Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Termostat.... din lac in put
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lucman72
Va expun o problema dubioasa, care ma nelinisteste rau de tot.

Am schimbat termostatul ptr ca nu mai inchidea, motorul era mereu rece. Buuun, totul bine si frumos vreo 3 ore. Dupa ce am facut un drum mai lung acum imi supraincinge. Oare sa fi ramas blocat pe inchis?
paulp
Da' l-ai verificat mai intii?

Si cum l-ai montat :?:

Vezi sa nu-l fi pus invers.
lucman72
Nu cred ca l-am pus invers biggrin.gif , sau poate. Acum cand fac o rememorare a actuinilor mele, nu mai stiu cum l-am pus biggrin.gif
paulp
Buna asta tongue.gif .

Hai verifica-l daca e cu maciulia spre pompa :wink:
lucman72
Am rememorat toate actiunile, este pus corect.
paulp
Ai doua posibilitati:

1. Il scoti si-l verifici in ibric daca deschide :wink: si cind deschide (nu te-am intrebat de cite grade e :?: )

2. Aeriseste din nou sa nu fi ramas aer pe instalatie.



Bafta
northwood
Interesanta treaba cu termostatele astea. Si eu l-am inlocuit, si de curiozitate l-am verificat pe cel vechi in ibric, pe aragaz...Functioneaza corect animalul.

Singura observatie pe care am putut sa o fac e ca avea "gatul" de tabla un pic indoit/presat in locul de strangere a colierului, si am conchis ca trecea apa pe langa el. In rest, arata si functioneaza exemplar.



Am pus in locul lui unul pe a carui cutie scrie "Made in England" si arata un pic altfel decat cele romanesti.
lucman72
Treaba cu gradele ma depaseste. Dar ma gandesc sa fi ramas ceva aer pe instalatie. La un moment dat galgaia ceva prin radiatorul intern. Asta sa fie cauza?
paulp
Gilgiitul e ceva firesc la radiatorele de incalzire. Nefiresc e sa ti se incalzeasca motorul icon_twisted.gif .



Vezi ca pe corpul termostatului scrie la cite grade deschide. La mine asta frantuzesc scrie 83, alalalt (care a poposit pe masina lu' tata) era de 89 (romanesc).

Alea turcesti habar n-am la cit deschid ca nu cumpar asa ceva din bazar :wink: .
lucman72
83 cred... are vreo importanta diferenta asta de 6 grade?
paulp
Oho, si inca cum.

Diferenta asta face ca motorul meu sa nu se mai incinga :wink: .
SGN_1310
Aceaiashi pb'ma am avut'o shi eu pana....astazi.

Uite cum faci: furtunul de cauciuc, cel cu partea orizontala mare, in care se afla prins termostatul, este gol, adica are aer in el. Cand bagi antigel, baga peste limita de maxim shi ia la strans furtunul ala, ridica vasul de espansiune shi la fel shi furtunul de la calorifer pe care se afla supapa de aerisire. Acum ai ridicat nivelul instalatiei peste nivelul furtunului ala gros shi plin de aer, incepi sa dai usor drumu la supapa de aerisire pana cand iese mare parte din aer, Apoi , contrar a ceea ce ti'au spus altii ca nu e bine sa strangi capacul la vasul de exspansiune, strangel la maxim pt o vreme, pana se face inlocuirea aerului din circuit , cu apa din vas. Apoi slabesti putin capacul.

Trebuie sa ai rabdare cu aerisirea, e normal sa iti faca mari probleme daca circuitul se aeriseste greu, ca la mine.
lucman72
mama... mai complicat nu se putea?
lucman72
Deci de la aer, se poate ca sonda sa stea in aer si sa masoare aiurea?

Pentru ca dupa indicator motorul mai avea un pic si lua foc, iar radiatorul era un pic caldut. Asta nu poate fi un semn ca termostatul poate este inchis si nu mai da drumul la circuit?

