Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ferodouri spate frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lights
se potrivesc cele de berlina la nova?
cristidb
Cele de la berlinele noi, care au tamburi de break, da.
Nu se potrivesc cilindrii de frana. Aparent sunt la fel, dar filetul conductei e pe alt pas si capatul conductei e eltfel la nova.
Sorin_18
ferodourile la berlina sunt pe dimensiuni sau an de fabricatie a masinii???
ydaniel
da :saboti mici 200mm in diametru saboti mari 228.
Lunaticul
Pentru a nu deschide alt topic. Am schimbat acum 2 luni sabotii pe spate, cilindrii,conductele si t-ul de pe punte (s-au rupt conductele cand am vrut sa desfac conducta de la cilindri). Am strunjit tamburii. Frana tine acceptabil dar am o problema ce ma scoate din sarite: in mers (de la 40 pana pe la 70 km/h) se aude un huruit la puntea spate ca si cum sabotii ar fi blocati, dar rotile nu se incing (am ridicat masina pe cric si invart roata cu un deget). Daca trag un pic frana de mana nu se mai aude. Daca departez un pic sabotii de tamburi din acel ,,atoreglaj" nu risc sa diminuez efectul franelor ?
Minel
QUOTE(Lunaticul @ 10 Jan 2009, 11:03)
Daca trag un pic frana de mana nu se mai aude. Daca departez un pic sabotii de tamburi din acel ,,atoreglaj" nu risc sa diminuez efectul franelor ?
*




Mai si la mine se aude uneori un sunet gen (uuuuuuuu , ma rog , nu stiu cum sa ma exprim mai exact ) punte spate de breck, iar la verficare , rotile se invart usor fara nici o retinere. daca trag un pic frana de mana si o las nu mai face ... nedumerire.gif

Ce am schimbat pe spate sunt doar cilindrii receptori (mi-a zis vanzatorul ca sunt de Nova , si garniturile de etansare sunt O-ring nu trunchi de con ca la cele vechi (verificat de mine ) si nu am probleme cu franele de mai bine de un an si jumatate ... rolleyes.gif

G I M
Cilindrii aia receptori nu sunt cumva de ASAM de zici ca ai garnituri O-ring? Eu am vazut doar la cilindrii de asam asa ceva si nu am avut incredere si am pastrat cilindrul si am pus garnituri dalea palarie si pistonase mormale .
ydaniel
la voi face asa ca nu sunt unsi reazemele sabotilor!
adica pe portiune aunde sabotul(lateralul lui) se freaca de tabla de la tambur-acolo trebuie pusa putina vaselina high temp,pt a culisa sabotul,dupa o operatie de franare;)
incercati si..mai vorbim:)
Lunaticul
Ydaniel, gasesc in comert vaselina rezistenta la temperatura ?
Minel
QUOTE(Neagu Ionut @ 10 Jan 2009, 20:11)
Cilindrii aia receptori nu sunt cumva de ASAM de zici ca ai garnituri O-ring?
*




ASAM, wacko.gif cred ca ma jignesti si mai ales ca daca erau de ASAM nu tineau nici 1 saptamana wacko.gif dar mai un an jumate

Am dat acum un an si jumate 40 lei pe bucata , in ambalaj de uzina , in punga sigilata si in cutie cu holograma ,etc si vad ca nu am facut o alegere rea... rolleyes.gif


Ai de asam erau vreo 20 lei atunci .. dry.gif
nolimit
Vin si eu cu o problema.Acum 4 luni cand puneam frana se auzea un sunet gros pe spate.Tin sa precizez ca am tamburi mici. Am dat jos roata sa verific sabotii.Totul in regula erau tociti pana la nituri, dar observasem eu ca atingea in partea de sus unde nu este acoperit cu ferodo.Am schimbat sabotii, la ambele roti.Partea interesanta urmeaza, cam acum 3 saptamani mi a facut acelasi zgomot de vreo cateva ori si tot la actionarea franei.Acum nu mai face dar pentru mine ramene un semn de intrebare.Sa se fi uzat asa de repede ferodourile?Si un mic amanunt, am reglat din tiza aceea saboti si am tras putin frana de mana cam vreo 4 zimti=franeaza mai bine.

