QUOTE(tedy @ 9 Mar 2006, 20:53)
[...]
Si PMI e ala de jos,ala de sus care il vezi prin gaura bujiei e PMS -punctul mort superior,acolo unde are loc explozia,bafta
Din cauza folosirii timp indelungat a doua seturi de termeni se ajunge la contradictii inutile:
1 PMI-Punct Mort InFerior-ala de jos
PMS- -Punct Mort Superior-ala de sus
terminologia e veche, se foloseste tot mai rar.
2. PMI Punct Mort InTerior - cel de sus, din interiorul cilindrului
PME Punct Mort Exterior - cel de jos, dinspre exteriorul cilindrului.
Asta e terminologia mai noua, actualmente folosita mai des.
@ Merlucius:
esti incepator tare, scuze, nu iti aduc ofensa.
Tocmai de aceea iti propun altceva:
Scoti schimbatorul la punctul mort ("pe liber")
Scoti capacul delco. Rotesti de la "paleti" pina acea lamela a rotor-distribuitorului (lulelei, pipei) tinde sa ajunga orientata spre aripa stinga, perpendicular pe motor, urmarind in acelasi timp ca semnul de pe volanta sa fie aliniat cu cel de pe carcasa ambreiajului. In pozitia aceea vei avea pistonul 1 la PMI (PM InTerior, sus).
De aici, scoti fisa centrala de la delco, rogi pe cineva s-o tina la 2-3 mm de masa, pui contactul, rotesti in sens orar de delco apoi in sens antiorar usor, pina cind apare scinteia.
Dupa care "opresti" contactul, montezi totul la loc, pornesi motorul, il incalzesti la 80 grade uleiul, pornesti motorul si eventual rotesti un pic antiorar delco pina creste turatia dar fara sa ai rateuri in toba.
Da, pe acolo trage aer dar NEFILTRAT, asa ca astupa gaura aia.