Sonda este pe circuitul de radiator?
paulp
Sonda e pe chiulasa.

Da de la aer poa' sa dea indicatii aiurea (aerul are prostul obicei de a se incalzi mai repede si mai tare decit apa)
SGN_1310
Pai asha e, aerul se incalzeste mai repede ca apa shi iti indica flacari, sau apa e f putin in circuitul primar , neputand evada in circuitl secundar din lipsa continuitatii.
lucman72
Proaste obiceiuri mai are, multumesc mult pentru sfaturi.

Sper sa nu il fi montat totusi invers laugh.gif
paulp
Sa nu-mi spui daca e asta, ca vin si te string de git. Ce ti-am spus de la inceput icon_twisted.gif
lucman72
Am zis sper sa nu fie asta si 99.99% nu e asta. dar daca ajungi in Bucuresti te invit la o cafea si nu la o partida de strans de gat biggrin.gif
paulp
Glumeam, dupa cum vezi in sectiune foto sint dispus sa ajut decit sa fac pe Bruce Lee :wink:



Daca ajung in Bucuresti, promit sa vin la Intilnire (solemn) 8)
SGN_1310
Sa va spun ca mie mi'a "mers" o juma de an cu termostatul(unu romanesc) pus invers de catre un mester din service.

Asta pana cand de la prea mult aer in instalatie shi s'a cam incalzit fieratania, de am crezut ca a explodat termostatul, in schimb el mergea bine, dar nefiind apa destula in circuit nu mai avea rol decat de dop shi atat. Bineinteles ca inainte sa verific daca e stricat sau nu, m'am repezit la magazin shi am luat altul, astfel acum am un termostat de rezerva.
lucman72
Pui paie pe foc SGN......

Deja ma gandesc sa mai cumpar niste antigel si sa desfac biggrin.gif
Marty
Aceeasi problema am patit-o la R21 din '86. Mergea, se incalzea, baga un frig mai crincen decit afara, se incingea motoru' tare, mai bufnea cite un val de caldura din aeratoare (insotit de un miros crincen), se racea un pic motoru, baga rece din nou, se aprindea becu', pa si pusi, la revedere. Era de la o acuta lipsa de apa in instalatie!
lucman72
Nu stiu ce sa spun, i-am umplut radiatorul ochi, l-am lasat sa mearga, a mai tras ceva, dupa care a inceput sa o scuipe afara pe la buson. Am zis in acel moment ca e OK. are apa in instalatie. Am lasat deschis si suieratoarea aia de surub de aerisire... deci zic ca ar avea apa destula.
SGN_1310
Cum asha scuipa pe la buson?!
lucman72
Adica se dilata si da pe afara cand e busonul deschis....
Marty
E plina de aer si termostatul e pa, d-aia iti da pe afara pe la buson!
lucman72
Pai cum sa fie asa ca abia am schimbat termostatul. Cum se poate rezolva?
Marty
Da termostatul jos si lasa masina sa functioneze asa pina se incalzeste. Daca dupa ce s-a incalzit, nu-ti mai scuipa apa pe la buson, inseamna ca e de la termostat. daca va continua sa-ti scuipe apa, inseamna c-ai chiuloasa fisurata.
lucman72
Stai asa ca deja vorbim de chiuloasa sparta si incepe sa ma manance pe la ceafa biggrin.gif

Cand am spus ca scuipa apa, m-am referit la faptul ca dadea un pic pe afara, credeam eu de la dilatare.

