Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Avans centrifugal
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florin77
Se regleaza avansul centrifugal? Si daca da ... de unde?
argon
Din niste arculete din interiorul delcoului se regleaza teoretic..dar practic nu s eregleaza..se inlocuiesc arcurile.
florin77
QUOTE(argon @ 28 Feb 2006, 12:25)
Din niste arculete din interiorul delcoului se regleaza teoretic..dar practic nu s eregleaza..se inlocuiesc arcurile.
*




Si ce face taica-miu cu invartitul axului ala pe care sta rotita aia dintata de la avansul vacuumatic cum se numeste? La mine nu a avut nici un efect dar el zice ca dupa ce a facut setul la masina lui motorul mergea prost ... a invartit de axul ala si situatia s-a remediat. Iar apoi dupa ce a facut rodajul a invartit iar axul in pozitia initiala.

Acum de fapt intrebarea mea este ... axul ala regleaza ceva sau ba?

Si as mai avea una: De unde stiu ca nu-mi functioneaza bine avansul centrifugal?
argon
QUOTE(florin77 @ 28 Feb 2006, 12:32)
Si ce face taica-miu cu invartitul axului ala pe care sta rotita aia dintata de la avansul vacuumatic cum se numeste? La mine nu a avut nici un efect dar el zice ca dupa ce a facut setul la masina lui motorul mergea prost ... a invartit de axul ala si situatia s-a remediat. Iar apoi dupa ce a facut rodajul a invartit iar axul in pozitia initiala.

Acum de fapt intrebarea mea este ... axul ala regleaza ceva sau ba?

Si as mai avea una: De unde stiu ca nu-mi functioneaza bine avansul centrifugal?
*




Ha?! ce ax? ce rotita? aia nu e avansul centrifugal, e alta macare d epeste, vorbesti de axul delcoului? ala nu ai ce incarti la el...confunzi probabil
rtulea
Eu zic sa-i explicam omului ca exista si avans centrifugal si avans vacuumatic la masina. Avansul centrifugal se regleaza prin rotirea delcoului intr-un sens sau altul, functie de necesitati, iar reglarea acestuia, a avansului centrifugal, se realizeaza cu metoda semnului de pe volanta sau prin metoda aprinderii becului.
Avansul vacuumatic nu se prea poate regla din cauza ca arcul din delcou, care limiteaza cursa pe care o face platina mobila functie de depresiunea din galerie, nu se "regleaza" el doar se schimba, fiind un arc tarat. Acele sectoare dintate de care a rotit tatal tau nu fac altceva decat sa modifice sageata arcului pentru a limita deplasarea platinii mobile sau invers. Avansul vacuumatic nu se regleaza, in schimb, daca zici ca nu-ti functioneaza, ai putea sa verifici membrana din capsula vacuumatica scotand capacul delcoului, luleaua si aparatoarea de plastic apoi scoti furtunul acela transparent ce intra in carburator si tragi aer pe el. Daca platina mobila executa o miscare in timp ce tu tragi aer pe furtun inseamna ca (,) capsula functioneaza.
argon
QUOTE(rtulea @ 28 Feb 2006, 13:16)
Eu zic sa-i explicam omului ca exista si avans centrifugal si avans vacuumatic la masina. Avansul centrifugal se regleaza prin rotirea delcoului intr-un sens sau altul, functie de necesitati, iar reglarea acestuia, a avansului centrifugal, se realizeaza cu metoda semnului de pe volanta sau prin metoda aprinderii becului.
Avansul vacuumatic nu se prea poate regla din cauza ca arcul din delcou, care limiteaza cursa pe care o face platina mobila functie de depresiunea din galerie, nu se "regleaza" el doar se schimba, fiind un arc tarat. Acele sectoare dintate de care a rotit tatal tau nu fac altceva decat sa modifice sageata arcului pentru a limita deplasarea platinii mobile sau invers. Avansul vacuumatic nu se regleaza, in schimb, daca zici ca nu-ti functioneaza, ai putea sa verifici membrana din capsula vacuumatica scotand capacul delcoului, luleaua si aparatoarea de plastic apoi scoti furtunul acela transparent ce intra in carburator si tragi aer pe el. Daca platina mobila executa o miscare in timp ce tu tragi aer pe furtun inseamna ca (,) capsula functioneaza.
*




HOOOO...incet ca incurci icon_mrgreen.gif
NU avansul centrifugal se regleaza prin rotirea Delcoului ci avansul initial(cunoscut ca Static)
Avansun Vacumatic SE regleaza prin rotirea rotitei dintate intr-o parte sau alta, pe probe, sau cu stroboscopul(metoda ideala)
Avansun centrifugal NU se regleaza..ci se schimba arcurile alea 2 din fundul delcoului, prinse pe parghiile alea...ala e ansamblul centrifugal.

