sa scoata motorul.
[/QUOTE]Ce fel de rulement de presiune, placa , disc de ambreiaj imi trebuie pt o dacie 1310 (motor 1289cmc) din 1986, pt ca am auzit ca sunt mai multe tipuri.[QUOTE]

la acel model, cel mai probabil ai disc de 170 si placa de presiune aferenta lui.
daca dispui de bani,poti trece pe 200 pt ca masina o sa traga mai bine.
rulmentul e acelasi la toate.
amc
din ce am inteles yo nu merge ambr de 200 pe motor de 1289!
marius-gabriel
nu vad de ce nu ar merge.
zicea cineva ca ar fi din cauza gaurilor de pe arbore,ca la palier marit nu ar fi ca si la palier normal.nu stiu ce sa zic ca nu am comparat niciodata gaurile,dar nu cred sa fie asa.poate ma insel..
oricum in 86 se facea deja cu palier marit.

referitor la aprindere, daca e aprinderea GOTRONIC, va merge foarte bine motorul si asta chiar se va simti la porniri reci,consum,demaraj,platini schimbate mai rar,toate astea numai in cazul in care si celelalte componente ale aprinderii sunt in stare buna si reglate corespunzator.
gti98
QUOTE(marius-gabriel @ 19 Mar 2006, 02:44)
pt a schimba discul, se scoate ori cutia ori motorul,ambele proceduri fiind sa zicem cam la fel de grele.cei mai multi prefera sa scoata motorul.
Ce fel de rulement de presiune, placa , disc de ambreiaj imi trebuie pt o dacie 1310 (motor 1289cmc) din 1986, pt ca am auzit ca sunt mai multe tipuri.
QUOTE
la acel model, cel mai probabil ai disc de 170 si placa de presiune aferenta lui.
daca dispui de bani,poti trece pe 200 pt ca masina o sa traga mai bine.
rulmentul e acelasi la toate.
*



Sorry, din 1984-85 s-a trecut la motorul "1310", adica paliere marite si ambreiaj de 180.
pentru trecut pe 200 trebuie schimbat volantul+placa de presiune (problema e daca se potrivesc gaurile de pe volant la cele de pe flansa arborelui cotit). Parerea mea e ca nu merita investitia. Nu numai ca discul placa de presiune si volanta mai mari sun mai scumpe si trebuie sa inlocuiesti nu doar discul ci si volanta si placa de presiune, dar ambreiajul de 200 e justificat de puterea motorului de 1557 cmc (75CP) ceea ce nu e cazul tau.
In atelierele service, interventia la ambreiaj se face cu demontarea cutiei de viteze, folosind elevator sau canal de acces sub masina. E vorba de un volum destul de mare de munca, se demonteaza demarorul, se demonteaza TOT esapamentul, se scot planetarele de la cutie (in principiu ar trebui depresati pivotii inferiori la ambele roti) apoi se "desprinde "cutia, demontand cele 5 +4suruburi prin care e fixata de blocul motor si cele 3 suruburi care o fixeaza de traversa spate ...
Daca nu ai canal (ca elevator nu prea cred ca ai!!...) se poate si prin demontarea motorului. Se demonteaza capota, se goleste lichidul de racire se demonteaza radiatorul, filtrul de aer, toata furtunarai si cablaria de la motor, cele 4X2 suruburi de fixare a motorului pe cele 2 brate si cele 2 coltare spre cutie...Se mai demonteaza si esapamentul (galeria de pe chiulasa) si demarorul si ce mai trebuie ca sa poata fi scos motorul afara (minim 2 insi, bara, curele sau sarme zdravene)
E de munca vreo 2 jumatati de zi, basca plimbarea dupa piese.
Bafta!
PS La majoritatea interventiilor mari se incepe cu deconectarea bateriei!!
Zaheiu
Eu nu am auzit de dat motorul jos pentru schimbarea discului de ambreiaj decat la nova. Cred ca trebuie sa dai jos cutia.
amc
Toata chestia este ca nu exista motoare de 1289cmc cu "palier marit"(parca)
Si inca o chestie daca scoti cutia, la prinderea motorului nu umbli, pui un cric sub baia de ulei si inclini motorul putin spre spate
marius-gabriel
motoare de 1289 exista si cu palier marit si cu palier normal cum exista si motore cu palier marit cu disc de 170.
discul de 200 a fost pus si la break cu motor de 1397,nu numai la motoarele de 1557,deci se justifica.
amc
bai omule tu ma incurci!
Pana acum s a discutat ca motoarele de 1300 nu au palier marit si vii tu si zici ca mai exista si volanta de 170 pentru palier marit!!
nu te cred!
marius-gabriel
da,exista motoare de 1300 si cu palier normal si cu palier marit!!
ce e greu de crezut?
nu exista motoare de 1400,1600 cu palier normal..dar cu palier marit exista si 1300.
aproximativ asa cam pana prin 84 s-au fabricat cu palier normal si dupa aia si cu palier marit,dar nu e neaparat obligatoriu.au fost multe tipuri..
e dreptul tau sa crezi ce vrei,mergi undeva la un service si intreaba pe cineva
Zaheiu
Cred ca s-a mai spus ca nu-ti trebuie alt tip de ambreiaj.
Pune-ti tot de care ai avut! Nu ai ce face cu banii? Mi-ar trebui mie.
gti98
QUOTE(amc @ 19 Mar 2006, 08:18)
Toata chestia este ca nu exista motoare de 1289cmc cu "palier marit"(parca)
Si inca o chestie daca scoti cutia, la prinderea motorului nu umbli, pui un cric sub baia de ulei si  inclini motorul putin spre spate
*



