Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dispare uleiul din cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nvp_playboy
Dupa un rulaj de 400 500 km cutia ramane goala. Cat sta pe loc, nivelul ramane constant (sub masina nu e nici urma de ulei)
Ca date ajutatoare , cutia e in 5 , motorul e 1400, viteza de rulaj cca 100km/h, planetarele sunt "uscate" la fel si axul schimbatorului.
Situatia a parut dupa schimbarea bucselor de bronz de la schimbator.
Avetzi idee de ce si unde "dispare" uleiul ?
Buyaka
Bucsa de la priza de fapt simeringul... imbinarea dintre CV si motor e curata?
nvp_playboy
daca citesti atent ce am scris eu , rezulta ca da , e curata....pe acolo ar fi curs jos , in parcare....deci nu, alta incercare
marius-gabriel
scade uleiul si sub nivelul planetarelor?posibil sa fie si de la simeringul de la planetare.
einstein1984
Ai pus la loc busonul de umplere? In functionare uleiul poate fi aruncat pe acolo. De teleportat nu se teleporteaza, deci o gaura e undeva!
mihai1677
Intrebare: cutia este curata? nu are pic de urma de ulei? pe caroserie pe dedesupt nu exista pata de ulei?
Cand spui "goala" te referi ca pui in ea 2 litrii de ulei?
ydaniel
2,5 litri:)cam ciudat acest "consum" de ulei:)
nvp_playboy
Pun peste 2,5 litri ca masina e inclinata pe dreapta si adaug pana la surub, deci mai mult decat normal.
In 2 zile intra greu in viteza, si hornaie pe drum deci e uscata. Urmeaza alt full .....uleiul dispare.
Cutia e "mozolita" cu ulei cu praf de timp, dar nu sunt semne de curgere curenta cu debit marit nici pe la planetare , nici pe la schimbator......pe oriunde ar curge ar lasa si balta cat de cat.
Ps: Preventiv, am schimbat cele 3 simeringuri pe care dati vina.
eudin_umarian
cineva mai sus spunea ca exista o gaura pe undeva,are dreptate! nu se poate evapora,nu crezi?!

sau poate ai in cutie acel animalut nou aparut...se numeste maculei si haleste tot ce tine de ulei! mie imi dispare uleiul din bucatarie... mellow.gif
053.gif

l-am ucis pe animalut,inlocuind uleiul ,cu apa de la robinet,moare instantaneu! wink.gif

garantat!
argon
Domnule cu par carunt(aka playboy) ... Asta e SF deja, e imposibil mellow.gif cred ca e la misto topicul..poate ti se trage de la asta wink.gif

marius-gabriel
cred si eu ca e la misto mai ales ca e pierderea de ulei enorma.
pe-acolo nu,pe-acolo nu,atunci n-are cum..
nvp_playboy
Nu e la misto ! Nimeni nu m-a intrebat daca partea dinspre motor(intre motor si cutie) nu e umezita sau mai murdara ca de obicei !
Sa va spun eu ce se intampla:
Intre cutie si motor este un simering, la priza......(pe unde iese axul din cutie), destul de greu de schimbat , trebuie data cutia jos, desfacuta.
Pe aici uleiul se strecura in exteriorul cutiei, doar in mers datorita faptului ca e pozitionat desrul de sus. Faza interesanta este ca datorita fortei centriguge si curentilor generati de "soare", el se disipa pe interiorul carcasei ambreiajului, scurginadu-se pe la "tabla care taie nasul" undeva pe saxofon-toba de foc, unde se ardea desigur. Niciodata nu gaseam catitati semnificative de ulei nicaieri......

Asadar nu e la sto', seria promisa de probleme tehnice "ciucenzurat" , va continua.
marius-gabriel
QUOTE
Intrebare: cutia este curata? nu are pic de urma de ulei?