Dar am observat altceva ieri. Desi indicatorul de temperatura sta la limita superioara, senzorul care porneste aeroterma nu porneste. Si e schimbat acum 2 luni. Deci cred ca senzorul de la indicator este indus in oroare.
Ov
pai ala e pus pe radiator si daca ai termostatul inchis nu ajunge apa fierbinte acolo si nu porneste
lucman72
Ai dreptate, inseamna ca termostatul e busit, cred ca ma duc sa il fierb ca sa scap de o grija
Marty
Ca sa iti dai seama cel mai bine daca termostatul e busit, fierbi apa intr-un ibiric si , dupa ce apa a dat in clocot, iei frumos termotatul cu un patent si il bagi cu "motul" in apa. Daca se deschide repede-repede, inseamna ca-i bun
lucman72
Asa o sa fac, pacat de antigel, am pus de ala scump cu anti coroziune si alte balarii
litza
Intrebare: Ce urmari poate avea scoaterea de tot a termostatului din circuitul de racire? In afara ca motorul nu se incalzeste cum trebe, ma refer la urmari asupra sanatatii motorului.



Masina mea, de la tata am aflat ca de mult nu mai are termostat in circ de racire. Pe vremuri nu se gaseau decat romanesti proaste si tata s-a suparat sa-l tot schimbe si l-a scos de tot.



Vara nu sunt probleme functioneaza in regimul 80-95 grade, iarna in shimb doar in oras ajunge la 80-90, la drum lung sta la cam la 60 grade temperatura.
Marty
Eu sunt adeptul circuitului fara termostat pe timp de vara, dar tac din gura ca iar ma ia lumea la injuraturi pe aici tongue.gif tongue.gif
paulp
Si eu, da pot sa scriu mai mic, ca influentez negativ membrii icon_twisted.gif
Ov
urmari: consum marit (regimul "best" de functionare al motorului este pe undeva pe la 85-90 de grade), uzura mai accentuata a motorului (frecarile sunt mai mari), nu mai ai caldura ca lumea iarna.
Ov
... si era sa uit ... poluare 8)
paulp
Ov, era vorba de vara, la +40 de grd.

Acu iarna fara termostat cam plingi linga masina sa se incalzeasca icon_twisted.gif
lucman72
Asta cam asa e, am fost la drum lung cu termostatul deschis; la deal scoteam cartonul, puneam cartonul la vale.... plus ca ma congelam in masina. E tare naspa...
bogdan_o
Nu stiu cum iti putea fi frig. Dupa vreo 2-3 runde de scos cartonul-pus cartonul deja te incalzesti bine. Daca mergi si intr-o zona mai deluroasa iti faci antrenamentul pentru 10000 metri plat.
SGN_1310
Mai sigur nu e pb'ma asha de grava cum ai fi tentat sa crezi.

Renunta sa mai lasi masina pornita fara sa pui bushonul la loc, pt ca pierzi antigelul aiurea. Daca ai pb'me la motor, gen chiuloasa sparta(mai degraba garnitura ciupita) ai sa observi problema prin cresterea presiunii din vasul de expansiune. Adica sa iti intre gaze arse in circuit, insa.....o presiune in circuit se va opune presiunii din cilindrii din care apar scurgeri, de cu alte cuvinte circuitul tau nu va exploda shi nici pericol mare sa se strice ceva nu e, deci pune termostat, fa aerisirea cum am mai zis shi vezi rezultatele....insa cu rabdare-conditie necesara!
florin.mecu
Care este temperatura optima a apei la Solenza? Azi am mers prin oras mai multi kilometrii, iar dupa ce am oprit motorul a inceput ventilatorul de racira sa functioneze!!! Afara erau decat 10 grade.

Este normal sa imi cupleze ventilatorul pe vremea asta!! Cei de la service mi-au spus ca este normal. Au spus ca mototul lucreaza optim intre 80 si 90 grade.