Da fratioare, servisu' asa lucreaza, da' daca n-ai canal e ff nasol sa scoti cutia de viteze cu masina doar ridicata pe capre. Parerea mea! (Hic!)
amc
daca vreau sa fac singur un schimb de ambreiaj(intr-o zi) metoda este :scoaterea cutiei cu masina pe capre.
yo asa am facut
diaconuliviu
Eu: 1310, capacitate 1289 cmc, an '86, palier marit, ambreiaj 180.A avut CV4TR, am montat eu planetare scurte si CV5TR, fara a inlocui ambreiajul.
Ambreiaj fi 170 din cite imi amintesc, pe palier normal.

Din experienta personala, NUMAI la ambreiajele cu fi = 200 am auzit acea bataie de bucsa volant.La cele de 180, n-am auzit, nici cu CV4TR, nici 5 TR. Nu spun ca nu e posibil doar ca foarte rar.
aly
Eu am schimbat discul saptamana trecuta.
Din pacate daca nu dai jos motorul iti trebuie canal plus vreo 2-3 prieteni.
Eu am optat pt scoaterea cutiei fara a scoate planetarele din roti.
Schimbarea ambreajului in sine dureaza f putin (maxim un sfert de ora) in schimb e mai greu la datul cutiei jos si mai ales la remontarea ei(eu nu reuseam sa numeresc canelurile la planetara cu cele de la cutie astfel incat sa intre siguranta).
Pasii:
-se scoate electomotorul (si conexiunile cu bateria)
-se scoate scutul
-se scot sigurantele de la planetare
-se desurubeaza suruburile lungi din carcasa(3 parca)+2 mai scurte vizibile de sub masina
-se scoate cablul de kilometraj
-se scoate surubul schimbatorului
-se scot planetarele si se leaga in sus astfel incat sa nu incurce la scos dar mai ales la bagatul cutiei
-se desfac suruburile care tin traversa de caroserie(acolo unde sunt tampoanele de cauciuc); la mine tot la unul dintre acele suruburi era prinsa si toba
-se slabesc colierele de la toba,acolo unde incepe detenta, iari in spate unde este prinsa de caroserie se da drumul
-se se scoate toba de unde incepe detenta si se da intr-o parte
-se scoate cutia
Sper sa nu fi omis nimic, in mod normal totul e logic.
Spor la treaba.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.