Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jicloare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
abniel
pe Dacia 1310 cu motor 1400 pot sa pun jiclor de 1,25 ? 1,30 ? 1,35 ?
A mai incercat cineva ? ce urmari are fiecare dintre cele 3 ?

Am:
Bujii Bosch reglate la 1 mm
Platini Bosch 0,4 mm
Capac Delco Bosch
Aprindere tranzistorizata Gotronic
Economizor sub carburator (vrajeala cred)

Astept raspuns la intrebarea cu jicloarele.

Multam
EUROPE_
Salut abniel. Si eu am economizor benzina la masina. Sunt prea fericitul proprietar Dacia 1300, si am pus jicloare ( jiclorul infundat si cel de emulsie) de 1 25, si motorul se comporta bine dar dupa ce depaseste temperatura de 40 de grade.
Dupa aceea motorul mergea normal, chiar bine. Eu zic ca daca ai jicloarele alea de 1 25 nu ezita sa le pui. wink.gif . biggrin.gif Eu cred ca ( cel putin asa cred) ca merge ceva mai bine motorul, la cald ( nu sunt sigur) datorita economizorului. biggrin.gif
Asa ca incearca, sa pui jicloarele alea de 1 25. Dar motorul nu trage cand e rece!!!
Cel putin al meu nu trage deloc, daca incerc sa ridic piciorul de pe ambreiaj( fara sa fie bagata in viteza) da semne ca s-ar opri. blush.gif Dar asta pana se incalzeste putin. biggrin.gif
argon
La 1.25 si 1.30 o sa te cam rogi de ea sa demareze, cu alte cuvinte o sa traga foarte greu, daca sti dispus sa dai puterea motorului pe economie, nu prea substantiala de altfel, nu ai decat tongue.gif
Si asa are 62 de cai amarati, daca notoru e in stare perfecta, tu vrei s-o aduci la 50? sau chiar mai putin.
fnp
QUOTE(argon @ 3 Mar 2006, 09:42)
La 1.25 si 1.30 o sa te cam rogi de ea sa demareze, cu alte cuvinte o sa traga foarte greu, daca sti dispus sa dai puterea motorului pe economie, nu prea substantiala de altfel, nu ai decat tongue.gif
Si asa are 62 de cai amarati, daca notoru e in stare perfecta, tu vrei s-o aduci la 50? sau chiar mai putin.
*



De acord! Cea mai buna economie o faci daca reglezi motorul la parametrii proiectati si mergi un pic mai "batraneste".
EUROPE_
Argon chiar crezi asta. A mea trage la cald (dacia 1300), la relantiu, desigur poate e si putin marit, dar cand este cald motorul trage. biggrin.gif
Normal ca daca vrei sa faci raliu cu masina nu merge, ca mergi pe amestec economic, dar cred ca lipsa de putere este mult mai mica de la 65 ( nu cred ca are cat scrie in carte) sa fie un deficit de 5 cai putere, parerea mea ca numai buni 60 de cai in oras, dar ai economie, dar nu 50 de cai cat spui tu ca mai raman. Nu cred asta. Daca maresti nivelul benzinei poate ca nu mai are nici pierdere de cai putere, cred ca totul se bazeaza si pe noroc, care ti-l mai faci si singur. Nu mi-am testat motorul, dar o sa o fac in viitorul apropriat ( nu am inca permis de conducere tongue.gif ).
Eu am si economizor si jicloare de 1 25, si cred ca merge bine( cred ).
argon
Tu ai 1300, aici e vorba de 1400, si daca a ta trage la cald, am presupus ca la rece nu prea, inseamna ca 1400 nu o sa traga prea tare nici la cald...
EUROPE_
Da argon am analizat ai bine si cred ca ai dreptate, motorul de 1400 are cilindreea mai mare, si automat consum mai mare, si cred ca jiclor de 1 35 ar fi numai bun. La 1300 cei 54 de cai putere cred ca mai raman 50. smile.gif
blush.gif Am vazut in targul de masini din craiova o dacie, cam din 99-2000, care ii paraia toba de ziceai ca nu e dacie, cred ca ala avea jiclor de 1 25, si ala o ambala cu socul tras, si se cunostea ca nu prea avea putere.
huh.gif S-ar putea sa ai dreptate.
OCEBE
Ca sa nu se mai discute dupa impresii in ceea ce priveste influenta marimii jiglorului asupra performantelor, va prezint o formula de calcul aproximativ a puterii:
P = K x V x m x n x Q/ (1+d), unde:
P= puterea;
K= coeficient de umplere si randament;
V= volumul cilindrilor;
m = masa specifica a incarcaturii amestecului;
n = turatia;
Q = puterea calorifica a benzinei;
d = dozajul = raportul dintre cantitatea de aer si cantitatea de combustibil din amestec;
Analizam influenta dozajului asupra puterii; intrucat:
- pentru un motor dat si o anumita benzina factorii K, V si Q sunt nemodificati (in ipoteza fericita ca randamentul se pastreaza);
- analizam puterea functie de dozaj la aceeasi turatie deci n = ct. ,
influentele asupra puterii apar din variatia factorilor m si d; astfel:
- saracind amestecul ( jiglor mic), valoarea lui d creste si, pe ansamblu, valoarea P scade;
- micsorand cantitatea de benzina din amestec, valoarea lui m scade si, pe ansamblu valoarea P scade;
Una peste alta, saracind amestecul, puterea scade
argon
Una peste alta, motorul de 1400 va functiona corespunzator cu cel mai bun raport consum/performanta cu jgler de 140, si cu asta basta. Orice jigler mai mic sau mai mare ii strica echilibrul, si motorul nu va mai merge corespunzator.
Practic, cu un jigler mai mic sa zicem, trebuie ambalata mai mult pentru aceeasi performanta, si de cele mai multe ori consumul va fi egal sau chiar mai mare ca si cu un jigler corespunzator.
bgcnet
Abniel zi-mi si mie unde ai gasit jicloare de atatea dimensiuni? adica eu in comert am gasit doar pt. motor de 1400 si 1300...? asa personal cred ca daca vrei performanta trebuie sa maresti procentajul de benzina din amestec si sa il scazi pe cel de aer deci...jicloru de benzina mai mare cel de aer mai mic... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.