Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
micutu82
Am si eu o intrebare. Am cautat pe forum dar n-am gasit nicaieri o astfel de intrebare icon_mrgreen.gif Am avzut prin carrefour compresor. Intrebarea mea este urmatoarea. COmpresorul are un cap o mufa care trebuie bagata intr-o alta mufa undeva pe bordul masiniii. UN prieten mi-a spus ca se scoate brigheta propriu-zisa si se baga in locul udne se baga bricheta ca se potriveste. Este adevarat? adica la masini cu timpul nu s-a modificat forma brichetei? sau grosimea? mentionez ca am o berlina din 94
bertro
e standard, ar trebui sa mearga fara probleme.
micutu82
Deci daca bricheta merge...si asta trebuie sa mearga? mersi pt raspuns
Zaheiu
Verifica manometrul compresorului. La mine era stricat si mergeam cu rotile la 3,5 atm.
micutu82
Am presupus ca daca au garantie un an sunt oarecum bune biggrin.gif si e oarecum bine reglat manometrul smile.gif dar cum se verifica manometrul? mi le umflu la 2 atm si apoi ma duc la vulcanizare?
Zaheiu
Vroiam sa spun ca se strica repede, din cauza vibratiilor.
Sa fi atent, daca ti se pare ca rotile sunt "beton" la 2atm verifica presiunea cu altceva.
Nu zic ca nu e bun un compresor, e mai usor sa te uiti la el decat sa dai la pompa. Doar ca nu strica sa ai si un manometru de 5 lei pe langa el.
micutu82
O sa-mi iau cred, dar atunci imi iau si un manometru separat smile.gif ca sa fiu mai sigur smile.gif si ca sa nu mai deschid alt topic are careva cric d-ala din carrefour? de 2-3t? sunt bune? stabile? ma refer la cele hidraulice. Si o alta intrebare ar fi..surubul acela de la carburator cu arc care regleaza sa bage mai multa benzina sau aer daca se umbla la el apar diferente mari de consum de benzina la 100km?
marius-gabriel
ala e surubul de reglare a amestecului.
daca amestecul este imbogatit sau saracit iti va consuma mai mult.
diferentele nu sunt chiar asa de mari, dar iti va consuma la relanti mai mult si motorul nu va merge "rotund"
micutu82
Problema e ca imi umblase cineva la surubul ala si nu mai mergea rotund la relanti, si l-am strans o tura si acuma merge bine la relanti. Deci e de bine ce-am facut wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(micutu82 @ 9 Mar 2006, 15:54)
Problema e ca imi umblase cineva la surubul ala si nu mai mergea rotund la relanti, si l-am strans o tura si acuma merge bine la relanti. Deci e de bine ce-am facut  wink.gif
*


Mai stringe-l pina motorul incepe sa mearga iar prost, apoi desfa pina obtii turatia maxima si mers rotund, nu mai mult. Dupa care din surubul obturator restabilesti turatia de relanti. Daca da in nas, mai desfaci acel surub de amestec inca jumatate de tura.
micutu82
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Mar 2006, 12:39)
Mai stringe-l pina motorul incepe sa mearga iar prost, apoi desfa pina obtii turatia maxima si mers rotund, nu mai mult. Dupa care din surubul obturator restabilesti turatia de relanti. Daca da in nas, mai desfaci acel surub de amestec inca jumatate de tura.
*




Mersi mutl, am citit topicul ala cu surubul amestec vs...nu mai stiu ce smile.gif si am facut ce ai scris tu. Acu merge foarte bine. Am obs doar ca variaza putin turometrul cu 1 mm dar presupun ca asta poate fi din imperfectiunea daciei sau din cauza faptul ca trebuie sa curat si eu carburatorul biggrin.gif
diaconuliviu
Mai deschide surubul cu 1/4-1/2 ture. Asta da, dupa ce cureti bine carburatorul si pui si aprinderea la punct. Astea doua sint tare dependente una de alta.
argon
Bai, ala nu regleaza amestecul, surubul ala regleaza cantitatea de amestec pentru relanti, amestecul e gata facut inainte sa ajunga la surubul ala.Mai aud pe cate unu sau altu ca invartind de surub ii dai mai mult aer, sau mai multa benzen, nimic mai gresit...
diaconuliviu
QUOTE(argon @ 13 Mar 2006, 09:37)
[...]
*


