Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cel mai reusit bot de Dacia 1300 / 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
FiveThreeFive
De-a lungul vremii, partea frontala a Daciei "clasica" (1300 / 1310 / 1410 ) a fost prezentata in diverse variante.

Pozele cu fiecare din variantele existente au fost preluate de pe "Romanian Cars Site".

Din pacate, nu cunosc numele de cod intern Dacia al fiecarei variante.



Varianta 1: Modelul initial, "clasic", al partii frontale.

Varianta 2: Patru faruri rotunde, alt model bara, semnalizatoare incorporate in bara.

Varianta 3: Patru faruri rotunde, masca fatza "3D" (in relief). Variante: bara nichelata / neagra, cu/fara tampoane, cu / fara spoiler, etc.

Varianta 4: Faruri rectangulare cu semnalizatoarele langa far; capota motorului normala. Variante: bara nichelata / neagra, cu / fara tampoane, cu/fara spoiler, etc.

Varianta 5: Faruri rectangulare cu semnalizatoarele langa far; capota "plansa" (prelungita putin peste calandru). Variante: masca radiator cu traverse / grila, diverse modele bara, etc.

Varianta 6: "Zambetul lui Iliescu". (din pacate, numarul maxim de atasamente este 5, deci nu am putut atasa poza. Stie toata lume insa ultima varianta de bot: este cea disponibila astazi pe modelele 1310)
Marty
Mie-mi place aia de dinaintea lu' "zimbetu' lu' Iliescu. Cea cu farurile in 5 laturi (decupate inspre interior, sub capota). Mi se pare cea mai reusita.

Pentru vizualizare: http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/4582/99d7.jpg
FiveThreeFive
QUOTE
Cea cu farurile in 5 laturi (decupate inspre interior, sub capota). Mi se pare cea mai reusita


Accea este o versiune a variantei "5". Are grila in loc de traverse orizontale, la masca radiatorului.
Marty
Oricum, am vazut una d-asta cu o capota de "rinjetu' lu' Iliescu", modificata. Arata extrem de bine!
bogdan_o
Imi place mult de tot varianta 2. Mi se pare cea mai reusita. Daca as putea mi-as lua una s-o reconditionez si s-o fac exact ca in ziua in care a iesit din fabrica si sa ma plimb cu ea de placere. Mi se par oribile masinile vechi dar carora li s-a schimbat botul sau li s-au pus spoilere. Cea mai nasoala varianta e ultima "Zambetul lui Iliescu" dar ce ma oriplieaza si mai mult e spatele nou de la break. Parca e neterminata masina.
FLEX
Mie mi se pare cea mai reusita varianta 3, in special cea cu spoiler cum a avut a mea, care avea spoilerul ceva mai adinc si partea inferioara a lui era mai avansata; mi se pare cel mai dinamic bot de Dacia Berlina, declinarile ulterioare au imprimat un caracter mult prea sobru sau "simpatic" (vezi Rinjetul lui Ilici), dupa cum primele variante cu 4 faruri pareau neterminate; primele 1300 aveau un aspect "clasic". am citit undeva ca Renault 12 (stramosul Daciei) a fost categorisita de catre nustiuce institutie de design ca una din cele mai urite masini construite vreoadata, deoarece privita din lateral nu stii unde e fata si unde e spatele, capota fata si spate fiind amindoua plonjate, spre deosebire de imaginea uzuala a unei masini, cu capota plonjata si portbagajul ridicat, linia generala fiind ascendenta din fata spre spate.
MoneyTalks
Mie imi place varianta originala a modelului 1300. Ala aparut prin anii '60.
marius-gabriel
Mie imi place varianta 5 .

