Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Faza scurta pe un singur far
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
AlexM.
Recent am o problema care ma enerveaza foarte tare mai ales noaptea cand nu mai vad nimic. Farul de pe stanga nu mai merge pe faza scurta. Merge pe pozitie, sau faza lunga. Faza scurta nu vrea sub nici o forma. Am incercat sa schimb si becul. La fel. Partea cea mai tampita este ca farul de pe dreapta merge. Idei ?

Multumesc anticipat.
marius-gabriel
verifica firele daca ai tensiune pe ele si verifica sa ai masa pe caroserie.
daca nu ai un aparat de masura poti incerca si cu un bec.
argon
Sigurantele le-ai verificat?in special pe cea de faza scurta de pa farul respectiv.

un set e 15 000 ROL
electric
vezi ca ai siguranta pentru fiecare faza respectiv fiecare far. sigurantele pentru faza scurta sint ultimele 2 de jos .
AlexM.
M-am uitat la sigurante sunt bune. Dar cu aceasta ocazie am mai descoperit cate ceva. Ultimele 4 sigurante la mine care ar trebui sa fie faza lunga/faza scurta pe stanga si drepata au un singur rol. Faza scurta de pe dreapta. Oricare dintre aceste 4 sigurante o scot efectul e acelasi: moare faza scurta de pe dreptul. A! si am mai descoperit ceva pe dreptul nu imi merge faza lunga, ci doar cea scurta. Mai are cineva vreo idee? Ca eu sunt in ceata rau. Nu mai inteleg nici ce rol au sigurantele, nici ce naiba s-a intamplat de nu mai merge faza scurta pe stanga.
electric
e ceva destul de ciudat ceea ce zici tu . trebuie verificat de cineva care se pricepe. e posibil ca una din cauze sa fie si becul de far dar cum am zis trebuie verificat .
AlexM.
Becul de far nu este sigur. L-am schimbat cu unul nou si tot asa face. Sa fie oare un scrut in instalatie? Si ce rol au ultimele 4 sigurante ca am scos un pic panoul de sigurante si se vede clar ca sigurantele au fire legate pe ele. Idei de un electrician ?
electric
se poate sa ai si scurt in instalatie cum se poate sa fie si altceva . pina nu se verifica nu poti sti care este cauza. ultimele 4 sigurante sint normal pentru faruri asta daca nu sau facut modificari ( improvizatii ) in instalatie .
gti98
QUOTE(electric @ 20 Mar 2006, 07:34)
se poate sa ai si scurt in instalatie cum se poate sa fie si altceva . pina nu se verifica nu poti sti care este cauza. ultimele 4 sigurante sint normal pentru faruri asta daca nu sau facut modificari ( improvizatii ) in instalatie .
*



Daca spui ca indiferent care din cele doua sigurante e scoasa (ma rog, am inteles ca de fapt sunt carpite cu sarme...) efectul e ca se stinge farul din dreapta, probabil ca nu sunt cuplate corect firele la grupul de faza scurta. In instalatia originala cablurile de sosire de la blocul de lumini erau parca gri si mov (mai groase) Pe parte unde se conecteaza ele era cate un singur papuc la doua sigurante (cu punte intre ele pe dedesubt) Plecarile se fac cu fire ceva mai subtiri, parca 2 galbene si 2 verzi Proba sa face foarte simplu, cu lampa de control. Chestia asta nu e decat un bec, preferabil de 21W/12 V (de semnalizare) poti folosi si orice alta putere de bec. Fie cu dulie, fie lipite direct de bec si apoi izolate cu un pic de banda sa nu faca scurtcircuit la masa, 2 fire litate ca cele din instalatia masinii (nu din cele subtirele, cum ce pun acum la sondele de presiune si temperatura) de vreo 2 m. unul e bine sa aiba un crocodil sa poata fi prins comod la masa. cu celelalt fir se identifica sosirile de la blocul de lumini, existenta tensiunii dupa sigurante (uneori se mai oxideaza niturile de fixare sau lamelele de contact) si apoi existenta tensiunii la conectorul becului de far. Si lamelele acestuia pot fi oxidate sau deformate. Masa e OK, daca cel putin una din faze se aprinde (masa e comuna pentru ambele faze) In fine, e posibil ca sa fie chiar cablul rupt pe undeva si sa nu ajunga tensiunea la bec, caz in care trebuie inlocuit sau cel putin inadit(si izolat corespunzator), dar totusi e mai putin probabil: la Dacia cablajul e pozat pe partea stanga si e maximorum 1 metru liniar de cablu de la cutia de sigurante (de pe contraaripa) pana la far.
Scurtcircuit inseamna arderea urgenta a sigurantei (daca exista) sau topirea izolatiei si chiar incendiu...Fenomenul care apare mult mai des la instalatiile auto se numeste mai degraba "atingere". Un capat de cablu (sau un papuc neizolat) sau o zona cu izolatia roasa dar care nu e in contact permanent si ferm cu "masa"; acestea se atig la masa in timpul mersului, in vibratiile si hurducaturile ce se produc in timpul mersului. Sigurantele se ard sau doar se oxideaza, luminile palpaie, dar defectul dispare, mai ales cand masina se opreste pentru investigatii..
Bafta!!
mirceas
readuc topicul in discutie pentru ca si mie mi se intampla la fel: la faza scurta stanga nu se aprinde, la faza lunga se aprind toate 4 farurile. asta inseamna ca becul e ok, lipsa de contact cred ca e si ea logic exclusa. mentionez ca asta s-a intamplat brusc, de pe o zi pe alta.