Am mai scris pe undeva, repet:

Acel surub singur, regleaza cantitatea de amestec gata preparat. Adica Cam=Cb+Ca.
Prin deschiderea pozitiva a obturatorului si prin duza de aspiratie circula o cantitate de AER, CAdo(duza+obturator).
dozajul (una din formele lui) = Caertota/Cbl=(Ca+CAdo)/Cb
CAdo=cvasiconstant. Cb si Ca variaza.
f=(Ca+CAdo)/Cb= Ca/Cb+CAdo/Cb.
Ca/Cb=cvasi constant (jiclor relanti si jiclor aer relanti=sectiune constanta.
f=CAdo/Cb+K.
Singura variabila de aici ramine Cb, in oarecari limite.
Fa graficul si vezi daca f=constant se verifica. Daca da, acel surub variaza doar cantitatea globala de amestec, daca nu, regleaza in oarecare masura si dozajul. Din el si din obturator se jongleaza la RAR sa iasa gazele (daca aprinderea e ok).

Deschizind acel surub inca jumatate de tura se imbogateste amestecul la relanti. Aici datorita umplerii proaste si a emulsionarii imperfecte, apar zone cu amestec mai sarac sau mai bogat, care ard diferit ca viteza, mai ales in zonele de la limita de inflamabilitate,de aici aparind oscilatiile.
Din acest punct de vedere e bun acel UIS si tot buna solutie au adoptat rusii pe Ozon, unde amestecul la relanti se face tangential.
micutu82
D-aia am avut eu prob smile.gif am fost sa-mi fac ITP si mi-a miscat ala de surub cand mi-av erificat gazele si apoi mi l-a lasat asa nu mi-a mai reglat-o cum trebuie. Oricum mi-am facut-o eu datorita celor spuse de tine blush.gif Din partea mea puteti inchide topicul




QUOTE(diaconuliviu @ 14 Mar 2006, 09:12)
Am mai scris pe undeva, repet:

Acel surub singur, regleaza cantitatea de amestec gata preparat. Adica Cam=Cb+Ca.
Prin deschiderea pozitiva a obturatorului si prin duza de aspiratie circula o cantitate de AER, CAdo(duza+obturator).
dozajul (una din formele lui) = Caertota/Cbl=(Ca+CAdo)/Cb
CAdo=cvasiconstant. Cb si Ca variaza.
f=(Ca+CAdo)/Cb= Ca/Cb+CAdo/Cb.
Ca/Cb=cvasi constant (jiclor relanti si jiclor aer relanti=sectiune constanta.
f=CAdo/Cb+K.
Singura variabila de aici ramine Cb, in oarecari limite.
Fa graficul si vezi daca f=constant se verifica. Daca da, acel surub variaza doar cantitatea globala de amestec, daca nu, regleaza in oarecare masura si dozajul. Din el si din obturator se jongleaza la RAR sa iasa gazele (daca aprinderea e ok).

Deschizind acel surub inca jumatate de tura se imbogateste amestecul la relanti. Aici  datorita umplerii proaste si a emulsionarii imperfecte, apar zone cu amestec mai sarac sau mai bogat, care ard diferit ca viteza, mai ales in zonele de la limita de inflamabilitate,de aici aparind oscilatiile.
Din acest punct de vedere e bun acel UIS si tot buna solutie au adoptat rusii pe Ozon, unde amestecul la relanti se face tangential.
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.