Ar fi fost interesant sa votam si variantele de combinatii intre ele...
Ov
1300 original imi place fff mult, desi recunosc ca este o adevarata provocare sa schimbi un bec din far :wink:

nici "zambetu'" nu e nasol ...
MojoJojo
"Oldies but goldies" - originalul e cel mai reusit...are ceva din farmecul epocii. Cand vad o masina din asta ma gandesc la Amza Pelea si la vremurile cand "se traia bine" in Romania!!!!
tavy_01
cred ca ar fi fost interesant sa pui in chestionar si dacia 1100 cit si dacia lastun. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

ce zici?

mie personal i-mi place primul tip de dacie. au fost si foarte fiabile de altfel. 8) 8) 8)
driverx
Variainta 1. Am o frantuzoaica laugh.gif



Si Varianta 5 eu zic ca e foarte reusita...chiar imi place....restu...fac niste sperietori din Dacii....



laugh.gif
pui de drac
sincer cred ca fiecare varianta desemneaza o epoca,parca e o poza a romaniei dintre anumiti ani.daca 1300 simboliza ceva "de epoca"...ultima varianta de dacie da-n modernism.ma rog,ma intelegeti voi...personal imi place face3,mi se pare un chici reusit.de1300 mi-e sila,iar restul sunt de 2 lei.cineva a zis ca merita sa facem o comparatie cu combinatii de fete...eu zic ca-i o idee si mai buna,as fi curios sa vaz cate modele ar iesi:)
ghc
4... ca a mea!
livicu'
4 faruri masca in relief ca ii sta bine si cu bara metalica da' si cu spoilere 8)
Raziel
ete.. varianta 5.. nu ca as avea io d'asta.. da' mi se pare destul de decenta... s'ar putea jongla destul de mult plecand de aici...
wabbit
Prima varianta. De departe.
OCEBE
varianta 3 si asta nu neaparat c-ar fi cu adevarat ce-a mai frumoasa varianta ci pentru ca in momentul in care a aparut mi-a produs cea mai puternica impresie in raport cu celelalte variante (la timpul aparitie lor, ineinteles)

Cea mai frumoasa imi pare insa varianta lui R12 turcesc.
SGN_1310
Varianta 5(ultima) a facut ca dacia berlina sa arate in sfarsit ca o masina.

Inca e preferata pt ca arata cu mult peste DSN sau Solentza.





P.S.

Pe langa faptul ca e dragutza berlina mai e shi stabila pe drum. Restul gamei actuale dacia e o gluma buna.

Solentza/SRN nu mai vorbim.. smile.gif

Pick'up : strutzo-camila prin definitie, motor scos prin capota(diesel), scaune inghesuite(double cab).
wabbit
SGN, gusturile nu se discuta...



Despre stabiltate insa... parerea mea este ca (un pik... mai mult...) exagerezi Eu am avut Nova inainte de VW, si, cu toate defectele ei (numa' putine nu), STA PE DRUM! Berlina, nu prea... parerea mea. :wink:
SGN_1310
Eu mi'am expus o parere. Nu's chiar asha de incapatzant.

Pb'il ca berlina testata de tine statea prost cu amortizoarele. Eu am mers pe o supernova din 2002 shi i'a fugit fundu ...pe zapada e adevarat.In acelashi loc berlina mea la viteza cu mult mai mare a ramas stabila pe traiectorie. De asemnea dispunerea tarsversala a motorului concentreaza mare parte din greutate pe puntea faza iar fundul pleaca la plimbare ....la franare. Pe drum bun depinde de caucioace.
Ov
sgn, te invit la o plimbare cu berlina mea, din 2000, cu amortizoarele bune, dar varianta "confort" sa zicem ... sa vezi tu stabilitate acolo, daca iei o curba mai tare, se apleaca de zici ca te rastorni !!!!!! Ca sa nu mai vorbesc ce senzatii traiesc cand ies din pasajul lujerului cu 90-100 si dau in denivelarile alea, si sare masina de pe o banda pe alta !!!!!!
SiloS
Dupa cum spune si semnatura mea , oldies but goldies !