Rotirea rotitei zimtaze controleaza tensiunea in arcul capsulei, si metoda trasului cu gura nu e buna..ia misca tu rotita si trage, si vei vedea ca se misca, dar forta de tragere e mai mica sau mai mare..depinzand de sensul in care misti de rotita zimtata.
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 28 Feb 2006, 13:16)
Eu zic sa-i explicam omului ca exista si avans centrifugal si avans vacuumatic la masina. [...]
*


Avansul centrifugal se regleaza prin indoirea a doua brate ale unei piese in forma de U care prin indoire cresc sau scad forta arcurilor, deci si avansul functie de turatie.
Cel vacuumatic, acea rotita din care regla tatal tau, creste sau scade forta arcului, deci in esenta functia avans/depresiune

Prin rotirea delcoului si reglarea la semn, se regleaza avansul STATIC.

Si da, avansurile centrifug si vacuumatic se fac cu stroboscop si depresometru.

Edit: Se spune ca avansul vacuumatic nu se poate regla decit intr-un punct. Ei, bine, se pot verifica mai multe puncte, prin diferente aritmetice.
Se pare ca am postat cam in paralel cu argon.
florin77
Da si eu am postat in paralel cu voi 2.

Multumesc de lamuriri. Am inteles. Dar intrebarea cu ce doamne iarta-ma facea tatal meu persista:

Nu fac nici o confuzie ... stiu care este axul delcoului. Tatal meu nu a invartit de axul delcoului si nici de rotita aia de la avansul vacuumatic ... ci a invartit de axul pe care se invarte rotita. este un ax mic scurt pe care este o siguranta pentru a nu iesi roata dintata si cu o sectiune in el (probabil tocmai pentru a putea fi invartit). Acel ax se invarte fara sa invarta si rotita. Poate impropriu i-am zis eu ax dar nu am stiut cum sa-i zic altfel.

Eu banuiesc ca nu se intampla absolut nimic cand invarti de el ... dar tatal meu zicea ca la el s-a modificat mersul motorului in bine.

argon
Ce zici tu este excentricul...controleaza cum calca platina mobila pe cea fixa, si evident cursa platinei mobile pe fixa, sub actiunea avansului vacumatic.
SUNT 3 TIPURI de avans

1. Static(se regleaza cu semnul de pe volanta si lampa de control)
2.Vacumatic(se regleaza miscand de rotita zimtata)
3.Centrifugal(se regleaza cum a zis Liviu diaconu anterior, desi eu zic ca nu prea se regleaza..ma rog..e discutabil)


Axul de ce a invartit tatal tau nu are legatura cu avansurile, el aliniaza platina mobila pe centrul celei fixe.

E mai clar acum?
florin77
Am inteles ce zici tu. Si daca e asa inseamna ca in nici un caz el nu regla avansul centrifugal.

Dar nu sunt foarte sigur ca vorbim de acelasi lucru. Din ce imi aduc aminte invartirtea axului ala parca nu avea nici o legatura cu alinierea de care zici tu. Dar e foarte posibil sa ma insel (sunt inca amator)

Pacat ca nu am o poza ceva. Ca iti aratam. Oricum cand ajung acasa, o sa ma uit la delcou si revin.