domnu` ai fost intrebat!!
asta era tema de gandire sau fapt concret?
cred ca e un caz ipotetic,nu cred ca a cedat simeringul ala!!!
cutia mea are 25 de ani si a fost forjata maxim.nu pierde decat putin ulei pe la planetare.
asa ca imi mentin parerea cu topicul pus "la misto".
nvp_playboy
FAZA E CA EU FAC CCA 300 KM PE ZI, (am deja vreo 400 000)SI UITE CA MAI CEDEAZA.....ALTFEL NU S-AR GASI DE VANZARE IN COMERT, SI POATE BMW SI MERCEDES AR IMPORTA ACEST SIMERING INDESTRUCTIBIL, NU CREZI?
Daca am timp , am sa caut si poate gasesc acel simering, am sa ti-l trimit spre examinare.
Faza e superreala......i-mi pare rau daca nu m-a dus mintea mai repede spre acel simering , nu trebuie sa se superi ca nu ai realizat de unde poate fi , eu am pus 10 l de ulei pan am dat de bai!
marius-gabriel
orice piesa are o durata de viata.
dar cat de distrus putea fi acel simering ca sa piarda tot uleiul din cutie pe acolo?
bineinteles,spun asta ca in ideea in care in cutie a fost ulei de transmisie si nu altceva,ca vad ca aveti fel de fel de metode neconventionale.
o poza pusa frumos pe forum cred ca ar fi posibil de pus...
AC
QUOTE(marius-gabriel @ 18 Mar 2006, 19:23)
orice piesa are o durata de viata.
dar cat de distrus putea fi acel simering ca sa piarda tot uleiul din cutie pe acolo?
bineinteles,spun asta ca in ideea in care in cutie a fost ulei de transmisie si nu altceva,ca vad ca aveti fel de fel de metode neconventionale.
o poza pusa frumos pe forum cred ca ar fi posibil de pus...
*


eu cred ca e o mare vrajela.............
einstein1984
Eu nu cred ca prin simeringul ala puteau iesi TOTI cei 2.5 litiri in 500 de km. Chiar daca il scotea de tot.Dar asta e tot o vrajeala........
diaconuliviu
@Playboy: de simeringul ala te-a intrebat Buyaka, undeva mai sus, chiar si de imbinarea cutie-bloc.
ches
Ca sa nu fac un topic nou voi pune intrebarea aici.

Mi-am schimbat uleiul in cutie si de atunci am vazut ca se scurge pe la planetare si acum probabil mai am jumatate din cei 2 litri. Am cutie de 4 viteze/ dacia 1300.

Cum nu ma pricep, vreau sa va intreb ce trebuie schimbat (simering, garnituri etc) pentru a rezolva problema?
diaconuliviu
QUOTE(ches @ 20 Mar 2006, 14:58)
[...]

S-a tot discutat. La CV 4 TR planetare lungi, asta e boala veche. Trebuie schimbate simeringurile. Da o cautare.
ches
Merci diaconuliviu!

Inca 2 intrebari:

1. Pentru a schimba simeringurile de la planetare trebuie data cutia jos?
2. Din cate am vazut pe alte topicuri, unii spun ca nu merita inlocuite pentru ca se va intampla din nou. Chiar asa sa fie? Cu niste piese originale, cumparate de la reprezentanta, nu s-ar putea rezolva?

Intentionez s-o fac la un service si vreau sa stiu cam cat m-ar costa manopera, pentru ca daca trebuie data cutia jos, ma las pagubas.
Tropy
Nu se da jos cutia, dar se desfac fuzetele pentru a scoate planetarele din cutie, din sateliti. Problema mare este cu calitatea pieselor - ia-ti de uzina simeringurile - si mare grija la turele piulitelor cu caneluri (in care intra simeringurile) ; daca una este stransa mai tare, isi fac satelitii joc si-ti apare un "huruit" in mers ...
Deasemenea grija la montarea simeringurilor, teoretic se face cu presa, practic insa ... cu o tubulara, o teava ceva.
Eu am schimbat o planetara in Tunari si mi-a schimbat si un simering; mai bine il lasam pe cel vechi ca acum curge mai rau sad.gif si face si zgomot cutia .
ches
QUOTE(Tropy @ 20 Mar 2006, 17:03)
Nu se da jos cutia, dar se desfac fuzetele pentru a scoate planetarele din cutie, din sateliti. Problema mare este cu calitatea pieselor - ia-ti de uzina simeringurile - si mare grija la turele piulitelor cu caneluri (in care intra simeringurile) ; daca una este stransa mai tare, isi fac satelitii joc si-ti apare un "huruit" in mers ...
Deasemenea grija la montarea simeringurilor, teoretic se face cu presa, practic insa ... cu o tubulara, o teava ceva.
Eu am schimbat o planetara in Tunari si mi-a schimbat si un simering; mai bine il lasam pe cel vechi ca acum curge mai rau sad.gif si face si zgomot cutia .
*



Merci pt sfaturi!

O sa am grija sa stau pe langa cei care fac operatiunea astfel incat sa iasa bine. O sa iau piese de uzina de la o reprezentanta dacia ca sa fiu sigur ca sunt originale.
ches
Multumesc tuturor pt ajutor!