In plus , bara de protectie poate fi cromata si masina va arata asa "de calitate"

Fetele astelalte cu plastic de proasta calitate fac masina sa para mai urata !
SGN_1310
Shi cu DSN'ul la 90 la ora te astepti sa fie mi bine acolo?! Dar ce ajuta DSN'ul sau Solentza sa fie mai buna ?!
Ov
pai:

1. suspensie pseudo- McPherson pe fata

2. suspensie semirigida (sau semiindependenta) - pe spate



cam atat io zic ca ajunge
driverx
Ov,



De ce e doar pseudo?



:shock:
Ov
nu mai stiu exact explicatia, dar, parca la mcpherson, cand iei viraj maxim, rotile se si apleaca nitel, si unghiul dintre ele se modifica (nu dati daca zic prostii)



oricum, imi tinuse cineva odata o predica despre asta, dar era plictisiiiiiiiiittttttt, si nu am retinut decat ca e "pseudo"
Pedro
Bineanteles 1300, primul model, botul, spatele, barile cromate si bordul ma fascineaza de-a dreptul, masina de barbat adevarat
driverx
Pedro,



Right. Mie foarte mult imi place Dacia 1300, si de aia mi-am si luat una.



Ov,



Nu sunt expert, dar din analiza suspensiei, tind sa iti dau dreptate. Si asa se intampla din cauza bratului inferior ca element mobil, care impreuna cu punctul fix al telescopului (sus in clopopt), faca ca capatul barei sa realizeze un arc de cerc, chestie care schimba unghiul intradevar.
JohnyBe
Varianta 5 dar versiunea umpic mai noua! Si daca mai are si proiectoarele de ceatza arata si mai bine!

Nu trebuie sa pun o poiza mai de calitate ca shtiti despre ce este vorba.

Cert este ca poate parerea este umpic subiectiva deoarece masina respectiva este a mea dar ...
tlivius2000
Salutare la toata lumea.



Sper ca am reusit sa trimit raspunsul unde trebuie. (VOT PENTRU BOT)

Nu sunt un incepator in calculatoare, dar inca nu m-am obisnuit/lamurit cu navigarea in sit-ul asta (desi ... 10 puncte pt idee si respect pentru cei care muncesc la el).

FARA DISCUTIE, MODELUL ORIGINAL ESTE IMBATABIL. ARE TOT CE-I TREBUIE.

Nu sunt nereusite nici celelalte, dar sa schimbi "botul" la o masina, nu inseamna un nou model. Puteti observa chiar, ca la modele ca "zambetul lui Iliescu" (ceva mai rotunjite), contrastul dintre curbele de pe bot si liniile drepte ale caroseriei este evident.

k

cam asta e

Please, pt administratori.

1. Am gasit odata printr-o cautare o sectiune despre "frantzuzoaice", dar nu mai dau de ea. Poate fi postata mai evident pe site?

2. Poate puteti face o sectiune: "Dacia 1300 (Renault 12) - Masina de epoca" ... la modul serios! Ar fi multi interesati pt aceasta sectiune.

Va multumesc foarte mult.
lookin4cash
varianta 5 (fara discutie), prima varianta (care vad ca e destul de agreata) era reusita la vremea ei (acum 35 de ani).
drs
Pe departe varianta originala.

Are stil, degeaba.

(Stil luat de la super-stilatul Renault 16, caci au acelasi faruri)



Dupa mine, varianta originala e a bunicului stilat



Cea cu patru faruri rotunde e a unui parinte inginer, care nu prea le are cu eleganta.



Restul, a ceva manelisti chiciosi care si-au tunat Dacia si si-au pus volan de Golf si insigna de BMW.