10 Jan 2009, 22:53:
nu stiu cum mi a scapat, am vrut sa zic NU erau tociti pana la nituri greseala mea scuze daca viitoare invatatura de minte sa citesc din noi ce am scris.
ydaniel
QUOTE(Lunaticul @ 10 Jan 2009, 22:20)
Ydaniel, gasesc in comert vaselina rezistenta la temperatura ?
*


cam greu.dar incearca rolleyes.gif
Minel
Revin si eu cu o mica dilema ... dry.gif

Am ajuns intr-un final sa schimb si eu sabotii pe spate, pe roata drepta spate, uzura ii uniforma , dar pe stanga , sabotul ( insemnat in poza unde anume are uzura mai pronuntata ) s-a uzat total neuniform fata de celalalt

Care ar putea fi cauzele acestei uzuri ..? huh.gif

Mentionez ca (am frane bune, fara pierderi de lichid ,sau alte cele ) ,cilindru receptor nou , arcurile de mentinere a sabotilor sunt la locul lor, arcul de readucere a sabotilor este nou .... dry.gif
diaconuliviu
Partea aia inrosita s-a uzat mai mult decit restul UNIFORM? Adica pe toata latimea sabotului? Daca da, sabot rebut, cu raza MULT mai mica decit a tamburului sau tambur strunjit prea mult. Sau tambur uzat aiurea. Faptul ca celalalt sabot e OK imi inspira sabot rebut.
Daca uzura e numai pe portiunea aia si numai la exterior, posibil ca uzura celuilalt sabot sa fie pe interior, ca atare ori tambur strunjit dezaxat, ori fuzeta strimba.

Sau, posibil platoul sa fie slabit la unul sau doua din suruburi, cele din stinga pozei tale sau chiar platoul sa fie strimb.
Posibil si sabotul sa aiba obada neperpendiculara pe "inima". Sau sa frece pe platou...Verifica si ne spune..sint multe cauze potentiale.
Minel

Suruburile platoului sunt stranse, nu are joc platoul nu nimic, iar sabotul s-a uzat pe toata latimea sa iar uzura nu este pe toata lungimea desfasurata a sabotului , este doar cat am reprezentat eu in poza cu rosu ,

Uzura este "graduala" iar in partea de jos a sabotului mi-a ajuns deja la nituri .... nedumerire.gif , reprezentata in poza de mai jos .....

Momentan am inversat intre ei sabotii pana merg maine la cumparaturi .. am gasit deja de cumparat cei postati mai jos sunt lipiti , fara nituri , polonezi ...
diaconuliviu
Arcul mic dintre saboti (cel de jos, exista si este tensionat? Deci, sa simti ca trage, nu doar agatat acolo.
Apoi, posibil frina de mina sa fi fost putin atacata, ea tragind prima data de acel sabot. Apoi, posibil fuzeta strimba, cum am zis ( roata aia nu calca inclinat = puntea nu e asa privita din spate?
/ ------ | )
Mai intreb: arcurile de fixare a sabotului pe platou (alea cu cirlig ce se monteaza cu surubelnita, sint OK? mai ales cel al sabotului in cauza).

Nu te grabi cu montajul celor noi, intii da-ti seama de cauza, altfel, ii vei uza si pe cei noi ca pe asta.
Minel
Oricum trebuie schimbati sabotii , ca nu pot circula in felul acesta cu ei .....

Arcul mic dintre saboti ,cel de jos, exista si este tensionat serios de tot, este mai mult decat okey,
Arcurile de fixare a sabotilor pe platou sunt noi si sunt okey,nu joaca in locasurile lor , nu nimic ..