As aprecia foarte tare o schema sau ceva explicatii asa ca la prosti cu arcurile alea 2 care trebuiesc schimbate. Se schimba doar ele, sau mai trebuie schimbat si altceva, ca sa am un avans centrifugal reglat?
argon
Are legatura axul ala cu alinierea platinilor..te asigur eu....numa daca ai delcoul in fata iti dai seama...
In mod sigur nu regla avansul centrifugal..
De unde sti ca e dereglat avansul centrifugal? oricum ala nu ai ce-i face fara stroboscop si un meserias scare sa stie sa-l foloseasca...asa ca mergi la un atelier.
florin77
Pai nu stiu ... dar spuneai ca inlocuirea celor 2 arcuri ar rezolva problema unuia dereglat. Si cum motorul meu nu vrea sa mearga rotund de nici o culoare (nu-mi da sfaturi sa verific lucrurile simple gen alimentare, nivel, bujii, platina, fise, avans static, etc ....) am presupus ca nu ar fi rau sa schimb cele 2 arcuri.
diaconuliviu
QUOTE(florin77 @ 28 Feb 2006, 14:21)
[...]
*


citeste mai sus, o sa vezi ca ai nevoie de stroboscop-si ma refer la stroboscop cu defazare, nu acelea simple de reglat punctul zero, sau de acel strobo simplu si o scala gradata pe volanta, de tensionat arcurile alea, functie de caracteristica. Unele delco au arcutile tarate diferit, pentru curba "frinta". Arcurile se schimba numai in cazul nereusitei de a regla curba cu perechea existenta
Acel ax de care spuneai exact asta face: centreaza cursa platinii, "uniformizind" intr-un fel unghiul Dwell.
Daca vrei si reglaj de avans vacuumatic, mai trebuie un depresometru.



Daca spui "incepator", nu stiu daca vei reusi, mai ales fara stroboscop.
danelu
In idea de a pune la punct ansamblu delco, ce trebuie schimbat(bucsi, inele , arcuri.pinion), aici nu ma refer la capac delco si fise
florin77
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Feb 2006, 14:38)
citeste mai sus, o sa vezi ca ai nevoie de stroboscop-si ma refer la stroboscop cu defazare, nu acelea simple de reglat punctul zero, sau de acel strobo simplu si o scala gradata pe volanta, de tensionat arcurile alea, functie de caracteristica. Unele delco au arcutile tarate diferit, pentru curba "frinta". Arcurile se schimba numai in cazul nereusitei de a regla curba cu perechea existenta

Daca spui "incepator", nu stiu daca vei reusi, mai ales fara stroboscop.
*



Deci ca sa fie mai clar: Inlocuirea arcurilor necesita si o reglare cu stroboscopul cu defazare?
amc
nu
Arcurile alea sunt bune exacte cum le ai cumparat fara modificari!
Dar mai bine te uiti la starea actuala a ansamblului centrifugal, poate a sarit ceva pe acolo.
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 28 Feb 2006, 15:10)
nu
Arcurile alea sunt bune exacte cum le ai cumparat fara modificari!
*


Gresit, dupa ORICE interventie se face reetalonarea arcurilor. In urma procesului de producere oricind vor apare diferente de lungime, constanta elastica, etc. De fapt in comert nici nu vei gasi arcuri de vinzare, tocmai pentru ca nu se pot inlocui "pur si simplu"

Pt Danelu:
In declo se schimba tot ce trebuie schimbat: bucse, arcuri, capsula vacuumatica...

Datorita complicatei reglari a arcurilor, de regula se inlocuieste intregul ax, nu doar partea de came sau arcurile. Inlocuirea "pe bucatele" se face numai in conditiile existentei posibilitatilor de reglaj.
amc
nici n am zis asta!
probabil ca se gasesc cu tot cu ax si cama!
oricum nu trebuie neaparat reglate in service (ca si avansul vacuumatic) si oricum nu stiu ce service o sa ti le regleze "reetaloneze" rolleyes.gif
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 28 Feb 2006, 15:15)
[...]

oricum nu trebuie neaparat reglate in service (ca si avansul vacuumatic) si oricum nu stiu ce service o sa ti le regleze "reetaloneze" rolleyes.gif
*


In ce priveste necesitatea reglarii, uite:
http://www.electroprecizia.ro/list_distribuitoare.php
unde vei vedea ca distribuitor 3230 (pentru motoare 810-99) nu se mai fabrica. Probabil ca nici ax asamblat, ce gasim in magazin fiind probabil de vreun srl? Deci, ce face un posesor de 1300, pentru ca: daca isi ia ax de srl marcat 3230, reglajul e prost, daca ia de Sacele si e de 1400, trebuie reetalonat/rereglat, cum vrei.