Am fost la un service aproape de mine (in floreasca) unde stiam ca au meseriasi buni (inainte faceau reparatii la taxiuri, acum pt toata lumea biggrin.gif) si am inlocuit simeringurile. De dimineata nu am gasit ulei sub ea, ceea ce inseamna ca s-a rezolvat. Sper sa si tina biggrin.gif

Simeringurile le-au montat cu un tub care avea o margine mai groasa (cred ca provenea de la o presa), dar tubul l-au batut cu ciocanul. Am stat langa ei si am vazul ca au batut cu grija si pana la nivelul care trebuie. Demontarea, montarea si batututul simeringurilor le-a facut un tip care se ocupa numai de cutiile de viteze, deci cred ca le-a strans cat trebuie.

Cu ocazia asta mi-am schimbat si capacul de la pompa de apa care huruia urat si termostatul care era de 89 grade (am pus de 86).
AlinREHAU
da ciudat ...
romulus
Dar pentru schimbarea simeringului de la timoneria cutiei de viteze(?) ce trebuie facut. Nu stiu daca m-am exprimat corect. Ma refer la simeringul de la axul dinspre schimbatorul de viteze. Care sunt pasii ce trebuie facuti?
diaconuliviu
@romulus

Mai intii trebuie sa masori acel ax, pentru ca-s doua tipuri de simering. Masori acel diametru si ceri simering corespunzator.

Apoi, scoti uleiul din cutie.SCoti pe "liber" si asiguri cu frina de mina daca lucrezi pe canal. Demontezi timoneria din partea cutiei, traversa, cablul kilometric si demontezi capacul.

De la acel ax vei scoate cele doua stifturi elastice cu dornuri de grosime potrivita, extragi acea piesa de pe ax, extragi axul prin partea dinauntrul capacului, dupa care scoti simeringul vechi si remontezi pe cel nou, in acelasi sens (arculetul ala spre interiorul capacului). Verifica si oringurile de la axul acelei furci pe care e cautatorul cu bila.
Remontezi in pozitia corecta axul si piesa de legatura, repui stifturile (de preferat noi), apoi cu grija, sa intre cautatorul cu bila in locasurile de la axele cu "furci", montezi capacul.
Repui timoneria, traversa si faci o proba daca la rece intra usor in viteze, sa nu ramina blocata una din ele. Daca e OK, stringi ce e de strins si reumpli la semn (pina la gura de umplere) cu ulei, de preferinta proaspat.

Daca nu te simti in stare, apeleaza la cineva.
AC

Cred ca-i prea complicat. La mine a fost schimbat acest simering astfel: a fost scos de pe ax si apoi bagat unul noi fara a demonta cutia sau scoate uleiul.
P.S.: simeringul se "bate" in locasul lui cu cheia de bujii, merge perfect.
diaconuliviu
Da, dar:

Cind extragi acele stifturi elastice, care de regula se intepenesc acolo, prin batere poti strimba axul sau sparge "lagarul" sau din capac-nu uita ca e din aliaj AL. Sa "tii contra" nu prea merge. Apoi ca sa scoti acel simering se poate, numai cu mare grija.
romulus
Diaconuliviu, multumesc pentru informatie.
@ AC, cum poti scoate simeringul ala fara sa dai jos capacul. Nu trebuie sa-l bati din sens opus?
diaconuliviu
Acel simering e "compromis", ok? Deci, daca il scoti distructiv, cu o surubelnita, ceva scule indoite, sa poti si trage, etc, se poate. Dar, cum scriam, cu mare grija, sa nu zgirii suprafata din locas.
Daca te-ai hotarit sa demontezi fara a demonta si capacul, atunci cind extragi acele stifturi incearca sa "tii contra" cu o teava sprijinita intre acea piesa de legatura si ceva fix, peretele canalului sau rampei, etc.
AC
QUOTE(romulus @ 30 Mar 2006, 13:24)
Diaconuliviu, multumesc pentru informatie.
@ AC, cum poti scoate simeringul ala fara sa dai jos capacul. Nu trebuie sa-l bati din sens opus?
*


simeringul se bate din afara inauntru
romulus
QUOTE(AC @ 31 Mar 2006, 09:24)
simeringul se bate din afara inauntru
*


Asta inseamna ca ramane pe ax, in cutie, nu?
diaconuliviu
Ala nou da, el cred ca intreba de cel uzat, eu cel putin la aia i-am raspuns.
romulus
Sa lamurim situatia. Ca sa schimbi simeringul, fara sa dai jos capacul, daca-l bati din afara inauntru, logic, simeringul ramane in capac (in cutie, pe ax). Prin metoda distrugerii, practic se agata cu ceva ascutit si se trage afara. Dupa care se rupe, taie, ce s-o face cu el. Recomandari? Cum e mai usor, mai bine, mai sigur.
AC
QUOTE(romulus @ 31 Mar 2006, 10:06)
Asta inseamna ca ramane pe ax, in cutie, nu?
*


ala vechi il scoti "prin distrugere", il agati cu ceva si-l tragi afara
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.