vreo sugestie?
C a t a l i n
QUOTE(mirceas @ 16 Jan 2007, 19:46)
asta inseamna ca becul e ok

*



Daca se aprind toate 4 becurile pe faza lunga, nu inseamna ca becul din stanga de langa aripa nu poate avea filamentul de faza scurta ars...
Verifica becul vizual, sau cu un multimetru, sau schimba-l cu unul dintre cele 2 dinspre radiator, si vezi daca nu cumva asa se va aprinde...
Nu uita si de sigurante...
electric
tinind cont ca becul are 2 faze nu inseamna ca daca merge faza lunga merge si scurta .
verifica becul si siguranta .
mirceas
sigurantele sunt ok, o sa schimb becurile intre ele sau chiar becul cu unul nou sa vad daca asa e cum ziceti.
mihai0070
Nu cumva instalatia a suferit modificari (apropo de sigurantele alea) si ai releu pentru faruri ... uitate bine pe cablaje ... si vezi ... daca este undeva ...
floryyn
Si la Dacia mea aceeasi problema, dar pe dreapta. Am rezolvat-o in sensul ca am demontat farul, am scos becul si l-am verificat cu multimetrul meu "Made in China" smile.gif
Era ars...
Acum beleaua...am luat un alt bec din dotare si dau sa-l pun. Ce sa pun, gulerul de la bec are o degajare, daca-l bag tinand cont de ea, vine cu josu-n sus in far!! N-am observat cand l-am demontat, cum naiba era pus, o fi fost indesat fortat. Nu stiu, acum le vad si eu prima oara, becurile de far de la 1300 sunt diferite, stanga-dreapta?
Pun si o poza...
electric
farurile sint la fel si pentru dreapta si pentru stinga la modelul tau . farul din dreapta are sistemul de prindere al becului pus invers . cu putina indeminare se poate pune in pozitia normala .
diaconuliviu
O fi sistemul de prindere pus aiurea sau farul montat invers?
floryyn
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Jan 2007, 10:52)
O fi sistemul de prindere pus aiurea sau farul montat invers?
*



Cred ca farul era aiurea din fabricatie (Elba...) Am rezolvat-o radical, adica am gasit in targ unul, la 100 de mii bucata, in stare mult mai buna. Pe asta scrie Cibie, sa trag concluzia ca e frantuzesc? Tipu zicea ca sunt aduse din Cehia, in fine...Am gasit si bloc optic spate de 1300 Franta, dar cerea 150 mii cu geamul crapat! Mi-a promis omu ca-mi face rost la 200 mii bucata, in stare buna. Le-as schimba ca ale mele sunt coapte bine, becurile sunt pur si simplu sudate...
mirceas
ok, la mine chiar a fost un filament ars la becul cu pricina. multumesc pentru sfaturi.
miki_stan
Salut, am si eu o problema , nu mai am faza scurta pe nici un bec sad.gif dar faza lunga si pozitii se aprind. am model de faruri ca cel din semnatura, am verificat sigurante , mufe, becuri noi noute , faza lunga merge; se poate sa fie ars blocu de lumini dry.gif sad.gif stiu ca e cam scump si nu imi doresc sa se fi ars; cum imi dau seama daca sa ars blocul de lumini?? mutumesc toturor pentru raspunsuri.; o zi buna . Bafta.
mircea.a
Ca sa verifici blocul de lumini iti trebuie un aparat de masura ori o surubelnita de tensiune. Daca ai surubelnita de tensiune, pui firul la masa si cu surubelnita verifici tensiune la contactele care ies din blocul de lumini. Fara sculele astea te descurci greu in electrica.
ceaki
blocul se poate repara
bygy007
s-a diccutat aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=854902 si ai si rezolvarea
miki_stan
Am desfacut blocu de lumini si nu e de acolo. tot asa imi merge: faza lunga si pozitii + claxon. specific ca nu am releu pe lumini , dacia e fabricata in 94'.
bygy007
QUOTE(miki_stan @ 28 Jul 2007, 13:02)
Am desfacut blocu de lumini si nu e de acolo. tot asa imi merge: faza lunga si pozitii + claxon. specific ca nu am releu pe lumini , dacia e fabricata in 94'.
*