Acel reglaj "la ureche" e o aproximare.
Ca cei din service nu mai au stroboscop sau nu stiu sa lucreze cu el, e altceva.
amc
Ce facem? luam arculete de la dezmembrari!
cipri19
ne incurcam in stiinta! exista 2 tipuri de avans: centrifugal si vacuumatic, iar METODELE DE REGLARE sunt 2: reglare a avansului static si dinamic, asta insemnand: static-cu motorul oprit, dinamic-cu motorul pornit. clar?
diaconuliviu
QUOTE(cipri19 @ 1 Mar 2006, 13:00)
ne incurcam in stiinta! exista 2 tipuri de avans: centrifugal si vacuumatic, iar METODELE DE REGLARE sunt 2: reglare a avansului static si dinamic, asta insemnand: static-cu motorul oprit, dinamic-cu motorul pornit. clar?
*


Intr-adevar, ne incurcam:
Sint 3 tipuri de avans:
1.static sau initial, care se regleaza cel mai lejer cu acele semne si lampa sau fisa linga masa sau la o turatie convenabila cu stroboscop cu defazare.
2. vacuumatic sau "functie de sarcina" - care se regleaza din rotita crestata dar in regim dinamic, cu stroboscop cu defazare sau cu acea banda gradata de care s-a tot vorbit si vacuummetru, fara astea doar se aproximeaza reglajul;
3 centrifugal sau "functie de turatie" - se regleaza tot in regim dinamic cu stroboscop cu defazare sau banda gradata.

Metodele gen "un mecanic regleaza el la ochi si merge masina" sint cel mult aproximari.
cipri19
offffffffffffffffffff! nu-s 3, is 2!!!!!!!!!!!!! static sau dinamic e doar metoda de reglare!
einstein1984
Eu zic sa-l asculti pe diaconuliviu pentru ca stie ce vorbeste! Spre deosebire de altii.........
Pe de alta parte, avansul centrifugal e mai usor de reglat prin modificarea greutatilor centrifugate. Stiu ca la anumite sisteme exista seturi de astfel de greutati de diferite dimensiuni pentru diferite setari ale motoarelor (parca la Edelbrock).
argon
QUOTE(einstein1984 @ 1 Mar 2006, 19:55)
Eu zic sa-l asculti pe diaconuliviu pentru ca  stie ce vorbeste! Spre deosebire de altii.........

*



Mah...cum a devenit moderator cum te dai bine pe langa el biggrin.gif glumeam binenteles..si apropo..vezi ca eu am zis primu despre avansuri wink.gif
amc
QUOTE(einstein1984 @ 1 Mar 2006, 19:55)
  Pe de alta parte, avansul centrifugal e mai usor de reglat prin modificarea greutatilor centrifugate.
*


wacko.gif
cipri19
ok, asa sa fie...

diaconuliviu
Pentru initiator(florin77)

la 1397, delco 3239, scrie si pe el.
Asta pentru ca nu pot sa-ti raspund pe privat, eroare.
moshulik
Care este ideea tehnica de folosire a avansului vacuumatic ? Ce corecteaza/compenseaza ?

Avansul centrifugal are rolul de a mari avansul, pe masura ce creste turatia, pentru ca frontul de flacara in camera de ardere sa aiba timp sa se propage in toata masa de amestec, inainte de a ajunge pistonul la PMS (de fapt propagarea sa se termine cand pistonul e sus). Pe masura ce creste turatia motorului, creste viteza cu care pistonul urca si coboara, deci de-asta la turatie mare trebuie avans mai mare.

Cum este insa cu avansul vacuumatic ? Care este explicatia stiintifica si ratiunea folosirii ? (Mie pe motorul de simson imi lipseste acest avans vacuumatic si cred ca din cauza asta repriza de accelerare are de suferit, deschiderea brusca a clapetei de accelerare nu e compensata de o modificare a avansului).
Cum functioneaza vacuumul, unde este orificiul de vacuum in carburator, deasupra clapetei de acceleratie sau sub aceasta ?
Din cate stiu eu, vacuumul mare detecteaza "sarcina mare", deci clapeta de acceleratie deschisa mult, iar efectul este micsorarea avansului, pentru a evita detonatiile. Ce se intampla insa in detaliu in camera de ardere ?
argon
QUOTE(moshulik @ 2 Mar 2006, 16:09)
Care este ideea tehnica de folosire a avansului vacuumatic ? Ce corecteaza/compenseaza ?

