QUOTE(dkrysty @ 17 Mar 2006, 11:33)
Am rezolvat-o merge beton! (nu stiu daca a fost aceeasi problema ca la tine)
Dupa ce am reglat aprinderea artistic (metoda "SARMA" introdusa in gaura bujiei pistonului 1, rotire elice pana urca pistonul si nu mai urca, chiar cu o idee mai inainte, ma opresc reglez avansul sa faca scantee(compresie mazina)) (CONDITIE FOARTE IMPORTANTA), trec la reglarea carburatorului:
- strang surubul pana la primul semn de a scadea turatia apoi desfac surubul ajungand la o turatie maxima dupa care inca 180-360 grade cel mult (explicatia mea:prea mult amestec aer benzina!!! (deci am mai strans surubul))
Probabil nici aprinderea nu era reglata ceas (ca acum)
Si mama... zbor cu ea si nu se mai opreste...
BAfta!!!
SI INCA CEVA!!!
... dupa cateva zile... am spalat motorul cu "engine flush" valvoline si am pus ulei Valvoline 15w40 SL!
Acum bate motorul (sau tachetii probabil)
Asta nu inseamna ca am stricat ceva ... AM DESCOPERIT O DEFECTIUNE ACOPERITA CU MURDARIE!!!
...DUPA ALTE CATEVA ZILE...
Am reglat colbutorii!!! aveau joc mare! unul mai mare unul mai mic...
Dar spune mecanicul ca nu e asta cea mai grava problema... ci faptul ca nu stiu ce duce la colbutori (parca 2 tije care trebuia sa se invarta) erau blocate: nu se invartea sa faca ungere etc. ... a rezolvat-o oricum! 100.000rol mi-a cerut! i-am dat 150.000rol!!! (sa nu zic cat am bagat in fise, platina noua, capac delcou nou bujii noi, aprinderea electronica... chiar si jicloare, dar erau alte dimensiuni! am folosit doar 2...)
Masina mergea saraca dar din ce in ce mai prost si nu stiam ce sa-i mai fac ca nu mai pleca la cheie(nici la a doua)! (cu motorul rece) (cu motorul cald..dar cald -> pleca si la cheie ca de.. era reglata super) si imi dadea impresia ca nu poata sa invarta motorul. Am crezut ca e slaba bateria (am verificat nu era...), am crezut ca e de la electromotor (nu era!)!
Dupa ce a pus totul la loc (cu motorul rece a plecat la prima cheie, tine si relantiul...)
...si cand ma gandesc de cand reglez aprinderea si carburatorul (si eu si la mecanici) mi s-a luat (am respectat toate regulile si tot nu mergea ca sa nu mai zic regulat) si era degeaba... ca era de la motor ...
Am schimbat si garnitura (lipita cu silicon), si am izolat unde sunt suruburile cu sfora de azbest!!!
...sa nu mai traga aer fals...
Si am mai facut a doua zi 3 lucruri :
- Am schimbat jiclorul de descarcare cu unul care arunca benzina vertical in jos ca celalalt imi arunca in mijloc si avea efectul scontat abia cand se deschidea clapeta la maxim...);
- Am reglat firul de la pedala de acceleratie astfel incat (inainte sa fiu cu pedala la podea) sa se deschida maxim clapeta de acceleratie!!! (clapeta sa fie verticala)!
- Am scos din intamplare furtunul de la capacul motorului ...si am vazut ca turatia a crescut cu 150 de rpm!!! parerea mea e ca e un plus! (am incercat si inainte sa fac motorul->nu era nici o diferenta!)
Asa ca am blocat intrarea in carburaror pe unde venea de la capacul colbutorilor cu un dop de cauciuc, iar de la capac am dus bine cunoscutul furtun sub masina!!!
...Si daca nu fuge ... nu-mi vine sa cred!!!
Relantiul chiar daca scade sub 600 dupa o turare nervoasa de >3500... nu moare motorul...isi revine in cel mult 2-3 secunde!!! la 900 rpm!
Si porneste domn'e la prima cheie!!!