Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dupa schimbarea bateriei creste turatia la 1000-1200
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Morun
Avem trei masini la firma ( dacia clt - injectie ) . Toate au avut probleme cu bateria. ( la intervale de timp diferite ). Dupa inlocuirea bateriei , toate trei , au crescut turatia motorului la 1000-1200. Stie cineva vreo rezolvare...? Cei de la service sunt depasiti... sad.gif
Maverik
Este posibil sa ai o problema in sistemul electronic al de comanda al injectiei!

Injectia fiind comandata/reglata (cred ca nu gresesc) electric, trebuie sa aiba un sistem de stabilizare la intrare. Daca acest stabilizator este "dus", atunci faptul ca bateria este noua si cu o tensiune la borne mai zdravana (rezistenta interna este mai mnica) duce la o oarecare dereglare in sistemul de injectie si , implicit, influenteaza relantiul motorului.



AAAAaa, sa nu uit:

Daca gresesc, sa nu ma huiduiti, deoarece eu am masina pe carb, iar cele de mai sus sunt simple speculatii ale unui biet fizician !!!

017.gif
mariussilvian
Salut. Urmaresc de ceva vreme discutiile de pe acest forum si am constatat ca sunt foarte interesante, chiar mi-am rezolvat unele probleme cu ajutorul sfaturilor gasite aici. Referitor la problema cu relantiul marit la Dacia pe injectie in momentul cand se schimba bateria trebuie consultat un electrician. Eu am crezut initial ca e vorba de motorasul de relanti, dar se pare ca tine de memoria calculatorului. Si mai grav este ca tester-ul nu percepe aceasta problema ca pe o defectiune. Dupa mai multe incercari la diferiti electricieni si chiar doua teste pe Sagem ( de fiecare data rezultatul era acelasi -" nu sunt defectiuni in sistem"- am reusit sa rezolv problema. Electricianul lucreaza la Adras Bucuresti (in Militari pe Intrarea Caravanei) si il cheama Marian. Din pacate n-am fost inspirat sa-i iau nr. de telefon, dar poate fi gasit acolo in fiecare zii, chiar si sambata. Nu ma intrebati ce i-a facut la masina ca nu stiu (n-am avut acces in hala) important este ca masina si-a revenit la turatie normala 800-850 rpm
Maverik
Deh, vă spuneam io să nu mă huiduiți ! Ete c--am dat cu bâta-n baltă !!!

Mea culpa ! sad.gif
paulp
Pai n-ai gresit :wink:

Tot calculatoru' bata-l vina icon_twisted.gif (sistemul electronic de comada al injectiei i-ai spus, ala e tongue.gif )

Asa ca mea culpa e pentru alta data icon_twisted.gif
Rew
Calculatorul prinde de la o vreme prostul obicei de a intra in tot felul de stari aiurea cind se scoate bateria (pt schimb sau incarcare). Pentru a scapa de belea trebuie resetat calculatorul, pentru a reveni la setarile de fabrica. Se gasesc citeva discutii pe forum legate de resetare si in general despre functionarea injectiei.

Moduri de resetare:

1. se scoate mufa de la calculator pentru 2-3 minute dupa care se cupleaza la loc, cu contactul pus la cheie (la majoritatea masinilor se pare ca merge)

2. se scoate la intimplare, fara logica si cu draci mufa de la calculator, borna (+) si/sau borna (-) de la baterie, cu contactul pus sau nu (la mine, dupa lungi cautari si potop de injuraturi, a vrut sa se reseteze numai scotind pt scurt timp borna (-) de la baterie, borna (+) si mufa de la calculator stind linistite la locurile lor)
Maverik
QUOTE
Pai n-ai gresit :wink: 
Tot calculatoru' bata-l vina icon_twisted.gif  (sistemul electronic de comada al injectiei i-ai spus, ala e tongue.gif )

Asa ca mea culpa e pentru alta data icon_twisted.gif


Uh, și io n-am dormit toată noaptea din cauza asta. :oops: Acuma o să plec de la lucru să dorm liniștit !!! :wink:
paulp
Somn usor icon_twisted.gif 017.gif
Maverik
Ești mare !!!!!!!!!!!! Dar nu pot să dorm, totuși, până omul ăsta nu-și rezolvă problema cu relantiu' !!! :cry: :?
Morun
Multumesc mult "Rew"

S-a rezolvat la una....

Urmeaza sa le facem pe toate acum.

QUOTE


Calculatorul prinde de la o vreme prostul obicei de a intra in tot felul de stari aiurea cind se scoate bateria (pt schimb sau incarcare). Pentru a scapa de belea trebuie resetat calculatorul, pentru a reveni la setarile de fabrica. Se gasesc citeva discutii pe forum legate de resetare si in general despre functionarea injectiei. 
Moduri de resetare: 
1. se scoate mufa de la calculator pentru 2-3 minute dupa care se cupleaza la loc, cu contactul pus la cheie (la majoritatea masinilor se pare ca merge) 
2. se scoate la intimplare, fara logica si cu draci mufa de la calculator, borna (+) si/sau borna (-) de la baterie, cu contactul pus sau nu (la mine, dupa lungi cautari si potop de injuraturi, a vrut sa se reseteze numai scotind pt scurt timp borna (-) de la baterie, borna (+) si mufa de la calculator stind linistite la locurile lor)


biggrin.gif
Speedboys
Salut! Parerea mea este ca baterile sunt supra incarcate si nu mai au nevoie de incarcare iar turatia este din cauza ca alternatorul nu incarca si se tureaza motorul. Incearca sa pui mai multe consumatori pe el si vezi ce se intampla.

Daca nu e din cauza asta atunci poate ca socul a ramar blocat din ceva cauza...
Morun
Partea proasta este ca a mers vreo 3 ore cu turatia la 800-850 dupa care a revenit la turatia de 1000-1200. Suntem vreo 5 soferi si tot degeaba ca nu reusim sa ii dam de cap.

Va rog o solutie.....pareri .... :cry:

Avem nevoie de autor ... :cry:
SGN_1310
Da'i foc....sigur ii va scadea turatia apoi laugh.gif
Rew
QUOTE
Partea proasta este ca a mers vreo 3 ore cu turatia la 800-850 dupa care a revenit la turatia de 1000-1200.


Si la mine i-a revenit naravul, altul decit la tine, dupa prima resetare. L-am mai resetat odata si merge bine de atunci, adica de 2 luni. Am dat si cu spray de contacte peste tot pe unde am vazut vreo mufa sau un papuc.

Senzorul de temperatura l-ai incercat? E undeva pe motor inspre baterie si are un conector cu 2 contacte. Daca-l scoti, cind motorul e cald, trebuie sa creasca putin turatia. Daca nu se intimpla nimic ori e defect, ori contactele sint murdare. Se poate masura si cu un ohmetru, cind e rece si cind e cald motorul.

Acum am reglat altfel relantiul. Pt. ca am motorasul de relanti stricat, l-am reglat intr-o pozitie in care tine turatia undeva peste 800, cu motorul cald, si l-am lasat fara mufa de la calculator. Problemele ar fi ca trebuie sa tin tuartia din acceleratie pina se incalzeste motorul si turatia la relanti nu e prea stabila si depinde de tensiunea bateriei, adica de nr de consumatori. Asta pina ma indur sa iau un motoras nou sau sa-i fac un circuit de comanda nou, separat de calculator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.