*





http://www.off-road.com/RoverWeb/Tidbits/advance.html
http://www.leeric.lsu.edu/bgbb/7/ecep/auto/h/h.htm

" The third timing, pneumatic (vacuum) - mechanical, provides an extra measure of timing over and above static and any mechanical advance. The vacuum advance extends the burn cycle even longer so that all the heat energy may be absorbed by the pistons resulting in more power yield per measure of fuel and more mpg. The sensing device is a spring offset, vacuum activated diaphragm. This diaphragm receives its vacuum signal from the carburetor or intake manifold. In many vehicles this signal is modified by the transmission gear selector position, by coolant temperature sensor(s), by vehicle speed sensor, or by combinations of the above. Early computer assisted vehicles retained the vacuum advance system but employed the computer to modify the signal to the diaphragm, thereby optimizing the system performance. "


trbe oleaca de engleza si cred ca te-ai lamurit...ai in astea 2 linkuri tot ce vrei sa afli
einstein1984
Nu ma "dau bine", dar antevorbitorul meu se contrazicea fara nici un argument.
Topicul asta parca promoveaza folosirea aprinderilor electronice. Ce sistem depasit e distribuitorul.........................
diaconuliviu
QUOTE(einstein1984 @ 2 Mar 2006, 18:31)
[...]
  Topicul asta parca promoveaza folosirea aprinederilor electronice. Ce sistem depasit e distribuitorul.........................
*


Pai asa e, pe masini actuale nu exista. Doar Bobina "jumostatica" si calculator de bord.
florin77
diacon liviu: merci de raspuns


Ieri am invartit de excentricul ala pana la maxim inspre platina mobila si surpriza masina mea si-a modificat mersul in mod radical. Nu a mai dat in nas, si nici nu mai are intreruperi la relanti. In schimb are niste mici rateuri in esapament. Deci mai trebuie reglat ceva de undeva.

Poate cineva sa-mi explice ca la prosti ce inseamna acel "unghi dwell"? Si cum de se numeste unghi daca este masurat in procente (a se vedea http://www.electroprecizia.ro/list_distribuitoare.php)?
argon
QUOTE(florin77 @ 3 Mar 2006, 14:38)
diacon liviu: merci de raspuns
Ieri am invartit de excentricul ala pana la maxim inspre platina mobila si surpriza masina mea si-a modificat mersul in mod radical. Nu a mai dat in nas, si nici nu mai are intreruperi la relanti. In schimb are niste mici rateuri in esapament. Deci mai trebuie reglat ceva de undeva.

Poate cineva sa-mi explice ca la prosti ce inseamna acel "unghi dwell"? Si cum de se numeste unghi daca este masurat in procente (a se vedea  http://www.electroprecizia.ro/list_distribuitoare.php)?
*




Tuseste in esapamant din cauza avansului static(presupunand ca culbutorii sunt OK), adica avansul static e prea mare...regleaza-l la 0, si nu o sa mai tuseasca.
florin77
QUOTE(argon @ 3 Mar 2006, 14:44)
Tuseste in esapamant din cauza avansului static(presupunand ca culbutorii sunt OK), adica avansul static e prea mare...regleaza-l la 0, si nu o sa mai tuseasca.
*



E reglat la zero. doar sa se fi slabit surubul ala si sa se fi miscat ... dar nu cred.

Rateul din esapament e la intervale destul de maricele cam 3-4 poate chiar 5 sec.

Culbutorii sunt si ei reglati.
calinp
ai reglat avansul vacuumatic putin cam mare. poti sa il dai putin mai mic, dar daca iti merge mai bine in rest poti sa-l lasi asa
florin77
QUOTE(calinp @ 3 Mar 2006, 16:05)
ai reglat avansul vacuumatic putin cam mare. poti sa il dai putin mai mic, dar daca iti merge mai bine in rest poti sa-l lasi asa
*




Pai mie imi da rateurile la relanti, si din cate stiam eu avansul vacuumatic intra in functiune doar la turatie cand se formeaza vacuum in admisie.