Puntea este super, nu inclinata nu nimic, este ( |---| ) la reglajul geometriei chiar mi-a spus ca ii foarte okey,

Adevarul ca , roata merge un pic mai greu ca cea de pe partea dreapta ,( indiferent de strangerea piulitei de pe fuzeta ) adica ,dupa remontarea tuturor sub-ansablurilor , invart de ea si face vreo 2-3 ture si se opreste ... in schimb cea din dreapta se invarte chiar si 10-12 ture pana se opreste ...
Chiar si asa un pic infranata , in vara mi-a iesit la ITP , ca roata stanga spate frana mai slab ca si cea de pe dreapta ,dar in limitele admise ... dry.gif

Mai ramane de studiat doar ipoteza franei de mana, care sa fie putin atacata (cablu gripat nu este,spire rupte nu are, vaselina si ulei din belsug pe masonul cablului , mansoanele de cauciuc exista la capele cablurilor )...... nedumerire.gif
diaconuliviu
Scoate cablul frinei de mina, reseteaza autoreglarea, pune tamburul-rulmentul-piulita si vezi daca mai face
Daca nu mai face, sabot atacat la montaj normal, vezi de la ce, daca face inca, mai complicat, pot fi n motive. Ai remontat SIGUR bine acea bieleta dintre saboti? (cea cu arc, in legatura cu autoreglajul si pirghia frinei de mina). Capetele sabotilor se sprijina corect pe pistonas si pe suportul de jos?

Dar ia spune, pe capetele suruburilor nu ai un sant ca de butuc? Ca poate atinge butucul tamburului in cele 4 suruburi M8, alea de tin platoul pe punte. Asta apare de regula daca ai pus saiba mai groasa la montaj sau doua saibe. Si se simte imediat (din pacate eu a trebuit sa aleg "the hard way" ca sa vad asta, asa ca ti-o dau gratis ca pont). De regula cind pui piulita, chiar daca o stringi puternic dupa preluarea jocului, tot mai faci o tura pina sa blochezi roata. Daca acel butuc atinge in suruburi, roata se blocheaza imediat dupa preluarea jocului.
Succes.
Minel
O sa raspund coada-cap ....

Cele 4 suruburi M8 care fixeaza platoul de punte , sunt intacte , fata urme de frecare , fara santuri , fara nimic...

Capetele sabotilor se sprijina corect pe pistonas si pe suportul de jos ( verific aspectul acesta chiar si de 2 ori inainte de montarea tamburului )

Bieleta B ,este mentinuta permanent in contact cu sabotii prin acel arc E ( exact ca si un poza atasata mai jos )

Prima operatiune care va fi facuta ,dupa demontarea tamburului va fi sa scos cablul de frana de mana , apoi cum ai scris mai sus , resetez auto-reglarea, montez tot la loc si urmeaza verificarea ...

Apoi daca totul este okey, purced la schimbarea sabotilor .... smile.gif

D-le Liviu , inca o data tin sa precizez, aveti toata stima si respectul din partea mea .... rolleyes.gif worship.gif
diaconuliviu
Daca scoti cablul de acolo, verifica si culisarea lui lejera pe "camasa", de regula acolo e gripajul. Acuma, pe cablu exista cele doua "bucse" crestate la capetele "camasii" care se fixeaza fortat in caroserie si platou. Daca alea doua nu-s infipte COMPLET in locasuri, nu poti prinde cablul V pe cel "central" decit foarte greu, de regula cu efect de infrinare al rotilor. Sau, daca ai punte cu tamburi BREAK si cablul V l-ai luat de punte cu tambur mic, iar nu se poate intinde-regla. De regula cablul V "de break" are un semn galben pe una din camasi.
Verifica tot ce e de verificat. Apoi, mai scrie cartea, ca daca nu poti din reglaj sa obtii acei 20 mm "sageata" cablului, resetezi autoreglajul.
Ma rog, ia-o incet si pe rind.
Minel
QUOTE(diaconuliviu @ 15 Apr 2009, 13:36)
Acuma, pe cablu exista cele doua "bucse" crestate la capetele "camasii" care se fixeaza fortat in caroserie si platou. ......

