Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Debit aeroterma insuficient
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pedro
Am o dacia 1300 si la drum lung nu am probleme cu incalzirea, presiunea aerului la viteze de peste 50 -60 la ora fiind mai mult decat suficienta dat fiind faptul ce este si constanta. Bineanteles in traficul din oras incalzirea in mare ar trebui sa o dea aeroterma, rol pe care aceasta din urma nu si-l indeplineste.
Cred ca este o problema majoritara cel putin la cei cu borduri tip 1300, e adevarat dupa cateva minute poti sa iti dai jos manusile, haina si geamurile se dezaburesc dar cam atat. Oricum ideea este ca acea aeroterma, sau ma rog caldura care intra in masina ar trebui sa fie excedentara si ca asta sa se intample debitul de aer trebuie sa fie considerabil pe cand daca pun mana deasupra grilei de incalzire ioc. Sunt de acord ca sunt masini vechi si ca sunt proiectate la jumatatea secolului trecut dar cred ca nici atunci nimeni nu vroia sa moara de frig in masina asa ca: se da una bucata circuit de aer care poate sa asigure fara doar sau poate partea sa de treaba , respectiv caloriferul. Cum facem, ce trebuie reconditionat si ce trebuie izolat, adaptat, ca debitul chiar sa capete o presiune considerabila (adica chiar sa simti cand pui mana pe grila aia fluxul de aer).
Asta e un fel de "mori ca tiganu' la mal", caci practic sursa de incalzire mai mult decat suficienta exista dar ea se pierde si nu mai ajunge in habitaclu????????
aly
Da din pacate la Dacia 1300 asta este intradevar o problema.
Cum spunea cineva veriga slaba este ventilatia, acest circuit fiind "prevazut" cu o multime de gauri, gaurele,gaurici, si locuri unde etanseitatea lasa de dorit.
Sa o luam metodic:
-in primul rand trebuie verificata etanseitatea dintre ventilator si partea de sub bord unde este prinsa(eventual sa nu fie sparta carcasa de plastic)
-dupa cum cred ca stii traseul aerului pana in habitaclu este destul de sinuos si anume, aeroterma trage aer prin prima camera(cea de langa parbriz), de sub grila, dupa care il impinge prin cea de a doua, prin calorifer in habitaclu.
Ce trebuie urmarit aici: in primul rand cele doua camere sa fie etansate foarte bine una de alta de catre acea garnitura de sub grila,apoi acele bucatele de musama sau ce o fi aia sa fie "functionabile", adica sa etanseze in momentul cand aeroterma trage.
A doua camera trebuie izolata si ea foate bine, mai ales acele gauri pt eliminare apa e bine sa se astupe cu ceva care sa blocheze aerul dar sa lase apa sa treaca(burete?).
Pe exterior e bine sa ai acea pasla pt o incalzire mai rapida.
Urmeaza caloriferul care nu trebuie sa aiba tablitele apropiate, sa poata sa treaca aerul. Unii colegi de pe forum au bagat sub el, deasupra si in partile laterale vata minerala pt a forta aerul sa intre nimai prin calorifer.
Urmeaza clapetele de directionare care trebuie sa nu fie blocate si in buna stare pt a directiona aerul corect.
Ca materiale de etansare se pot incerca spuma, vata minerala,etc,
Cam atat, spor la treaba, sper sa te ajute ce ti-am scris.
cipri20
cea mai buna solutie e sa schimbi bordu cu unul de CN, la asta vechi nu prea ai ce-i face, si chiar daca i-ai face ceva, nu se va simti prea mult
Slider
Se gasesc in comert aeroterme special facute pentru berlina.
Pedro
aly , esti o comoara si ce spui tu acolo e aur curat, multumesc mult , simplu si la obiect .

In rest am renuntat la ideea de a pune bord nicu ceausescu din mai multe motive iar o alta aeroterma nu isi are rostul. Iarna cu aeroterma pornita daca aplec fata spre grila pe unde intra aerul cea din afara masini , aia de tabla, imi ingheata fata , debitul e chiar impresionant numa ca nu ajunge unde trebuie, in loc sa intre prin calorifer cumva ajunge tot afara.

Cipri20 eu am mai avut o dacia 1300 mai demult si am facut niste izolatii la nimereala cu spuma si cauciuc siliconic dar asta fara sa fiu in prea mare cunostinta de cauza , oricum rezultatul a fost ca pacalisem aeroterma intr-un fel pe care nici eu nu il pricep sau mi-l aduc aminte exact sa suflet efectiv aer fierbinte de nu puteam sa stau cu mainile pe partea superioara a volanului caci practic ma ardea la degete (desi sincer sa fiu nu-mi mai aduc aminte daca asta se intampla iarna sau toamna biggrin.gif )
Slider
Verifica fixarea caloriferului. Este posibil sa se fi deplasat din pozitia sa si sa treaca aerul rece pe linga el. Eu am patit asa ceva. L-am demontat sa-l repar si nu l-am mai montat exact in pozitia sa normala.
Pedro
ok, merci o sa ma uit si la asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.