Acum eu as avea 2 variante, dar nu stiu daca ar fi posibile:

1. Bujiile (ca le-am scos de vreo 3 ori si de fiecare data erau afumate)

2. Mecanicul nu mi-a verificat bine daca supapele etanseaza.

Si ar mai fi ceva ... nu stiu exact daca asta este o problema: Cand invart motorul cu mana intampina la un moment dat un blocaj. Deci este o portiune unde se invarte destul de greu.
E normal, avand in vedere ca am schimbat recent setul?




amc
QUOTE(florin77 @ 3 Mar 2006, 17:02)
Pai mie imi da rateurile la relanti, si din cate stiam eu avansul vacuumatic intra in functiune doar la turatie cand se formeaza vacuum in admisie.
*


E chiar invers, lucreaza la relanti.
Apropo, tu ai multe lipsuri in domeniu si nu le acoperi daca stai pe forum si pui tot felul de intrebari!
Citeste un manual in domeniu,are si poze! biggrin.gif
florin77
QUOTE(amc @ 3 Mar 2006, 17:10)
E chiar invers, lucreaza la relanti.
Apropo, tu ai multe lipsuri in domeniu si nu le acoperi daca stai pe forum si pui tot felul de intrebari!
Citeste un manual in domeniu,are si poze! biggrin.gif
*




Daca nu aveam lipsuri nu mai stateam aici pe forum. Eu am banuit ca asta este scopul acestui forum sa iti acoperi lipsurile.

Si acum referitor la observatia ta, uite ce se zice pe acest site inspre care ne-a trimis argon:
"Vacuum advances are sensitive devices. By design, vacuum advances are spring offset to give zero advance. Only when a strong enough vacuum signal is present will it advance the ignition timing. The higher the vacuum signal, the greater the timing advance"
http://www.leeric.lsu.edu/bgbb/7/ecep/auto/h/h.htm

Eu din asta inteleg exact ce am spus. Daca tu crezi ca nu am dreptate spune cum e corect ... dar cu argumente. Ca asa .... sa vii sa zici ba esti prost si nu stii nimic e un lucru foarte simplu.

Si daca tot asa le stii pe toate explica-mi si mie ce e ala unghi dwell si la ce foloseste (principial). Ca aici chiar nu am nici o idee.
amc
Argumentele sunt si pe forum , da tre' sa cauti!
Mai gasesti argumente clare si detaliate in manual Dacia
cipri19
o intrebare: la reglarea avansului se aduce volanta la semn. bun. dar pe carcasa eu am 2 semne. la care semn trebuie adusa volanta?
argon
ala din partea de sus
mihait
Ca sa nu deschid un nou topic.
Unde gasesc si eu un service in Bucuresti , in Crangasi sau Militari, care sa regleze avansul cu stroboscopul ?
einstein1984
Meridian, Serus, IPSO, orice service de reprezentatanta Dacia Renault.
cipri19
cum adica din partea de sus?!
diaconuliviu
@cipri19
ai doua semne: unul spre motor=0 grade, altul spre aripa dreapta=2 grade avans.
Daca vrei corect ca in carte, pui la cel dinspre motor dar, e la fel de acceptabil si 2 grade, conform cartii tehnice.
@florin77.
Cu cit depresiunea in galerie e mai mare, cu atit avansul dictat de vacuum e mai mare; asta se intimpla la relanti, cind obturatorul e inchis sau la sarcini mari. In aste doua conditii amestecul e ceva mai bogat si umplerea slaba, caz in care amestecul arde lent, trebuind un timp mai lung intre aprindere si ardere completa. Arderea completa trebuie sa se termine la PMI, deci, aprinderea trebuie inainte de el cu un numar de grade tradus in "cite grade face motorul in timpul cit arde amestecul"..

Unghi Dwell=unghiul cit platinele stau inchise intre doua aprinderi.
In acel timp, la aprindere clasica sau "platine electronice" sarcina se acumuleaza in primarul bobinei. Adica acel unghi trebuie sufucient incit si la turatie mare bobina sa acumuleze sufucient pentru o scinteie buna, ferma.
Acuma, la Dacia este Dwell=57grade sau 63%. Intre doua came is 90 grade.
Pai, 57/90*100=63%.
raresito
QUOTE(florin77 @ 28 Feb 2006, 12:09)
Se regleaza avansul centrifugal? Si daca da ... de unde?
*


Se regleaza... Dar intrebarea nu e DE UNDE? ci simplu UNDE?
la un service care sa aiba pistol stroboscopic
wink.gif
amc
Topicul asta a creat mai multa confuzie! rolleyes.gif
florin77
Multumesc diaconliviu!!!!


Acum sunt pe deplin lamurit!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.