Am probleme cu termocupla????
adumitrachy
Sa va spun ce am patit eu . Meseriasul de mine , anul trecut shi-a montat singur termostatul . Totul bun shi frumos pana cand sa plec la mare asta vara. Incepu-se sa mi se incalzeasca apa de sarea indicatorul.M-am dus shi m-am intors de la mare fara probleme (electroventilatorul de fiat isi facea treaba fara probleme) .Cand am ajuns acasa, am vrut sa rezolv problema. Beleaua era ca nimeni nu stia ce are mashina mea. Am ars intr-o luna jumate 3 garnituri de chiuloasa + ca am ovalizat chiuloasa. Eram disperat. Nu stiam ce sa fac. Dupa ce am schimbat a III a oara garnitura chiuloasa (de fiecare data dadeam bani de sareau capacele ) , mecanicul mi-a zis ca nu imi mai da mashina acasa pana nu isi da seama de ce imi tot buleam garniturile (cred ca se saturase de mine deja). Dupa cateva teste facute de mecanic (in timpul carora era sa ard shi garnitura asta ) mecanicul shi-a dat seama : ERA TERMOSTATUL PUS INVERSS. Cand l-am vazut , l-am luat si l-am calcat in picioare de ciuda (intre timp se stricase saracul) . Acu am unul de renault shi is multumit.



Asa ca te sfatui sa te duci la un meserias sa vezi ce are mashina. Nu te pune la 200.000-300.000 care ii dai lui, pt ca daca iti strici ceva la motor poti sa dai 2.000.000-3.000.000 (iti spun din experienta).
daciaclub-Stef
La problema cu pornitul electro-ventilatorului dupa oprirea motorului baietii de la service pe care spuneai ca i-ai intrebat au dreptate-e absolut normal.Dupa oprirea motorului temperatura din interior se ridica cu vreo 8-10°.Este un efect fizic pe care sincer sa fiu nu stiu sa il explic insa am dat cu nasu' de el de f f f multe ori.

La cealalta problema cea care a deschis topicul...hmmm....imi este greu sa cred ca daca are atat de mult aer incat sa intrerupa continuitatea lichidului poate sa mearga perfect 3 ORE!?Sper sa nu fie ceva mai grav(chiuloasa,garnitura)dar pune mana si verifica ce e cu termostatul ala si fa o aerisire ca lumea cum tzi s-a explicat mai sus.

Vezi ce faci si sa ne anunti finalul(sper fericit).
paulp
Florin.mecu, 2 raspunsuri:

1. De ce ai postat aici cind ai toata sectiunea SLZ la dispozitie icon_twisted.gif (stiu ca e prima oara da trebuia s-o spun :wink: )



2. Termocupla la SLZ, ca si la DSN sau Nova e facuta sa lucreeze intr-un anumit regim de temperatura. Mai precis inchide circuitul (deci porneste elv.) la 92 grd (sau 96 in functie de tip) si deschide (opreste elv.) la 82 (sau 86).

E normal ca uneori dupa ce opresti sa pornesca elv., mai ales in conditii de oras.

Nu e normal sa nu se mai opreasca (cum am patit eu acu cu a doua termocupla 022.gif ).

La fel de anormal e sa nu porneasca cind apa a depasit temperatura critica. Din pacate nu stiu daca SLZ mai are indicator de temperatura.

Dar daca nu ti se aprinde lumina de avarie inca esti in parametri :wink:

Bafta
c1p0
Si eu stiu ca am avut probleme la a mea cu termostatul. Am schimbat o gramada, inca mai am o punga din aia de zahar de 1 kil in portbagaj plina cu termostate.



Stie cineva care sunt cele mai bune (daca exista asa ceva)? Mai bine dau odata de 5 ori mai mult pe un termostat bun decat sa schimb 30 proaste. Ba ca nu deschide, ba ca nu inchide, ba ca nu se potriveste... :? (Sper ca nu va suparati pe mine ca intreb, insa cum am mai zis intr-un alt post, sunt incepator :oops: )



Acu mi se pare ca n-am ca din cate stiu l-a scos tata, insa o sa verific...



Din cate am citit eu mai sus este mai bine sa ai termostat iarna...
BBC
Din spusele vanzatorilor cele mai bune sunt cele produse la Vaslui.
c1p0
OK! Am notat. De ce ar fi astea mai bune??

Din fabrica cu ce fel de termostat vine?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.