Sau, daca ai punte cu tamburi BREAK si cablul V l-ai luat de punte cu tambur mic, iar nu se poate intinde-regla..........
*




Cele 2 bucse crestate sunt fixate in platou pana la maxim , de fapt acea bucsa are si o cota de "oprire" din constructia ei ,

Puntea ii cu tamburi de "break" din fabrica , cablul nu este schimbat ( daca l-o fi schimbat fostu' proprietar vreodata ) ,iar frana de mana ii reglata sa "tina " la maxim, la 8-9 dinti .... ( ma bate gandu' sa schimb si acel cablu V pt orice eventualitate ... )

Vreau sa punctez , masina NU merge deloc infranata sau sa se incalzeasca vreo roata , nici cea cu "problema " discutata .

Timp bun sa fie , ca vineri am la dispozitie toata ziua sa surubaresc la ea ... tongue.gif
diaconuliviu
Fii atent, in poza de la postul 13 ai exact schita partii stingi. Ai pus sabotii asa cum sint acolo? Adica, partea din fata ferodo jos, partea din spate ferodo sus. Ar putea fi si asta o cauza, inversarea sabotilor.
Minel
Montajul lor a fost initial ca in poza de la postul #13 , doar ca eu i-am inversat intre ei .....

Maine ma apuc de "mestereala " , cu ocazia asta , mi-am luat si saboti noi , cei postati mai sus la 45 lei ( ambalati frumos, cu certificat de garantie ...),iar cei de uzina au ajuns la 212 lei wacko.gif ....

O sa va tin la curent dupa "mestereala" de maine .... inca o data multumesc Liviu pt sfaturile acordate .... rolleyes.gif
Minel
Astazi am avut o zi productiva si reusita .. rolleyes.gif

Am schimbat ferodourile spate, am schimbat cablul secundar de frana ( cablul "V" )
Apoi am demontat fiecare cilindru receptor ( ii am de un an si jumate montati noi ) si am observat un pic de rugina in zona unde nu lucreaza pistonul din cilindru , i-am demontat , curatat cu smirghel de 1200 , montat tot la loc, si dat cu un pic de vaselina un acea zona a cilindrului receptor !

S-a rezolvat si cu acea uzura graduala a sabotului ,si mica infranare rezultata din cauza lui , sabotul respectiv era "rebut " ....... dry.gif

Dupa montaj , reglat frana de mana LA 10-11 dinti ca la carte , functioneaza impecabil , acum invart in pic de fiecare roata si se invarte de uita sa se opreasca ... tongue.gif

Inca o data doresc sa iti transmit salutarile si respectele mele d-lui Liviu pt sfaturile lui .... rolleyes.gif worship.gif






Minel
Dupa vreo cateva sute de km , franele si-au "dat drumul" saboti si placute noi , am niste frane acum de iesi prin parbriz rolleyes.gif

Pe aceasta cale, inca o data multumesc d-ului Liviu pt sfaturile sale ...... smile.gif
argon
QUOTE(Minel @ 9 May 2009, 20:58)
Dupa vreo cateva sute de km..
*




..in aproape o luna?! mai mult mesteresti la masina decat circuli cu ea wacko.gif
Minel
QUOTE(argon @ 9 May 2009, 22:48)
..in aproape o luna?!  mai mult mesteresti la masina decat circuli cu ea wacko.gif
*




Drumuri scurte in oras, iti zice ceva .... dry.gif (dar se compenseaza muuuult in excursii .. icon_mrgreen.gif )

Tinand cont ca eu stau la 20 de m de servici ..... laugh.gif
argon
nu am zis-o in sensul rau, si pentru mine e o placere sa mesteresc icon_mrgreen.gif
Minel
QUOTE(argon @ 10 May 2009, 11:01)
pentru mine e o placere sa mesteresc icon_mrgreen.gif
*




Cred ca o sa incep iarasi sa surubaresc .... dry.gif

Am facut azi vreo 300 km in afara ( excursie la rezervatia Beusnita .. rolleyes.gif ) si se pare ca mi se incalzesc cam tare rotile de pe partea stanga , atat fata cat si spatele ... dry.gif

Masina nu merge infranata, nu nimic , o scot din viteza si ii dau drumul la vale , uita sa se opreasca laugh.gif , suspend masina si invart de ele nici o problema , asta si dupa un drum de 100 km si statuta de pe o zi pe alta ........

Oare de la ce sa se incalzeasca tinand cont ca totul este verificat si nou ... unsure.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.