In schimb imi place mult fata de la SLZ. Mai mult chiar decat cea de la Logan, care mi se pare prea cuminte.
Uncle-Sam
hai sa va zic eu ceva: cea mai mare valva a facut-o varianta 3 cu 4 faruri si masca "3D", urmata de varianta 5 si dupaia de 6... Nu ca as avea eu masina asa. A mea a fost varianta 2 si am transformat-o in 3 ca imi place super mult. Ca sa nu mai zic de lumina...pe faza lunga asta cu 4 faruri le bate pe toate la fund (de...4 faruri!). Cand a aparut varianta 3 toti sa zbateau sa si le transforme in varianta asta, tinand cont ca pe vremea aia piesele se gaseau super greu. Varianta 5 a facut valva pt ca fost primul model cu spoilere complete si din plastic, care de altfel mi se par f reusite (kiar mai tari decat astea de la zambet).Iar ultima varianta a socat oarecum pt linia pe care o are. Celelalte modele mi se par total neinspirate (parerea mea). La Varianta 2 au fost modificate mai intai doar farurile (in mod taranesc), dupa care bara cu semnalizatoarele pe ea. Varianta 4 in primu rand ca a fost copiata dupa renault 19 si in al doilea rand a fost copiata ca din topor. N-are nici o personalitate, nimic care sa-ti atraga atentia. Unde mai pui ca aceasta varianta nici nu are sigla in fatza. Varianta 1 sta la loc de onoare pt ca a fost primul model si deci cel original. Mie unul nu imi plac decat primele modele din varianta 1, adica pana si-au luat francezii mana de pe ele. Repet, astea sunt parerile mele OBIECTIVE si imi cer scuze celor care au modelele criticate de mine.
sity_boy84
varianta pe care o am si eu..... biggrin.gif
vis-a-vis
Ti-a luat ceva timp sa te gandesti smile.gif)
Modelul cu patru faruri si bari nichelate, dar fara flapsuri (mi se pare ca doar la renault erau).
bodel
Cel mai reusit bot mi-l-a facut o tipa la un party blush.gif
PS am votat totusi ptr varianta 2
amc
cel mai stramb bot de dacie e "zambetu"
urmat de varianta 5
geti
Dacia 1300 prima varianta.Celelalte sunt doar incercari reusite sau nereusite,dar cred ca nereusite de moment ce raman la stadiul de incercari.Sunt hibride dupa parerea mea.Au fost facute doar facelifturi si backlifturi.Am putea face un topic intre dacia Nova T,Gli,GT,GTI,Supernova si Solenza si tot aceeasi comparatie ar fi,cu diferente foarte mici intre aceste modele
NFS
Si am mers tot pe modelul clasic. 1300 din 1900 toamna. Adica varianta 1. Urmata de varianta 4, cea cu faruri dreptunghiulare.
Adrian13
Dacia 1300 100%.Urmata de varianta2.Ai uitat si o varianta des intilnita.Masca de varianta 2 cu 4 faruri pusa la faruri de 1.Acuma eu nu stiu precis alea ieseau asa din fabrica cu masca aia fara "mustata"la faruri patrate sau era combinatie facuta de oameni?
Motreanu Sorin
Varianta clasica (am si eu una albastra) este cea mai buna!Dacia 1300 (va spun cu sinceritate,masina mea preferata) a fost la inceput o limuzina,o masina rafinata si gandita pentru a fi eleganta.Romanizarea si adoptarea unor solutii TAMPITE precum mastile acelea groase si stopurile duble,precum si a disparitiei elementelor cromate din jurul geamurilor si pragarelor au transformat Dacia intr-un vehicul de necesitate,lipsit de orice gust.Dacia mea 1300 are mocheta,elemente cromate,banci de catifea cu cotiera in spate,radio Presdeal si NU PUTE A BENZINA.estul masini ieftine.Doresc pe aceasta cale sa SALUT toti posesorii de Dacia 1300 bine conservate!
FLP
Varianta numarul 5. e f dragutz
QUASAR78
Varianta 3 a fost prima masina condusa , si este " de suflet "
Cr|sTy
prima varianta..cea mai reusita....imi place si zambetu..da` cu mici modificari la capota...sa mai acopere putin farurile...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.