pai de acolo se duce prin conectorul de la bloc prin sigurante la farururi pe fiecare far ai cite 2 sigurante (faza mica si mare) vezi firele de pe spatele panouluo de sigurante sau ia un bec de 12 V cu 2 fire (lampa de control) si verifica pe cele 2 contacte ale sigurantei si masa cea mai buna este pe caontact
miki_stan
Salut, pe spatele tabloului de sigurante are niste "papuci" dar la pen-ultima siguranta adica lumina de intalnire stanga..... nu are si al 2 lea papuc. ca sa treaca prin siguranta curentu. dar nu mai stiu daca si inainte lipsea acel papuc, eu din ce stiu cred ca trebuie sa fie si acolo pt. ca altfel nu ar mai fi pus siguranta .
bygy007
intre ultima siguranta si penultima exista o punte care da alimentare de la bocul de laumini intr-o parte (cea cu puntea )intra un fir mai gros care vine de la blocul de lumini in cealalta parte tebuie sa fie 2 fire care se duc la faruri stinga si dreapta
la fel este si cu cele doua de mai sus
miki_stan
Salut bygy007, am verificat cu un bec de 12 V si se aprinde ,dar nu inteleg de ce se aprinde si cand e stins blocul de lumini, am pus un fir pe masa si unu pe siguranta si se aprinde dry.gif .Se poate sa se fi ars ceva fire prin instalatie dry.gif , eu inainte cu 2 zile sa se arda am pus niste becuri cu "Xenon" de 55- 60 W, dar atunci a mers blush.gif
ionut16031987
sa nu fie de la firul care traverseaza pe dupa radiator, al meu era ciupit si facea masa cu caroseria
miki_stan
Salut , am gasit problema sad.gif de la blocul de lumini era. eu am avut becuri de 40-45W si am pus de 55-60 W , mai grav e ca nu am nici releu pe faruri:( se poate schimba placuta aia mica din blocul de lumini care face trecerea de pe faza scurta la faza lunga ?? adica se gaseste de schimb componentele din el ? ca am auzit chiar azi ca "blocul de lumini nu se repara!" un bloc de lumini nou e prea scump pentru mine biggrin.gif. multumesc pentru sfaturi. bafta in continuare. Salut .
bygy007
QUOTE(miki_stan @ 29 Jul 2007, 19:51)
Salut , am gasit problema sad.gif de la blocul de lumini era. eu am avut becuri de 40-45W si am pus de 55-60 W , mai grav e ca nu am nici releu pe faruri:( se poate schimba placuta aia mica din blocul de lumini care face trecerea de pe faza scurta la faza lunga ?? adica se gaseste de schimb componentele din el ? ca am auzit chiar azi ca "blocul de lumini nu se repara!" un bloc de lumini nou e prea scump pentru mine biggrin.gif. multumesc pentru sfaturi. bafta in continuare. Salut .
*


care piesa uitat-te si spune-mi http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=857870


la o putere de 60W pe faza nu ar trebui sa ai probleme
miki_stan
Salut, piesa care face comutarea intre faza lunga si scurta. tablita aia mica ., am intrebat azi la magazin de piesele din blocu de lumini, si nu au , in schimb am gasit un bloc de lumini la 55 ron nou, de Iasi. nu l-am cumparat inca , stau prost cu banii sad.gif
bygy007
nu gasesti tu un bloc la mina a doua , eu am luat din tirg unul cu 50.000 acum 3 luni
miki_stan
Salut, am rezolvat problema smile.gif era de la un nit sad.gif nu trecea curentu prin el; l-am inlocuit cu un surub si acum merge cool.gif , Multumesc dacia club. O zi buna.
kindeeru56
salut am si eu o problema cu un far,adica daca dau faza lunga merge ok daca revin inapoi la faza scurta becu de pe stanga se apride mai greu adica este mai slab in intensitate deat cel din dreapata am incercat sa schimb si becuri dar nica am mai obs ca daca scot masa nu se stinge de tot ci sacade in ntensitate destul de mult, nu am releu pe scurta doar pe lunga instalatia este noua de 1310 fara turometru modelu cu 4 faruri. voi ce pare aveti??


<span class='edit'>18 Jul 2008, 20:12:</span>
are cineva idee de unde ar putea fi??? eu mam gandit direct la blocu de lumini
JmEk
am patit la fel cu dacia mea cu faza scurta...asa am zis si eu ca sunt becurile dar nu a fost asa....au fost acele rezistente...daca o sa te uiti pe capacul de la rezistente ai desenat care apartine fazei scurte....schimba-le si vei vedea diferenta.
PS vezi ca au amperaj diferit.ce scoti pui nou de acelasi amperaj.
kindeeru56
ce rezistente???? poate sigurante acelea sunt ok sunt independente pe ficare far daca le scot pe rand ST si DR se sting de tot fiecare in parte
adrianne
Omul spunea in alt topic ca e afon total in auto - e clar ca a vrut sa te ghideze spre panoul de sigurante.

Daca era de la bloc facea la fel pe ambele faruri. Mai poate fi de la instalatia electrica (fire), in mod special zona ce trece pe langa radiator (poate sa fie prinsa sub muchia lui). Incearca sa verifici si masa de pe partea aia (zona oxidata).
JmEk
QUOTE
Omul spunea in alt topic ca e afon total in auto - e clar ca a vrut sa te ghideze spre panoul de sigurante.




Corect...eu v-am spus ce am facut la mine si a mers...acum nu stiu denumirile...dar nu vreau sa va induc in eroare....
mii de scuze.
Toate bune
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.